Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
13.10.2009 15:30 - Bouchi
Lotrando: No to jo, ale cely relevantni text k tomu padu lehciho a tezsiho zni:
Pokud padá jezdec se zvíretem, pocítají se oba zvlášt. Težší samozrejme dopadne jako první, lehcí vzápetí dopadne na nej.
Pri padu ve vakuu by meli jezdec se zviretem nejspis napred jine docela vazne starosti nez kdo dopadne jako prvni.

Colombo: RuneQuest je stolni RPG, ne pocitacova.
13.10.2009 15:33 - Colombo
ah, pardón, mýlka s.. runescape?
13.10.2009 17:00 - sirien
Gediman píše:
Jak tenhle systém předělat do d10, d20, tak aby byla zachována stejná pravděpodobnost štastných/smolných desítek? :) řekl bych, že to nijak nejde :)

Postava má skill "n", "n" e <1-10>
hod 1d10
hod {1}&{10} jsou kritické hodnoty, při nichž postava provede ověření.
Hodí-li 1 a na ověřovacím hodu hodí znovu úspěch, jedná se o kritický úspěch
hodí-li 10 a na ověřovacím hodu hodí znovu neúspěch, jedná se o kritický neúspěch.

Pokud nejsi schopný dát dohromady tuhle mechaniku, kterou jsem viděl hned co sem si Tě přečet, tak mi fakt uniká z jakého titulu vůbec nějakou mechaniku obhajuješ, protože očividně vůbec nevidíš do matematiky kostkového systému.

Gediman píše:
Téměř nikdo z vás :)

Ty si asi neuvědomuješ, že tohle neni fan-site nějaké hry. Tohle je největší a troufám si říct obsahově nejkvalitnější portál na cs/sr webu. Lidi tady nejsou fanové jedné hry co hráli dvě další, spousta lidí tady RPGčkům fakt rozumí - pravidlům, designu i jejich propagaci.
Pokud Ti tu píšem že tohle pohoří... klidně si mysli svoje.

Bouchi píše:
Na d100 stoji tusim taky RuneQuest, ale z volne dostupnych materialu k nemu si vzpominam jen na jeden mechanismus, kdy takhle jemne cleneni davalo smysl: je tam rust vlastnosti po jednotkach, pricemz se na nej haze a kdyz aktualni hodnotu vlastnosti podhodis, zvedne se ti o (ted strelim) 1, kdyz prehodis, tak o 4. Cili cim vyssi vlastnost, tim pomaleji roste.

To je zajímavej koncept, ale pokud je skutečně ta d100 použitá jen k téhle mechanice, pak mi přijde zbytečná a klidně to můžeš převést na nižší hody a k tomuhle udělat submechaniku nějakého dvojitého hodu nebo tak - místo +1/+4 můžeš vyvážit na 0/+1 nebo tak nějak - neznám ten systém tak nejsem schopen říct přesně, ale myslím že určitě existuje elegantní matematická alternativa na nižších hodnotách

Lotrando píše:
Těžší samozrejme dopadne jako první, lehcí
vzápetí dopadne na nej.

ROFL

Ty Gedimane... řiká Ti něco jméno Newton?
13.10.2009 18:09 - Colombo
Tak, většina lidí zde je fandy konkrétní jedné hry:) (jde to poznat, jak všichni hned začli mluvit o nahrazení d100 d20)
13.10.2009 18:18 - Gediman
Mno, když jsem tehdy otevíral web a dělal mu první PR, tak jsem si říkal "Dát odkaz taky na www.d20.cz? Hm... asi ne, bylo by to OT, tam hrají d20."

Bylo ode mě pošetilé čekat tu kladné přijetí mého d100 systému :) Ale nakonec snaha rozšířit povědomí o hře zvítězila. Prostě jsem se netrefil do zájmové skupiny, což jsem ale věděl už od začátku. Tak proč si sakra stěžuju? :)

O úpravách pravidel budu přemýšlet, ale změnách systému... to nikolivěk. To by bylo proti mému náboženskému přesvědčení :)
13.10.2009 18:29 - noir
Colombo: Asi čteš jinou diskuzi, anebo máš velmi specifické chápání výrazu VĚTŠINA. Kolik lidí tu mluvilo nahrazení d20? Že by 2 (slovy dva)? Napsat tohle, když před tvým příspěvkem se vyjímá zrovna sirienova variantu s D10, to je ale hodně legrační, že?

Gediman: Víš, když přijdeš s plagiátem, který je ještě k tomu špatný, nesplňuje ani to, co si vzal jako cíl, tak se pak nemůžeš divit odmítnutí. Mj. kdo je ona zájmová skupina, na kterou míříš? A co říkali hře tví testeři?
13.10.2009 18:34 - Blaine
Gediman: Tak kdyz dovedes presvedcit nekoho jineho nez svoji skupinu, aby to hrali, tak prosim. Bohuzel k d100 prijala cela moje parta velmi opravnene negativni nahlizeni po odehrani nejakych her v Dark Heresy. Je to proste uplne zbytecna vec. A jak rikal Jerson rozdil mezi 81 a 82 je tak nicotny, ze neni poznat. Mnohem jednodussi a prostsi by bylo pouzit desetistennou kostku.
13.10.2009 18:35 - Gediman
Píše:
Mj. kdo je ona zájmová skupina, na kterou míříš? A co říkali hře tví testeři?


V diskuzích na webu jsme se shodli na tom, že Void je dobrý pro začátečníky, kteří k RPG nikdy nesáhli. Je jasné, že vám pokročilým to asi nic neřekne (ale třeba se najde někdo, kdo to zkusí, jistě vy přítomní nejste představiteli většiny hráčské populace ČR... tedy pokud ano, pak je na tom ČR asi dost bídně :D nenarážím na vaše schopnosti a zkušenosti, ale na váš počet).

Co říkali testeři, to už jsem tu psal. Už se tu na to někdo ptal.
13.10.2009 18:38 - Gediman
Pořád nechápu... když je d100 tak špatný a zbytečný, proč pořád existuje? Proč v něm udělali třeba to Dark Heresy? (což je docela krok tedy... vzhledem k popularitě settingu bych řekl, že Games Workshopáci by na RPG žádali ten nejlepší a nejpopulárnější systém, proč FantasyFlighti dali d100 (ten špatný) a né d20 (ten božsky geniální)?

Proč? :)
13.10.2009 18:51 - sirien
Colombo píše:
Tak, většina lidí zde je fandy konkrétní jedné hry:) (jde to poznat, jak všichni hned začli mluvit o nahrazení d100 d20)

Já fakt nejsem fanda d20. Nicméně - čistě racionálně - d20 je kostka s největším rozsahem, který ještě dává aspoň trochu smysl.

Gediman píše:
Tak proč si sakra stěžuju?

Protože tenhle web jako d20 only začínal. Ale už to tak dávno, dávno dávno není... RPG Fórum začínalo jako CzechDnD. Pak se přejmenovalo. Kostka se prostě jen s přejmenováváním nenamáhala.

Gediman píše:
V diskuzích na webu jsme se shodli na tom, že Void je dobrý pro začátečníky, kteří k RPG nikdy nesáhli.

ROFL. Očividně se v tom vyznali podobně jako Ty. Přestylizovanej svět s nesmyslnym systémem je to poslední co bych dal do ruky začátečníkům.

WoD je super intro, fluffově kopíruje tenhle svět, takže je blízké, systém je jednoduchý, atmosféra silná.
DnD je super intro, fluffově to je tradiční heroic fantasy blízká PC RPG a dost knížkám, systém je v minulých edicích minimálně zajímavý, v současné velmi jednoduchý.
Oba tyto systémy jsou zároveň jedněmi z nejsilnějších značek na trhu.

Co má Void jako devizu pro nováčky? Zastaralá pravidla z jejichž používání se sešlo před dvaceti lety, protože kazila herní zážitek? Fluff který se nachází ve světě poskládaném z jiných světů, bez archetypálního vyznění? (nearchetypální světy jsou spíš pro fajnšmekry nebo lidi se zvláštní fantazií, ne pro běžné nováčky)

Gediman píše:
vy přítomní nejste představiteli většiny hráčské populace ČR

Čtyři roky dělám Opengameingy.
Hrál jsem se stovkami hráčů
Stovkami nováčků
Zorganizoval jsem další stovky her, ve kterých hráli stovky nováčků a s lidmi co ty hry vedli jsem se pak často bavil, protože to ve většině byli mí kamarádi a známí.
Četl jsem hromady průzkumů preferencí mezi hráči RPG a prací o hráčích RPG.

Podobně, možná v jiných směrech, ale v součtu adekvátně, tu na tom jsou mnozí další - Alnag, Jerson, Bouchi...

Z jakého titulu se Ty domníváš, že znáš zájmy nováčků u RPG?
13.10.2009 18:53 - sirien
Gediman píše:
Pořád nechápu... když je d100 tak špatný a zbytečný, proč pořád existuje? Proč v něm udělali třeba to Dark Heresy? (což je docela krok tedy... vzhledem k popularitě settingu bych řekl, že Games Workshopáci by na RPG žádali ten nejlepší a nejpopulárnější systém, proč FantasyFlighti dali d100 (ten špatný) a né d20 (ten božsky geniální)?

Proč? :)

Promiň, ale to je jako když domácí modelář dá svému modýlku velkou vrtuli, ostatní mu řeknou že se mu bude převažovat a on začne prskat: Podívejte se na inženýry Boeingu, jak mají velké turbíny? Proč je tam asi dávají? Proč?
13.10.2009 18:55 - Dukolm
Gediman píše:
V diskuzích na webu jsme se shodli na tom, že Void je dobrý pro začátečníky, kteří k RPG nikdy nesáhli.

Tak s tím musím nesouhlasit v hodný pro začátečníky podle mě ne protože velkou část lidí odradí složitost systému. Hrál si někdy s začátečníky že to můžeš takhle tvrdit.

Systém mi je jedno ale ty čísla jsou poměrně složitá na výpočty a to dokaže odradit dost lidi zůstanou ti tam jen lide kteří si chtějí procvičit matiku a hledání v pravidlech, ale rozhodně podle mě nemáš šanci na úspěch možná pro svoji skupinu a pár lidí (tak co máš prstů).

myslím že od lidí tady se máš co učit dresing RPG potřebuje něco víc
13.10.2009 18:55 - Gurney
Gediman píše:
vše, na co narážíš a co se NEtýká vybalancovanosti statistik a atributů je pro mě irelevantní informace


Gediman píše:
V diskuzích na webu jsme se shodli na tom, že Void je dobrý pro začátečníky, kteří k RPG nikdy nesáhli.


Gediman píše:
Tzn. nakombení družiny není z důvodu zabití protivníka dřív, ale z důvodu dosažení cíle.


Gediman píše:
Pak to ale někdo plíííís vyzkoušejte :) Chci vidět výsledky :)


Gediman píše:
Zkušenosti jako GM mám řekl bych mnohem vyšší než jako běžný hráč :)


Gediman píše:
Pokud hráči příjdou do džungle, GM může z fleku určit třeba 83 pro celou džungli, nebo jen pro její část. Vzhledově se džungle od té se složitostí 79 lišit nebude, bude podávat jen větší postih.


Gediman píše:
O úpravách pravidel budu přemýšlet, ale změnách systému... to nikolivěk. To by bylo proti mému náboženskému přesvědčení :)


Píše:
Bylo ode mě pošetilé čekat tu kladné přijetí mého d100 systému :) Ale nakonec snaha rozšířit povědomí o hře zvítězila. Prostě jsem se netrefil do zájmové skupiny, což jsem ale věděl už od začátku.


:)
13.10.2009 19:01 - Blaine
Dvacetistenna kostka neni nejlepsi. Je to maximalni kostka ke ktere jsem ochoten prihlednout, i kdyz bych klidne (a radsi) hazel mensimi kostkami. Ja dvacetistennou pouzivam jenom proto, ze momentalne nejvic hrajeme DnD 4ed. I kdyz tedka zrvona hrajeme za normaly v WoD (byvaly francouzsky cizinecky legionar, ktery se po dvaceti letech vratil do Cech a myslel, ze valku a konflikty konecne nechal za sebou=muj charakter) a tam me zase depta to obrovske mnozstvi desetistennych kostek a jak se pokazde rozletnou po okoli. Ale desetistenna kostka mi prijde jako uplne nejlepsi.
A nejen pro Void, ale i pro Dark Heresy bych chtel jenom desetistennou.

Ad staty postav: vsiml jsem si, ze na svem blogu na strankach jsi napsal, ze se vracis zpatky k nahodnemu nahazovani statu? Proc?
13.10.2009 19:07 - sirien
Dukolm píše:
dresing RPG potřebuje něco víc

Bezpochyby.
Osobně bych ubral kečupu, přidal bych trochu oregana, ale ne moc, možná trochu chilli a špetku soli ;)
13.10.2009 21:11 - pipux
Gediman píše:
Z diagramů koukám, že regrese je pořád lepší než kult - narozdíl od kultu je regrese alespoň v poli rozhledu kolektivu :)

Lepší, horší ... s tím opatrně. Kult zase nikoho "netrápí", atp.
Meze rozhledu se posouvají. Ale že by jen směrem dovnitř?
Zmínit se dá spousta způsobů vývoje. Sleduj obrázky :O

Gediman píše:
Navíc, co je v tomhle případě "rozhled kolektivu"?

To je nějaké obecné vědomí. Každá komunita si zakládá na tom, že má nějaké obecné vědomí ... to společné. Zkrátka průnik zájmů (... který může přerůst i v částečné sjednocení zájmů, je-li v kolektivu dostatek zájmu).

Gediman píše:
Jak už jsem na svém webu psal, Void není žádné experimentální RPG, je to oldschoolovka typu DrD/DnD. Pokud se "rozhledem kolektivu" myslí novátorské přístupy jako Střepy snů, tak e-e, to není cesta Voidu. Spíš si myslím, že konkrétně Střepy snů jsou spíš právě ten kult. Tak to vidím já.

To jsou slova, úsudky, hodnocení. Tak to vidíš ty :)

Gediman píše:
A co je to "rozšíření vědomí"? Co je to, že Void to (podle tebe) nemá?

Obrázek!

(źase, jestli obrázek není, chyby hledejte na technickém oddělení)
13.10.2009 21:33 - Lotrando
Sirien: je to horší, on už to propral Galileo. ad jednoduchost 4E, ona je téměř geniální, spousta fakt dobrejch nápadů, které nejsou samozřejmé. ale to je subjektivní dojem :)

Colombo: ta tvoje obsese by se měla léčit
13.10.2009 21:41 - Alnag
Gediman píše:
Nicméně, systém d100, na něm trvám.


Však trvej. Trvej... existuje pokud se nemýlím několik systémů s d% hodem jako základem. Téměř všechny vznikly v 80. let. Žádný z nich se nikdy nedostal do top10 hraných systémů. Důvody pro použít d% tam byly lepší než ty tvoje, ale i tak sporné...

1. Pro lidské vnímání jsou procenta nepřirozená.
2. Pro lidi je škála větší než 7 (o 100 ani nemluvě příliš rozsáhlá).

To jsou fakta, která jsou experimentálně ověřená (obecně nikoliv jen v RPG). Můžeš si dát ruce na oči a dělat, že to nevidíš. Tvůj problém.

Gediman píše:
Šťastná/smolná desítka.


2d10 nebo 2d8, 2d6 systém. Dvě stejná čísla jsou šťastná, nešťastná. Problem solved.

Píše:
Dát odkaz taky na www.d20.cz? Hm... asi ne, bylo by to OT, tam hrají d20." Bylo ode mě pošetilé čekat tu kladné přijetí mého d100 systému :)


Otevři si můj profil. Že bych hrál jen d20 bych netvrdil. Tenhle web se možná d20 jmenuje, ale jsou tu lidé s největším rozhledem o RPG na českém webu a to myslím zcela beze srandy. Takže máš dvě možnosti. Buď si odtud odneseš cenné podněty nebo pocit, že jsi nepochopený génius. Je to vcelku tvůj problém, protože mi to žíly netrhá.
13.10.2009 21:56 - Colombo
Lotrando, no sorry, moje obsese?
Lotrando píše:
...4E, ona je téměř geniální...
13.10.2009 21:57 - Lotrando
lol

cosi tě nutí myslet si, že všichni hrajou jen d20

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1017689704895 secREMOTE_IP: 3.235.68.180