Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
13.10.2009 09:58 - Merlin
Gediman píše:
Aha, špatně jsem tě pochopil :) Já myslel, že od Voidu čekáš simulaci života zemědělce nebo úředníka v bance :D O tom to opravdu není. Je to družina dobrodruhů, co plní úkoly, které obsahují převážně boj (holt jsem militarista, to už se nezmění), cílem je ale splnit úkol. Tzn. nakombení družiny není z důvodu zabití protivníka dřív, ale z důvodu dosažení cíle.


prosím, nejsem nováček ani hráčský nýmand. není potřeba mi vysvětlovat význam a smysl RPG. Přesto se však po tomto tvém popisu neubrání srovnání s jinou tvou větou: Void je stejně jako jiná podobná RPG především o boji.

Tohle by sis měl ujasnit. Nejspíš se mnou hodně lidí nebude souhlasit, viď Blaine :), ale podle mě to vůbec není především o boji. Boj je koření, vyústěním, příčinou nebo důsledkem hry, ale alespoň pro mě netvoří hru jako takovou. Pro mě hru tvoří příběh, svět a hráči se svými postavami. těm hráčům chci dát dost prostoru, aby mohli hrát to co chtějí a užít si to co nejsvíc, chci, aby společně se mnou tvořili svět, aby jejich postavy žily. Nehodlám s nimi bojovat jako DM vs hráč. Hodinu hledat a listovat co bych jim zakázal.

Víš co mi vadí a trochu mě odrazuje? To, že když někdo přijde s nějakou výtkou (a u jersona jsou překvapivě jemné, umí být větší čuně), tak se stáhneš hned do útočného postavení a místo diskuze to vše odbudeš jen větou: Dá. Umí, nevidím probblém.
Ti lidi nehledají třecí plochy na boj s tebou, nejspíš tě ani neznají, ale přináší ti to co bys jako autor měl hledat: názor druhé strany, opačný pohled.

Ty například víš, že je možné, že při tvém systému bude mít někdo extremně slabou postavu. nehledáš způsob jak to změnit, aby se hráč bavil. naopak hledáš způsob, jak to kompenzovat přídavky, implantáty....a co když ten hráč nechce hrát postavu protkanou elektronikou? má odpor k magickým věcem, dostane se na ostrov, kde přijde o všechny posilující věci?

nebo jak píšeš, když se střelec nebude trefovat...no tak mu dám nějakou výhodu, aby se trefoval, je to přece střelec. Tak to nechápu. nejdřív striktně nenecháš dostřelit hráče na větší vzdálenost (to máš z Warzony, taky jsem ji hrával a je to stupidní) a nadruhou stranu tam nelogicky chceš kompenzovat něčří špatné hody...
13.10.2009 10:08 - kin
Gediman: Jak píše Merlin, ty lidi tady se ti něchtějí vysmývat nebo se s tebou hádat, říkají ti svůj názor a co by se hodilo vylepšit a ty je, drsněji řečeno, "pošleš do prdele".

Zkusil bych si jejich rady vzít k srdci a klidně z poloviny znova přepracovat systém...hláška "nebudu ho předělávat teď od znova, když je skoro hotovej..." stojí za prd, když tak jak je hotovej je lehce disfunkční...
13.10.2009 10:14 - Blaine
Merlin: zly, Merlin! Zly!:) RPG neni o boji, o boji je takticka deskova hra. Boj je v RPG vyustenim situace a resenim konfliktu. Obcas se u nas stane, ze jedem jenom souboje - to je treba nejaka jeskyne, kdy si vsichni radi zahrajeme "figurkovou" hru. Ale jinak mam pocit ze tvoje a moje hra ma stejne procento souboju, Merline:) Ja to akorat nehraju na tak prizemni urovni, moji hrdinove maji anmireno sakra vysoko. (pozor, nikdo mi nedavejte do ust, ze rikam, ze moje hra je lepsi jak Merlinova, sakrys!)

Gediman: RPG nejsou o bojich. Pravidla RPG mohou byt jenom o bojich, ale vetsina hry v RPG se odehrava mimo souboje. Teda aspon pro nasi partu.
13.10.2009 10:15 - Lotrando
Blaine píše:
pozor, nikdo mi nedavejte do ust, ze rikam, ze moje hra je lepsi jak Merlinova, sakrys!


to by nás ani nenapadlo :)
13.10.2009 10:20 - kin
Blaine píše:
Gediman: RPG nejsou o bojich. Pravidla RPG mohou byt jenom o bojich, ale vetsina hry v RPG se odehrava mimo souboje. Teda aspon pro nasi partu


Přesně, souboje mají nastoupit jen když je to příběhově nutný (a posune to příběh dál), nebo se něco fakt zvrtne...a tehdy nastupuje soubojová část pravidel, která by měla bejt promakaná tak, aby pracovala dobře a všem hráčům dávali stejnou šanci jak se uplatnit...
13.10.2009 10:23 - Gediman
Píše:
prosím, nejsem nováček ani hráčský nýmand. není potřeba mi vysvětlovat význam a smysl RPG. Přesto se však po tomto tvém popisu neubrání srovnání s jinou tvou větou: Void je stejně jako jiná podobná RPG především o boji.

Mno, pokud bude Lékař povolán do nějakého města, aby vyléčit celé obyvatelstvo, pak to o boji samozřejmě není. Nebo jestli je Technikovi zadáno opravit armádu tanků, nebo Infiltrátorovi aby vykradl dvacet trezorů. To už koneckonců záleží na GMovi, jaké dobodružství připraví, jaké úkoly rozdá postavám, resp. jaké cíle jim stanoví.

Píše:
Víš co mi vadí a trochu mě odrazuje? To, že když někdo přijde s nějakou výtkou (a u jersona jsou překvapivě jemné, umí být větší čuně), tak se stáhneš hned do útočného postavení a místo diskuze to vše odbudeš jen větou: Dá. Umí, nevidím probblém. Ti lidi nehledají třecí plochy na boj s tebou, nejspíš tě ani neznají, ale přináší ti to co bys jako autor měl hledat: názor druhé strany, opačný pohled.

Mno, proč diskutovat? On položil otázku, já mu na ní odpověděl. Pár dalších jeho otázek jsem dále rozvedl. Nechci se tu s nikým hádat, nechci vyvolávat flamy.

Píše:
Ty například víš, že je možné, že při tvém systému bude mít někdo extremně slabou postavu. nehledáš způsob jak to změnit, aby se hráč bavil. naopak hledáš způsob, jak to kompenzovat přídavky, implantáty....a co když ten hráč nechce hrát postavu protkanou elektronikou? má odpor k magickým věcem, dostane se na ostrov, kde přijde o všechny posilující věci?

Samozřejmě že hledám způsob jak to kompenzovat :) Už mám pár nápadů, které nebudou zahrnovat implantáty.
13.10.2009 10:36 - Merlin
Gediman píše:
Mno, proč diskutovat? On položil otázku, já mu na ní odpověděl. Pár dalších jeho otázek jsem dále rozvedl. Nechci se tu s nikým hádat, nechci vyvolávat flamy.


heh..tak pak nechápu, proč sem píšeš? Tys tady lidem jen ukázal co děláš a nečekáš reakce? Nebo si chtěl jen plácat po zádech? takovej už tady jeden je. Diskuzní forum je právě o tom, aby se tam diskutovalo. a Bohužel se ti spousta věcí nemusí líbit, ale pokud jsou řečeny je možno se z nich poučit, nebo jen inspirovat.
Gediman píše:
Samozřejmě že hledám způsob jak to kompenzovat :) Už mám pár nápadů, které nebudou zahrnovat implantáty.


ale ty už vymýšlíš způsoby jak kompenzovat něco co bude špatně. Zkus tomu předejít, aby nedošlo k tomu "špatně"
13.10.2009 10:48 - Gediman
Píše:
heh..tak pak nechápu, proč sem píšeš?

Už jsem to říkal. Chtěl jsem PR a forma blogu byla jediná možná forma :)

Píše:
Zkus tomu předejít, aby nedošlo k tomu "špatně"

Něco ve stylu zahození systému d100? Ne, děkuji :) d20 mi nikdo nepodstrčí, nikdo! Muhaha! :)

Mno, dobrá, když systém předělám na vytváření postavy (přerozdělování bodů z banku), místo nahazování, změní to nějak zásadně váš pohled?
13.10.2009 10:57 - Lotrando
To je právě otázka, jestli nejseš zrovna tady hodně old-school. Já jsem zvyklý si stanovovat cíle postavy sám, samozřejmě v kontextu ostatních hráčů a GMa. Kdo ale moje postava je určuji výhradně sám. Od pravidel čekám, že mi umožní si to zahrát. Proto házení na vlastnosti a striktní omezení nemám moc rád.


Gediman píše:
To už koneckonců záleží na GMovi, jaké dobodružství připraví, jaké úkoly rozdá postavám, resp. jaké cíle jim stanoví.


ty máš ale d100 jenom proto, aby jsi neměl d20. Chápu že se chceš lišit a vlastně ani nemůžeš d20 použít (už to udělali jiní, je to vesměs licencované). Nicméně Jerson ti ukázal, že jemnost tvé stupnice je vlastně zbytečná a ve skutečnosti je to past jak na hráče, tak i na vývojáře. Jednou přičteš 24 jindy podle úvahy 3. To je přinejmenším nesrozumitelné.
13.10.2009 11:09 - Blaine
Gediman: A co takhle jenom system D10? Ano, musel by ses vzdat Stastnych desitek, ale zjednoduseni by bylo citelne. Proste pro cloveka je jednodusi uvazovat v jednotkach a ne desitkach.
Rozdelovani bodu je podle me lepsi nez nahazovani, protoze tolik nehraje roli nahoda. Prece jen si vem, pokud bys hral delsi kampan a vsichni clenove tvy party si nahazi skvele a tys mel proste smulu. No to by te proste nebavilo. A delat do pravidel berlicky, specialne kvuli tomuhle pripadu neni take uplne nejstastnejsi.
13.10.2009 11:13 - Nachtrose
Gediman píše:
Mno, dobrá, když systém předělám na vytváření postavy (přerozdělování bodů z banku), místo nahazování, změní to nějak zásadně váš pohled?


Myslim, ze na zasadni zmenu pohledu vetsiny zdejsich bys to musel poradne prekopat cele. Nicmene pokud pridas ( nahazovani nemusis nutne rusit ) moznost nastavit si postavu nejakym point-buy systemem, udelas aspon tuto cast privetivejsi pro vetsi pocet hracu. Chci hrat ostrostrelce, ktery je ale trochu hloupy a ne moc silny? Fajn, nakoupim atributy podle toho. Chci hrat zapasnika, ktery neni ani silny, ani obratny, ale zase strasne moc vydrzi? Jak je libo.
A jeste k tomu nahazovani: proc se misto DrD neinspirujes treba DnD(4E)? System, kdy nahodis X cisel a pak je dle libosti pridelis k atributum je mnohem hracsky privetivejsi, nez kdyz navrdo hazes ted na silu, ted na obratnost... A navic ti timto zpusobem odpadnou starosti se zbytecnym vymyslenim zbytecnych kompenzaci. Kdo bude chtit implantaty, ten si sezene, kdo nebude chtit, muze mit stejne relativne silnou a funkcni postavu.
13.10.2009 11:14 - Gediman
Jemnost stupnice je možná na první pohled zbytečná, ale je to jen první pohled (zřejmě tak vyplývá z bety, za což si můžu sám :). Např. pravidla Nemocí/otrav, nebo Opravy a Ošetření, Vylepšování a Léčby. Tam se vyloženě píše, že se hází proti atributu sníženému o Složitost, která může být třeba 33. V podstatě složitost něčeho je potřebná i u Infiltrátora a Kouzelníka - ten si složitost kouzel může i libovolně zvýšit. To všechno jsou případy, kdy je d100 na místě a kde se jemnost plně využije.
13.10.2009 11:18 - Gediman
No dobrá, přepíšu pravidla na rozdělování, přičemž ovšem přednosti a nedostatky ras budou zachovány, stejně jako bonusy povolání.

Pak to ale někdo plíííís vyzkoušejte :) Chci vidět výsledky :)
13.10.2009 11:20 - Merlin
Gediman píše:
Něco ve stylu zahození systému d100? Ne, děkuji :) d20 mi nikdo nepodstrčí, nikdo! Muhaha! :)


Hmm..nevím jestli je tvým cílem odradit co nejvíc zájmových osob, ale vystoupením se ti to daří...a nemyslím tím co a jak chceš, ale to jak co prezentuješ a jak posloucháš názor ostatních...za sebe říkám...sežeň si někoho na PR a sám dělej jen systém (není to nic hroznýho ani špatnýho, někdo prostě neumí jednat s lidma, ale umí jiné věci). mě však svým přístupem přesvědčuješ vc jedno..Ne..ne..ne
13.10.2009 11:21 - Gediman
Ale proč pořád tak vážně, mírné odlehčení atmosféry nikdy neuškodí ;)
13.10.2009 11:22 - Bouchi
Gediman píše:
Tam se vyloženě píše, že se hází proti atributu sníženému o Složitost, která může být třeba 33. V podstatě složitost něčeho je potřebná i u Infiltrátora a Kouzelníka - ten si složitost kouzel může i libovolně zvýšit. To všechno jsou případy, kdy je d100 na místě a kde se jemnost plně využije.
A v jakem rozsahu se tak ta slozitost bude pohybovat? Aby to nebylo jen v jinem havu totez na co uz poukazoval Jerson - jaky je v praxi rozdil mezi slozitosti 33 a 35?
13.10.2009 11:33 - Merlin
Gediman: ale já neberu vše vážně. Jen jsi mě nepřesvědčil. několik lidí ti tu poukazuje na chyby v systému a na to, proč by to nehrálo, ale ty na to nereflektuješ. Co mi z toho plyne: Nebudu nic předělávat, aby to ostatním vyhovovalo. Buď to vezměte tak jak to je, nebo běžte do háje. Ale hrajte to, ať vím.
(to pomíjím takové věci, jako je vykradení jiných settingů, filmů a her. to je dnes běžná věc)
13.10.2009 11:34 - Gediman
To je případ od případu, navíc u dost věcí ji budu muset trpv určit (u dalších věcí ji bude určovat GM) ... 33 a 35 sice zní jako malá nuance, ale třeba v prvním případě to podhodíš, v druhém už těsně ne :)
13.10.2009 11:40 - Merlin
Gediman píše:
To je případ od případu, navíc u dost věcí ji budu muset trpv určit (u dalších věcí ji bude určovat GM) ... 33 a 35 sice zní jako malá nuance, ale třeba v prvním případě to podhodíš, v druhém už těsně ne :)

eh...ty mě děsíš
13.10.2009 11:43 - Bouchi
Gediman píše:
u dost věcí ji budu muset trpv určit (u dalších věcí ji bude určovat GM)
Ale to je presne to, o cem pise Jerson. Jestli se slozitost taky bude pohybovat od 0 do 100, tak podle ceho bude GM urcovat, jestli ta a ta vec ma slozitost 33 nebo 35?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11837196350098 secREMOTE_IP: 52.91.0.68