Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
20.10.2009 11:39 - Blaine
novy usaty avatar: Game Masterovsky avatarek? Nechtel bych s tebou hrat, kdyby ses takhle desive tvarila:)
20.10.2009 11:41 - Gediman
Píše:
Prostě: chci, aby se rasy lišily v atributech a aby tyto rozdíly byly znatelné.


A co rozdíl X+-10? To už by imho nemusel být takový skok :)
20.10.2009 12:35 - Jarik
Ged>
Hody jsem mel prumerne +-30
O tom jsem jiz hovoril. Zda by +-10 ke statu nebylo dostacujici. Ale testovat to budu na 0.2 verzi.
At vim jak je to drsne.

Pri tech cislech co mi z toho lezou musi byt Void hrozne ultimatni hra. Ryhle mrtvi nepratele nebo postavy.
avic cely system resi vlastne jen boj (stejne jako WH FRG). Nebojove veci to moc neresi :(
20.10.2009 12:55 - Gediman
uznávám a přiznávám :) Ale je to spíš tím, že na bojovém systému jsem začal pracovat nejdřív a je nejvíce rozvinutý (když vezmu pravidla která jsem do bety nepustil) + fluff se točí okolo celogalaktické války.

Jaké nebojové věci máš na mysli? Třeba myslíš něco, co jsem zatím nezveřejnil.
20.10.2009 14:21 - noir
Jarik: Vem si nějakej hitech kybervér!
20.10.2009 14:52 - Gediman
U implantátů počítám s tím že jakmile si je jednou postava namontuje, už jsou její nedílnou součástí, tzn. modifikují její základní atributy. Z čehož mimojiné vyplývá, že by se pak přepočítaly HP.

edit: ad kybernetické ruce a nohy - jejich funkce přidávání bonusu se zřejmě zmení, záleží na tom jak se to otestuje.
20.10.2009 14:59 - Nerhinn
Hm, právě jsem zatoužila po umělých nohách, jako měla ta slečna v Aeon Flux. Ty s těma packama :)
20.10.2009 15:02 - Gediman
To byla nejúchylnější věc kterou jsem kdy viděl :D
20.10.2009 15:40 - Jarik
Tak pojdte pneumaticke nozicky:)

i kdyz jak mi to muze ubirat Ag, kdyz mi ho to pridava??? zas nejak nechapu slovni obraty :D

EDIT: Tak nozicky kyberneticke nechci. jsem prece kouzelnik. ten si poradi po svem :D
20.10.2009 15:43 - Gediman
Díky za upozornění, ve staré verzi jsem vycházel z toho, že vylepšené nohy budou sice silnější, ale méně pohyblivější. Od tohodle jsem upustil, ale jaksi už neopravil text :)

Bonus platí.
20.10.2009 18:39 - Alnag
Jarik píše:
Tak to je pro ted vse. Kdyz bude odpoved do ctvrtka, fajn.. aspon to nebude muset resit Usacek :)


Já myslel, že ve čtvrtek hrajeme normálně DnD. Že Void bychom hráli jen kdyby Almi nemohl. Jestli je to jinak, tak mi dejte vědět. (Sorry za mírný OT.)
21.10.2009 07:07 - Jarik
Alnag:
Ja se v tom uz tak ztratil, ze se pripravuji na vse :) Tedy i na varinatu, ze se Void bude testovat jiz nyni :D
21.10.2009 07:09 - noir
Já mám připravený úvod a jsem ochoten a schopen odehrát celé první úvodní dobrodružství za 15 minut.

Ale jinaks e těším hlavně na DnDýčko, Void už teď nenávidím. Je to neuvěřitelně plochá hra, kde je úplně každé pravidlo špatné.
21.10.2009 08:47 - Jerson
Zabít celou skupinu během pár kol nemůže být tak těžké, ne?
21.10.2009 08:53 - noir
Jerson: Naopak, zabiju všechny nepřátele. Mám totiž PLÁN!
21.10.2009 09:18 - noir
Právě mi došlo, že Jarikův gnóm váží sedm kilo. Asi si ho budu nosit v batohu.

Gediman: Jak vysocí jsou v tvém světě elfové? Tolkienovsky vysocí (nad 2 metry), warhammerovsky vysocí (180) nebo DnDovsky vysocí (160)?
21.10.2009 09:22 - Gediman
Představa Gnóma v batohu pobavila :) Na hmotnosti a nosnosti každopádně ještě kouknu.

Noir: řekl bych spíš Warhammerovsky.
21.10.2009 09:26 - noir
Pecka, takže můj vznešený elf měřící 180 centimetrů váží 30 kilo, z toho 20 jeho kyber-ruce.
21.10.2009 09:29 - Jarik
Noir: mno, to je jasny. Dyt ja vypadam jak mistr Yoda :) Teda, vyskou. Mam na sobe ale tmavou kutnu a pres tvar masku italskeho stylu :)
21.10.2009 09:52 - Sethi
Já si myslím, že se to uvidí za běhu - podle toho jak a v jakém stavu dorazím a kdo bude mít jaké zpoždění. Skutečně bych nerada brala z času pro AA.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.099677085876465 secREMOTE_IP: 34.226.141.207