Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
13.10.2009 22:19 - Merlin
colombo: to už je fakt divný..nejdřív deklamuješ se svatou krávou a teď se snažíš vnutit všem, že si myslíme, že je d20 nej systém. já si to nemyslím...jen mě prostě te´d baví. Tak jako mě bavil systém nk6 v Shadowrunu, nebo jinej systém. Tvoříš si sám nějakou zcestnou vidinu.

(najdi příspěvek, kde opěvuji D20 nebo 4e, protože pokud ne, je tvoje věta, že všichni hned začli měnit d100 za d20 lež)
13.10.2009 22:20 - Merlin
abych nebyl jen negativistický. Pipuxi, vůbec netuším co ty tvoje balonky znamenají..a asi ani nechci...začínáš mě děsit
13.10.2009 22:21 - Sosáček
Alnag píše:
1. Pro lidské vnímání jsou procenta nepřirozená.
2. Pro lidi je škála větší než 7 (o 100 ani nemluvě příliš rozsáhlá).

Citation needed.

Alnag píše:
Žádný z nich se nikdy nedostal do top10 hraných systémů.

Cituj to top 10, protoze pokud neco takoveho opravdu existuje (a ja si myslim ze tu spokojene nahrazujes prodavanost hranosti, coz ma mensi korelaci nez spokojenost lidi a pritomnost Jersona), bude to metodicky velmi podivne.

(zaroven, pokud ti procentuelni systemy tak vadi, aspon bude vic mista na ecipse phase ;)

Tak a ted kdyz jsme vyresili formality ... vsichni zklapnete. Protoze i kdyby gedimanuv system mel sebehorsi cisenou mechaniku, neni to jeho nejvetsi problem. Jeho nejvetsim problemem je to, ze autor se podle vseho pred tvorbou nezamyslel co vlastne tvori.

Gedimane, zkus odpovedet (hlavne sobe, ac ja jsem na odpovedi zvedavy) na nasledujici otazku: Jaky ucel ma ten system plnit?

Moznosti je spousta. Muzes chtit jednoduchy a rychly system co se neplete hlubokemu prozivani postavy (pokud neco akoveho existuje), muzes chtit takticky system aby sis mohl uzivat bitky (a takove systemy mohou byt velmi komerne uspesne -- ostatne dnd je neprodavanejsi pnp rpg sveta), chtit system ktery ti pomaha stavet dramaticke pribehy plne drsnych rozhodnuti a dejovych zvratu, system co ti pomuze s co nejpresnejsim hranim "jako v tom filmu", system co ti pomaha ze hry udelat ztrestenou komedii, a tak podobne. Muzes toho mit i vic, jen si nemyslim ze by existoval system ktery tohle zvladne vsechno, podobne jako dopravni prostredek nemuze byt zaroven motorka a autobus.

Bohuzel, pokud se pred tvorbou sveho systemu nezamyslis nad timhle, pravdepodobne ti vyjde paskvil ktery se nehodi vubec k nicemu. Tohle je problem drd, a dalsich podobnych.
13.10.2009 22:25 - Merlin
Gediman: já jen pořád čekám na odpovědi...systém jako takovej je mi ukradenej...dodnes neumím DnD 3,e ani 4e. A nikomu to nevadí (jsem asi nejhorší hráč, na to, že jsem DM :). Ale prostě jsem nedostal odpovědi na své otázky a to mě štve. Když někdo "vymyslí" systém a obhajuje ho, chtěl bych, aby i mě, laikovi v tom systému odpověděl na otázky. Pokud tedy ví, proč systém tvořil (mimo vlastní zábavy) a o čem to je.
13.10.2009 22:29 - Alnag
Sosáček píše:
Citation needed.


Nechci to teď psát, že bych za to dal ruku do ohně, tak to ber jako 90% odhad, že je to správně. Knížky nemám doma, četl jsem je z knihovny a občas se mi pletou.

Ale ad bod 1.) Gerd Gigerenzer - Bounded Rationality http://www.amazon.com/Bounded-Rationality-Adaptive-Gerd-Gigerenzer/dp/0262571641/ref=sr_1_6?ie=UTF8&s=books&qid=1255463988&sr=8-6, myslím že to ale bylo elaborováno i v nějakém volně dostupném článku, zkusím dohledat...

ad bod 2) jakákoliv kniha psychologické metodologie nebo tvorby škál will do the job

Sosáček píše:
(a ja si myslim ze tu spokojene nahrazujes prodavanost hranosti, coz ma mensi korelaci nez spokojenost lidi a pritomnost Jersona)


Proof needed. Korelace mezi prodejností a užitím bývá obvykle dost dobrá, pokud chceš tvrdit opak, mohl by ses obtěžovat o méně vtipu a více faktů...

Sosáček píše:
(zaroven, pokud ti procentuelni systemy tak vadi, aspon bude vic mista na ecipse phase ;)


Nepsal jsem, že mi vadí. Psal jsem, že historicky to ještě žádný nedal... třeba bude Void první, že jo. A co se Eclipse Phase týče - nevydírej, jo. :D
13.10.2009 22:33 - Sosáček
Alnag píše:
Pro lidské vnímání jsou procenta nepřirozená.

Dopis z Dálavy píše:
Citation needed.

Alnag píše:
tak to ber jako 90% odhad

Aha :D
13.10.2009 22:46 - Sosáček
Merlin: urcite se ptas toho spravnyho? Ja tady jenom pacham osvetu utocnou formou.
13.10.2009 22:59 - Merlin
Dopis: :) no, já se tak ani neptám moc tebe..já se stále snažím dostat odpovědi z tvůrce...ani ti nevím, proč jsem tě tam psal :)) napravím
13.10.2009 23:02 - Colombo
Z tvůrce? Já myslel, že to je další invektiva na Colomba.
13.10.2009 23:28 - sirien
Colombo píše:
Lotrando, no sorry, moje obsese?

Jsou tu fanové d20. Zaměňovat určitou větší skupinu lidí tady s celkovým místním kolektivem by byl fatální omyl.

Dopis z Dálavy píše:
Alnag píše:
Pro lidské vnímání jsou procenta nepřirozená.

Dopis z Dálavy píše:
Citation needed.

Lidé uvažovali historicky převážně v tuctech a desítkách. % jsou umělá veličina vytvořená matematiky ve starověku, určená k přesnějšímu (vědeckému) určení poměru. Nevyplývá to z intuitivního pojetí.
Pokud to chceš opodstatněné logicky.
Pokud Ti to stačí fakticky, zeptej se libovolného webdesignera, grafika nebo autora reklam, všichni Ti potvrdí že rozsahy nad 9 (popravdě nad 7+-2) jsou pro vnímání zcestná. Praxe z RPG ukazuje že lidé vnímají v hodnotách do deseti.
13.10.2009 23:42 - pipux
Merlin píše:
vůbec netuším co ty tvoje balonky znamenají..a asi ani nechci...začínáš mě děsit

Neboj, obrázky ještě nikdy nikomu neublížily ;)

Ty balónky mohou znamenat ledascos - jednotlivce i komunitu (v tomto případě je to model komunit.)
Čím větší je balónek, tím větší přehled komunita má. A čím větší je balónek, tím víc "energie" do něj mohou příslušníci komunity nacpat.
Ta energie, abych ti nebyl za zázračného léčitele, je taky abstraktní pojem. Můžou to být zážitky ve hře (kde balónek reprezentuje záběr a vydařenost pravidel), nebo třeba vědomosti v komunitě.

Je to složitější o to, že celý balónek komunity je jakýsi makro-balónek, tvořený z mikro-balónů (samotných individuí, které taky mají nějaký rozhled a energii).

Zmatku kopa? Možná ... možná to grafické ztvárnění není všehospásný model o.O
13.10.2009 23:49 - Merlin
Pipux. možná by bylo lepší, kdyby ses mi to snažil nevysvětlit. Tkhle mě děsíš ještě víc

Colombo: kde se to v tobě bere, tolik sebestředné představy, že jdou všichni po tobě a že se tě snaží naočkovat mimozemští ještěři...dej si tequilu, oje´d nějakou holku/kluka pust si Pulp Fiction a relaxuj. nejsi Johanka z Arku a nestojíš proti armádě démonů maskujících se za velký kostky o dvaceti stranách
14.10.2009 00:08 - Sethi
Merlin píše:
nestojíš proti armádě démonů maskujících se za velký kostky o dvaceti stranách

Sakra... *odkládá kostým dvacetistěnné kostky*
14.10.2009 01:15 - Gurney
pipux píše:
...abych ti nebyl za zázračného léčitele...

Léčitele určitě ne, spíš za chlápka co linkuje docela OT sociologický schémata.
14.10.2009 08:05 - Gediman
Píše:
Gediman: já jen pořád čekám na odpovědi...

Cože jsi to chtěl vědět? :) Nějak jsem se v tom ztratil.

BTW, na webu jsem vydal testovací pravidlo pro nahazování postavy.
14.10.2009 08:23 - Merlin
Gediman: dobře, žačnu něčím jednoduchým. Chtěl bych vysvětlit ten rozdíl v jednotlivých procentech na příkladu s džunglí. Prostě si dej prosím trochu práce a popiš mi to jak bys vedl hru a přiděloval jednotlivá procenta. 71%, 72%,73%....

říkáš, že je to na DM a ty dáváš jen rozsah. Dobře, ber, že jsem začínající DM (jak uvádíš, je to pro začínající hráče), nemám zkušenost a chci po někom zkušeném (sám ses tak označil), podrobný příklad.
14.10.2009 08:26 - Gediman
Ok, repost z mého webu:

Píše:
Co se týče spojení d100 a hledání, tak jim vadí ta má tabulka rozlišení Složitosti prostředí na str. 2 - 3. Pořád chtějí vědět, jaký je fyzický rozdíl mezi složitostí 35 a složitostí 36. Ale žádný není. Ta tabulka je jen ukázka toho, jak asi GM může stanovit Složitost prostředí v různých případech. Třeba může stanovit, že všechny lesy ve všech jeho hrách budou mít složitost 67. Je to tam proto, aby GM nestanovil nějaké šíleně vysoké hodnoty třeba pro louku :) Prostě jen taková rada, co je optimální. Tak to myslím.


Ok, třeba tu tabulku vymažu, ale už vidím jak zas budou padat dotazy "a jakou složitost má taková džungle?"

Další dotaz?
14.10.2009 08:28 - Sosáček
Jeste je tu moznost ze pouziva procenta po peti aby se to dalo snadno porovnavat. Jakou sanci mas hodit na d20 17 tady vi spousta lidi (pac jsme na d20 a je tu spousta d20 geeku) ale mezi normalnima lidma jich moc neni. Jakou sanci na uspech mas pri 75 % vi kdekdo.

Ale soude podle ostatnich odpovedi asi ne.
14.10.2009 08:32 - Merlin
gediman: proč 67? (vím, že je to ukázkový číslo). Proč po procentech..jaký je sakra rozdíl mezi lesem s 67 a 66 %....proč to není např po desítkách?

Prostě mi odpověz na otázku jaký smysl má jednoprocentový rozdíl
14.10.2009 08:44 - Gediman
Mno, kdyby to bylo po deseti procentech, tabulka by narostla a já bych musel vymezovat jaký je rozdíl mezi lesem 50, lesem 60 a lesem 70. Takhle jsou lesy zahrnuty v 51-75. Ano, mohl bych to napsat stylem "les 50-70", jenže to by následovaly stejné dotazy "a jaký je rozdíl mezi lesem 50 a 60?"

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.089238882064819 secREMOTE_IP: 3.94.102.228