Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
14.10.2009 14:00 - Gediman
Píše:
znovu mi prosím odpověz a neutíkej od nepříjemné otázky. Co nabízíš hráči lékaře? co bude dělat, aby se v tvém soubojové hře nenudil.

Lékař je v bojové hře náhodou velmi užitečný :)

Píše:
btw. takže ty můžeš střílet každou rukou jinam, ale nemůžeš ošetřovat střílejícího vojáka? ve filmech to jde...

Takový film jsem neviděl.
14.10.2009 14:02 - Gurney
Po posledních pěti stranách diskuze si myslím že si Gediman s celým tím systémem dělá srandu a píše si bod každou odpověď :)
14.10.2009 14:06 - Colombo
Mám otázku Gedimane, opravdu si myslíš, že bez předchozích zkušeností, až už vlastních nebo cizích, které třeba tady očividně odmítáš, jsi schopen vytvořit jak fluffově, tak mechanikami funkční systém robustní podobně jako DnD, DrD atp.? Opravdu si myslíš, že jsi schopen si k tomu všemu sednout a udělat to napoprvé? Tím myslím i třeba za týden nebo měsíc. Vem si Jersona, ten se v tomto oboru sám vzdělává, čte teoretické články, zkušenosti profesionálních tvůrců a svůj systém piluje už 12 let. Opravdu si myslíš, že jsi ho schopen za týden předběhnout? Sám?

Chyby se neodstraní tak, že se budou ignorovat. Nemůžeš něco přejít jen tím "Mi se to tvoje řešení nelíbí.", když je navrhované řešení jen jeden z mnoha příkladů, jak by to třeba možná taky šlo udělat. Opravdu si myslíš, že to takhle zvládneš? Systém "pro všechny" vytvořený jen s jednou družinkou?
14.10.2009 14:12 - Merlin
Gediman píše:
Lékař je v bojové hře náhodou velmi užitečný :)


jak? když si to hypoteticky budu chtít zahrát...jak mě nalákáš. napiš mi prosím jak. Na všechno odpovídáš úplně vyhýbavě. řekni mi jak je užitečný, jak se bude bavit. To co jsem popsal výše je přímo z tvých beta pravidel.
14.10.2009 14:13 - Sethi
Pokud jsem pochopila správně, tak s magií, technikou a bůhví čím na pozadí to není systém, který by tvrdil "hurr-durr moje boje jsou realistické". V takovém případě by byla střelba ze dvou zbraní to poslední, co by mě rozčilovalo. Na druhou stranu, pokud nemá být realistický (čemuž napovídá výše zmíněné), nevidím důvod, proč by měl být tak nesnesitelně komplikovaný.
14.10.2009 14:29 - Jerson
Sosáček píše:
1) co tady zase komu podsouvas?
2) nerikej ze ti neni jasny rozdil mezi "hrat d20" (tj. hru o taktickych soubojich pouzivajici classy a levely a hitpointy a basic attack bonusy ...) a "pouzivat rozsah 1-20"
3) procentualni system ma porad oproti d20 vyhodu v tom, ze i nekdo jiny nez nerdi umi snadno odhadnout sanci na uspech

1)Shazuju Void, protože konstruktivní kritika a návrhy se minuly účinkem. Navíc jak jsem psal, tyhle ošklivé věci můžeš z mého článku klidně odstranit. Stejně je důležité jen to, jak Gediman popíše svou představu souboje.

2)"Hrát D20" jsem napsal jako narážku na to, že Gediman nechce koužívat dvacetistěnku, aby to nevypadalo jako systm D20 (kromě jiné).

3)Je opravdu tak velký rozdíl mezi "musím hodit 5 a méně na k20" a "musím hodit 25 a méně na procentech." Nebo v lepší případě "musím hodit 2 na k10" a "musím hodit 20 na k100"? U jedné kostky jsem se zatím nikdy nesetkal s tím, že by hráči netušili, jakou mají šanci. U více kostek už to bývá horší, to je pravda.
14.10.2009 14:36 - Gediman
Píše:
že Gediman nechce koužívat dvacetistěnku, aby to nevypadalo jako systm D20 (kromě jiné).

tvrdíš ty :)
14.10.2009 14:43 - Merlin
Postava muže z boje utéct, pokud je na ní zrovna rada a pokud uspeje v hodu proti svému Agility.
Pokud uspeje, zacne utíkat s náskokem rovným jejímu Speed; protivník ji muže pronásledovat. Pokud
neuspeje, musí bojovat dál.


důvod, proč je podmiňováno podhazování Agility, abych mohl začít utíkat? Já nechci bojovat, chci utíkat, tak pokud nejsem přivázanej, nebo nemám zabetonovaný nohy, proč mi v tom chceš nesmyslně bránit a nutit mě bojovat?


už se na šestou těším ještě víc..nejen na tvuj popis boje, ale především na odpovědi delší než jedna věta a to ještě holá.
14.10.2009 14:49 - Nachtrose
Cim vic to tady ctu, tim vic nabyvam dojem, ze si z nas dela sprtouchlata.

Jinak souhlasim s Usatkou: ujasni si, jestli chces ten system cool, nebo realistickej. V prvnim pripade je pitomost lecit 10HP hodinu, v druhem Akimbo style strelba. A jak tvrdis, ma to byt system zamereny na boj. To planujes to zamereni stylem jeden boj za hru?

DM: tak jo, hlidku jste zvladli, mate kazdej 100 HP zraneni, 50 vam jeste zbyva.
Lekar: Budu lecit.
GM: OK. Jste ctyri, takze ctyricet hodin leceni.
Hraci sborove: WTF? Dyt to byla jen patrola! Tabor neni jeste ani na dohled a za dve hodiny se kona poprava.
Lekar: Tak jo, serem na leceni, neni cas.
GM: tak jo... umreli jste v dalsim boji.


Opravdu hradinska a kchul smrt. Tohle si urcite budu chtit zahrat.

Btw. Rika ti neco mechanika miry uspechu/neuspechu? ( pouzitelna treba pri opravach, leceni, identifikaci a podobnych zabavnych dovednostech )
14.10.2009 14:57 - Merlin
a jedeme dáááál. Když souboj tak souboj. nechápu jednu věc, která je ale gró souboje.

1. ZÁSAH: Útocník musí hodit stejne nebo méne, kolik je jeho hodnota CC. Pokud hodí,
zasáhne. Pokud ne, minul. Útok nikoho nezasáhl.
2. ÚHYB: Protivník muže hodit stejne nebo méne, kolik je jeho hodnota Agility. Pokud hodí,
zásahu uhnul. Pokud ne, zásah dostal.
3. ZRANENÍ: Pokud je nicivost zbrane vyšší než Armor, je protivník zranen o tolik HP, kolik je
rozdíl mezi nicivostí a Armor. Napr. Nicivost 20 a Armor 18 znamená, že protivník prišel o 2
HP.
Napr. Gorad (CC: 22, S: 18) je vyzbrojen obourucním mecem (nicivost 17). Hodil 15 a provedl tedy
úspešné seknutí. Zasažený Ork (A: 25) si hodil 26 a tedy zásahu neuhnul. Ork má Armor: 23, celková
nicivost mece je 25. Ork tedy prišel o 2 HP.


Takže co nechápu. Jestliže jsem úspěšně zasáhl (podhodil svoji CC), tak jsem snad úspěšně zasáhl... tak proč si soupeř hází na vyhnutí svůj vlastní hod a když uspěje, tak se vlastně neguje hod číslo jedna. Takže vlastně je úplně jedno, jestli jsem podhodil, nebo ne. Záleží na soupeři jestli se vyhne nebo ne. Prosím vysvětlení...
14.10.2009 14:58 - Sosáček
Jerson píše:
Shazuju Void, protože konstruktivní kritika a návrhy se minuly účinkem. Navíc jak jsem psal, tyhle ošklivé věci můžeš z mého článku klidně odstranit. Stejně je důležité jen to, jak Gediman popíše svou představu souboje.

Jo. Ok, v pohode, nenech se rusit.

Jerson píše:
Je opravdu tak velký rozdíl mezi "musím hodit 5 a méně na k20" a "musím hodit 25 a méně na procentech." Nebo v lepší případě "musím hodit 2 na k10" a "musím hodit 20 na k100"?

No, pro tebe ne, to uz jsem vysvetloval.
14.10.2009 15:00 - Merlin
a jak tak koukám, tak u střelby nemá obránce možnost uhnout...o jééé..u vrhu tu možnost opět má.
14.10.2009 15:09 - Gediman
Nedostatek představivosti Merlina mě pomalu začíná děsit. Něco takového bych prostě u hráče RPG nečekal.
14.10.2009 15:12 - Merlin
Co se dá dělat, holt mám asi malou představivost. Nicméně, ty jsi autor, takže mi to určitě vysvětlíš. Uděláš to u jednotlivých poznámek, nebo to opět odbudeš?
14.10.2009 15:12 - Colombo
Gedimane, mohl by jsi mi odpovědět?
14.10.2009 15:13 - Nachtrose
Muzu te ujistit, ze Merlin ma predstavivosti vic nez dost. Ale ty prece delas system pro uplne zacatecniky, a ti, ackoli s predstavivosti, obcas potrebujou ukazat smer, provest za ruku a podobne napomocne veci. Jasne, a idealne unifikovane, podani pravidel je ten nejzakladnejsi zaklad.
14.10.2009 15:22 - Jerson
Gediman píše:
Nedostatek představivosti Merlina mě pomalu začíná děsit. Něco takového bych prostě u hráče RPG nečekal.

Psal jsi, že Void je i pro začátečníky. Jsou mnohem horší začátečníci než Merlin.

A je fakt, že se mi asi nepodaří dohledat tvůj odpor ke k20, nebo spíše příčinu trvání na k100. Ale třeba mi ji zopakuješ sám.

Dopis z Dálavy píše:
Jerson píše:
Je opravdu tak velký rozdíl mezi "musím hodit 5 a méně na k20" a "musím hodit 25 a méně na procentech." Nebo v lepší případě "musím hodit 2 na k10" a "musím hodit 20 na k100"?
No, pro tebe ne, to uz jsem vysvetloval.

Nejde o mně - u jedné kostky a podhazování jsem se s tím nesetkal u žádného z hráčů. Přesněji po většinu času jsem se s tím nesetkal ani u dvou kostek, tak pžedpokládám, že by ti hráči neměli problém ani s jednou kostkou. Ale jestli máš opačné zkušnosti, tak je klidně napiš.
Nepředpokládám, že by odhad šancí na úspěch dělal problém tobě.
14.10.2009 15:26 - Merlin
Děkuji náčelníkům, že se mě zastali....

Ale nevím co má dělat má představivost s tím, že poukazuji na zcela zásadní rozpor v systému. Viz. příspěvek č. 310
14.10.2009 15:30 - Lotrando
Píše:
1. ZÁSAH: Útocník musí hodit stejne nebo méne, kolik je jeho hodnota CC. Pokud hodí, zasáhne. Pokud ne, minul. Útok nikoho nezasáhl.

2. ÚHYB: Protivník muže hodit stejne nebo méne, kolik je jeho hodnota Agility. Pokud hodí, zásahu uhnul. Pokud ne, zásah dostal.

Píše:
Gorad (CC: 22, S: 18) je vyzbrojen obourucním mecem (nicivost 17). Hodil 15 a provedl tedy
úspešné seknutí. Zasažený Ork (A: 25) si hodil 26 a tedy zásahu neuhnul.


Můžeš mít říct, jaká je šance, aby byl protivník v mém kole zraněn? Prosím o výpočet pravděpodobnosti.
14.10.2009 16:12 - Nachtrose
Odpovim za nej. Pokud spravne pocitam, tak v uvedem priklade je sance na zasah orka celych 16,5%. Skutecne heroicke. Navic pokud budou mit 100+ HP a budou se ozuzlavat po dvou HP, tak utluceni jednoho bojovnika zabere jen pouhych 303 kol. Kdyz uvazime prumerne pet minut na kolo... mam pokracovat?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10156297683716 secREMOTE_IP: 54.152.77.92