Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
11.4.2010 14:24 - Gediman
Alef0: s generátorem misí počítám, píšu o něm na mém webu už nějaký ten pátek :)
11.4.2010 17:34 - Jerson
Gediman píše:
Jerson: má odpověď je stejně irelevantní, tvým postojem vůči Voidu to nehne.

Ano, odpověď stylem, který používáš opravdu můj názor nezmění. A vsadím boty, že ani názor nikoho jiného. Na druhou stranu se můj názor dá snadno změnit činy.
Nicméně podle toho jak vyhýbavě odpovídáš soudím, že nehraješ pravděpodobně s nikým, nebo jen sporadicky.

Gediman píše:
IMHO těžko jde svět postavit na tom, že začnu tvořit nejprve konkrétní úkoly pro hráče

Svět pro RPG se dá mnohem lépe postavit na konkrétních úkolech pro hráče a v drtivé většině případů je právě tak postaven. Naopak pokud někdo vytvoří svět, pak zbastlí pravidla a konstruuje zápletky přiměřené hráčům, což nohdy znamená, že o drtivou většinu věcí popsaných v settingu hráči ani nezavadí, nebo že tyto věci vyznívají úplně jinak, dostavuje se rozladění hráčů - protože dostanou nějakou představu o světě, ale ve hře to pak vypadá a funguje jinak. (Což byl mimochodem i případ Warzony - velké souboje oddílů? To sotva, byly z toho bitky speciálů, alespoň než vyšla nové edice, která to omezuje)

Takže pokud máš dojem, že Alef píše užitečné věci, tak se jimi řiď a nemíchej do nich žádné IMHO.
11.4.2010 20:11 - alef0
V tomto presne súhlasím s Jersonom.

To zodpovedá aj literárnej tvorbe, kde protagonista dostane úlohu a pri jej plnení sa ukazuje svet.

Hraničným prípadom sú tie pikareskné romány typu Don Quijote, Sapkowskeho Husitská trilógia alebo Ostap Bender, kde je dejová línia na úrovni telenovely, ale úžasne sa na tom ukazuje atmosféra Španielska / Sliezska / Sovietskeho zväzu. Ale i tam je to o tom, že ,,choď a umláť veterné mlyny" vs ,,choď a naháňaj svoju Burgunďanku", jednoducho ten hrdina nebehá po svete len tak hore-dole bez zmyslu. (Teda, často behá, ale má aspoň čiastkové úlohy).
17.4.2010 00:15 - Rimbo
Gedimane, pripominas mi jednu slecnu, ktera v 18 letech zacne malovat barevne plochy podle Mondriana a pripada si desne cool ze dela opravdove umeni. Absolutne netusi z ceho Piet Mondrian vychazel, o cinske malbe, o filosofii cary jako zakladního deliciho fragmentu nema ani poneti. Navzdory tomu vse suverene prezentuje jako svou originalni tvorbu. A jako obhajobu pouzije tvuj argument: "Mondrian to delal taky a je uznavanej do dneska." Vidis tam tu paralelu?

Spisovatelé jsou dvojí: především ti, kteří píší pro věc, a pak ti, kteří píší jenom proto, aby psali. Ti první mají myšlenku nebo nějakou zkušenost o které se domnívají, že by ji lidé měli znát, ti druzí píší, aniž myslí. Spisují z paměti, z rozpomínek nebo přímo přepisují z cizích knih.
Arthur Schopenhauer
27.4.2010 18:02 - DenGrasse
Je opravdu pozoruhodné, jak obě strany této diskuse (tj. Gedi na jedné a většina krom pár výjimek na druhé) odmítají přiznat realitu :-)
U Gediho mně to nepřekvapuje, ježto sleduji jeho činnost déle, zpočátku s mírným obdivem, později poněkud nechápavě.
Udivuje mne to však u ostatních, kteří jsou v diskusi zapojeni. Pokud se domníváte, že Gediman cokoli na svém záměru změní pod dojmem nesouhlasu, lhostejno jak sofistikovaně popsaného, mýlíte se. A řekl bych, že je to již dávno zřetelné.
Přesvědčovat jej, toť vskutku boj s větrnými mlýny.

Gedi má ohromný potenciál a jeho vize jsou vždy grandiosní. Každý tvůrce settingu musí mít nějakou představivost, přizpůsobivost a energii. Představivost mu upřít nechci, přesto se domnívám, že v ní má výrazné rezervy, zejména není schopen vstřebat variabilitu (jen nevím jestli to dělá úmyslně či ne). Jako příklad bych uvedl historku ze světa Mutant Chronicles: když vytvářel další pozemské kmeny na Temném Edenu, na každém kontinentu jich vytvořil 5. Na otázku, proč právě 5, odpověděl, že Evropa, kde jsou kmeny vytvořené settingem, jich má taky 5, resp. 4+1 námořní. Následně i ostatní kontinenty musely mít 4+1 námořní, bez ohledu na to, že jejich vývoj mohl být (a zcela jistě byl) naprosto jiný, odlišný a podle jiných zákonitostí. Prostě 4+1 námořní a přes to nejel vlak a každý, kdo se s touto myšlenkou neztotožnil, byl z procesu případné spolupráce vyřazen jako "nespolupracující element".

Přizpůsobivost požadavků, které vyvstanou během vývoje, je pak Gedimu naprosto a bytostně cizí. To už jste asi zaznamenali. Pokud manévruje v rámci nějakého tlaku, je to vždy jen v mantinelech, které si pro to sám stanovil (my tyto mantinely neznáme, proto máme někdy pocit, že něco mění :-) ). Princip je ten, že nikdy nezmění nic co by sám nechtěl, pokud se tak jednou rozhodl.

Nu a energie, to je to co na něm obdivuji. Energie má spoustu, člověk by řekl až škoda, že ji neni schopen lépe distribuovat. Kdyby se dokázal trochu připůsobit, vpustit do své vize i další a akceptovat jejich názory, mohlo by s jeho elánem vzniknout i něco opravdu velkého.
Jen škoda, že se to asi nikdy nestane.

PS: pokud se to někdy v budoucnu změní, rád se mu omluvím za svá ošklivá podezření :-)
27.4.2010 18:24 - sirien
no, tý šílenosti s d100 se třeba vzdal... ale jinak myslim že tu o nějakém přesvědčování už všichni iluze ztratili.
27.4.2010 19:34 - Jerson
DenGrasse píše:
Udivuje mne to však u ostatních, kteří jsou v diskusi zapojeni. Pokud se domníváte, že Gediman cokoli na svém záměru změní pod dojmem nesouhlasu, lhostejno jak sofistikovaně popsaného, mýlíte se. A řekl bych, že je to již dávno zřetelné.

Ale kdeže - jak píše Sirien, d100 se už taky vzdal a že to byl na začátku nezrušitelný základ. Osobně si myslím, že člověk změní názor tak po roce nebo dvou, buď sám, nebo pod nátlakem. Takže po půl roce je ještě brzy na nějaké závěry a "dávno" bych tomu rozhodně neříkal.[
cite name="DenGrasse"]Princip je ten, že nikdy nezmění nic co by sám nechtěl, pokud se tak jednou rozhodl.Píše:
To je taky normální - ale vnějším tlakem lze člověka přesvědčit, že to či ono chce změnit. Tedy nemyslím, že by tu někomu na Voidu tak záleželo, aby se o to vědomě snažil, je to spíše výsledk dosažený mimochodem.
27.4.2010 20:52 - skew
Píše:
ale vnějším tlakem lze člověka přesvědčit, že to či ono chce změnit.
To jo, ale když je to pod tlakem, je to k ničemu.
Dělat to bez nátlaku a naléhání chce zase dost vysokej rétorickej skill, myslím. Jo, a taky to trvá děsně dlouho. A výsledek je tak jako tak nejistej.
27.4.2010 20:53 - DenGrasse
Chápu. :-) Jsem prostě jen málo trpělivý :-)))
27.4.2010 21:16 - Gurney
DenGrasse píše:
Gedi má ohromný potenciál a jeho vize jsou vždy grandiosní.

Jenže než se Jersonovi a pár dalším trpělivým nasměrovat ten jeho potenciál nějakým smysluplným směrem tak už tady nikdo z nás nebude a jeho "vize" je "udělám něco jako WH40k, Mutant Chronicles + hafo dalších settingů a protože jsem tak neuvěřitelně geniální, zvládnu to sám a natruc všem dobrým radám".
28.4.2010 12:35 - SEB
DenGrasse - to co jsi popsal mi přijde jako hodně smutná vize nějak poškozenýho pošuka. Nechápu vás lidi co tady pořád děláte, ať si na tom rozbije držku sám, proč to oddalovat? Jersone, hybaj realizovat publikaci Hrdinů! Siriene, hybaj jebat do někoho kdo tě poslouchá! Ostatní (co vás neznám) bežte dělat něco jinýho... je mi z téhle celé věci fakt špatně. To je takový sucho na českym RPG netu že neni čemu jinýmu se věnovat?!

Je to fakt jak sedět v kroužku s kriplem uprostřed, plácat se po zádech navzájem a říkat si "Hele jakej to je kriplíček, podívej jak maže hovínka po papíru..."

Fakt na to kašlete, je to nedůstojný.
28.4.2010 12:37 - SEB
"hratelné rasy lidé (tři druhy), Elfové (tři druhy), Trpaslíci, Půlčíci, Gnómové, Skřeti (tři druhy), Titáni (tři druhy), Doglingové, Catlingové, Ursanové"

mentální fekálie (tři druhy)
28.4.2010 12:38 - SEB
počkat počkat počkat...

počkat...

eh?

"hratelné rasy lidé (tři druhy)" - černoši, běloši a asiati? To to sakra?!
28.4.2010 13:13 - Merlin
SEB: já jsem jen zvídavý dítě...mě nemůžeš šikanovat...omezíš tím můj mentálně momentální vývoj...!
28.4.2010 13:49 - Jerson
SEB píše:
Jersone, hybaj realizovat publikaci Hrdinů!
To se snadno řekne, ale já potřebuju zpetnou vazbu. Nebo ještě lépe nějaký špatný systém, který můžou použít jako základ kritiky a rozepsání toho svého. (Jsem fakt silně reaktivní pisatel, stačí málo na vyplodím wall of text, ale bez toho mála mi to nejde).
28.4.2010 15:04 - sirien
SEB píše:
Siriene, hybaj jebat do někoho kdo tě poslouchá!

hm, ty, SEBe, poslyš, když už to zmiňuješ, nedlužíš mi takhle náhodou...
a) pořady na FFko
b) ty nové přednášející na FFko které jsi sliboval
c) zařízení těch týpků na deskovky na FFko
---
d) pořady na Advík od sebe a víceméně i Killjoye a tak
e) návštěvu banky ohledně mého podpisového práva na účty mm
f) shrnutí vize ohledně dalšího pokračování MM kvůli tomu abych mohl navrhnout nové stanovy
g) kdybys už fakt neměl co dělat, tak zpětnou reakci na to co jsme společně vytvořili před asi půl až třičtvrtě rokem ohledně RPG, abysme na to mohli zase navázat?
29.4.2010 00:16 - SEB
rozhodně sem tohle téma nepatří, ale A) odpovím na něj, protože Sirien v tuto chvíli jebe do někoho kdo ho poslouchá, takže bych mu bránil řídit se mou vlastní radou, což nepřenesu přes ego... a B) mi to přijde jako smysluplnějí využití tohoto prostoru než by byl další post o catlinzích (ti co mají žluté paprsky zbraní) a podobně...

ptal jsem se Kjoye a vypadá to že má stejné vzpomínky na naše osobní setkání jako minule. Na FF se mi nechce, máme tam programu dost, nejsem tam potřeba a už tak se na něj soustředíme až příliš...

(mimochodem fakt blbá odpověď Siriene, takhle necitlivě OTovat v diskusi jejíž zakladatel má za avatara někoho tak hustého jako je Brad Dourif... SMIRKjakoPRASE)

takže pro všechny, courtesy of Sirien, následuje názorná ukázka jak líně a zcela neakčně teď "funguju" v MM :-)

a) pořady na FFko jen pokud to bude nezbytně nutné, nemám FF tento rok v plánu
b) už nevim koho jsem sliboval, ale předpokládám že to bylo spojeno s EA, kde už nic nedělám
c) týpci na deskovky budou zhruba nastejno jako minule - jsou to normální návštěvníci které je potřeba přemluvit na místě, maximálně jim teď můžeš zavolat.
d) Advík... éh. hmmm... éééh... je to třeba? Kjoy ani náhodou.
e) banka - kdy? nechce se mi tam!:-)
f) MM vize - uvidíme po bance
g) v žádnym případě. Teď bude někdy vycházet Dračí doupě 2 a nějaký šuškaný Void už je prej za rohem... to nemá cenu něco dělat chlape. DrD2 má prej strašně geniální revoluční oldschool-ale-ne-moc setting a dá se hrát i pod lavicí ve škole... a Void maj bejt dokonce tři settingy dohromady nebo co a ten profesionální tým několika desítek zkušených designérů přišel s neuvěřitelně skvělým nápadem že to nakonec bude "sci-fantasy"... To se na to můžou všichni rovnou vydlábnout, a my dva nezkušený nýmandi obzvlášť!
29.4.2010 00:22 - SEB
Merlin: dohajzlíku chlape tvuj geniální zacyklenej post jsem uplně přehlédl! Moc se omlouvám! Jestli budeš tenhle můj post někdy číst (a nebude ještě pozdě), věř že jsem tě nechtěl nijak nalomit nebo ti ublížit... Věř že život je plný krás a všechno utrpení jsou jen prchavé vločky ve věčném svitu příjemného jarního dne.

Prosím! Neber si život Merline!

Nechci žít s vědomím že jsem nějak přispěl k tvému těžkému životnímu břemeni. Naopak ti chci pomoci - dál nás všechny oblažuj svými bullshit psychokecy a svým podivně erotickým avatarem křečovitě se usmívající vycpaniny... Tak si tě chci pamatovat. Jako divokého, ale ve skutečnosti krotkého Merlina, se kterým sdílíme tyto těžké časy.

Dokážeme tě milovat, jen na nás prosím nezanevři a zůstaň tu s námi!
29.4.2010 01:07 - sirien
...mail...
29.4.2010 08:00 - Merlin
Tak jo..tak já nikam nejdu

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12872219085693 secREMOTE_IP: 18.222.10.9