Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
20.1.2014 18:22 - Jerson
York píše:
CPH je možná úžasný počin, ale jeho praktický přínos zatím moc nevidím.

CPH mělo přínos před deseti až čtrnácti lety. Teď jen sem tam potkávám hráče, kteří žíkají, že to rozšířili mezi kamarády na Moravě a v Plzni, a když se jich zeptám, proč mi nikdy nenapsali nebo proč nepíšou do diskusí na netu, tak mi odpoví "Když ono není co psát, nám to funguje a vlastní pravidla si snadno doděláme." Jeden bývalý hráč mi říkal, že podle těch pravidel hraje minimálně dvacet skupin, které zná, a které na netu nikdy o RPG nediskutovaly. Ale já je jikdy neviděl, tak fakt nevím.

York píše:
Jediná rada někoho zkušeného, kdo do textu jen krátce nahlédne a napíše k tomu něco konstruktivního, může autora nasměrovat na správnou cestu a ušetřit mu stovky hodin tápání.

Vyzkoušeno několikrát a funguje to jen zřídkakdy. Třeba rada "dej dohormady nějakou myšlenku, které tvé RPg odliší od desítek dalších" často končí na tom že "Je to jednoduché, rychlé, bez tabulek a podporuje to příběh." Krátké nahlédnutí do dlouhých textů je k ničemu.

sirien píše:
Vlastně si nevybavuju jednu jedinou věc, která by tam vznikla a o které bych kdy slyšel, aniž bych RPG Kuchyni přímo nečetl a nesledoval.

Časy se mění se celkem hrajou, hlavně díky tomu že vyšly v Pevnosti a jsou poměrně svižné a zasaditelné do různých prostředí. Ale já je nikdy nehrál.
A teď Ecthelioni přeložili svou Hrstku do angličtiny a nějaký Australan z ní udělal hack pro souboje v Battletechu.
To je vše o čem vím já. Z cca sedmdesáti her.
20.1.2014 20:27 - sirien
Ectheliony bych bral s rezervou. Jejich tvorba jde dost po vlastní ose a jak moc jejich věci jsou nebo nejsou spojeny s tím nebo oním se myslím nedá úplně říct pokud se k tomu oni sami nevyjádří.

S tím CPH to je typický problém. Oni ti lidé ani nenapíší na net ta "vlastní pravidla" protože jim třeba nepřijde že by někoho zajímala nebo jim to nestojí za to. Jednou jsme se o tomhle bavili s Dukolmem a došli jsme k závěru, že je velice snadno představitelné, aby např. FATE 2e nebo jakýkoliv jiný elektronicky šiřitelný systém byl ve skutečnosti nejrozšířenějším systémem v republice, aniž by to kdokoliv z nás tady vůbec tušil. Stačí, aby to prolétlo od jednoho člověka skrz vedoucí na pár táborů odkud se to rozšíří přes nějaké skautíky na pár dalších táborů a máme tu potenciálně stovky a stovky skupin... a technicky nikdo z nich nemusí nikdy zavítat sem, na RPG F ani na con.
Je sice krajně nepravděpodobné, aby to trumfovalo dračák, asi... i když představitelné je i to - ale druhý nejhranější systém v republice může být klidně něco, o čem my tady nemáme šajnu.

Ta "pasivně indukovaná uzavřenost" naší komunity daná tím, že tu víme jen o tom na co sami narazíme nebo o tom co sem přinesou lidi co nás sami vyhledají je v tomhle úplně děsivá neznámá která ani nejde nijak realisticky aproximovat.
20.1.2014 21:19 - Alnag
sirien píše:
Jednou jsme se o tomhle bavili s Dukolmem a došli jsme k závěru, že je velice snadno představitelné, aby např. FATE 2e nebo jakýkoliv jiný elektronicky šiřitelný systém byl ve skutečnosti nejrozšířenějším systémem v republice, aniž by to kdokoliv z nás tady vůbec tušil.


Úplně si to nemyslím. Sice by se mohlo stát, že by se např. FATE rozšířil po úplně paralelní struktuře, ale mám pocit, že by se to někde "odzátkovalo". Tady nebo na RPGf nebo jinde v komunitě by se objevovali lidé, kteří by danou hru znali, ale třeba ji znali jinak nebo jinak vykládali a nebylo by úplně jasné, kde to vzali. To jste ale asi nikdo nepozoroval, že?

Protože v největším paralelním poolu hráčů v republice by určitě alespoň pár z nich bylo zvídavých a pátralo po dalších informacích okolo a ani d20 a RPGf nejsou z hlediska strýčka Googla ztracené případy.
20.1.2014 21:28 - Sparkle
Alnag píše:
Úplně si to nemyslím. Sice by se mohlo stát, že by se např. FATE rozšířil po úplně paralelní struktuře, ale mám pocit, že by se to někde "odzátkovalo". Tady nebo na RPGf nebo jinde v komunitě by se objevovali lidé, kteří by danou hru znali, ale třeba ji znali jinak nebo jinak vykládali a nebylo by úplně jasné, kde to vzali. To jste ale asi nikdo nepozoroval, že?


Odzátkovává se to. U nás v krámě, kam neznámí lidi choděj kupovat Fudge kostky. :)
20.1.2014 21:43 - sirien
Popravdě, ono dost těžko říct.

Zaprvé si vem, že 90% lidí co sem přijde sem nic nenapíše (pravidlo 100/10/1), takže ti lidé co by hledali další zdroje by tudy mohli projít naprosto nepovšimnutí.

I v případě, že by se nějak zpojili do diskuse, lze pochybovat o tom, že by hned chlubili tím, jak k tomu nebo onomu přišli odněkud úplně jinud - proč by to dělali? Ani u valné většiny místních lidí netuším, jak se dostali k RPG nebo ke hrám, které hrají.
Navíc pokud se někdo naučil FATE 2e od kamaráda na táboře, tak bez důvodného podezření a cílenému doptávání jen dost těžko určíme, jestli to byl kamarád z úplně jiné struktury šíření nebo jestli to byl Dukolmův kamarád co s ním běžně hraje.

Rozdíly v pojetí hry - dost těžko. I kdyby skutečně vznikly, nemusí se na ně v diskusi narazit. Další problém je, že značné rozdíly v chápání nebo přístupu existují i v rámci poměrně jednoznačně napsaných her i tady mezi námi - u modulárních systémů jako je Fate to pak jsou rozdíly na steroidech: na PRG F jsou lidé co to hrají jako totální indie, tady mezi námi jsou lidé co to hrají naprosto při zemi jako mainstreamové konzervativní RPGčko. Jak pak poznáš, že nějaký rozdíl pochází "z venku" a nejde jen o další místní odštěpený proud?



Kromě toho, podobná situace by nebyla bezprecedentní. Třeba s jistotou víme, že World of Darkness se republikou v devadesátých letech šířilo z několika zdrojů bez vzájemné návaznosti, přičemž minimálně dva, spíše tři z těchto zdrojů vytvořily vlastní "virální síť" a tyto sítě (alespoň ty, které nám jsou známé) se vzájemně střetly až o dost později. A to nikoliv kvůli internetu, ale kvůli tomu, že se na conech potkali jejich zástupci ve vztahu přednášející - posluchač -> pokec, popř v jednom případě tuším dokonce přednášející 1 - přednášející 2 -> pokec. Internet v tom kupodivu nehrál žádnou roli.
Dodnes lze na conech čas od času (už to není tak časté jako kdysi - nebo jsem to možná jen přestal sledovat) narazit na lidi, kteří hrají WoD, ale nemají tušení o nás, sousedech, Prague by Night ani Court of Moravia, ale původ toho jak k tomu došli je obvykle už navěky zamlžený.
...kdysi jsem cestou z FF úplně náhodou narazil na celou většinu ze skupiny hráčů, kteří hráli Demon the Fallen, ale neměli šajnu o tom kdo kde další to hraje nebo se o to zajímá - a vůbec je to netrápilo. Doptáváním jsem zjistil, že se o WoD dozvěděli od nějakého týpka co hrál Vampire v nějakém menším městě (už se nepamatuju, myslím že S Čechy, ale krk na to nedám... každopádně se z Chotěboře vraceli přes Prahu), ale po rychlém průzkumu přímo na WW webu zjistili, že je Demon lákají o hodně víc - a tadá. Kde ale ten jejich známý přišel k těm Vampire, jestli je hrál sám nebo jestli je znal z DDMka kde je po večerech hrála celá skupina vedoucích co je pak vedla na 5 různých táborech a soustředěních a školách v přírodě - to se už nikdy nedozvím.


Já jako neříkám, že to tak je a že tu fakt máme stínovou strukturu která šíří nějaké RPG X o kterém nemáme tušení mezi stovky a tisíce hráčů. Ale říkám, že to je představitelné i ve velkém rozsahu a že ve skutečnosti ten předpoklad, že by se s námi tihle lidé museli střetnout tak výrazně, abysme si toho všimli a zaregistrovali jsme ten rozsah struktury co za nimi stojí, je hodně diskutabilní.
20.1.2014 22:55 - crowen
Momentalne nemam silu precitat vsetky nove prispevky, ale na margo RPG Kuchyne len tolko, ze ani v komercnej sfere startupov nie su vsekty komercne uspesne, skor je to vynimka, ako pravidlo. Tak isto s kucnynovymi hrami, nie vsetky su podarene, ale tie, co su, stoja zato. Vid napriklad Casy se meni, co vysli v prilohe Pevnosti v naklade vyse 2000 kusov a stale sa hraju mimo okruh autora. A najnovsie Hrstka od Ecthelionov, co bola prelozena do Anglictiny, dozila sa scifi hacku prostredia boja mechov (ktorych si hraci stavaju z lega) proti alienom a nejaky typek to chce prekladat do francuzstiny. To je myslim si pekny uspech.
21.1.2014 00:41 - Dukolm
Jen tak pro obraz k Sirienovu zmínění debaty se mnou.
O tom co se mi podařilo díky dvěma hrám Fate pro lidi co hráli DrD a chtěli zkusit něco jiného, cca 3 roky zpět. Před rokem a půl jsem zjistil že se to zajímavě dostalo až k úplně jiným lidem který jsem v té době neznal. (jen pro vaši informaci někteří z nich navštěvují kostku nebo rpg f ale jen jediný z nich má založený účet na foru) a pak loni když bylo Fate na Kickstarteru mi jeden z nich psal že tam je, takže dospěl až tak daleko že sledoval na G+ věci okolo Fate.

A letos o vánocích se zjistil že mám v okolí další skupinku lidí co hrají RPG a do teďka jsem to netušil, nepotřebují se tím chlubit.

A co se týče vlastních systémů tak kdysi jsem začal tvořit vlastní, v té době jen proto, že nic než DrD mě známé nebylo a to nám nevyhovovalo nebo se už ohrálo. takže cca od roku 2000 do 2007 jsem měl systém který jsem 4x zcela přepsal nikdy jsem se nesnažil o to to dopracovat, nebo abych to někomu nutil více méně vždy to byl systém hlavně pro nás, ale hrály v něm i další více méně 4 skupinky lidí co jsem někde potkal až na jednu skupinku (ty se k tomu tenkrát dostaly ještě přes někoho dalšího kdo jim dal na mě email) a hrály to se mnou a pak si to odvezli k sobě domů. Od ČERVENCE 2006 jsem se registroval na RPG F jako uživatel asi rok předtím jsem ho jen četl a v 2007 mi Sirien na FF představil Fate 2e a tím vývoj přestal, protože Fate splňovalo moje nechanické požadavky nebo se dalo lehce upravit osobním potřebám.
29.1.2014 16:15 - crowen
Nie su to nahodou vykradnute artworky z pripravovaneho ceskeho PC RPG? https://www.kickstarter.com/projects/1294225970/kingdom-come-deliverance
29.1.2014 16:45 - pipux
@potenciálně vykradené artworky: no, ten artwork na Kingdom Come zobrazuje brečícího pána vkleče s mečem, s jednou rukou schovanou, u torsa -- narozdíl od Pádu Impéria, kde se pán přidržuje meče oběma rukama (select tool přes ruku, copy, mirror, clone stamp na zahlazení hran).
EDIT: na druhý pohled ale ta bonusová, meče se držící ruka vypadá detailně malovaná + pán má na sebe aplikováno několik cákanců krve (blend-in, z fotek?); jde tedy o otázku, zda-li byla první slepice či vejce (resp. jestli oba obrázky nečerpají ze stejného zdroje).

Koukám na ten Pád Impéria, a od oka hádám tak 6 či více stylů (6 či více ilustrátorů). Většina je prohnána nějakým rychlofiltrem (emboss?) a barevná tónina nastavena do sépiova.

Můžeme se bavit o tom, co lze u ilustrací považovat za inspiraci, a co je už plagiát -- kde se asi setkává jejich pomyslná hranice, a kam spadají obrázky z Pádu Impéria. Etické otázky, i technické otázky. Zajímalo by mě to :)
29.1.2014 16:50 - crowen
Inac imho ta hra bude vo vyvoji az kym Slnko nevyhasne. Pokial viem, za HnH strankou na FB je isty clovek, co sa vyskytuje na RPGF, ma tam niekolko rozrobenych projektov, a nic dokoncene, a nic originalne :-)
29.1.2014 16:56 - Nachtrose
Jo, jsou... teda za predpokladu, ze Deliverance nevykradlo tu tajemnou megaskvelou neznamoi hru...
29.1.2014 18:55 - sirien
Sparkle má rezignovanost už snad nelze shrnout lépe než Tvým komentářem...
30.1.2014 14:54 - Merlin
Kdo nemá svou hru..ať se přihlásí...jááááááá
30.1.2014 15:00 - York
Merlin píše:
Kdo nemá svou hru..ať se přihlásí...jááááááá


Připadáš si, jako že tak trochu vyčníváš z davu? :)
30.1.2014 15:01 - Quentin
Jáááááá ...

... mám jenom houserules :)
30.1.2014 15:31 - crowen
Vsak to mozete rychlo napravit, v sobotu zacina RPG Kuchyna :-)

Tu som zozbieral par clankov na temu tvorby hry, snad to trochu zvysi tohtorocnu kvalitu. Je to vyber z D20, RPGF, Drakkaru a jeden zahranicny zdroj.
30.1.2014 18:53 - Gurney
Nemám svoji hru, mám druhoediční FATE a nebojím se ho použít..
30.1.2014 19:49 - Vojtěch
Iz dualwielding Pathfinder and 13th Age :p
30.1.2014 19:50 - Blaine
Ja mam svuj WoD trenchcoat a katanu!

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1223738193512 secREMOTE_IP: 3.135.202.224