Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
26.5.2020 18:15 - Gediman
Další část Základní knihy verze 2.0: Zbraně

Seznam změn je v komentářích.

Stahujte zde:
http://www.gediman.cz/seznamclanku.php?vsechnyclanky=zakladni-kniha-zbrane
12.6.2020 18:38 - Gediman
Další část Základní knihy verze 2.0: Implantáty a talismany

Seznam změn je v komentářích.

Stahujte zde:
http://www.gediman.cz/seznamclanku.php?vsechnyclanky=zakladni-kniha-implantaty-a-talismany
27.6.2020 13:14 - Gediman
Další část Základní knihy verze 2.0: Zvířata

Seznam změn je v komentářích.

Stahujte zde:
http://www.gediman.cz/seznamclanku.php?vsechnyclanky=zakladni-kniha-zvirata
26.7.2020 13:04 - Gediman
Další část Základní knihy verze 2.0: Protivníci

Seznam změn je v komentářích.

Stahujte zde:
http://www.gediman.cz/seznamclanku.php?vsechnyclanky=zakladni-kniha-protivnici
19.8.2020 15:24 - Jerson
Gediman píše:
upřímně, kritika podobného ražení (ostrá a vulgární) byla kdysi v počátcích psaná i na Void, a to bylo zjevně v pořádku.

Na takovouto (v původním vlákně už odstraněnou) kritiku k Voidu si tedy nepamatuju, a ani ji nemůžu najít. Co konkrétně máš namysli?
19.8.2020 15:33 - Gediman
Já se k tomu vracet nebudu, není to pro mě už směrodatné. Staré verze jsou už minulostí, teď je aktuální verze 2.0, která se vyvíjí více flexibilně a efektivněji.

V té diskuzi u recenze na Vampire the Masquerade 5e jsem si dovolil jen mírnou narážku na potenciální dvojí metr, nic víc.
31.8.2020 19:15 - Gediman
Další část Základní knihy verze 2.0: Dopravní prostředky

Seznam změn je v komentářích.

Stahujte zde:
http://www.gediman.cz/seznamclanku.php?vsechnyclanky=zakladni-kniha-dopravni-prostredky
24.9.2020 17:23 - Gediman
Mám teď trochu dilema s poslední částí Základní knihy Void 2.0 – fluffem. Koukám, že spoustu informací, které jsem dal do části Tvorba postavy, bych spíš využil ve Fluffu – jsou to totiž většinou popisy frakcí. Tak se chci zeptat:

Jaké background informace by bylo lepší dát do příručky Tvorba postavy (aby je hráč měl při ruce, když tvoří postavu), resp. jaké byste tam čekali nebo chtěli? Případně ty informace můžu dát na obě místa, tedy do Tvorby postavy i do Fluffu, to by asi taky nebyl problém…

A druhá věc. Co říkáte na design příruček? Font, nadpisy, odstavce, tabulky? Jasně, žádné obrázky tam zatím nejsou. Měl bych něco vylepšit či přidat? Zase bych to ale nechtěl nijak přehánět, líbí se mi spíš minimalistická grafika.
24.9.2020 18:38 - sirien
Poznámky čistě od pohledu co sem to stáhnul a otevřel:

Obsah
- vypadá jak generovanej z Wordu - trocha grafiky (sloupce? hezčí font?) by tomu neuškodila.
- systematické číslování podkapitol je jak z technickýho manuálu a je ošklivý a nepřehledný

Jednosloupcový layout je nepraktickej - řádky sou moc dlouhý a nečte se to moc pohodlně.

Nadpisy na stranách 8-13 by si zasloužily... něco. Být větší. Podtržené. Barevně inverzní. Nevim. Takhle působí tak nějak... smutně (doslova dojem z nich)

str 14. podnadpisy - bold underline působí "lacině", opět hrozně wordově (a navíc jak ze starých verzí Wordu). Zrušil bych podtržení, dal bych trošku odstup od následujícího odstavce (ne moc, jen trošku). Minimálně.

str 15 - ty nepodtržené nadpisy působí o něco líp, ale jinak viz výše. Pokud to má být jiná úroveň nadpisu, řešil bych velikostí písma.

20-21 - popisky obrázků a obrázky jsou trochu moc nahňácaný. Ty dolní bych dotáhnul k číslu stránky a využil bych tím získané místo abych to trochu provzdušnil.

Nadpis v rámečku dtto co podnadpisy výše (str 28)

29 (a i dřív) - pod H1 (s tim pruhem, začátek kapitoly) - opět, trocha odstup pro další odstavec by byla k dobru.


K obsahu se teď nemám energii dostávat, ale vzhledem k tomu, že máš specifický setting, tak je dobré dodat čtenáři info ke fluffu už v úvodu - aspoň nějaký, detaily můžeš nechat na pozdějc.
24.9.2020 19:04 - Gediman
Uh... jsi si jistý, že reaguješ na příručky Základní knihy Void 2.0? Protože nic z toho, co píšeš, tam už není :)

Edit: Dal jsem do záhlaví odkazy na všechny části, aby to bylo přehledné.
24.9.2020 22:50 - sirien
25.9.2020 07:35 - Gediman
Jo, to je Void 1.6 :)
25.9.2020 12:05 - sirien
aha, ok :)

tak k verzi 2.0 totéž...

vypadá to mnohem líp.

Velké nadpisy jsou výrazné, ale špatně se čtou při skimmování - nastavil bych trošku větší rozestup písmen.

tady str. 4 - pořád bych nastavil trošičku věštší odstup prvního odstavce od velkého nadpisu. Ne moc, jen prostě trošku opticky větší mezeru.

Totéž strana 31 u nadpisu rámečků. Plus bych ty rámečky tak nehňácal na dolní okraj stránky, resp. na číslo stránky, zvlášť, když máš místo nad nima - menší posun nahoru ať to číslo tránky může v klidu žít by byl k dobru.

tady str. 3 a 5 - ten černej pruh nahoře vypadá dobře, ALE, opět, trochu odstup písma pod nim by byl k dobru. Tentokrát možná klidně i řádek nebo aspoň půl řádku.

Ty obsahy na celou šířku stránky sou nic moc. Když už je chceš mít jednosloupcový, protože sou v danym dokumentu krátký, tak aspoň sestřel šířku sloupce na třeba 2/3 stránky (ono by to při středovym centrování sneslo i 1/2)


Jsou to ve skutečnosti převážně detaily, ten layout na mě jinak působí velmi dobře. Nijak zázračně, ale solidně - minimalistickej, úspornej, přehlednej a poměrně líbivej/nerušivej na pohled.
25.9.2020 13:01 - York
Gediman: Tohle je přesně důvod, proč je dobrý mít jen jeden link a vyměňovat soubor, kterej na něm visí.
25.9.2020 13:49 - Gediman
Sirien: Děkuji za podněty :)

York: Void 2.0 už tak funguje. Takže měnit odkazy teď budu jen u modů, u kterých ty změny (snad) nebudou tak časté... tak cca jednou za rok.
11.10.2020 12:28 - Gediman
Hodlám vypustit verzi 2.1 příručky Mise... a rád bych změnil pravidla pro přidávání XP.
Konkrétně mi jde o tyto položky:

Za významný podíl na plnění primárního cíle: 5
Za významný podíl na plnění sekundárního cíle: 3
Za velký hrdinský čin (postava při tom nesmí zemřít): 5

Jde o to, že tyto položky jsem snad nikdy nepoužil... pokud si pamatuji. Těžko se totiž určuje, co je to "významný podíl", respektive hráči se vždy víceméně doplňují. Stejně tak "hrdinský čin".

Jednu z nich určitě nahradím odměnou za nápadité vyřešení problému (za 5 XP).
Nějaké nápady na další položky?
31.10.2020 13:32 - Gediman
Poslední část Základní knihy verze 2.0: Svět

Ještě je tam prostor pro spoustu obsahu, který budu doplňovat průběžně.

Stahujte zde:
http://www.gediman.cz/seznamclanku.php?vsechnyclanky=zakladni-kniha-svet
19.11.2020 21:14 - Gediman
Dnes jsem vypustil další verze:

Systém (2.3) - dal jsem tam pár nových prvků a některé předělal.
Mise (2.1) - tady jsem hlavně předělal pravidlo pro přidělování individuálních XP. Snad se to osvědčí...
3.1.2021 22:00 - Gediman
Stručné shrnutí toho, co jsem minulý rok udělal a co chystám.

http://www.gediman.cz/seznamclanku.php?vsechnyclanky=plany-pro-rok-2021
6.1.2021 19:46 - Gediman
Tento pátek od 20:00 plánuji hraní Void: Fantasy, přes Discord. Už mám dva hráče. Ještě tak jednoho hráče bych klidně přibral. Jestli máte zájem, pište. ;)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10864305496216 secREMOTE_IP: 34.205.246.61