Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
14.10.2009 11:08 - Max
jak bych si to představoval v dnd :) když tady tolik lidí to "dnd" uplně nemusí ;)

H1: Opravuju auto
GM:
neni zas tolik poškozené ale tlačí váš čas, takže 2:2
pokud selžete, auto už asi nikdy jezdit nebude
pokud uspějete, auto je vpořádku a můžete s ním odjet
H1: problém je asi v převodovce, lezu pod auto a pomocí znalosti techniky se pokusím zjistit kde je a jak se k ní dostat
GM: obtížnost je 15
H2: přidzvednu (ověření síly) mu to auto a podložím ho
H3: pomáhám mu najít to co hledá (ověření všímání)
H1: [10]
H2: [12] => pomáhám mu za +3
H3: [9] => odemě nic
GM: nějak nemůžeš najít kde je zádrhel
GM: prohlídne pasivní všímání hráčů (H1 má 10, H2 má 12 H3 má 20) a porovná se skrýváním nepřátel (17)
GM: H3 všímáš si podivného zvuku od hromady sutě nedaleko vás, asi nejste sami
H3: varuju ostatní a připravím se k boji
GM: iniciativa. Za hromadou sutě jsou vidět tři nepřátelé, která jim dává úplný zákryt +4 k TZ. Iniciativu mají 17
H1: iniciativa 23 zasunu ce celej pod auto a pokračuju v pokusu najít to místo
GM: dobře, ale kuli souboji nyní potřebujete 3 úspěchy a H1 házíš tentokrát na past 20, protože jsi již stejný skill jednou použil.
H2: iniciativat 21 přesunu se za auto abych byl zcela kryt (+4 k TZ) a útočím 7+[21] proti TZ
H3: iniciativat 18 přesunu se za auto abych byl zcela kryt (+4 k TZ) a útočím 5+[15] proti TZ
GM:
Podařilo se ti najít tu zpropadenou převodovku, co budeš dělat dál?
Výsledek útoků je že H2 zasáhl a H3 minul
H2: ok, má to za (hází) 12
GM: hodi si na percepci nepřátel proti pasti 15 ... [8][12][14] ... úročníci si nevšimnuli že někdo je pod autem a soustředí palbu na H2 a H3
[20],[1],[15]
H2, vykoukl jsi přímo do jeho střelby a jsi poraněn za 14 zivotů. Ještě než jsi rychle zapadl zpět, tak si všímáž že prostřední útočník se chová jako by měl zaseklej revolver.
H2: revolver se nemůže zaseknout
GM: ok, ale on o tom zřejmě neví
H1: přitahuju si brašnu s nářadím a odstraňuji skrze atletiku šrouby ...
14.10.2009 11:10 - Bouchi
Gediman píše:
Diceless to tedy bylo jen pro hráče, já jsem si kostkou házel,
Vsimni si, ze v Jersonove prikladu si hraci hazeji.
Gediman píše:
Jenže něco takového by asi nikdo nevydal.
O Strepech snu jsi uz slysel?
14.10.2009 11:13 - Merlin
Gediman: no, než jsem se k tomu dostal, popsala tu většina lidí co bych psal i já. Tím, že jsi řekl, že takto by měl vypadat soubojový systém jsi mě již definitivně přesvědčil, že se mám držet toho svého...přeji hodně štěstí při hledání spoluhráčů. Jen....byl bych trochu opatrnější na vzletná slova typu:

Troufám si říct, že projekt Void je dosti ambiciózní a skutečně velkolepý
protože já bych tomu právě dal naprosto obrácený příměr.
14.10.2009 11:16 - Gediman
Píše:
O Strepech snu jsi uz slysel?

Slyšel a četl, nezaujalo mě :)
14.10.2009 11:17 - Gediman
Ambicióznost a velkolepost je závislá na systému boje? WTH?
14.10.2009 11:18 - Colombo
Jersone, poslintal jsem si klávesnici!
14.10.2009 11:19 - Merlin
Gediman: ne...nemá to s tím nic společného. jen poukazuji na to, že na tak špatný systém a styl jsou to trochu vzletná slova
14.10.2009 11:21 - Bouchi
Gediman píše:
Slyšel a četl, nezaujalo mě :)
To jsem ani nepredpokladal, jen jsem reagoval na tvoji poznamku, ze neco takoveho (v cem by popis boje vypadal treba jako Jersonuv) by asi nikdo nevydal.
14.10.2009 11:30 - Jerson
Jaké diceless? Normálně si v každé akci každý hráč může jednou hodit, plus ještě předtím určuje míru rizika, plus (což jsem nezmínil) může dostat od GM a statních hráčů další úspěchy za popis. (Vidím že Bouchi už hody zmínil.)
Nicméně to popisování co se vlastně děje je - alespoň podle mě - pro RPG naprosto zásadní prvek, pokud nemá jít jen o nějakou virtuální bojovku. Atributy a dovednosti normálně používám.

Gediman píše:
Jenže něco takového by asi nikdo nevydal. Pravidla jako taková měla jen pár stránek.
Pár stránek pravidel není na škodu. A vřele ti doporučuju třeba takové Cold City, které si vystačí se třemi vlastnostmi v rozsahu 1 - 4, pokud se nepletu, a několika charakterovými rysy. A je vydané.

Colombo píše:
Jersone, poslintal jsem si klávesnici!

V tom případě jsem to napsal dobře.

Nebo ještě jinak - největšího ocenění za bojovou scénu jsem dosáhl před třemi lety, kdy mi jedna hráčka řekla: "To bylo úžasné, naprosto jasně jsem ten boj viděla před sebou."
Její postava si ani jednou nevystřelila a odnesla si tři průstřely od kulometu (a to šlo o holku, která v boji střílela velmi ráda). Z toho usuzuju, že - minimálně pro někteér hráče - je dobře popsaný boj, byť prohraný, mnohem lepší než vítězství dosažené přes čísla.
14.10.2009 11:50 - Gediman
Dobrá. Ta "dobrota" Jersonova příkladu spočívá v tom, že on to pěkně slovy popsal, zatímco když dával za příklad Void (s mírně pokřivenými pravidly :) popisoval to jen stroze nebo vůbec. Něco jako falešná propaganda či co :)

Stejně tak stroze bych mohl popsat i Jersonův příklad.
Až se v šest večer vrátím domů, popíšu vám souboj podle pravidel Voidu v mém podání. ok? :)
14.10.2009 12:05 - Bouchi
Gediman: Ty Jersonovy priklady ovsem vystihuji, co si IMHO vylozil jako podstatne (tj. nezbytne pritomne) pri cteni Voidu, a co je pro zmenu podstatne v jeho hre. Tim, ze k prikladu o Voidu pridas barvitejsi popisy, akorat trochu zamaskujes to problematicke jadro.

Edit: Jersonuv priklad bys "stejne tak stroze" popsat nemohl (klidne bych se vsadil i jen na zaklade toho, co o Jersonove systemu vim z diskusi).
14.10.2009 12:16 - Merlin
se těším na šest večer :)
14.10.2009 12:23 - Lotrando
já taky, hrajeme :)
14.10.2009 12:25 - Jerson
Já taky, jsem zvědav. Navíc jsem vycházel z toho co jsi napsal, nebo tedy co jsi odsouhlasil.

Jen pár rozdílů - v mé hře hráč ví, který hod je úspěch a který neúspěch, sám si nastavuje míru rizika, neúspěchy mají přinášet zajímavé situace, nikoliv jen omezení, a vyhodncení akce, ať úspěšné nebo neúspěšné provádí primárně hráč a až sekundárně vypravěč. Kromě toho číslo bez popisu nemá prakticky význam, a snažím se hrát tak, že čím vyšší číslo, tím podrobnější by měl být popis, protože obojí je provázané.
14.10.2009 12:28 - Merlin
Lotrando píše:
já taky, hrajeme :)

my hráli včera ..:) mimo fany boj jsem dělal svou oblíbenou činnost..:) stresoval jsem hráče politikou a podúkoly a plány :)

(babaj na závěr prohlásil: To je mrcha...jen nevím kdo)

sry za OT
14.10.2009 12:31 - Merlin
Add Jerson: já na něčem podobném bazíruji i při DnD. Čím větší úspěch při NCE či SC, tím barvitější popis.
14.10.2009 12:34 - Gediman
Píše:
Edit: Jersonuv priklad bys "stejne tak stroze" popsat nemohl (klidne bych se vsadil i jen na zaklade toho, co o Jersonove systemu vim z diskusi).


O RLY?

- Zjišťuju co je s tim autem.
- Poškozen motor, ale za deset minut se to dá stihnout
- Opravuju, nehodil... a kritický neúspěch
- zatím se blíží banda nepřátel.
- Ostatní se připravují na boj
- Střílím, netrefil jsem.
- Nepřítel opětuje palbu, trefil se. Jsi zraněn.
- Odtahuju zraněného, házím - dva úspěchy.
- Střílím, trefuju se.
- Nepřítel je chvilkově vyřazen.
- kryju se.
- pět nepřátel se blíží.
- střílím po nich, vedle.
- nepřítel opětuje palbu, netrefil se.
- BANZAI!
- Round two, fight!
14.10.2009 12:39 - Merlin
Gediman píše:
Nikoliv. Takto má vypadat souboj v něm.
takže s tímhle výrokem nesouhlasíš, že
14.10.2009 12:44 - Gediman
Píše:
takže s tímhle výrokem nesouhlasíš, že


Tehdy jsem si myslel, že porovnáváme pravidla, a ne barvitost popisu. A také jsem přehlédl nepřesnosti, které tam Jerson napsal, možná díky jeho špatnému pochopení.

Samozřejmě že pouhé přednášení výsledků není to pravé ořechové, ale to tu asi nemusím nikomu říkat :)
14.10.2009 12:53 - Merlin
ale tam ty zásadní věci jsou, respektive ti tam chybí...hráči neznají cílové číslo, dokonce neznají ani obtížnost. prostě jsou odkázáni na hod a pak doufají, že se DM dobře vyspal a když vždycky dával postih 3%, tak že to dodrží..ale ejhle...dneska to zrovna byly 4% (asi uplněk)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.088909864425659 secREMOTE_IP: 35.175.212.5