Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
13.10.2009 08:13 - noir
A úplně nejlepší perla je "pravidlo" o pohybu v boji (str. 14). Postava se může pohnout jak daleko chce, pokud to GM povolí. Lepší pravdilo k vyvolání sporů si ani nedokážu představit. Především s elfy, kteří se po bojišti mohou takhle pohybovat sedmkrát za kolo, to musí být fakt sranda dohadováníčko.
13.10.2009 08:17 - noir
A mám psát něco o boji samotném? Tak jen ilustrativní příklad - hobitek na první úrovni s lehkou vestou vydrží bez problémů pět přímých zásahů tříštivým granátem. Cool, jen mohl Gediman naznačit, že půjde o superhrdinskou hru...
13.10.2009 08:20 - Gediman
Píše:
Když budu hrát dobrodružství jen členů téhle skupiny (a má to logiku),

Všichni hráči za Bílé říše? Proč je v tom logika? :) Resp. je nelogika v tom, že bude skupina složena z více ras? Tohle IMHO není tak úplně dobrý přístup, ale pokud budeš chtít, hraj to tak.

Píše:
A zcela děsivá je pro mě taky představa družiny s trpaslíkem s Agilitou 3 a elfem s agilitou 70.

že by padla třikrát za sebou jednička... mno, stát se to může, ale pravděpodobnost je malá :) I když ale padne, postavu si můžeš naboostovat vybavením, implantátama atd. Agility 3 by pak vyjadřovalo třeba to, že Trpaslík je tělesně postižený (nebo veeeelmi obézní - LOL vtipná představa :).
13.10.2009 08:22 - Gediman
Píše:
A mám psát něco o boji samotném? Tak jen ilustrativní příklad - hobitek na první úrovni s lehkou vestou vydrží bez problémů pět přímých zásahů tříštivým granátem. Cool, jen mohl Gediman naznačit, že půjde o superhrdinskou hru...


No to je to balancování atributů (a bonusů), o kterém píšu v úvodu bety :)
13.10.2009 08:25 - Blaine
Gediman: Ano, je to nepravdepodobne, ale stat se to muze. A dalsi vec je, co kdyz chci hrat tlusteho trpaslika? Musis si uvedomit, ze lidi jsou ruzni a nekteri nehraji urcite postavy proto, ze by byly nejsilnejsi.
Jinak skutecne bys mel umoznit moznost nakupu postavy za body, nejen hazenim. Prece jen si predstav situaci, kdy proste jednomu hraci pri tvorbe postavy nepadaji kostky. A to se stat klidne muze. Co kdyz si chce zahrat treba strelce a jeho nejzakladnejsi stat mu nenapada. A bude mit super souboj nablizko. Hrozne casu stravi jenom tim, ze bude shanet implantaty, kouzla, ktera mu pomuzou vubec delat to co delat ma.
13.10.2009 08:30 - Gediman
Píše:
Co kdyz si chce zahrat treba strelce a jeho nejzakladnejsi stat mu nenapada. A bude mit super souboj nablizko.


Konečně relevantní narážka, děkuji. Tohle se mi s testovací skupinkou párkrát stalo. Měl bych řešení: nejdřív se nahází postava a potom vybere povolání, ale pak by se muselo dodatečně dohazovat jednou bonusovou kostkou. Myslím že původně to tak bylo, ale já to obrátil na současný stav. Pokud je to nějak výrazný problém, holt to tedy vrátím jak to bylo.

Teď si přesně nepamatuju, v DrD se nejdřív vybírá povolání nebo rasa?
13.10.2009 08:46 - Merlin
Gediman píše:
Void je, stejně jako podobná RPG, hlavně o boji


už touhletou větou jsi mě odradil. Bohužel mám jinou představu o čem je Roleplay game.
13.10.2009 08:52 - Blaine
Gediman: Ale co kdyz CHCI hrat Strelce a jine povolani NIKDY hrat nebudu. Znam takove hrace, jeden z me skupinky napriklad vzdycky hraje v DnD povolani fighter. Vzdycky.
13.10.2009 09:04 - Gediman
Jako takhle - to že střelec hází na RC o jednou kostkou víc má být taková pojistka. Není to 100 % jasné, že skutečně BUDE mít vyšší RC než ostatní hodnoty, jak koneckonců ukázaly testy, potom je to ale holt smůla. Asi takhle: své střelecké schopnosti mít bude, sice pro něj budou obtížnější, ale stále budou možné.

Pokud holt někdo takhle failuje, napadá mě ještě možnost "vyvážit" to nějakým pravidlem, výhodou...
13.10.2009 09:09 - Merlin
Gediman: zeptám se takhle. je tato hra primárně zaměřená na soubojový systém a boj jako takový?
13.10.2009 09:10 - Nachtrose
Pravidla jsem necetl, a po tom, com tady predvadis ani cist nehodlam. Nicmene bych pro ne jedno vyuziti videl: krmivo pro skartovacku.
13.10.2009 09:14 - Gediman
Merlin píše:
Gediman: zeptám se takhle. je tato hra primárně zaměřená na soubojový systém a boj jako takový?


Ano, zatím ano :) Nevylučuji, že se v budoucnu neobjeví nějaké rozšíření které umožňuje hrát i v dalších oblastech, ale zatím o tom neuvažuji.

Píše:
Pravidla jsem necetl, a po tom, com tady predvadis ani cist nehodlam. Nicmene bych pro ne jedno vyuziti videl: krmivo pro skartovacku.

Co hraješ? Jen tak pro moji informaci. :)
13.10.2009 09:18 - Merlin
Gediman píše:
Ano, zatím ano :) Nevylučuji, že se v budoucnu neobjeví nějaké rozšíření které umožňuje hrát i v dalších oblastech, ale zatím o tom neuvažuji.

aha..takže se má jednat o strategickou hru typu Warzone. Ale to chtělo napsat do popisu. V tom případě není děj a průběh a motivace nijak důležitá. Důležité je pouze vhodné nakombení družiny, aby byla schopná zabít ostatní dřív než oni zabijou členy skupiny.
13.10.2009 09:18 - wlkeR
V DrD se vybere rasa, povolání, a pak se podle toho nahazujou statistiky. Dost mizerný, řekl bych.
Pravidla jsem teda zatim nečetl, po zdejší diskusi jsem si také prohlídnul ilustrace a tečka. Ale jakožto člověk, co se kdysi dávno pokusil pravidla stvořit bych dal dvě dobře míněné rady:
1) Jeden člověk dobrý pravidla nepostaví -> dostaneš-li feedback, neobhajuj svůj názor, ale snaž se implementovat názory ostatních.
2) Jak to dělají profíci -> na netu je spousta blogů pojednávajících o tom, jaké zkušenosti vedly v jakých hrách k jakému vývoji. Stačí třeba Wizards presents nebo blogy designerů, kteří o těch věcech strašně rádi mluví.

Osobně jsem tedy tvorbu nových pravidel vzdal, alespoň do té doby, než začnu pociťovat potřebu upravit D&D4e natolik, že už to nebude ta původní hra. Je pravda, že by český trh snesl nějakou menší osvětu, ale vzhledem ke standardům nastaveným západními hrami by to nemělo být žádné "DrD++."
13.10.2009 09:23 - Gediman
Píše:
aha..takže se má jednat o strategickou hru typu Warzone. Ale to chtělo napsat do popisu. V tom případě není děj a průběh a motivace nijak důležitá. Důležité je pouze vhodné nakombení družiny, aby byla schopná zabít ostatní dřív než oni zabijou členy skupiny.


Aha, špatně jsem tě pochopil :) Já myslel, že od Voidu čekáš simulaci života zemědělce nebo úředníka v bance :D O tom to opravdu není. Je to družina dobrodruhů, co plní úkoly, které obsahují převážně boj (holt jsem militarista, to už se nezmění), cílem je ale splnit úkol. Tzn. nakombení družiny není z důvodu zabití protivníka dřív, ale z důvodu dosažení cíle.
13.10.2009 09:32 - Nachtrose
Gediman píše:
Co hraješ? Jen tak pro moji informaci. :)


Kdysi jsem hraval DrD a ted vedu DnD 4E + jsem si aspon prolistoval par dalsich systemu.
13.10.2009 09:41 - noir
Strategická hra bez pravidel o taktickém pohybu? Cool!
13.10.2009 09:54 - Gediman
Rrrrright.... takže DrD je také strategická hra? Nebo tahy v soubojovém systému jsou automaticky známkou wargamingové hry? Jak se bojuje v dalších rpg? realtime systém? Hráči se navzájem překřičují a kdo řekně větu rychleji a hlasitěji, vyhrává? :D
13.10.2009 09:57 - Blaine
Gediman: Chtel bych se zeptat, co si zatim myslis o reakcich a co rikas na vetsinu veci, o kterych se tady mluvilo, hlavne me zajima odpoved na celkovy rozpis veci, ktere se nezdaly Jersonovi. Klidne pomin cokoliv, co se tyka settingu, zajima me hlavne systemove veci.
13.10.2009 09:57 - Blaine
A dalsi veci, co me zajimaji. Tvoje rozdeleni na povolani, proc jsi se k tomuto uchylyl apod.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10800504684448 secREMOTE_IP: 44.200.39.110