V ponuré temnotě daleké budoucnosti

Nějakou dobu jsem se konečně věnoval něčemu plodnému – připravoval dobrodružství, hrál a všelijak jinak přemítal o RPG, respektive o světě Warhammeru 40k. Nakonec jsem si řekl, že své poznatky budu psát sem (doufám, že to nebude nikomu vadit) a diskutovat je s případnými zájemci a hráči.
Budu sem psát o pravidlech, Backgroundu a svých různých úpravách z tohoto, pro mě, báječného universa. Asi nejvíce z pravidel od FFG, ale jak jsem zmínil, rád se sám dozvím i o zkušenostech s jinými pravidly.
Císař vás provázej
Napsal: Boldrick
Autorská citace #1
18.10.2019 23:10 - Boldrick
Systém povolání v Dark Heresy je takový splácanec DnD a WFRP, ale nakonec jsme si na něj zvykli, kritizovat by se dal, ale to teď nechci a asi ani jindy :-)

Ale rozhodl jsem se rozebrat jednotlivá povolání:
Adept – podle mě asi to nejlepší povolání. Splňuje všechny podmínky pro to být nejpřínosnějším pomocníkem inkvizitora. A v podstatě i ostatní postavy se musejí hrát trochu podobně, jestli má mít vyšetřovatelská buňka smysl.
Jako učenec a nejvzdělanější člen týmu má v jedné své větvi přístup k psyonice. A tady jsem to museli trochu pořešit. Psykerem se může stát jen ten, kdo projde výcvikem v Adeptus Astra Telephatica, což může být problém. Takový výcvik zabere pár let a určitě to naruší vyšetřování. V některém dodatku (tuším Radical´s Handbook) jsou jeho psyonické dovednosti nahrazeny prachsprostým čarodějnictvím, což sice dává větší smysl, ale trochu to omezuje.
A tak jsem nechal psyonický výcvik jako možnost, která by se měla zmínit při tvorbě postavy, kdy inkvizice pošle jednoho svého nadaného člena k výcviku. Zda-li bude své schopnosti dále rozvíjet je jen na hráči, ale i tak tu jsou nějaká negativa (podle mě zanedbatelná) pro psykera.
Čarodějnictví je pak alternativa, pro kterou má toto povolání výhody (levnější pořízení pravidlově a nepotřebnost speciálního výcviku herně). Ostatně čarodějnictví může provozovat kdokoliv i psyker, ale, jak jistě tušíte, má to svá úskalí.
Každopádně jedna z nejuniverzálnějších postav.
Autorská citace #2
27.10.2019 19:03 - Boldrick
Jak už jsem zmínil minule, tak povolání aby mi dávala smysl, jsou v podstatě backgroundem postav. Inkvizice vybrala z lidí o kterých věděla a měla o nich nějaké záznamy, ty nejlepší. Proto v týmu mohou být zástupci všech možných povolání. Tým vyšetřovatelů může být složen z kohokoliv a jejich specializace jim je k dobru.

Zabiják - k tomuto povolání ani není potřeba nic psát. V základních pravidlech jsou pak dvě větve, a to spíše špeh a spíše klasický zabiják.
Protože jsem chtěl vyzkoušet co možná nejvíce možností, navrhl jsem hráči, zda-li by nechtěl být Nedotknutelný. A tak jsme stvořili boha :-)
Ta postava byla v podstatě nesmrtelná. Neskutečně schopná ve všech nebezpečných situacích (holt zabiják) a navíc si s ní nedokázali poradit ani psykeři, krásná to pojistka proti moc silným postavám. Hráč si pak z Ascension vybral Vindicare assassina a bylo.
Díky nedotknutelnosti pro něj velcí démoni nebyli hrozbou a díky schopnostem vindicare zabijáka jim byl roven v boji.
Takže se vyvarujte dávat nedotknutelnost zabijákovi, je to hrozný :-)
Nicméně jsem se díky tomu naučil stavět výzvy tak aby boj nebyl jen pouhá rubačka o číslech, ale výzva z taktického hlediska.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.063385009765625 secREMOTE_IP: 3.236.18.23