Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
30.1.2014 20:34 - sirien
crowen: ó, a můj vlastní článek dokonce na čestném prvním místě, mé poděkování za takové hezké promo :)
A dokonce jsi mě zařadil před Alnaga, to je opravdu velká pocta :)

(jen si nejsem jistý tematicku relevancí - četl jsi ten můj článek? Protože tam pojednávám především a hlavně o "velkých" hrách, o "malých" tam... no, jo, píšu tam něco o mechanické struktuře jádrových mechanik a subsystémů, ale ten článek je hlavně o procesu a náročnosti vývoje než že by to byl tvůrčí manuál, systémová dekompozice nebo mechanická analýza...)
1.2.2014 01:26 - sirien
Merlin píše:
Kdo nemá svou hru..ať se přihlásí...jááááááá

http://www.d20.cz/clanky/narativni-hrani-s-tarotem-engel.html

a já už mám taky! já už mám taky! já už...
...no dobře, neni to hra, ale herní přístup s lite-systémem k tomu... ale počítat mi to můžete, ne?
10.4.2014 10:58 - York
10.4.2014 12:40 - Shako
Neuveritelne usili investovane velmi smysluplnym zpusobem. :-/
15.5.2014 12:05 - Wild West
Sakra, debatu o Voidu má cenu číst, i když už není o Voidu.
Pak člověk narazí na takovéto perly:

Sparkle píše:
100 lidí, který baví vytvořit systém, připadá tak jeden, kterýho baví i postprodukce.


Ano, to jsou svatá slova; platí to úplně stejně, jako o psaní a nechápu, že mne to dřív nenapadlo.
Nápad, narychlo pověšený na net ještě zdaleka není to samé, jako kompletní vytištěný produkt, ležící v nějakém krámě.
Znamená to projít strašlivým martyriem jménem nakladatelství, v té či oné podobě.
I kdyby RPGF vytvářelo nové hry tempem jednu denně, stejně tohle bude vždycky zdrcující přirozený výběr.
18.11.2016 16:54 - Gediman
Zdravím... po letech :)

V rámci propagace jsem aktualizoval záhlaví. Jsou tam odkazy na aktuální verze všech příruček. Plus ještě existují čtyři "dodatky", takové neuspořádané mini-příručky. Ty ale hodlám v brzké době nějak transformovat do ucelenějšího textu. Najdete je na webu v sekci Download.

Brzy se chystám vypustit článek, který bude obsahovat rady pro Gamemastera, jak připravit a vést hry Void: Sci-Fantasy. Budou tam sepsány mé osobní gamemasterovské zkušenosti a také postřehy, které jsem získal jako hráč. Pokud máte nějaké návrhy nebo rady, o čem bych se měl zmínit, rád si je poslechnu.

Také uvažuji, že na Vánoce připravím nějaký další open-game v Mephitu. Kdo by měl zájem vyzkoušet si hru, má tedy dost času projít příručky, vznést dotazy a podobně.


Děkuji za pozornost :)
18.11.2016 17:11 - Shako
Gediman: Klobouk dolů za odolnost a odvahu. :-D Dal bych si to do CVčka - takové dovednosti se musí dát využít i někde jinde.
18.11.2016 20:48 - Merlin
Já vás všechny varoval, že i občasné vyslovování slova co se nesmí vyslovit na V. probouzí noční můry
18.11.2016 21:20 - sirien
Informační embargo na Kostku bylo zrušeno? :)
18.11.2016 22:25 - Gediman
Jop, v zájmu propagace. Budu tady hlavně informovat o novinkách a tak.
18.11.2016 22:40 - Sparkle
Merlin píše:
Já vás všechny varoval, že i občasné vyslovování slova co se nesmí vyslovit na V. probouzí noční můry


Od nástupu Astrálního doupěte na scénu je Void vlastně fajn.
20.11.2016 00:23 - sirien
Ne.
20.11.2016 20:14 - Sparkle
Tys Astrální doupě neabsolvoval... (buď rád)
21.11.2016 06:56 - Nachtrose
Sparkle píše:
Tys Astrální doupě neabsolvoval... (buď rád)


Tak ho můžeš třeba zkusit pro Siriena zorganizovat na RPGday ;-)
21.11.2016 07:17 - Sparkle
Ne.

:)
26.11.2016 13:54 - Gediman
Příprava a vedení hry

Návod pro Gamemastery, jak připravit a vést mise pro Void.
26.11.2016 23:51 - sirien
To... aspiruje na titul "nejhorších rad pro GM od DrD PPJ 1.5"

A to sem přečetl teprve první odstavec. Dobře, jsem ovlivněn tušením, co bude následovat, ale víš co? Pokud se pletu, tak slibuju, že o Voidu napíšu celý pochvalný odstavec. Vážně. So - let's see it. (Pošlu to jednoho jedinýho postu, nechci tu z toho dělat twitter - přísahám, že nebudu zpětně přepisovat nic, co jednou napíšu)

Druhý odstavec. (když píšu odstavec, myslím tím tučně uvozenou pasáž textu). Hm. Ok.

Třetí odstavec. JAU. Here we go. Void má definovaná pravidla pro úspěšnost misí, jo? Počtem splněných cílů, jo? Systémově, jo? Tímhle způsobem?

Čtvrtý odstavec. Hm. A já se na tohle téma píšu se dvěma článkama, zjevně se budu muset naučit své rady komprimovat. Ale asi zkusim najít nějakej míň ztrátovej formát.

Pátý odstavec. 1cm = 1km? Ok... (Má Void doporučení používat milimetrový papír? DrD ho mělo, co pamatuju.)

Šestý odstavec. Cosi na větě U vojáků jsou zbraně jen poznamenány, takže musíte příslušnou zbraň zvolit, najít v seznamu a poznamenat si její statistiky a pravidla. mě trošku děsí.

sedm, osm... boring...

devět: ano, vždy je dobré dělat z hráčů trotly, s tím každý game designer vždy uspěl. (Vlastně, moment... přepólování mozků, vyprodáno, chystaná reedice - ne, sorry, nelíbí se mi to, ale zjevně to děláš správně. Chjo.)

deset: na minuty. Počítáš čas mise na minuty. MFG.

jedenáct: eh...

dvanáct: AU. Bohové au, au au... QUENTINE!!! - ne, ne, promiň, zapomeň, že sem Tě volal, nechceš to vidět, fakt nechceš; damn, sakra, slíbil sem, že tu nic zpětně nesmažu. Au.



Dobře, není to TAK katastrofální, jak sem čekal... ne, že bych se úplně spletl, ale zase ne, že by to naplnilo mé očekávání absurdního čtení - je to jen tuctově hrozně špatné, tak aby se neřeklo, že nejsem fér, dám Voidu aspoň jedno pochvalné vyjádření. Tady je: "Je hezké, že Void používá oddíly - očividně jeho pravidla stihla potkat už i game-design z přelomu tisíciletí (aspoň z vlaku)".


Sparkle píše:
Tys Astrální doupě neabsolvoval... (buď rád)

Tak pokud si prošla jak nacistickejma koncentrákama tak sovětskejma gulagama, tak asi můžeš tvrdit, že je jedno z toho "vlastně fajn" - osobně takový výrok nicméně prohlásím za projev PTSD a užití racionalizace jako obranného mechanismu ega a doporučím Ti nějakou kvalitní terapii, ideálně v podobě intenzivního hraní nějakého moderního systému s kvalitními spoluhráči.
27.11.2016 14:43 - Gediman
Siriene, ty si ten Void fakt musíš zahrát :)

Má nabídka je pořád na stole.
27.11.2016 14:47 - sirien
A můj čas je pořád příliš cenej :)

(zcela vážně, ve skutečnosti - mám poslední dobou fakt problém najít si čas i na nějakej ten one-shot, docela mi to už leze krkem)
2.12.2016 14:53 - Ebon Hand
Gediman píše:
Siriene, ty si ten Void fakt musíš zahrát :)

Má nabídka je pořád na stole.


Siriene, nedělej Zagorku.
Jako samozvaný guru scény by si to měl absolvovat. Osobní prožitel je nenahraditelnou formou poznání. :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.082914113998413 secREMOTE_IP: 34.228.213.183