Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
9.4.2018 20:54 - sirien
Hele, víme jak si na tom sme, žejo, ale...

...ale jako 6 let, musim pogratulovat, takovej zápal a výdrž se vidí málokdy. Popravdě když tak koukám na nějaké vlastní věci, co mám už věčnost rozdělané a kterých sem se už podobnou věčnost nedotknul abych je nějak posunul (články, dodatky k Fate atp.), tak v tomhle směru smutně šoupu nohama...
9.4.2018 21:01 - Gediman
Díky :)

Teď mám hektické období, takže volného času moc není. Ale až to bude zas lepší, zapracuji na dalších příručkách, ale hlavně na té verzi 2.0 - hodlám to víceméně přepsat od základu. Texty udělat přehlednější, vyhodit fluffové informace, které nejsou podstatné, uvolnit některé svazující mechaniky... ufff... nevím, musím si začít psát to-do list. Hlavně si musím dát nějaký stránkový limit, abych se moc nerozjel... tak třeba 150, 200 stran max. A udělat pdf záložky :)
10.4.2018 09:56 - York
Gediman píše:
hodlám to víceméně přepsat od základu


To dobře děláš. V podstatě každej velkej projekt, kterej se nějak vyvíjí, potřebuje čas od času od základu přepsat. V době, kdy jsi psal první verzi, jsi totiž dost dobře nemohl mít zkušenosti, které máš teď.


Gediman píše:
musím si začít psát to-do list


Hlavně si zapisuj komentáře, co ti hráči dávají při hře - co si jim líbí a nelíbí, co podle nich nefunguje dobře, co by se jim líbilo jinak.
10.4.2018 10:39 - Gediman
Právě...

Taky jak sleduji vývoj třeba Warhammerů od Games Workshopu, tak Age of Sigmar a 8. edice W40k vlastně prošly neuvěřitelnou transformací v podstatě z edice na edici - do té míry, že tyto nové verze nejsou kompatibilní s těmi starými. Tenhle upgrade vlastně stál na tom, že pravidla jsou osekaná v podstatě až na kost a celkově zjednodušená, takže hra je o dost primitivnější, rychlejší i přehlednější. Tedy, má to i své mínusy, třeba omezení výběru a rozmanitosti...

Musím uznat, že tenhle přístup má něco do sebe. Je to prostě reakce na moderní dobu, kdy nikdo moc nechce číst stohy textu, všechno má být stručné a plné tagů a keywordů.

Tak si představuji i verzi 2.0, samozřejmě se budu snažit ty mínusy co nejvíc omezit.
10.4.2018 16:28 - Jerson
Kolik lidí nebo skupin už Void hrálo?
10.4.2018 18:50 - Merlin
Jerson píše:
Kolik lidí nebo skupin už Void hrálo?

2
10.4.2018 19:20 - Gediman
Jerson: Tvoje klasická otázka :) O tom přehled nemám, ale lidi si to stahují dost, dokonce i na e-shopu si to už někdo pořídil. A dotazy mi taky chodí. Takže zájem tu evidentně je. Jak třeba ty udržuješ přehled?

Merlin: Jo, gamemasteruju dvě skupiny, jejichž členové se začali časem promíchávat, někdo odešel, někdo nový přišel...
10.4.2018 21:35 - Jerson
Já to přestal počítat u 150 lidí, kteří hráli jen se mnou, a u Omegy mám seznam postav, přičemž počet hráčů je asi o 15 vyšší než ke těchto postav. Spíše mě zajímalo, s kolika lidmi jsi hrál ty osobně a od kolika lidí už tedy máš nějakou zpětnou vazbu.
11.4.2018 08:10 - Gediman
Tak 20? Jo, je to málo. Ale zpětná vazba chodí i od lidí, co to se mnou nehráli, takže i to je fajn.

Možná bych to měl protlačit na nějaký con, nebo tak něco...
11.4.2018 11:45 - Jerson
Dvacet je lepší než tři :-)
8.9.2018 13:08 - Gediman
Ok, nová příručka - Arzenál zkázy - je tady:
http://www.gediman.cz/seznamclanku.php?vsechnyclanky=arzenal-zkazy

Plus ještě pro info, minule jsem vydal novou verzi Zuřících bohů:
http://www.gediman.cz/seznamclanku.php?vsechnyclanky=zurici-bohove-1-1
1.10.2018 18:33 - Gediman
Máte obecně v RPG raději, když jsou zvláštní pravidla popisována u každé bytosti (itemu, kouzla...) zvlášť, nebo jen na jednom místě (někde v obecných pravidlech) a u bytostí (itemů, kouzel) uvedena jen klíčová slova?

Například:
Zvlášť: Bytost má schopnost zkamenit cíl pohledem, efekt je u ní popsán. Kouzlo má tutéž schopnost, efekt je u něj popsán. Artefakt má tutéž schopnost, efekt je u něj znovu popsán.

Klíčové slovo: V pravidlech je popsána schopnost Zkamenění a u bytosti, kouzla i artefaktu je uvedeno jen "Zkamenění".


Oboje má svoje výhody i nevýhody... U prvního případu je všechno uvedeno na místě, člověk nemusí listovat. U druhého je text zase kratší a když se dělají nějaké úpravy v pravidlech, stačí upravit vlastně jen jeden text. Osobně si nejsem moc jist, jaký styl použít v další verzi Voidu.
1.10.2018 18:40 - LokiB
Ještě je možnost to dávat na obě místa, s tím, že ten text u konkrétní bytosti je tam v dokumentu daný daný jako reference na zdrojový, takže se ti aktualizuje při změně centrálního.
1.10.2018 18:49 - sirien
Záleží na tom, s jakou frekvencí se dané schopnosti objevují.

Např. pokud máš nějakej monster manual s 200 bytostmi a každá z nich má nějaké schopnosti, v průměru má každá třeba 2, přičemž jendu a tutéž schopnost má třeba 5-6 bytostí, tak budu fakt radši, když to vypíšeš u každé z nich extra, i když to znamená hromadu copy-paste textu navíc a příručku to prodlouží.

Na druhou stranu pokud máš 200 bytostí a ta pořád dokola točí třeba 10 schopností, tak budu radši, když ty schopnosti někam vypíšeš bokem a u bytostí je jen odkážeš. Přitom stačí, že ty schopnosti jsou stejné pravidlově, byť je to třeba fluffově popsáno jinak - např. "tato bytost ovládá zkamenění - viz instakill", "tato bytost dokáže proměnit krev ve vodu - viz instakill". Klidně můžeš mít i nějaké drobné odlišnosti. Např. "tato bytost ovládá zkamenění - viz instakill, DC 15, save DEX" a "tato bytost dokáže proměnit krev ve vodu - viz instakill, DC 20, save CON".

Tyto dva přístupy přitom lze kombinovat - pokud se 10 věcí točí pravidlově pořád dokola, ale pár bytostí má nějaké specky co se opakují jen málo, tak budu radši, když těch 10 vypíšeš bokem jako obecná pravidla a ty specky pak na všech místech rozvedeš zvlášť.


Obecně to je otázka přehlednosti a zapamatovatelnosti. Věci které se objevují často, fungují stejně (až třeba na pár hodnot co se dají připsat stranou, viz výše) a dají se zapamatovat mám radši vypsané bokem a jen referované, věci co se objevují spíš unikátně mám radši vypsané.

Nějaký konkrétní poměr a návod na to asi neni, spíš to musíš intuitivně odhadnout.
3.11.2018 19:39 - Gediman
12.12.2018 20:57 - Gediman
Desátá příručka je tu - Nespoutaná magie.

http://www.gediman.cz/seznamclanku.php?vsechnyclanky=nespoutana-magie
12.12.2018 21:04 - sirien
Kouzla zprznění? Vážně? :D
12.12.2018 21:46 - Gediman
Ve smyslu jako opak očištění. Nic lepšího jsem nenašel.

(to sis toho všiml teprv teď? Máš 6 let zpoždění :)
12.12.2018 22:28 - sirien
já skromně přiznávám že jsem toho z Voidu ve skutečnosti moc nečet, vždycky jen v rychlosti nakouknu...

Co třeba znečišťující? :)
12.12.2018 23:15 - Colombo
Znesvěcující? Hereze?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13204407691956 secREMOTE_IP: 18.209.63.120