Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
19.10.2009 15:22 - Gediman
Stylové :) až na tu DnDovsky klišovitou jet-black kůži. Temní elfové po tělesné stránce vypadají jako jacíkoliv jiní elfové.


Ale na tu vaši hru se moc těším a na video ještě víc :)
19.10.2009 15:24 - Blaine
Coolness vtelena!
P.S.: kde mas pantera nebo tak neco?:)
19.10.2009 15:51 - Merlin
podotýkám, že jsem tam objevil velkou hrubku....poopravil bych to. přes záda měl zkřížené dva šamširy!
19.10.2009 16:04 - kin
Hej, já nejsem žádnej Muncha...grrrr!
:D
19.10.2009 17:02 - Sethi
Jestli bude Noir svou postavu popisovat při hře často a podrobně, budu potřebovat hadr, abych občas setřela tu loužičku slin.
19.10.2009 17:08 - Merlin
uši: nene...protože na ten popis bude muset asi patnáctkrát hodit procenta...
20.10.2009 07:26 - Jarik
Ahoj. mam sice hotovou postavu (ale tak barvite ji nepopisi), ale pravidla mi neodpovidaji na nekolik otazek. Tak to vezmu poporade, jak jsem je nachazel v pravidlech.

1] kdyz to ma byt ceska RPG, tak proc jsou staty anglicke? Blbe se mi pak pamatuje co k cemu patri.
2] Jak muze mit dyungle slozitost prostredi 14, kdyz tomu odpovida uklizeny pokoj? dzungle ma hodnotu 77-99.
3] Proc je na kouzelnika nejlepsi Gnom? Nedoporucuji posun vlastnosti o vic jak 10% rasu od rasy. Mne ten Gnom nevadi, ja ho zahraju :)
4] Kolikrat denne muzu otravovat boha a jak silny udela efekt? Napriklad jak casto se pomoci bozi muzu teleportovat? Vakmirova dovednost.
5] Kouzla. Kouzlenik se musi kouzlo naucit - 1x na zacatku nebo, kdyz ho zapomene? Nebo kazdy den? Budu predpokladat, ze kdyz to pravidla nerikaji, tak se kouzlo nauci jednou a od te doby jej zna, dokud jej Smolnou desitkou nezapomene. Takze kouzlo, ktere ma rad si radsi umisti do dvou slotu :)
6] Kouzla.Jsou si velmi podobna, nijak rozdilna. Nektera jsou pri stejne slozitosti silnejsi.
7] Kouzlo Pritazeni. Mohu pohybovat libovolne velkym predmetem?
8] Kouzlo Proud magnetismu. Obvykle maji touhu hraci resit timhle kouzle kovove zbroje, co pak?
9] Kouzlo Prostorova brana. Muzu branu ukoncit vlastni vuli? nebo ji musim presmerovat do more? p.s.:Hodina je dost drsna.
10] Kouzlo Zare Svetla. Trvani hodina? wow. A pohybuje se zona s kouzlenikem nebo zustava trvale na miste? Nebo se po vzdaleni kouzelnika na 10 metru od centra zony rozplyne?
11 Kouzlo Exploze. Kdyz tohle kouzlo muzou mit postavy, tak jej muzou mit i Oponenti. Dost ultimatni. Velka sance, ze tim prijde hra o sve hrace. Nikoho nebavi umirat.

Tak to je pro ted vse. Kdyz bude odpoved do ctvrtka, fajn.. aspon to nebude muset resit Usacek :)
20.10.2009 07:29 - noir
Já uctívám "bohyni psychické nepohody", ta mne velice oslovila!
20.10.2009 08:03 - Gediman
1] kdyz to ma byt ceska RPG, tak proc jsou staty anglicke? Blbe se mi pak pamatuje co k cemu patri.
- do plné verze se to třeba změní :)

2] Jak muze mit dyungle slozitost prostredi 14, kdyz tomu odpovida uklizeny pokoj? dzungle ma hodnotu 77-99.
- nemůže, kdes na to přišel? :) Nebo jsem něco někde přehlédl?

3] Proc je na kouzelnika nejlepsi Gnom? Nedoporucuji posun vlastnosti o vic jak 10% rasu od rasy. Mne ten Gnom nevadi, ja ho zahraju :)
- Už to tak vychází, Gnóm má silnou vůli a vysokou inteligenci, jaké pro něj vybereš povolání, je jen na tobě.

4] Kolikrat denne muzu otravovat boha a jak silny udela efekt? Napriklad jak casto se pomoci bozi muzu teleportovat? Vakmirova dovednost.
- Kolikrát chceš a kolikrát ti to bude GM tolerovat :) Čím víc ho budeš ale otravovat, tím menší je možnost že jeho pomoc bude v takovém rozsahu. Bohové jsou v rámci svého pole působnosti všemocní a je tedy jen na GM do jaké míry boží pomoc dovolí (je ale jasné, že pokud bude cíl dobrodružství zabít generála, tak boha Wilsara asi jen těžko přemluvíš, aby zfleku zabil generála a vy jste mohli jít v klidu na pivo :) Bohové se snažením svých stoupenců baví a proto se nebudou chtít své zábavy jen tak hned vzdát.

5] Kouzla. Kouzlenik se musi kouzlo naucit - 1x na zacatku nebo, kdyz ho zapomene? Nebo kazdy den? Budu predpokladat, ze kdyz to pravidla nerikaji, tak se kouzlo nauci jednou a od te doby jej zna, dokud jej Smolnou desitkou nezapomene. Takze kouzlo, ktere ma rad si radsi umisti do dvou slotu :)
- Chápeš to dobře. Zná ho pořád, dokud ho nezapomene (v případě knih a svitků - dokud knihu a svitek má). Ale zase si nemůžeš jedno kouzlo "naklikat" víckrát... tohle jsem tam tedy nenapsal, ale přijde mi to tak nějak logické :) Kolik startovních kouzel si kouzelník může vzít, to musím teprve vyřešit. Zatím se rozhoduji mezi pevným počtem, nebo nějakou hodnotou, která bude z něčeho vyplývat.

6] Kouzla.Jsou si velmi podobna, nijak rozdilna. Nektera jsou pri stejne slozitosti silnejsi.
- Všechna kouzla, které budou v plné verzi, jsem už vymyslel a popsal. Do bety jsem vybral jen zlomek... no nevím, možná to nebyl zas tak dobrý výběr.

7] Kouzlo Pritazeni. Mohu pohybovat libovolne velkym predmetem?
- v podstatě ano. :) testováním se teprve prokáže, co se s tím bude dát všechno dělat :) Jistě, planetu tím asi nepřitáhneš, protože na ten dosah nikdo nemůže mít dostatečné Will :)

8] Kouzlo Proud magnetismu. Obvykle maji touhu hraci resit timhle kouzle kovove zbroje, co pak?
- jak píšu, brnění je případ "objektů, které nejsou pevně připevněny" (tím myslím k podkladu), tedy zasažená postava odletí v dál :)

9] Kouzlo Prostorova brana. Muzu branu ukoncit vlastni vuli? nebo ji musim presmerovat do more? p.s.:Hodina je dost drsna.
- hmm... pravda, dobrá připomínka. Dalo by se říct, že všechna kouzla s dlouhodobým efektem můžeš předčasně ukončit. Délka trvání bude zřejmě předmětem ladění, jak tak koukám :) Ale v zásadě, hodina... proč ne.

10] Kouzlo Zare Svetla. Trvani hodina? wow. A pohybuje se zona s kouzlenikem nebo zustava trvale na miste? Nebo se po vzdaleni kouzelnika na 10 metru od centra zony rozplyne?
- Ano, zóna se pohybuje s kouzelníkem.

11 Kouzlo Exploze. Kdyz tohle kouzlo muzou mit postavy, tak jej muzou mit i Oponenti. Dost ultimatni. Velka sance, ze tim prijde hra o sve hrace. Nikoho nebavi umirat.
- Jj, tohle kouzlo je dost ultimátní a zřejmě ho ještě přepíšu...


V podstatě jsem ale kouzla navrhoval tak, aby BYLA ultimátní. Resp. jsou hodně mocná, libovolně "upravitelná" (zvyšováním jejich složitosti do různých efektů: dosah, rozsah, trvání, ničivost atd), ale kouzelní samotné není bez rizika. Je také nutné si uvědomit, že ty mocnější kouzla jsou přístupná jen lidem z Bílých říší (tady možná jdu proti obecně zažité představě, že na kouzla má být nejlepší Elf... tak mi alespoň vyplynulo z reakcí některých testerů, ale proti takovým představám jdu rád :)
20.10.2009 08:30 - Jarik
Píše:
2] Jak muze mit dyungle slozitost prostredi 14, kdyz tomu odpovida uklizeny pokoj? dzungle ma hodnotu 77-99.
- nemůže, kdes na to přišel? :) Nebo jsem něco někde přehlédl?

verze 0.2, strana 2, priklad Odhaleni

Píše:
10] Kouzlo Zare Svetla. Trvani hodina? wow. A pohybuje se zona s kouzlenikem nebo zustava trvale na miste? Nebo se po vzdaleni kouzelnika na 10 metru od centra zony rozplyne?
- Ano, zóna se pohybuje s kouzelníkem.

Svetlo je ostrejsi nez slunecni svetlo (jinak by nevrhaly vsechny predmety stin od kouzelnika). Takze kouzelnik neni videt? nebo je okoli oslneno? Nebo to tak funguje proti bytostem Temnoty?

Jinak dik za odpovedi :)
20.10.2009 08:35 - Nerhinn
Jarik: Ještě, že sis toho kouzelníka vzal, takhle zbyde víc času na DnD.
20.10.2009 08:37 - noir
Nerhinn: No počkej, já mám taky jeden útok, kterým zabiju vše živé v okruhu dvou kilometrů! Nepodceňuj temné elfy!
20.10.2009 08:47 - Gediman
verze 0.2, strana 2, priklad Odhaleni
Doprčic... je to jen příklad :) ale pokud se na tom tolik bazíruje, opravím to.

Svetlo je ostrejsi nez slunecni svetlo (jinak by nevrhaly vsechny predmety stin od kouzelnika). Takze kouzelnik neni videt? nebo je okoli oslneno? Nebo to tak funguje proti bytostem Temnoty?
Především je to Světlo s velkým S, nikoliv "světlo". Světlo s velkým S je podstata vesmíru (něco jako Síla v SW). Má efekt pouze na služebníky Temnoty, kterým způsobuje bolest (oslnění, pocit popálení), na ostatní vliv nemá.
20.10.2009 08:52 - Nerhinn
Takže případ, kdy ve SW používáme lightsaber jako baterku, tady nenastane, když na ne-Temné vliv nemá?
20.10.2009 09:13 - Gediman
Jako jestli je možné tímhle kouzlem svítit? :) No v zásadě ano..., tedy píšu že "se jeví jako pole bílého oslepujícího světla". ... Přirovnal bych to k tomu světlu, které obklopovalo Gandalfa Bílého, když se s ním poprvé setkali. A které ho následovalo při zteči proti Skřetům u Helmova žlebu.
20.10.2009 09:51 - Jarik
Noir: doufam, ze to neni nejaka super strela. na to tady mam takovou fintu, ktera zabije utocnika. Staci, kdyz na mne vystreli nejpozdeji minutu po seslani :)

ale jako jinak 15 zivotu a zadna zbroj :) cool. a unesu 4 kg (nejak jsem nepochopil pravidla, zda tu vahu Nosnosti muzu prekrocit)

To je to, co je u tech pravidel opravdu slabsi cast. Mnoho veci neresi. a ty co resi, tak neuplne :( Ale zkusit se ma krom pohlavnich chorob vsechno.
20.10.2009 10:26 - Gediman
Píše:
ale jako jinak 15 zivotu a zadna zbroj :) cool. a unesu 4 kg (nejak jsem nepochopil pravidla, zda tu vahu Nosnosti muzu prekrocit)


Eh? Kolik máš Durability a Strenght? 15 životů, to by sis musel naházet sakra málo :) Mno, případně to můžu předělat na Nosnost = Strenght, bylo by to... reálnější?

edit: + samozřejmě v tom musí hrát roli velikost.
20.10.2009 11:13 - sirien
Gediman píše:
Světlo s velkým S je podstata vesmíru

...nebo začátek věty

Pročetl jsem si betu u Sethi. VELMI mě zaujala. Smál jsem se stránku po stránce. Mám takové tušení že si jí ještě projdu...
20.10.2009 11:23 - Jarik
Píše:
Eh? Kolik máš Durability a Strenght? 15 životů, to by sis musel naházet sakra málo :) Mno, případně to můžu předělat na Nosnost = Strenght, bylo by to... reálnější?

edit: + samozřejmě v tom musí hrát roli velikost.

asi D = 8, S = 7 (takze pri plne S bych unesl 7:)
To bude asi tim, ze gnom ma D i S = x-20
ZJa rikal, ze 20 je fakt skok.
20.10.2009 11:39 - Gediman
To X-+20 jsem tam dal abych nahradil rozdíl hodů 3k10 a 7k10 oproti standardnímu 5k10, tak jak to fungovalo v první verzi. Tak nevím, buď to nebylo nejlepší řešení a nebo jsi měl smůlu na malá čísla :/

Prostě: chci, aby se rasy lišily v atributech a aby tyto rozdíly byly znatelné.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.094259977340698 secREMOTE_IP: 34.201.37.128