Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
13.10.2009 13:41 - sirien
Gediman píše:
tohle je BETA! beta beta beta!

Chyby které Tvoje hra má jsou chybami v samotném jádře systému a pojetí. Mohla by to bejt klidně gama nebo delta a nic by se nezměnilo.
13.10.2009 14:03 - Colombo
Gedimane, ty víš, že nejsem žádným příznivcem d20 kostky ani D20 systémů. Že raději, než nějakou D20 hru si zahraju DrD, které si dodatečně upravím (stejnak jsem dycky víc roleplayoval a nějaké házení kostkou mě nebavilo). Ale tohle, co tu předvádíš a jak odmítáš opravdu logické argumenty, to jakým způsobem prezentuješ hru a jak je tvoje hra postavená, to je příšernost.

Podle mého je vlastně naprosto jedno, jaká je tvoje postava na tom dobře absolutně, tobě jde o relativní obtížnost, porovnávání mezi současnou hrozbou, ne mezi hypotetickou škálou od scinků (malé ještěrky) po hvězdu smrti. Tohle se dá řešit bonusy a postihy nebo nejlepší způsob je: nechat, aby to logika a styl vyřešil za tebe a tobě pak bude stačit jednoduchý hod na zvládl to/nezvládl to. Většinou nepotřebuješ vědět, kolikati procentům bakterií se tvůj imunitní systém ubránil, to je celkem jedno. V zájmu hladkého průběhu hry (pokud tě opravdu nevzrušuje kutálení kostek) a dopadu na hru ti stačí, jestli jsi onemocněl nebo ne.
13.10.2009 14:03 - Gediman
Ještě k tomu d100...

Šťastná/smolná desítka.
Postava má třeba RC 60... Tzn. šťastné jsou pro ní hody 10,20,30,40,50,60, smolné pak 70,80,90,100.

Jak tenhle systém předělat do d10, d20, tak aby byla zachována stejná pravděpodobnost štastných/smolných desítek? :) řekl bych, že to nijak nejde :)
13.10.2009 14:04 - Colombo
A potřebuješ nutně šťastná a smolná čísla? K čemu vůbec jsou? Jde to vyřešit nějak jinak?
13.10.2009 14:11 - Jerson
Gediman píše:
1. jsem fandou hollywoodské akce, jestli víte co tím myslím. Můžete mi to mít klidně za zlé, to je fuk. Nevadí mi "šílenosti" nebo "nerealističnosti" v soubojích. Vrcholem v tomhle ohledu považuji třeba skvělý film Equilibrium, dobrý na souboje byl také Ultraviolet. No a pak samozřejmě Matrix.

Equilibrium přejdu. Šílenosti ne. Je úplně šumák, že nevadí tobě, pokud jsou tvé ambice na bojové RPGčko pro jiné.

Píše:
2. tohle je BETA! beta beta beta! Nicméně, systém d100, na něm trvám. Betu se vůbec nemusíte učit nazpaměť... to po vás nikdo nechce.

Mýlíš se. Tohle je gama - totiž systém, u kterého je třeba měnit ještě základní mechaniky, aby byl hratelný. To že trváš na D100 jen znamená, že to téměř nikdo nebude hrát.

Píše:
3. Tak teď nevím co myslíš těmi stupni, protože ve Warzone se hází dvacetistěnkou.

Opravdu mám být ironický? Warzona je totiž přesně to o čem mluvím. Kolik bojových jednotek (ve 2. edici) má parametry pod 10? jen jediná. Všechny ostatní je měly 10 - 16, v rozšiřujících pravidlech 10 - 18. Pancíře měly parametry 20 - 28 jen proto, že se od nich odečítala hodnota zbraně.

Opticky to vypadalo na vysoká čísla. Reálně šlo o rozsah 1 - 10, tedy kromě hodu na zásah (který se dal taky řešit jinak)
13.10.2009 14:13 - Gediman
Ano potřebuji.
Jinak to vyřešit zřejmě nejde :)
13.10.2009 14:15 - Gediman
Píše:
To že trváš na D100 jen znamená, že to téměř nikdo nebude hrát.


Téměř nikdo z vás :)

Píše:
Mýlíš se. Tohle je gama - totiž systém, u kterého je třeba měnit ještě základní mechaniky, aby byl hratelný.


Ee, ty se mýlíš. Gama je kandidát na vydání. Ty jsi zřejmě chtěl říct alfa
:)
13.10.2009 14:19 - Merlin
Gediman píše:
Ano potřebuji.
Jinak to vyřešit zřejmě nejde :)


Tvůj problém je to, že neumíš diskutovat. To znamená na otázku, nebo postřeh odpovědět vysvětlením. vychází mi z toho, že ani žádné vysvětlení nemáš. Připomíná mi to jednoho známýho. Celou dobu tvrdí, že je potomek šlechtické rodiny ze Sychrova. když jsem argumentoval, že současná česká šlechta má listinu, tak začal tvrdit, že ji má taky. když jsme mu pak řekli, ať ji donese, že nám tím zacpe huby a udělá z nás pitomce řekl: Mám, ji ale neukážu vám ji....
13.10.2009 14:21 - Nachtrose
Nechci tady nejak obhajovat d100, ale treba nedavno vyslo Eclipse Phase, jenz taky stoji na d100 systemu. Osobne to mam vsak jen velmi rychle prolistovany. Ma to nekdo nacteny, aby mohl rict, jak dobre tam ten d100 (ne)funguje?
13.10.2009 14:21 - Bouchi
Gediman píše:
Jak tenhle systém předělat do d10, d20, tak aby byla zachována stejná pravděpodobnost štastných/smolných desítek?

I neco podobneho uz se v diskusich nejednou probiralo. Vtip je v tom, ze je uplne jedno, jestli mas pravdepodobnost nejake udalosti 1 % nebo 2 %. V obou pripadech to nastane tak zridkakdy, ze je to herne nezajimave a je tedy zbytecne se tim zabyvat.
13.10.2009 14:26 - Gediman
Ach jo. str. 2,4,11,14,15,16,17 - to jsou stránky kde se nachází využití Štastné/smolné desítky.


PS: diskutovat umím, ale teď příliš nemohu, protože jsem v práci :) takže se omlouvám že odpovídám poněkud stručně.
13.10.2009 14:27 - Merlin
Nacht: čím větší rozsah něčeho, tím menší šance na něco :)
13.10.2009 14:27 - Nachtrose
Ta stastna/smolna desitka mi silne propomina mechaniku fatalniho neuspechu/totalniho uspechu z DrD. Opravdu by nesla vyresit jinak?
13.10.2009 14:28 - Bouchi
Nachtrose: Na d100 stoji tusim taky RuneQuest, ale z volne dostupnych materialu k nemu si vzpominam jen na jeden mechanismus, kdy takhle jemne cleneni davalo smysl: je tam rust vlastnosti po jednotkach, pricemz se na nej haze a kdyz aktualni hodnotu vlastnosti podhodis, zvedne se ti o (ted strelim) 1, kdyz prehodis, tak o 4. Cili cim vyssi vlastnost, tim pomaleji roste.
13.10.2009 14:50 - Lotrando
Gediman: jsem se rozhodl na ty pravidla podívat, ale s křikem utíkám po úvodních stránkách. Na začátku je to průměr, sice to není česky, a není to ani dobře napsané, ale jako pracovní text budiž. Bavme se o herním stylu.


Gediman píše:
POZOR: Behem boje lze hledat pouze protivníka (schovaného, neviditelného), na hledání pastí nebo
tajných tlacítek proste není cas!


Ochuzuješ se o mnoho potenciálních situací. Hráči se samozřejmě vždy chtějí něco dozvědět o prostředí, aktérech. Tedy i o případných nebezpečích/pastech.

Gediman píše:
Hod na Perception je modifikován Složitostí prostredí. Tuto hodnotu však hrác neví, pro nej je tajná.
Zná ji Gamemaster, který na jejím základe vyhodnotí, zda-li hledání vyšlo ci nikoliv.


Zde popíráš co jsi tvrdil v diskuzi, totiž že hráči znají cílové číslo.


Gediman píše:
Jakmile se v blízkosti postavy
objeví nejaký skrytý objekt, Gamemaster tajne od hodnoty Perception dané postavy odecte Složitost
prostredí. Pokud je výsledné císlo vyšší než polovina Perception (zaokrouhleno nahoru), objekt je
postave odhalen. Pokud ne, postava ho nezaregistrovala.


Mě stačí stanovit to číslo na lehké/těžké, zda si toho někdo všimne, záleží jak moc dobrou perception mají v družině, rozhoduje se ale opět jen o tom, zda si toho všimne každý, ten kdo je všímavý, nebo mistr stopař.

Gediman píše:
Pokud náskok dosáhne 0, oba jsou vedle sebe, respektive v tesném kontaktu. Pronásledovatel má sice
svuj cíl na dosah, ale ješte ho nemuže zastavit. Na to si musí úspešne hodit proti svému Agility. Pokud
se hod povedl, pronásledovaný je zastaven. Pokud ne, honicka pokracuje dál.


A když ho chci zastavit kouzlem? Taky házím agility? Protože já mu třeba chci kouzlem hodit do cesty popelnici.

Pak to ale začalo, malý výběr perel:

Gediman píše:
Nekdy je nutné vedet, kolik bytost váží. Hmotnost se vypocítá vynásobením velikosti bytosti její
hodnotou Strenght a následným pripoctením celkové hmotnosti všech vecí, které nese.
Napr. Ork (velikost 3, Strenght 60) v základu váží 180 kg. K tomu se ješte pricte 40 kg za vybavení.


Mám bejt hnusnej? Nebo si vezmeš fyziku pro základní školy a naučíš se to? Malá nápověda, hmotnost a váha není to samé.

Pád z výšky je pak už jen třšnička na dortu.

tohle je perla


Gediman píše:
Těžší samozrejme dopadne jako první, lehcí
vzápetí dopadne na nej.


Když pustím na měsíc tank a pírko, co dopadne jako první?

Tady vzdávám svou snahu porozumět tvým pravidlům.
13.10.2009 15:00 - Gediman
Uznávám, ty pravidla pro pád jsem tam dal jen čistě pro vykoušení, ty chci ještě upravit. Zatím ale přesně nevím jak...

edit:
Píše:
Když pustím na měsíc tank a pírko, co dopadne jako první?


Pírko dopadne drtivou silou meteoritu jako první, tank se zlehka zhoupne na něj, přičemž se pro svoji křehkost ještě o něj zcela rozbije (o to pírko, ne o měsíční povrch).
13.10.2009 15:06 - Bouchi
Lotrando: Tady ma navic uplne zbytecne pocitani:
Jakmile se v blízkosti postavy objeví nejaký skrytý objekt, Gamemaster tajne od hodnoty Perception dané postavy odecte Složitost prostredí. Pokud je výsledné císlo vyšší než polovina Perception (zaokrouhleno nahoru), objekt je
postave odhalen. Pokud ne, postava ho nezaregistrovala.

Netreba nic odcitat (nota bene dvouciferna cisla), jen vydelit Perception dvema (coz chce delat tak jako tak) a pokud bude vysledek vyssi nez Slozitost prostredi, je to uspech.

Lotrando píše:
Když pustím na měsíc tank a pírko, co dopadne jako první?
No, je to pro jezdce se zviretem, ti budou mit nejspis podobnou "hustotu" tela a nejspis se budou vyskytovat v prostredi s atmosferou, takze zrona tohle bych tolik nevycital.
13.10.2009 15:08 - Lotrando
Bouchi: ona je to sci-fi hra a odehrává se i ve vesmíru, nebo ne? Já to tolik nečetl.
13.10.2009 15:14 - Merlin
Gediman: já počkám, až budeš doma z práce a počkám na argumenty delší než: Jde to.
13.10.2009 15:28 - Colombo
argumentovat runescape... pokud je to počítačová hra, kde výpočty dělá počítač, tak tam můžeš mít i kvadráty, odmocniny, logaritmy atp., ale z hlavy bych to počítat nechtěl.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12109899520874 secREMOTE_IP: 34.227.191.136