Va’esse deireádh aep eigean, va’esse eigh faidh’ar.” “Něco končí, něco začíná.” Ale to jsou jenom hloupé elfské tlachy. - A. Sapkowski, Bouřková sezóna Jednadvacet let je zatraceně dlouhá doba. V některých zemích je to věk skutečné plnoletosti. Pro mne je to čas, který jsem věnoval jednomu svému snu, jedné ze svých radostí. A ten sen pomalu končí a je na čase se probudit. Začátky Zača...
V uplynulém týdnu proběhla akce jménem D&D Experience. Ta vnesla trochu jasno do prozatím poměrně bizarní obchodní strategie Wizards of the Coast, kteří omezují množství vydávaných produktů, ruší některé příručky a hodně se soustředí na elektronicky dostupný obsah. Z toho, co bylo vyřečeno na semináři o budoucnosti D&D lze usoudit zhruba toto. Doposud osvědčený obchodní model přestal...
Rozhodl jsem se oživit bločky novou dávkou nesouvislého blábolení na téma seriály. Seriály mne začaly bavit a sleduji jich docela hodně. Některé kvůli postavám, některé kvůli vvypravěčským technikám a některé abych vypnul mozek. A občas mne k tomu i něco napadá. Pokud Vás seriály také baví, třeba tady najdete nějakou inspiraci. (Spoilery se pokusím minimalizovat, ale čtete jen na vlastní nebezp...
Dneska jsem si četl na Wizardích fórech srdnatá slova hlavního brand-managera D&D na adresu chystané knížky Confessions of a Part-time Sorceress. Záměrně říkám knížky a ne příručky, protože je to titul mířený více méně mimo trh klasického hráčstva - což je ostatně poznat už z obálky. Nicméně abych se dostal k pointě, Scott Rouse usoudil, že D&D hraje málo žen a hodlá s tím zatočit v ...
Vytvořit novou verzi Dračího doupěte není jako vytvořit nějaké další divné RPGčko, kterých je všude spousta. Dračí doupě je hra, která je základní, určující, fundamentální hrou českého RPG trhu. A takovou má dobrou šanci i zůstat, pokud si její tvůrci uchovají odstup a rozum mezi ušima. Tady je pár bodů, které mne na to téma napadly. Myslím, že kdokoliv, kdo aspiruje na to takovou hru vytvořit,...
Přečetl jsem si článek Experiences Running a Level 1 to 30 4th Edition D&D Campaign a nějak mnou zarezonoval natolik, že jsem se rozhodl ho nasdílet. Možná z části i proto, že ačkoliv jsem neabsolvoval 4e od 1 do 30ky, rozhodně jsem ji (byť jako hráč) absolvoval od 1 někam do low-epic úrovní (23 tuším?) a byla to jízda. Takže možná to bude jen pro hráče Amazing Adventures, možná pro nikoho...
Robin D. Laws popisuje na svém blogu rozdíl mezi dramatickým a ikonickým hrdinou takto: Robin D. Laws píše:Zatímco dramatický hrdina sleduje příběhový oblouk, v němž je proměněn svou zkušeností se světem (například: Orfeus, král Lear, Ben Braddock), ikonický hrdina podstupuje úkoly (často v sérii) a mění svět, obnovuje řád v něm, ale zůstává věrný svému esenciálnímu já. Převažující moudra...
Z odkazů v různých příručkách D&D 4e (DMG, Rules Compendium, Thunderspire Labyrinth, Pyramid of Shadow, Dragon 393, 364) lze sestavit tuto provizorní časovou osu: Nyní se nacházíme zhruba v době sta let po pádu Nerathu. Není zcela jasné, zda se před sto lety začal Nerath teprve drolit, nebo zcela padl, zdroje se v tomto různí.Počátek Nerathu naproti tomu, datují historici někam těsně p...
Zkušenosti posledních let mne naučily, že jak člověk stárne, je schopnost sejít se na hraní RPG stále více a více ohrožena. To je důležité si ujasnit, když se chystáte hrát kampaň, jejíž účastníci už povětšinou nejsou nebo dlouho nebudou studenti. Pokud jsou hráči schopní tomu dát čas jeden víkendový den za jeden až dva měsíce, tak se tomu musíte přizpůsobit. Moje aspirace jsou tedy tyto: H...
Zase nadešel ten čas. Čas sfouknout vrstvu prachu z Rukověti dějmistra, črtnout podzemní kobky na čtverečkovaný papír a zachřestit kostkami v ruce. Nadešel čas vyprávět příběhy. V tomhle bloku bych s Vámi chtěl sdílet své úvahy o připravované kampani a s trochou štěstí i o jejím průběhu. Pokusím se psát tak, aby potenciální hráči mohli číst též s tím, že možná načerpají trochu víc informací...