Ženy a D&D

Dneska jsem si četl na Wizardích fórech srdnatá slova hlavního brand-managera D&D na adresu chystané knížky Confessions of a Part-time Sorceress. Záměrně říkám knížky a ne příručky, protože je to titul mířený více méně mimo trh klasického hráčstva - což je ostatně poznat už z obálky.

Nicméně abych se dostal k pointě, Scott Rouse usoudil, že D&D hraje málo žen a hodlá s tím zatočit v rámci soupeření s World of Warcraft (MMORPG). Samozřejmě jenom představa, že si to chce rozdat s WoW a vyhrát je komická. Ale přivést do hobby víc zástupkyň něžného pohlaví by jistě bylo záslužné.

Co mi není jasné je, jak toho chce dosáhnout touhle anekdotickou knihou... ale budiž.

Otázky, které se nabízejí jsou mnohé. Jak byste na to šli vy? Co si myslíte o tomto "počinu"? A co hráčky mezi námy? Chtějí si přečíst deset důvodů proč je D&D lepší než rande?

  • Dostat košem stojí jen pár životů.
  • Někoho praštit obvykle zahrnuje buď magickou střelu nebo pořadný palcát.
  • Ochrana před zlými kouzly - musíme říkat víc?
  • Váš parťák zná čtyřicet dva kouzel a umí máchat mečem.
  • "Být zkušená" je něco, s čím se můžete vychloubat.
  • První rande obvykle sestává ze střetnutí s medvěvýry a rosomáky ne bývalými partnerkami a rodiči.
  • Rozpadlé vztahy lze svést na špatný hod kostkou.
  • Deník postavy vám dává šanci omrknout chlápkovy statistiky ještě před prvním rande.
  • Jste-li raněna, je naděje, že do rána budete uzdravena.
Napsal: Alnag
2.9.2010 12:49 - Sethi
Hm, automatizovaná nekromancie...
2.9.2010 22:14 - Sethi
Když už tu k té nekromancii došlo, zkusím malé "rok a půl poté," přece jen člověk má nárok měnit názory...

Takže co se mnou udělal rok a půl DnD?

Ušatá™ píše:
jedna vedle druhé jsme tu uvedly vesměs různé věci, co od hry čekáme... možná jsme se tak nějak shodly na tom, že pravidla moc ne-e. ale tenhle "obecný náhled" se dá krásně shodit v okamžiku, kdy se do diskuse zapojí kolemjdoucí geeketka a všechny nás setře s tím, že ji na hraní nejvíc baví, když dojde na sčítání bonusů.

Občas mě i baví sčítat bonusy. Mám postavy, které o nějakou optimalizaci nezavadily ani špičkou kopýtka, mám takové, které několikrát prošly agresivní přestavbou za účelem maximalizace užitečnosti. Zbožňuju příběhovou tvorbu a jsem smířená se skutečností, že Aisska v podstatě nemá jediný užitečný feat - a jindy není nic lepšího, než pořádný BOOM! - Headshot!

Dokonce jsem ochotná připustit, že mi tahle pravidla přišla natolik user friendly, že jsem je nejen byla ochotna pochopit, ale i pochopit natolik, abych mohla svoje vědomosti předávat dál. Ve hrách už nejsem ten hráč, kterému podáváte ty správné kostky (především proto, že na mé růžové s chapadly nesmí nikdo sahat) a prstem ukazujete na číslo, které má přičíst, abyste to pak vzdali a přičetli ho sami.

Je to pro mě jako skládačka. Vymyslím si jakýkoli koncept, jakýkoli... obraz, scénu. A můžu si být téměř jistá, že se mi to s tím, co mi pravidla poskytují, podaří vytvořit.

Lotrando píše:
Připadá ti normální, aby holka vyrazila na nepřítele, přímo doprostřed bitvy? To je samozřejmě řečnická otázka, protože podpůrné typy tohle nedělají.

Ehm... Neříkám, že je to normální, ale... setkala jsem se s tím. Tak trochu. I v případě podpůrné postavy. Především v případě podpůrné postavy.
2.9.2010 22:50 - ShadoWWW
Pro mě jsou největším přínosem 4E dvě věci:
1) Podstatné snížení náročnosti práce DM.
2) Více zábavy při hraní válečníka (větší variabilita) a kouzelníka (konečně není pouhý divák, co sem tam někoho usmaží).
2.9.2010 22:57 - Alnag
ShadoWWW píše:
1) Podstatné snížení náročnosti práce DM.


To nemůžu potvrdit. Tedy dá se... zvlášť, když jedeš předpřipravená dobrodružství. Ale softistikovaný encounter building je ve 4e docela peklo.

Ušatá píše:
Ehm... Neříkám, že je to normální, ale... setkala jsem se s tím.


Neříkej. Někdo, koho bych znal? :D
2.9.2010 23:01 - Sethi
Alnag píše:
Neříkej. Někdo, koho bych znal? :D

Hm... ne. Zcela určitě ne.
2.9.2010 23:27 - andtom
ShadoWWW: Souhlasím s Alnagem ohledně "snížení" náročnosti práce DMa.

Pokud jde o válečníka a kouzelníka: kouzelník ztratil hrozně moc svého fantasy lesku, je to nýmand zarovnaný do lajny, nic tajemného, jedinečného jen aby neměl něco jakože navíc (prý to traumatizovalo hráče jiných postav - nevím o nikom, ale říká se to tak, tak to jistě musí být pravda). Takže nyní válečník nebo kouzelník, prašť jako uhoď, šoupou protivníky po čtverečkách tam a zpátky všichni jako jedna rodina ...
3.9.2010 06:12 - noir
andtom: Nevynechals náhodou těch asi 180 rituálů? :o)
3.9.2010 08:46 - Almi
Alnag: píše:
Ale softistikovaný encounter building je ve 4e docela peklo.


JO, s tím se dá souhlasit. Ale odmysli namlsanost hráče, který už viděl hodně, a tudíž má jiné nároky.

Já stavěl dobrodružství pro 3.e i DrD. A s 4e se to prostě nedá srovnat. Ten čas je neporovnatelně kratší a DM k tomu má nástroje kvalitnější, než to mu bylo dříve.

Ušatý perníček: V životě jsem nehrál hru, ve které by nebyly zastoupený hráčky. Jeden čas dokonce převažovaly :o))) A musím říct, že tvůj posun postoje přesně kopíruje mé zkušenosti. Od "miláčku hoď si kostkou - ne touhle, ale TOUHLE!" přes max. čarodějka = Potulný vrhač blesků či max. zloděj = hledám jen záminku, abych ukradl, zabil, vše bez rizika, až po naprosto normální hráčky, se kterými je radost hrát, protože přes všechny ty kecy je přece jen pohled opačného pohlaví na řešení mnohých problémů osvěžující.

andtom: Tvá slova pouze svědčí buď o naprostém nepochopení podstaty problému nebo prostě hraješ se špatnými lidmi.

Vždyť třeba ve Tvé hře 4e na Radlické každý hráč docela hodně popisuje svoje útoky, chování, jednání v SC atp. Jenže (můj osobní pohled, vím, že mne ukamenuješ), ty jsi zaseknutý do svých papírů a máš problém ukočírovat svoje potvory, natož sledovat okolí stolu (ale jde ti to hru od hry líp, prostě se 4e učíš jako každý z nás). Pak je pochopitelné, že vidíš jen to "šoupání" po čtverečkách a ne to, co je zatím. Ale třeba se mýlím a za vším stojí pouze tvá iracionální nechuť ke 4e obecně (a pak se divím, že v ní vedeš hru).

andtom píše:
prý to traumatizovalo hráče jiných postav - nevím o nikom, ale říká se to tak, tak to jistě musí být pravda

Já naopak neznám nikoho "normálního", kdo by tohle nezažil. Člověk, co hrál ve starších edicích válečníka byl buď (a) nováček; (b) neuměl/nechtěl se učit pravidla; (c) dívka, dokud se dala podřadit pod (a) či (b). Psychické masochisty úmyslně neuvádím, většinou si tuhle postavu brali jen na one-shot, aby pak slavně zahynula :o))

noir píše:
Nevynechals náhodou těch asi 180 rituálů? :o)


Víš, že sám mám tentýž problém? Nevím, zda je to tím, že jsou trochu nešťastně řazeny trochu bokem (byť chápu proč) nebo mou čekliš (chudák Alnag a další vždy šílí), ale pravda je, že rituály jsou hodně opomíjené a přitom je ve většině z nich hromada háčků pro úžasné vyřádění se.
3.9.2010 08:52 - noir
Almi: Já se rituálům vyhýbám z jediného důvodu - asi hodně hloupého a lenošského. Character Builder totiž nedává do deníku popis rituálů a mě neba vypisovat si je ručně...

Jinak jsou hodně užitečné a některé i dost kruté. Stejně tak Martial maneuvers, u nichž je základní chyba, že je martial classy nemají zdarma...
3.9.2010 09:22 - Sethi
Jako v pohodě, zatáhněte si tuhle hádku třeba do všech vláken, ale předpokládám, že jste připraveni dokázat své ženství nějakou pěknou fotkou.
3.9.2010 11:17 - Sosáček
Dokazuji svoje zenstvi tim, ze se o tom hadaji aniz by se u toho poprali :D
3.9.2010 12:30 - Almi
Fink Ployd: Co poprali, ale tahali za vlasy a jiné výrůstky :D
3.9.2010 12:33 - noir
Já svou ženskou stránku znám dobře. Chodím s ní na griotku a věnečky.
4.9.2010 07:29 - wlkeR
Moje druzina je ted v pomeru 3:3. Na zacatku to bylo peklo, vsichni holkam nadbihali az z toho 1 hra krachla, ale ted uz se srovnali.
Zensky element doda hre novy rozmer nevyzpytatelnosti. Treba:
DM: "Ze stinu se vynoril obri netopyr a vrhnul se na (postava1)!"
Hracka paladinky: "Uguu, bezim se schovat!"
.. Uzasny, vazne.)
4.9.2010 08:27 - Jerson
O jaké družině to mluvíš, u vás doma, nebo jsi už konečně někoho našel v Budějkách?
Já mám na hru s holkama hezké vzpomínky - zejména na Freyu, která skupinu několikrát zradila a byla dost nepřístupná, a přitom byl jeden z hráčů ochoten obětovat 90% peněz své postavy, aby Freye koupil drahá šaty, šperky a vzal ji na večeři.
Pravda, došlo i na méně příjemné chvíle, když se hráčka urazila, protože se snažila svést dvě mužské postavy (postupně) a od obou se jí dostalo odmítnutí.
4.9.2010 11:13 - wlkeR
Tady, v CB nemam moc kontaktu mimo skolu.. :(
5.9.2010 10:22 - Almi
Kýblohlav školní: Chceš říct, že nemáš s kým v CB hrát? Vtipné! :-)) Mám hromadu přátel v CB, co hrají DnD. Písni mi když tak kontakt na tebe do PM a předáme kontakty...
5.9.2010 15:00 - Jerson
Hlavně já nemám v ČB s kým hrát, i když ne zrovna DnD. Ale i DnD bych si zahrál, pokud bych ho nemusel vést.
5.9.2010 22:40 - wlkeR
Almi: Urcite, sice na hrace jako sem ja potrebi DM mimo kostek i sveraci kazajku a roubik, ale tak pokus jeste nikoho nezabil. Plus minus par koncetin.p
Kazdopadne do Budejc se dostanu nejdriv cestou na Dalavu, muzem to probrat tam.
3.10.2010 09:18 - Jerson
Tak jsem konečně sestavil dost hráčů na pravidelnou hru, včera nás bylo pět a mám i jednu staronovou hráčku.
Kromě toho bylo naše sezení oživeno popisem ženy, která svláděla jinou ženu ... všichni jsme tomu věnovali značnou pozornost :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10148406028748 secREMOTE_IP: 52.90.211.141