Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
16.10.2009 17:02 - noir
Je to tvá hra, do tohohle poměru by Ti nikdo neměl mluvit.
16.10.2009 17:20 - sirien
Píše:
Mám takový dotaz: Má vůbec nějaký smysl určovat, jak dlouho trvalo ošetření/oprava MIMO boj?

Pokud není možné provést +- instant heal, tj. řekněme vyléčit cokoliv kouzlem/nanotechnologií/modlitbou během minut, desítek minut nebo hodin, tak alespoň řádově ano. Při hraní dlouhodobější kampaně kdy příběh navazuje a timeline plyne dál se může snadno stát, že postava vstoupí do dalšího dění stále ještě zraněná.
17.10.2009 10:48 - noir
Dvě otázky na Gedimana:
1) Co se stane, když má postava negativní vlastnosti? Já si teď cvičně nahatzju svého zápasníka a vychází mi, že Agility bude mít -18.
2)Dal bys mi, prosím, příklad nějaké velmi ničivé zbraně? Třeba tankového děla nebo něčeho ultracool? Nejsilnější věcí v pravidlech je přenosný raketomet, tak by mě zajímalo, jaké zranění dělá třeba tank nebo laser z kosmické lodi...
17.10.2009 12:42 - Merlin
noir: podívej se do sekce pimp my gun...tam najdeš strááášně ničivej kolt :) nebo pokud bys chtěl chladnou zbraň, mrkni do sekce Vývoj zbraní 1,2...tak jsou děsně cool zbraně :))))
17.10.2009 14:04 - Gediman
1) ach ano, záporné hodnoty :) Hoď si to znova. (btw nahazuješ podle toho co je napsáno přímo v betě, nebo podle toho dodatku, co jsem vypustil zvlášť? podle dodatku zvlášť si hody můžeš přerozdělit podle svého uvážení, ještě to zapracuju do aktualizované verze)

2) Zrovna u děl, granátometů a raketometů bude záležet na konkrétní munici (pro potřeby bety už má ničivost určenou), palubní laser vesmírné lodi bude mít klidně řádově i v tisících.
17.10.2009 14:08 - Gediman
Btw... spíš si lámu hlavu s významem Knězova konvertování cizích postav, resp. jaký efekt to bude mít v boji. Zatím to nechávám víceméně na úvaze GM. Pokud si někdo z vás vybral Kněze, tak pak nahlašte, jak jste to třeba řešili vy, resp. jaké máte návrhy.
17.10.2009 14:11 - Sethi

Wololo?
17.10.2009 14:14 - Gediman
Ano :), v betě v příkladu píšu, že konvertování donutí nepřítele spolupracovat. Jak říkám, zatím to nechám na GM :)
17.10.2009 14:31 - Sosáček
UŠIušiUŠI™ píše:
Wololo?

jo!

:D
17.10.2009 16:16 -
Noir to Gediman:
1/Zopakuju to: Co mám dělat, když postavě poklesne třeba agilita pod nulu. Třeba tím, že si vezme brnění. To mám při každé výměně šatníku znovunahazovat postavu?
2/Prosím něco konkrétního. Přenosný raketomet jsi nám udal, tak co třeba těžký kulomet, laserovou pušku nebo ten tank.
17.10.2009 17:03 - Gediman
1/ Hm... zatím bych to vyřešil tak, že minimální hodnota bude 10. A rovnou bych se měl pustit do sepsání nějaké tabulky efektů :) (např. Agility 0 a menší = postava se nemůže hýbat, Will 0 a menší = postava je v bezvědomí etc etc.), ale každopádně dík za připomenutí.

2/ Ničivosti jsou ve stádiu balancování. Pokud se ukáže ničivost pro raketomet jako nízká a pro pušku jako vysoká (dejme tomu), celý systém poměru ničivostí se bude muset upravit tak aby dával smysl. Kromě toho, ničivosti zdaleka nebudou jediným, čím se zbraně budou lišit (např. laserová puška bude mít sice vyšší ničivost než projektilová, ale zase na druhou stranu se přehřívá). Zatím testujte zbraně, které jsou v betě. Na základě toho se bude odvíjet balancování ničivostí (a dalších statistik) u všech ostatních zbraní. Jestli chceš konkrétně, tak třeba těžký kulomet má 40, laserová puška má 30 a tankový kanon jsem zatím neřešil, protože tam to bude komplikovanější (nejdřív musím zvolit odpovídající systém dělení druhů munice: tříštivá, kumulativní, výbušná etc. každá s jinou ničivostí a jiným efektem proti určitým cílům). Vše je ale zatím jen odhad, který jsem udělal na základě vzájemného porovnání zbraní. Jakmile se jedna upraví, budu muset zřejmě upravit všechno.
17.10.2009 17:39 - noir
Gediman: Drobný problém vidím už teď v tom, že moje plánovaná postava je nepoškoditelná čímkoliv v pravidlech. Mám pocit, že GMině z toho nebude úplně nadšená...
17.10.2009 18:03 - Gediman
Ok, v aktualizované verzi jsem Armor bonusy zredukoval.
17.10.2009 21:49 - Jarik
Gediman>
Jeste nejsem tak sbehly v mechanikach systemu, ale obecna moje zkusenost z jinych systemu hovori o tomto...
Kdyz uz je system tvoren, tak s prvni otazkou - RP bez kostek, nebo RP s kostkami. Pokud chybi slozka RP, tak muzeme hovorit o deskovce.
Shodneme se na tom,ze Void ma obsahovat slozku RP, ... obsahujici kostky (a tedy i urcite hodnoty).

V tom pripade prichazi druha stranka veci. Hodnoty... Pujdeme po strance realisticna (ktera hovori o tom, ze cely svet je Gausovsky? tedy ze 50% vsech hodnot najdeme u stredu nebo v jeho blizkem okoli? nebo pujdem po strance mechanickosti, ktera rika, ze vse je linearni (jendoduche)?
Jako zastupce prvni cesty uvadim GURPS a DrD+
Jako zastupce cesty druhe uvadim D&D 3,4<, DrD, SR, WH. (je jedno, zda se hazi 1k6, 2k6 nebo d20 ci d100.. je o totez)

Obe cesty(oba mozne systemy) maji svuj smysl a sve kouzlo. V kazdem z nich vsak nastava rozhodnuti - co je stredni hodnota. Co je minimalni zraneni(dmg), co je maximalni zraneni? Existuje moznost zabit jednou ranou?atd.

odbocim: jedna kniha se mne zeptala... Mas strelu, ktera pronikne vsim... a mas pancir, ktery vsemu odola... co se stane, kdyz se stretnou?
A tu se dostavam v jadru sveho prispevku.

Myslim, ze neni spravne vytvorit system, ktery si neni sto poradit se svou podstatou. Chces, aby obsahoval magii, moderni technologie a historicke technologie? (ci jeste neco navic)... pak je treba system postavi tak, aby se vse navzajem BUD doplnovalo, NEBO vylucovalo.
Bud tvoris system, kde je jedno, zda pouziji strelnou zbran sily 7 nebo kouzlo sily 7 nebo kus sily 7 (zde prejimam prirovani CPH od Jersona - mozna nejakou archaickou verzi, co si pamatuji :) ) nebo....
tvoris system, ktery funguje na principu kamen-nuzky-papir > magie nici historii, historie nici moderni technologii, moderni technologie nici magii. A nejen ze tento princip by mel byt obsazen v pravidlech (tedy, ze napriklad orci sekery dokazi fajn nicit zelezo a kulomet je pro maga kvuli rychlosti projektilu nezasavitelny)... ale toto vse musi byt obsazeno i v jadru principu sveta (napriklad... Magie stvorila prvni bohy, bohove stvorily lidi, lide technologie, technologie pote vyzvala na nelitostny souboj samu Magii ... - princip kamen/nuzky/papir se 4 prvky).

Sice nevim co jsem psal na pocatku, ale... jedno vim jiste. Zadny autor by nemel rici... "Tohle nevim...zkuste to zahrat, vyzkouset, ....a pak mi reknete, jak jste to vyresili" [tohle jsi tu vazne rekl, a je to ostuda]

System muze mit mezery... kdyz na nej nastoupi powerplayeri. Ale nemel by mit mezery, kdyz jej zkusi amater :D
Hodne uspechu.:D
18.10.2009 17:54 - noir
Tak jsem si právě vytvořil epickou a zcela velkolepou postavu - nakonec je to temný elf/střelec. Pravidla mám vytištěná, takže s tímhle se už neřešte. Bohužel neovládá žádnou všemocnou magiii, ale zato má spoustu hi-tech zbraní!
18.10.2009 18:02 - Nerhinn
noir: Doufám, že jsi použil správnou grafickou úpravu, se špatnou verzí odmítám hrát... však mě znáte.
18.10.2009 18:13 - Gediman
Safra. :)

Zveřejnil jsem aktualizovanou verzi (viz web)... Ale nevadí, jestli už máš postavu hotovou, zrovna u Střelce žádné změny neproběhly. Jinak jsem si trochu pohrál s těmi armor bonusy.
19.10.2009 09:14 - Nachtrose
Gendiman: doporuceni - precti jsi Eclipse Phase. Jsem si to lehce prolistovaval a prislo mi, ze je to presne, nebo aspon velmi blizko, to, o co se snazis ve svem systemu. Kdyztak jenom pozmen fluff k obrazu svemu ;-)
19.10.2009 14:54 - noir
Už mám postavu hotovou, tady je pro Sethi i ostatní moje představení:

Tři muži nehybně stáli na přistávací ploše. Nepohnuly s nimi ani iontové plameny šlehající z právě přistávajícího frachťáku „Gygaxova smrt“. Obstarožní loď s úpěním dosedla na stejně zašlý kosmodrom. Planeta Noerth už prošla příliš mnoha velkolepými bitvami, zasáhlo ji příliš výstřelů z hitech zbraní – po všech těch létech z ní už mnoho nezbývalo. Jen prach, sutiny a pak jedno malé, ale výjimečně důležité pouštní městečko.

„Gygaxova smrt“ spustila rampu. Ve stínu pancéřovaných vrat stála jediná, osamocená postava – muž s podivnou helmou na hlavě. „Jsem zde.“ Pak vykročil. Neuvěřitelně vypracované tělo bylo až na latexovou roušku zcela nahé. A úplně černé. Štíhlý ale šlahovitý, s každou svalovou skupinou přesně vyrýsovanou, byl dokonalým spojením explozivní síly vzpěrače, atletické pružnosti mílaře a elastické ladnosti tanečníka. Zrakům pozorovatelů se nabídl pohled, na jaký se jen tak nezapomíná: muž na rampě se pohnul.

Čtverným saltem prolétl vzduchem rychleji než plazmový výboj a se sebejistou elegancí dopadl na nohy o šest metrů dál. Na zem dopadla jediná kapka potu. Když se usadil prach, který jeho dopad zvedl, konečně si všichni přítomní mohli prohlédnout, s kým mají tu čest.

Na první pohled pocházel z temných elfů – svědčilo o tom jeho půvabné vzezření, stejně jako panteří chůze, štíhlé boky a smyslné vzezření. Současně z něj ale bylo cítit: „Jsme smrtelně nebezpečný!“ Ti, kdo se orientovali ve vnitřním uspořádání říše temných elfů, poznali, že musí patřit k Vyvoleným. Jak jinak by přišel k alabastrově bílým kybernetickým pažím vyrobeným z olifantí slonoviny? Stejně bílá byla i jeho bitevní helma, společně s latexovou rouškou jediný kus oblečení. Z pancéřovaného kompozitu přilby vyřezané do tvarů tygří lebky vyčnívaly speciálními otvory jen jeho špičaté uši.

Na opasku se mu proklatě nízko houpaly dvě rychlopalné hitech pistole, přes záda měl zkřížené dva scimitary, tradiční zbraně jeho lidu.

Pak si helmu jediným velkolepým pohybem sundal. „Kin z dynastie Munchů,“ představil se sametovým basbarytonen. „Princ z Drizdinie, momentálně v exilu.“
19.10.2009 15:06 - Nerhinn
noir: Právě jsi mi vzal veškerou chuť něco vymýšlet. Nikdy nebudu tak cool jako Kin z dynastie Munchů!

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12945008277893 secREMOTE_IP: 54.173.221.132