Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
15.10.2009 20:20 - Gediman
Btw, takhle jsem vyřešil to hledání... (podle nápadu tuším Merlina)

Šťastná desítka: postava ihned objevila to, co hledala. Netrvalo to žádný čas (žádnou akci).
Smolná desítka: postava svým snažením celou věc ještě zhoršila. Složitost prostředí je zvýšena o 10.

... u prohlížení (zrakem) je smolná desítka tedy dost zvláštní, ale osobně bych si to vysvětlil tak, že postava se v terénu přestala orientovat... nebo něco ve stylu "Hej lidi, eeerrr... tady nic neni. Už tu hledat nemusíte" :)


EDIT: Ačkoliv moment! LOL :D Každému se jistě někdy stalo, že na stole hledal nějakou věc, třeba propisku, nějakou chvíli... než si uvědomil, že mu leží přímo před očima :)
15.10.2009 20:54 - Jerson
Gediman píše:
Popravdě - nechtěl bych kopírovat nějaká pravidla - ale když to jinak nepůjde. :/

V tomto směru nemusíš věšet hlavu - ještě pořád se dají vymyslet mechaniky, které nikdo nepoužilm, nebo se to alespoň neví. Budou podobné, ale ne úplně stejné. Jenže to tak nějak předpokládá, že budeš znát ty mechaniky, které už někdo použil - zejména pak ty, které se ukázaly jako složité a jinak nepoužitelné.

Gediman píše:
mám zkušenosti z wargamingu. Tam je dokázáno, že vozidla lze simulovat velmi reálně a přitom jednoduše.

Nicméně předpokládám, že máš poměrně malé řidičské zkušenosti, nikdy jsi neřidil náklaďák, kolový transportér, tank nebo vrtulník a už vůbec ne v boji, takže o tom jak se tyto dopravní prostředky chovají reálně máš představu stejnou jako většina podobných tvůrců - totiž prakticky žádnou. A jestli myslíš, že simulace pohybu třeba ve Warzoně se realitě blíží, tak ne.

Gediman píše:
Ostatně vozidla mimo boj... mno :) Tam problém není, pohyb z místa A do místa B, kolik to sežere paliva, píchne to cestou pneumatiku, dostane to smyk na silnici... to je otázka kontrolního hodu.

Tady ses přepsal - to je otázka zbytečného hodu ve většině případů. Tedy pokud nechceš prudit hráče, pak je to to velmi účelný hod. Zvláště ta píchlá pneumatika a smyk při každé třetí cestě z místa A do místa B. Btw. Máš speciální povolání řidič? Reálně nebyla žádná sranda řídit tank a amatér by daleko nedojel.
15.10.2009 23:05 - sirien
alef0 píše:
Len drobne poznamky k tejto pozoruhodnej debate: sucasne trendy v dizajne rolovych hier su na mile vzdialene wargamingu. Tento trend trva uz takmer desat rokov.

Jestli můžu - ve skutečnosti víc. Už u druhé generace RPG bych se o WG bavit fakt neodvažoval. Některé mladší kousky I. gen. jsou také hodně někde jinde.
Popravdě WG -> RPG byl sám o sobě docela velký evoluční skok a pak se to už jen vzdalovalo. Při přechodech mezi generacemi to pokaždé skočilo ještě o kus jinam.
Dneska se některá RPG místy na pohled zase přibližují, ale ve skutečnosti to je jen na první pohled, rozdíl se spíše stále zvětšuje.

Gediman píše:
Na té ukázce z Equilibria nebo Ultraviolet hlavní hrdina nezačíná pokaždé akci jako první. Nepřítelé se proti němu rozeběhnou a dokonce na něj již střílí, ale jakmile začne on, už mají po srandě
Obvykle tomu říkáme "odložená akce", případně "full defense" když chceš nejdřív vidět co enemáci udělají, ale nechceš to schytat.
16.10.2009 03:03 - Sethi
Část AA týmu má dosti ambiciózní a skutečně velkolepý plán zkusit v příštím týdnu, pokud by vyšel čas, testovačku Voidu, s Ušatkou na pozici začínajícího vypravěče.

Pokud test proběhne, bude předložen report.
16.10.2009 03:16 - sirien
mumlymumlymumlycosioztrátěčasukterýmohlbýtvěnovánrpgcozaněcostojímumlymumly
16.10.2009 06:53 - noir
Největší dobrodužství se stejně odehrávají v reálném životě. No řekněte, není tohle sci-fi nad sci-fi? Asi si ve Voidu pořídím higgsbosonovou pušku "Dědečkovrah"...

http://www.nytimes.com/2009/10/13/science/space/13lhc.html?_r=1&8dpc
(ve zkratce: Higgsův boson se brání vlastnímu objevu tím, že narušuje minulost, aby nebyl objevený)
16.10.2009 09:34 - Gediman
Píše:
Část AA týmu má dosti ambiciózní a skutečně velkolepý plán zkusit v příštím týdnu, pokud by vyšel čas, testovačku Voidu, s Ušatkou na pozici začínajícího vypravěče.
Pokud test proběhne, bude předložen report.


Wow! Díky :) Tu betu ještě ale přes víkend trochu upravím, aktualizuji :)
16.10.2009 10:04 - Alnag
sirien píše:
mumlymumlymumlycosioztrátěčasukterýmohlbýtvěnovánrpgcozaněcostojímumlymumly


Nezáviď. :D

Píše:
Část AA týmu má dosti ambiciózní a skutečně velkolepý plán zkusit v příštím týdnu, pokud by vyšel čas, testovačku Voidu, s Ušatkou na pozici začínajícího vypravěče.

Pokud test proběhne, bude předložen report.


Přesně jak píše ušátko. Ještě nevíme, jak nám vyjde čas, ale nedá se říct, že by nebyl zájem...
16.10.2009 10:55 - Nerhinn
Akorát mě teda dost mrzí, že Gediman změnil to léčení během boje a ten počet akcí. Já se těšila na skutečně velkolepý konec :D

EDIT: Ráda bych podotkla, že o lékaře byl největší zájem a byl okamžitě "vyprodán".
16.10.2009 11:38 - Merlin
Nerhinn: a co technik? nenechte ho chudáka jen tak sedět..může vám opravovat malého rodinného přítele v tělové barvě.....
16.10.2009 11:48 - noir
Budem hrát, co je psáno. Žádný úpravy, co někde někdo řekne! Co bude den předtím v pravidlech, tím se budem řídit. Profesionální televizní dokumentární technika je již zajištěna :o)
16.10.2009 11:49 - Blaine
noir: bude video? :D
16.10.2009 11:57 - noir
No tak to rozhodopádně. Velkolepý zápas epických rozměrů přece můj zaměstnavatel nemůže nefilmovat. Myslím, že projekt Void je pro RPG scénu něco jako srážka Pendolina s uprchlým paviánem pro televizní zpravodajství!
16.10.2009 12:01 - Nerhinn
Merlin: Rozhoduji se právě mezi technikem a infiltrátorem. Technik by bylo hezké rozhodnutí, protože působí docela zbytečně... na druhou stranu infiltrátorovi se toho může víc pokazit. Je to boj :)
16.10.2009 12:25 - Merlin
Nerhinn: tak to ti nezávidím..jestli hrát zbytečnou postavu nebo postavu, která má větší pravděpodobnost selhat než uspět. Dilema... ale asi bych si vybral technika. třeba Ušák udělá quest na opravu pětiset toustovačů...asi bych je chtěl raději opravovat, než krást
16.10.2009 12:28 - Jarik
Nazdar.
Prave jsem se prokousal jen prvnimi asi 60 prispevky.

Takova poznamka. Kombinaci Steampunku, magie a fantasy ma pomerne jednoduse v d20 stylu vytvoren Lone Wolf RPG - vlastne 8 povolani z D&D3,5 prejmenovanych podle potreby Magnamundu :)
Kazde povolani resene originalni cestou :)

Tak odpoledne zkusim precist i zbytek (jeste 21 ze 24stran prispevku)
16.10.2009 12:31 - Gediman
Voideo?! Totiž, video?! Ohoo :)
16.10.2009 12:41 - Quentin
nemuzu se dockat :)
16.10.2009 13:35 - sirien
noir, ad higgs: husté... ale trochu až náboženské mi přijde. částice která mění události tak aby Kongres stáhnul miliardové dotace...
16.10.2009 16:56 - Gediman
Mám takový dotaz: Má vůbec nějaký smysl určovat, jak dlouho trvalo ošetření/oprava MIMO boj?

V řádu hodin to sice smysl dává, ale v boji, kde se to počítá na akce, už ne. Naopak pokud by to v boji zabíralo třeba jen pár vteřin, pak zase imho nemá smysl určovat délku ošetření mimo boj (protože ta by se pohybovala maximálně v rozmezí pár minut).

Jako takhle: nyní je to sice jakž-takž realistické, ale bohužel v boji nepoužitelné. Když to dám na ty akce, bude to v boji použitelné, ale poněkud nerealistické.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13026809692383 secREMOTE_IP: 3.81.221.121