Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
15.10.2009 06:16 - noir
To je tak báječný systém! Taky máte čím dál větší chuť si to zahrát a trpět při tom? Já jsem skoro nadšený! Alnagu, nedáme nějaký one-shot? Prosím, já chci hrát trpaslíka-léčitele s těžkou vestou a štítem! Budu mít nula akcí, nebudu moct léčit a nikdy se netrefím! Ale zase budu stát v dešti granátů a ony se ode mne budou odrážet. Božínku, to je tak epické!
15.10.2009 06:47 - Blaine
Gediman: ja jsem to takhle nemyslel, myslel jsem to tak, kde jsi videl podobnou mechaniku. A jestli jsi ji nikde nevidel, tak proc jsi ji pouzil, kdyz je to takhle dvojsecna zbran?
No to je jedno, jestlize tuhle vec zrusis nebo nejak prepracujes, tak odumre prvni velky problem, ten ktery je nejvic viditelny a ktery te hnedka flakne do nosu, kdyz si ho prectes.
15.10.2009 07:33 - Nachtrose
Pokud chces mit za kazdou cenu hody na utok i na uhnuti, udelej to hezky po dracakovsku. RC / CC + d100 vs AGI + d100. Je to sice davno prekonana technika, ale budes mit sve hody na obou stranach.
15.10.2009 07:44 - Gediman
Píše:
add lékař...jak bojovat? jako nebojový charakter? lol

Všiml sis, že i Lékař, Technik a dokonce Kněz mají hodnoty CC a RC? Co to asi znamená, hm? Víš kdo je to bojový medik? Ženista? Ne, oni nebojují tak, že na nepřítele nadávají, oni mají zbraně. Ne sice těžké kulomety a sniperky, na to jsou jiní oddíloví specialisté.

Píše:
Prosím, já chci hrát trpaslíka-léčitele s těžkou vestou a štítem

Ne tak docela, štít může mít jen zápasník. (Jerson možná bude rád, nebude tu pobíhat medik se štítem :D)

Píše:
ja jsem to takhle nemyslel, myslel jsem to tak, kde jsi videl podobnou mechaniku.

Mno, tahy rozdělené na akce a seřazené podle určitého mechanizmu jsou např. v RPG Mutant Chronicles. Tam to funguje docela dobře.
15.10.2009 07:59 - Merlin
mutant chronicles? nejsou to čistě náhodou karty? tak pokud to děláš podle karet, tak to vysvětluje vše.

ad lékař, ženista a bojový medik...jako několik starších členů této komunity jsem byl na vojně, takže překvapivě vím...ale to je jedno. Takže zkusím rozebrat myšlenku (i když je to asi zbytečný, protože jsi stejně neodpověděl na mé otázky ze včerejška...chápu, nejsou adekvátní odpovědi delší než dvě slova).

Dle tvého vyjádření má být tvá hra především o soubojích. Tím směrem jsou koncipovány i postavy - aby byly v boji něco platné. Huráá..nastupuje nám do hry lékař. jak jsem psal výše, není schopen své jedinečné vlastnosti vůbec v boji využít (trvání řádově v hodinách). Pravděpodobnost, že se trefí (neřeším, že mu někdo nesmyslně uhne) střelec je poměrně velká, zápasník má už pravděpodobnost menší, ale stejně se může rozběhnout jako atlet a nesmyslně zranit soupeře (prosím vysvětli mi spojitost mezi rychlým během a zraněním), že kouzelník použije některé z kouzel a trefí se, to taky chápu.....ale lékař? bude v boji (na které je tvá hra zaměřene) pouze jakýmsi chytačem kulek, protože sám bude mít jen malou šanci, že něco trefí (dokonce mizivou).
15.10.2009 08:05 - Gediman
Píše:
mutant chronicles? nejsou to čistě náhodou karty? tak pokud to děláš podle karet, tak to vysvětluje vše.

Ano, karty, wargaming, ale hlavně RPG, to bylo jako první.

Píše:
neřeším, že mu někdo nesmyslně uhne

What the hell? Nejdřív ti přijde nelogické, jak to že nemůže postava uhnout kulce a najednou ti přijde nesmyslné jakékoliv uhnutí? Urovnej si své názory, zatím to vypadá že diskuzuješ docela impulzivně, takové výkřiky do tmy :)

Píše:
bude v boji (na které je tvá hra zaměřene) pouze jakýmsi chytačem kulek, protože sám bude mít jen malou šanci, že něco trefí (dokonce mizivou).

Mizivou šanci? To jsou tvé bludy, které sis vycucal z prstu. Ve střelbě bude moci být stejně dobrý jako ostatní, vyjma Střelce, který bude logicky nejlepší.
15.10.2009 08:12 - Merlin
Gediman píše:
What the hell? Nejdřív ti přijde nelogické, jak to že nemůže postava uhnout kulce a najednou ti přijde nesmyslné jakékoliv uhnutí? Urovnej si své názory, zatím to vypadá že diskuzuješ docela impulzivně, takové výkřiky do tmy :)


milý mladý příteli...já považuju systém hod na zásah-úspěch, hod na uhnutí - úspěch za nesmyslný. To jsem ti už říkal. To že rozebírám, proč tedy nejde uhnout před kulkou, když píšeš jiné zhovadilosti, neznamená, že chci aby to tak bylo.
15.10.2009 08:14 - Lotrando
Gediman píše:
Mizivou šanci? To jsou tvé bludy, které sis vycucal z prstu.


Aspoň ví, odkud to má, zatímco ty jsi to vymyslel, ale ani nevíš, jak často se ti kdo trefí do čeho. Ostatně moje otázky jsou stále platné.

1. Spadne na měsíc dřív tank nebo pírko?
2. Jakou šanci mám, že trefím orka ve tvém příkladu. Započti i vliv šťastných čísel.
15.10.2009 08:14 - Nachtrose
A nebylo by lepsi, kdyby medik vyuzil v boji medicke schopnosti, misto aby si hral na low-rank strelce? Co treba stim-paky pro vlastni, ruzne druhy plynovych ci bakterialnich granatu proti nepratelum a podobne srandy? To same technik. Prenosna silova pole, nastrazne miny a pasti, mozna polni turrety. Pripadne pro oba vlastni typ zbrani s ruznymi specializovanymi druhy munice. Medik by mel munici z ruznych jedu, ktera by ochromovala, uspavala, otupovala, spomalovala a ja nevim co jeste delala s protivniky. Technik by pro podobne efekty mohl mit ruzne stun granaty, flashbangy, EMP granaty a munici na vypinani nepratelskych silovych poli a techniky etc etc... Chce to jen trochu premyslet a mit trochu vic zkusenosti.
15.10.2009 08:20 - Gediman
Píše:
A nebylo by lepsi, kdyby medik vyuzil v boji medicke schopnosti, misto aby si hral na low-rank strelce? Co treba stim-paky pro vlastni, ruzne druhy plynovych ci bakterialnich granatu proti nepratelum a podobne srandy? To same technik. Prenosna silova pole, nastrazne miny a pasti, mozna polni turrety. Pripadne pro oba vlastni typ zbrani s ruznymi specializovanymi druhy munice. Medik by mel munici z ruznych jedu, ktera by ochromovala, uspavala, otupovala, spomalovala a ja nevim co jeste delala s protivniky. Technik by pro podobne efekty mohl mit ruzne stun granaty, flashbangy, EMP granaty a munici na vypinani nepratelskych silovych poli a techniky etc etc... Chce to jen trochu premyslet a mit trochu vic zkusenosti.


Jistě, s tímhle počítám, ale to je všechno vybavení, které si lze koupit. Myslím, že Merlin naráží na základní dovednosti. Pokud se mýlím a myslí to obecně, pak si může oddychnout.

Stejně jako Zápasník může mít speciální vybavení obouruční zbraně a štíty, a střelec těžké zbraně, tedy vybavení nepřístupné pro ostatní povolání, tak i ostatní povolání budou mít vybavení nepřístupné pro další. Třeba takové, o kterém píšeš.

Nevím ovšem, jestli to bude pro Merlina dostačující argument.
15.10.2009 08:28 - Merlin
Bohužel není. Postava má být obecně užitečná jak mimo boj, takj v boji. Navíc (jako bonus) má mít něco výjimečného, co někdo jiný nemá. Podmiňovat její užitečnost vybavením je nesmysl. Pokud postavy během tažení přijdou o část nebo vše své vybavení, stanou se opět neužitečnými. Uvedu to na fiktivním příkladě: Tulák/zloděj/infiltrátor/kujo/hroch....v boji dokáží postavu ochromit, pkud se jim povede hod na to a to, dále dokáží v boji klást pasti a navíc při sledování soupeře dokáží odhalit jeho slabiny a nahlásit to spojencům a ti dostanou bonus.
Mimo boj dokáží odhadnout slabiny soupeře a získat výhodu při vyjednávání či vyslýchání, umí klást pasti a nalovit potravu, má bonus k hledání....
postava se stane užitečnou v boji i mimo něj.
15.10.2009 08:33 - Merlin
Gediman píše:
Lékař je v bojové hře náhodou velmi užitečný :)

příklad pls
15.10.2009 08:33 - Gediman
Díky. Konečně nějaký konstruktivní příspěvek, jen tak dál ;)

Takže dobře, když upravím schopnost ošetřovat tak, aby šla využít v boji i mimo boj (+ podobným stylem i další schopnosti ostatních povolání), budeš konečně spokojen?
15.10.2009 08:34 - Blaine
Gediman: rozhodne ubyde jedna z veci, ktere se zdaji nevychytane.
15.10.2009 08:37 - Gediman
Píše:
příklad pls

Možná si špatně rozumíme. Já to myslím tak, že je užitečný. Když skončí boj, může postavy vyléčit.

Á propos... teď mě napadá. Co takhle dát medikovi schopnost obživit mrtvou/umírající postavu? Něco podobného je v počítačové hře SW Republic Commando nebo Dawn of War 2. Když postava padne s 0 HP, medik k ní přispěchá a pomocí akce ji vrátí třeba 10 HP, tedy vrátí opět do akce. Pomohlo by to? :)
15.10.2009 08:40 - Nachtrose
Merlin: bereme li v uvahu, ze je to precijenom sci-fi+fantasy+heroic+whatever, nebaziroval bych nutne tolik na potrebnem vybaveni. Neboli technik i medik by mohli byt typu MacGyver a ze spendliku a krabicky sirek udelat atomovou bombu nebo ultra smrtici jed. Kdyz bych chtel byt rypavy, takovy Artificer ve 4E umi vyrabet hodinkove bomby, trampoliny a podobne "nesmysly" z niceho. Ano, ma arcane power source, ale ta ten strojek rozhybe, neudela mosazna kolecka, medena lanka ani nic dalsiho.
15.10.2009 08:41 - Nachtrose
Gediman píše:
Něco podobného je v počítačové hře SW Republic Commando nebo Dawn of War 2.


Lecitel, ktery umi ozivovat, je temer v kazdem RPG, takze ano, mel by to umet.
15.10.2009 08:44 - Gediman
Píše:
Merlin: bereme li v uvahu, ze je to precijenom sci-fi+fantasy+heroic+whatever, nebaziroval bych nutne tolik na potrebnem vybaveni. Neboli technik i medik by mohli byt typu MacGyver a ze spendliku a krabicky sirek udelat atomovou bombu nebo ultra smrtici jed. Kdyz bych chtel byt rypavy, takovy Artificer ve 4E umi vyrabet hodinkove bomby, trampoliny a podobne "nesmysly" z niceho. Ano, ma arcane power source, ale ta ten strojek rozhybe, neudela mosazna kolecka, medena lanka ani nic dalsiho.


Ha :) Správná narážka, děkuji. Abych to přiblížil: Technik má schopnost vyrábět předměty (v betě ne), ovšem mám dilema jak moc to má být realistické. Bude potřebovat materiál? Pokud ano, tak doslova potřebné součástky, nebo jen neurčitou "masu materiálu"? Mno ale pokud by nevadil MacGyver style (osobně jsem s tím také počítal), tak není problém. Hodně problémů mi to vyřeší. Jaký je váš názor v tomhle ohledu?
15.10.2009 08:46 - Gediman
Píše:
Lecitel, ktery umi ozivovat, je temer v kazdem RPG, takze ano, mel by to umet.


Ok, ujednáno. Konečně mám zase dobrý pocit z téhle diskuze :) Není nic nad konstruktivní debatu :) More of it!
15.10.2009 08:48 - Merlin
Gediman: to je docela škoda, že považuješ za konstruktivní příspěvek až tento. Kdybys považoval za konstruktivní těch 20 stránek popsaného textu tady, moc by ti to pomohlo.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.057903051376343 secREMOTE_IP: 18.232.188.122