Warhammer

Zdravím ó mocný plánovači plánů v plánech jiných plánů cizích pánů..
Obracím se na Tebe ve stavu největší nouze, ve které se lidstvo ve světě Warhammeru mohlo kdy ocitnout. Není družiny, která by odhalila tajné plány uctívačů chaosu, odvrátila pohromu v podobě nekromanta, či čelila orčím bandám křižujícím územím naší krásné Říše.
Proto se obracím na tebe. Chtěl bych dát dohromady skupinku hráčů, která se na pravidlech Shadowrun 5 postaví temnotě.
Budu klidně hlavní GameMaster a zprávce reálií, relikvií a všeho ostatního. Jen by mě potěšilo, kdyby mastrování občas vzal někdo za mne, abych si mohl také zahrát.
Vím, že po tobě žádám velkou oběť, ale je to nezbytné. Ponoř se prosím stejně jako já do temného warpu informačních technologií a rúzných kanálů. Prosím o pomoc při hledání odvážných hrdinů,
kteří se nebudou bát dát všanc své životy, dobrou pověst a duši, aby čelili hrozbě Chaosu.
Tzeentch mě stále svádí ze správného směru, Slaanesh mě vábí k sobě na svou nahou hruď, Nurgle podlamuje moje zdraví a Khorne posílá své krvelačné válečníky ze všech směrů. Všichni se mě snaží zastavit a odradit. Ale já neustanu.
Proto Tě vyzívám, zapoj se do boje proti temnotě.
Díky.
Napsal: Alfonzo
Autorská citace #1
16.2.2016 23:09 - Alfonzo
Místo konání je Praha. Hrát se může u mě, popřípadě i u dalších hráčů. Záleží jen na domluvě. Kontaktujte mne kdyžtak na Strejda01@seznam.cz
Autorská citace #2
24.5.2017 22:48 - ShadoWWW
C7 oznámili, že nová, 4. edice Warhammer RPG bude inspirovaná hlavně 1. a 2. edicí. Vyjde ke konci roku.
Autorská citace #3
7.12.2017 20:18 - ShadoWWW
Cubicle 7 se chce ve 4. edici v mnohém vrátit ke kořenům - 1. edici. Třeba i podobnou obálkou.

Obálka 1. edice


Obálka 4. edice
Autorská citace #4
7.12.2017 21:18 - Gurney
Ne že by nová obálka nebyla hezká, ale pořád preferuju tu původní. Nějak nepochybuju o tom, že 4e gerojové krysího obra nakonec umlátí, Gotrek-like trpaslík mezitím rozseká skavení kanonfutr a tenhle náročný encounter dobře dopadne. Oproti tomu 1e skupinka bojuje o život a na starého trolobijce bych si taky úplně nevsadil.
Autorská citace #5
8.12.2017 06:33 - Vojtěch
Pořád ještě můžeš hrát ve Zweihänderu, což je údajně překopaná 2e s některými vychytávkami z 40K RPGček.
Autorská citace #6
8.12.2017 13:17 - Gurney
To byla poznámka čistě ke coveru.

Na Zweihander jsem koukal v betě a nějak mě to tehdy nezaujalo.
Autorská citace #7
8.12.2017 14:28 - Log 1=0
Gurney píše:
Ne že by nová obálka nebyla hezká, ale pořád preferuju tu původní. Nějak nepochybuju o tom, že 4e gerojové krysího obra nakonec umlátí, Gotrek-like trpaslík mezitím rozseká skavení kanonfutr a tenhle náročný encounter dobře dopadne. Oproti tomu 1e skupinka bojuje o život a na starého trolobijce bych si taky úplně nevsadil.

Ale zato sesilatele mají v 1e družině zjevně kompetentnějšího. Nevím, jak silnou magii má WHF, ale pokud na +-úrovni DnD, tak to vidím na sežehnutí zeleňáků ohnivým kouzlem, a uvolněním děduly pro boj s obrem, nebo co to je. Pokud ta rána mečem není vyřazovací, tak by mohl stejně dobře chlápek s mečem ustát ránu od obra, a 2v1, přičemž dědula není na rozdíl od ostatnch raněný a mají pořád podporu castera, to mi přijde jako zvládnutelná situace.
Naproti tomu situace ve 4e se evidentně rozpadne na dva 3v1 fighty, což celkem naznačuje, že by jeden z nich nemusel skončit dobře, eventuálně oba. Zvlášť pokud se holohlavec nerozhodne, jestli sesílat ze svitku nebo máchat tou kosou, zatím vypadá ne moc platně.
Ale fakt ten systém neznám, jen dojem z těch obálek.
Autorská citace #8
8.12.2017 15:05 - Gurney
Ve WFRP obecně sesilatelé nejsou až takový win button jako v D&D. V 1e byli omezení spell pointy (což byla nouzovka převzatá z původní wargame), později mohli sesílat dle libosti, ale na úspěšné seslání se házelo a hrozily jim různé komplikace (od nepříjemností typu v okolí se zkazí všechno jídlo, přes různá zranění a šílenství pro sesilatele, až po katastrofické jako vyvolání smečky démonů, posednutí nebo vcucnutí mága do místního ekvivalentu pekla).

(k nahlédnutí zde, s. 145 ...je to fakt zábavná tabulka, byť na d1000 mutací z Tome of Corruption to nemá)
Autorská citace #9
8.12.2017 15:23 - Šaman
Taky se mi ta první obálka líbí víc. Až na to černobílé číro u obra, ale to se dá přejít… (Opravdu tráví v jeskyni každé ráno barvením a tužením a zastřiháváním vlasů? Punk je jinde… :)
Autorská citace #10
6.7.2018 14:23 - Gurney
Ukázka apatykáře ve čtvrté edici WFRP:

(obrázek z ENWorldu)

Podrobnosti o kariérách, dovednostech a talentech zde
; jak sami autoři přiznávají, jsou tam zjevné podobnosti s první edicí.
Autorská citace #11
8.7.2018 13:12 - Boldrick
1 ed. obálka je výjev z jedné povídky z Trolbijce, kdy Felix Jaeger sleduje boj s trollem, proto tam taky není. Gotrek je trochu špatně neb má obě oči, ale v těch osmdesátkách se to tolik neřešilo. Přežijí jen Gotrek s Felixem. Ten získá kouzelný meč od toho templáře a slíbí mu, že ho vrátí do řádu, což nikdy neudělá.
Zkusím zjistit jak se ta povídka jmenuje.
:-)
Autorská citace #12
8.7.2018 13:42 - vojta_h3
Tuším že to je Temnota v podzemí ze Zabíječe trollů a
SPOILER Technicky ho náhodou a nedobrovolně odevzdal ale nakonec zase dostal zpátky :D
Autorská citace #13
8.7.2018 14:59 - captain66
Boldrick: No, ta obalka je o vic jak 10 let starsi nez Zabijec trollu, takze bych o tom pochyboval. Co se navratu k 1e tyce, tak u atmosfery jsem pro, ale u mechanik bych preferoval nejaky novejsi pristup.
Autorská citace #14
8.7.2018 19:31 - Maelik
Ne, že bych nějak rozuměl WFRP, ale zaujalo mě že chlastání ("consume alcohol") je zvláštní skill..člověk by řekl, že chlastat může každý..
Autorská citace #15
8.7.2018 19:56 - Boldrick
Trochu jsem se poptal ;-)
Obálka vznikla samozřejmě náhodně, ale tu povídku psal King na tu obálku. A Gotrek byl trpaslík z jejich herní skupinky, který umřel pod hordou mutantů z první povídky v knize, ale King ho ve svém světa umřít nenechal :-)
Je to v nějakém čísle časopisu Warpstone, až budu doma zkusím dohledat a upřesnit.
Autorská citace #16
8.7.2018 19:58 - Boldrick
to Mealik: ano, ale s tímto skillem toho vypije víc a téměř bez následků. V 1. ed (ostatní nevím) je i alkoholismus jako psychická porucha a to zas znamená, že vypije málo a je v p....i. Ty "dovednosti" se pak nějak ruší.
Autorská citace #17
12.7.2018 09:58 - Mildar
Tak vam pekne dekuji. Ted je mi zase smutno ze King uz nepise. A je pravdou ze v te dobe Gotrek uz oko nemel? Protoze o to prisel v prubehu casu, na zacatku mel obe.
Autorská citace #18
12.7.2018 10:48 - vojta_h3
O oko prisel v prvni povidce Zabijece Trolu
Autorská citace #19
12.7.2018 12:04 - Boldrick
ve druhé - Vlčí jezdci, což ale byla první co napsal
Autorská citace #20
16.7.2018 17:34 - Gurney
Něco o vyčerpávatelných zdrojích v novém WFRP 4e.

Píše:
Štestěna (Fortune) a Osud (Fate) představují štěstí, předurčení a možná i přízeň bohů.

Štestěnu můžete použít k...
  • přehození neúspěchu
  • přidání +1 śtupně úspěchu při úspěšném hodu
  • jednání kdykoli v kole bez ohledu na iniciativu
  • obnovuje se na začátku každého dobrodružství, občas i během něj
Osud lze použít k...
  • k přežití něčeho, co by postavu zabilo, po zbytek scény/souboje však zůstane neschopná jakékoli činnosti
  • ignorování jednoho zranění - šťastná náhoda postavu zachránila, například když uklouzla a vyhnula se tak útoku
  • obnova zatím neupřesněná, ale získat Body osudu by mělo být podstatně složitější než obnovit si Štěstěnu


Píše:
Odhodlání (Resolve) a Houževnatost (Resilience) vyjadřují motivaci a schopnost vydržet a překonávat překážky za každou cenu.

Pomocí Odhodlání lze...
  • do konce následujícího kola ignorovat psychologické efekty (?, v originále "Psychology")
  • do konce následujícího kola ignorovat postihy za kritická zranění
  • odstranit jednu Kondici
  • získává se kdykoli postava jedná v souladu s Motivací, vyjádřenou krátkou větou
Houževnatost umožňuje...
  • odolat Korupci a mutacím, ačkoli nijak nesnižuje Body korupce
  • namísto hodu nastavit na kostce jkékoli číslo
  • vyjímečně může být Bod houževnatosti odměnou za vykonání něčeho extrémně důležitého pro svoji Motivaci

(celý článek z oficiálních stránek Cubicle 7 zde)
Autorská citace #21
23.8.2018 01:21 - Boldrick
Tak jsem nahlédl do téměř kompletních pravidel WFRP 4ed. Byť značně skeptický, očekával jsem hodně.
A musím říct, že první dojem je ... výborný.
Sedmičkářům se povedlo zachovat nebo spíše navrátit se k feelingu (nemám tyhle slova rád, ale je to výstižný) 1. edice.
Ilustrace jsou výborné a k WH se hodí více než ty z 2. a 3. ed. Oprostili se od amerického "víc lebek - víc warhammer" a všechny ilustrace povolání působí reálněji, než ty ve dvou předchozích. Samozřejmě, některé obrázky jsou lepší některé horší, ale celkový dojem je jedničkový. Snad i pro to, že se do obrázků vrátil jistý druh humoru, snad anglického a nejsou to kopie z WFB dodatků. Bohužel k textu se vyjádřit nemohu neb má angličtina je dost primitivní, ale prý je tam i příjemný rozdíl, právě pro milovníky prvních anglických pravidel.
Pravidla jsou pak mixem 1. a 2. edice a po jednom rychlém přečtení i mě konzervativnímu jedničkáři (nemluvím o známkách), připadají zajímavá se spoustou vylepšeních, které určitě budu chtít vyzkoušet.

Je tu pět ras - lidé, trpaslíci, hobiti, lesní a vysocí elfové. Background WH je nádherně znázorněn náhodným hodem na rasu: 1 až 90% jsou lidé. Při tvorbě postavy si na všechno můžete hodit. Necháte-li si první náhodný výběr máte +expy, nejste-li spokojeni můžete si hodit znovu a použít hod i jeho obrácenou hodnotu, ale dostanete polovinu expů a nebo si vybírat bez hodu, ale jste bez počátečních expů.
Výběr povolání a hodnota charakteristik má stejnou filozofii, s tím, že neházíte-li na charakteristiky rozdělujete do nich tuším 100 bodů.

Povolání mají 8 tříd a v každé je 8 profesí. Což je asi méně než v předchozích, zvlášť když nejsou Advenced Carrer, ale každé povolání má 4 úrovně. Takže nechcete-li opouštět dobře rozjetou kariéru lékárníka, nemusíte se bát, že zamrznete na stejných hodnotách.
Oněch osm tříd pak je hlavně kvůli sociálnímu statutu a určují váš příjem a výdej financí mimo dobrodružství. Čemuž je, díky Sigmarovi, věnováno více stránek než v předchozích edicích.

Zvětšování charakteristik pak můžete provádět po jednotkách což je super, protože nemusíte při odolnosti 29 čekat na spoustu expů a na 30 se dostanete za relativně málo. Výhody 30 oproti 29 wéčkařům nemusím psát, že.
Opět podobně jsou na tom dovednosti a talenty, kteréžto rozdělení považuji spíše za zbytečné, nicméně v těchto pravidlech je mezi nimi největší rozdíl. Což je dobře.

Pravidla pro boj doznali také změny, ale určitě pro rychlejší průběh boje a určitě mi tyto novinky nevadí, což je zvláštní:
Boj z blízka probíhá opozičním hodem obou protivníků (hráči WFRP vědí) a počítají se rozdíly v úspěchu. Máte-li WS 42 a hodíte 23 pak máte dva SL (Succes level). Druhý (WS 35) hodí 33, má 0. Takže vítěz se trefuje a k Dam si přidá +2 za ty 2SL plus si přidá Výhodu.
Je to trochu více počítání, ale nestane se, že se soupeři nemůžou trefit několik kol, protože to funguje i při nepodhození do záporných hodnot.

Jednoduše budou boje rychlejší nebezpečnější, ale díky pravidlům pro zranění, ne tak smrtelné. To je, opět díky Sigmarovi, vyváženo možností být zmrzačen, kterážto je značně větší než v jedničce. Popisy kritických zásahů a jejich následky jsou, podle mě, nejlepší právě v této edici.

V pravidlech je několikrát zmíněno, že boj není to hlavní a hráči jsou nasměrováváni k únikům, honičkám a lstím, což považuji také za správné.

Tedy, WH opět nebude pro milovníky nablýskaných pancířů a mocné magie, která sfoukne lusknutím prstů draka, ale jak se zdá pro nás, kteří se vytrženi ze svého pohodlí musí porvat s nepřízní osudu a být vděčni, že sice bez nohy a zubů, ale živý, dál můžeme vozit zákazníky přes řeku.

A to je dobře.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.23051905632019 secREMOTE_IP: 54.158.208.189