Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
15.10.2009 08:50 - Gediman
:) těch dvacet stránek je většinou o tom, jaký má smysl d100 :)
15.10.2009 08:57 - Merlin
Merlin píše:
Postava muže z boje utéct, pokud je na ní zrovna rada a pokud uspeje v hodu proti svému Agility.
Pokud uspeje, zacne utíkat s náskokem rovným jejímu Speed; protivník ji muže pronásledovat. Pokud
neuspeje, musí bojovat dál.

důvod, proč je podmiňováno podhazování Agility, abych mohl začít utíkat? Já nechci bojovat, chci utíkat, tak pokud nejsem přivázanej, nebo nemám zabetonovaný nohy, proč mi v tom chceš nesmyslně bránit a nutit mě bojovat?


dostanu odpověď? prosím
15.10.2009 08:58 - Merlin
Gediman píše:
:) těch dvacet stránek je většinou o tom, jaký má smysl d100 :)
to si nemyslím...lidi se ptají jaký smysl má přičítání po 1% a stále jsi neodpověděl
15.10.2009 08:59 - Merlin
Merlin píše:
btw. jen bych měl další poznámku:

Štastná desítka: postava ihned objevila to, co hledala. Netrvalo to žádný cas (žádnou akci).
Smolná desítka: krome toho, že nic nenašla, strávila postava marným hledáním dvojnásobek casu.

já chci ztrávit hledáním jen 10 minut...nevím co mě nutí tam trávit 20 minut v případě smolné desítky? Prostě po deseti minutách odejdu, ať něco najdu nebo nenajdu
Merlin píše:
Napr. Zápasník Lein (Agility 30, HP 200) s mecem s nicivostí 30 beží k Orkovi. Jeho rychlost je 50. Ke
svému prvnímu úderu tedy získá bonus + 50 k nicivosti.

mám to chápat, že atlet, který dá stovku pod deset rozšmelcuje soupeře jako mlýnek na maso, když na něj narazí? Zkoušel si vůbec někdy šermovat? nebo třeba americký fotbal? doporučuji...
Merlin píše:
Technik dokáže analyzovat exemplár technologie, který se mu dostane do rukou. Analýza trvá tolik
hodin, kolik je Složitost predmetu. Technik si musí hodit proti svému Intelligence sníženému o
Složitost predmetu. Pokud je úspešný, zjistí co je to za stroj, na jakém principu funguje, k cemu slouží
a jaká rasa ho sestavila. Pokud nepodhodí, analýza je neúspešná a cas prišel vnivec.

ty máš všude jen uspěl-ví to, neuspěl - neví nic.....a co takl možnost, že zjistí co může, ale holt ne všechny detaily, nebo třeba nezjistí tvůrce, ale přijde na princip atd.
15.10.2009 09:11 - Gediman
Píše:
dostanu odpověď? prosím


Dobře, že se tak pěkně zvyšuje kvalita diskuze, odpovím ti rád :)
IMHO a zcela IMHO: jde o to, že pokud postava chce zdrhnout z víru boje, nemusí se ji to povést tak snadno. Např. bude muset proběhnout do uličky, vylést rychle na žebřík, vyskočit z okna v přízemí, nebo dokonce proběhnout kolem protivníka (který stojí v cestě). Pokud se ji to nepodaří, pak to znamená, že zaváhala, propásla příležitost, zakopla, cokoliv :)
15.10.2009 09:15 - Gediman
Píše:
Merlin píše:
mám to chápat, že atlet, který dá stovku pod deset rozšmelcuje soupeře jako mlýnek na maso, když na něj narazí? Zkoušel si vůbec někdy šermovat? nebo třeba americký fotbal? doporučuji...

Bude tedy lepší bonus za velikost?

Píše:
ty máš všude jen uspěl-ví to, neuspěl - neví nic.....a co takl možnost, že zjistí co může, ale holt ne všechny detaily, nebo třeba nezjistí tvůrce, ale přijde na princip atd.

V tomhle vyložený problém nevidím. Buď bych to nechal na GM, nebo když je to problém, bych to tedy trochu zkomplikoval...

Píše:
já chci ztrávit hledáním jen 10 minut...nevím co mě nutí tam trávit 20 minut v případě smolné desítky? Prostě po deseti minutách odejdu, ať něco najdu nebo nenajdu

Tak jaký máš návrh na efekt smolné desítky?
15.10.2009 09:27 - Nachtrose
Píše:
Tak jaký máš návrh na efekt smolné desítky?


Zrusit. Kriticka selhani jsou podle mne zbytecna sikana. Upustilo od nich treba uz i DnD pokud vim. A mam pocit, ze natural 1 uz neni ani auto miss ( aspon ne v defaultnich nastavenich ). WoD ma co se uspesnosti tyce treba ctyri stupne: Neuspech, jaky-taky uspech, uspech a vyjimecny uspech ( neco jako crit ).
15.10.2009 09:32 - Merlin
Jen poznámka: kvalita diskuze je tu od začátku vysoká, bohužel ty k tomu přistupovals vzdorovitě a ke všemu odmítavě.

-Při útěku je podle mě hloupost plést do toho hod na agilitu. Já se prostě rozhodnu utéct a hotovo. Cestu mi může komplikovat terén a snižovat pohyblivost, nebo můžu mít postih na obranu,ale nelze podmiňovat hod na vlastnost, abych mohl/nemohl zahájit ústup!


-zteč: můžeš dát bonus na útok, potažmo na zranění ale ten rozhodně nemůže vycházet z rychlosti. Ta s tím nemá nic společného. Může to být konstantní číslo.

-úspěch-neúspěch: ale ty to v pravidlech tak stanovíš: nic si nezjistil a čas si vyplítval. Prostě to striktně určuješ a nenecháváš DM/hráči místo.

-nejde o tu desítku, jde o to, že nutíš postavu dělat něco co by nedělala a rozhoduješ za hráč. On se prostě rozhodl tam být 10 minut a pokud ho nesvážeš odejde. ale ty chceš hrát za něj. pokud chceš kritiku, tak prostě nic nenašel, přehlídl stopu, zakryl ji nevědomky pro ostatní, dal jim postih na hledání, něco shodil....
15.10.2009 09:32 - Blaine
Nacht: kdyz hodis jedna na D20 kostce pri hodu na utok, tak mines. Ale u vseho ostatniho byla jednicka zrusena.
15.10.2009 09:33 - Merlin
Blaine píše:
Nacht: kdyz hodis jedna na D20 kostce pri hodu na utok, tak mines. Ale u vseho ostatniho byla jednicka zrusena.

já ji ve hře pořád mám :) home credit..teda rule
15.10.2009 09:34 - Blaine
moje pokracovani Merlinova postu...
...něco shodil, nekoho upozornil na to, ze tady nekdo je, rozbije treba to co prohledava a tak.
15.10.2009 09:35 - Blaine
Merlin: Ja ne, abych pravdu rekl, nemel jsem ji ani ve trojce. Krome utoku.
15.10.2009 09:39 - Merlin
Blaine píše:
...něco shodil, nekoho upozornil na to, ze tady nekdo je, rozbije treba to co prohledava a tak.


stane se něco co bude mít vliv na děj ale nebude šikanovat hráče a nebude striktní...
prostě se z toho snaž vyrušit tvoje karetní a wargamingové prvky a dělej z toho roleplay.
15.10.2009 09:40 - Merlin
Blaine: já ji používám už od trojek i na skilly. Nadruhou stranu se to vztahuje i na NPC
15.10.2009 10:29 - Nerhinn
Taková zajímavost - Podívala jsem se na Gedimanovy stránky a pak mi to nedalo a znovu jsem si pročetla petici o zákazání Comic Sans. Cituji: "Comic Sans as a voice conveys silliness, childish naivete, irreverence,..." Vidíte? Pošetilost, naivita, nedostatek úcty. Celá tahle diskuse je zbytečná. Stačilo se podívat na font, který autor používá, a mohlo vám být jasné, do čeho jdete ;)
15.10.2009 10:41 - Merlin
Nerhinn: kapku jsi mě rozesmála :))))
15.10.2009 10:45 - Gediman
LOL :) Hlavně že mají comic sans v nadpise :D
15.10.2009 10:49 - Merlin
Gedima: a není náhodou přeškrtnutý?
15.10.2009 10:49 - noir
No teda, to teda určitě nebude úmysl. Teda.
15.10.2009 10:50 - Gediman
Píše:
a není náhodou přeškrtnutý?

Ne, v nadpise ne.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10505390167236 secREMOTE_IP: 3.90.205.166