Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
21.10.2009 16:38 - noir
Dotaz Dá se do bojového módu přepnout, i když nepřítele nevidím, ale třeba jen tuším, že blízko?
21.10.2009 16:51 - Gediman
Mno, proč bys to dělal? Dokud není bojový mód, nejede se na tahy/akce. Spíš bych ale měl napsat, že bojový mód se zapne, pokud o sobě obě strany budou vědět (tedy ne nutně "vidět"). Plus pak nějaké bonusy k iniciativě, podle toho kdo koho překvapil (kdo tušil čí přítomnost). Jestli ti jde o tohle?
21.10.2009 17:03 - noir
Gediman: Jde mi o to, že třeba tuším ve svém okolí nepřátele a rád bych je naslepo pokropil. Anebo o nich tuším, a rád bych si odložil akci. Ale to udělat nemůžu, dokud nejsem v kolovém systému...
21.10.2009 17:13 - Jerson
V takové chvíli se mivždycky vybaví scéna z Gamers II, když se připravují k boji (: )
21.10.2009 17:18 - noir
Jerson: Některé konsekvence pravidel Voidu jsou ještě mnohem horší, než hradba z mrtvých bardů :o)
21.10.2009 18:08 - Gediman
Mno, pokropit je (čistící palbou) můžeš, v tom bych problém neviděl. Odkládání akce "z ničeho", to už trochu divné je. Lepší mi přijde ten bonus k Perception na výpočet iniciativy. V podstatě budeš mít větší začít jako první.
21.10.2009 21:09 - Joe
"Humm, hummmm... Harampádí...."

Povedal Krtek, keď vyliezol na povrch a zbadal ten chaos okolo seba. Preto radšej zaliezol ešte hlbšie, ako predtým...
22.10.2009 02:25 - sirien
diskuse, nebo Void? :)
23.10.2009 15:41 - Joe
Bohužiaľ Void :)
1.11.2009 02:01 - Alnag
Později se říkalo, že přišel od severu, od Pašerácké brány. Šel pěšky, nuzně naloženého kyberosla vedl za uzdu. Jedno ze dvou Noerthských sluncí se sklánělo k západu a ulička zela prázdnotou. Ačkoliv bylo teplo, měl přes ramena přehozený kožešinový plášť.
Zastavil se před špeluňkou nesoucí nápis "Starý Arneson". Hospoda byla, jako statně vždy v tomto čase, plná hostů. Krčmář zvedl hlavu od bečky kvašených galaktických slimejšů a změřil si hosta pohledem. Cizinec, stále ještě v plášti, stál před šenkem bez hnutí a mlčel.
"Pivo," zamručel nakonec, když už to bylo téměř trapné.
Krčmář si otřel slizem olepené ruce o zástěru a naplnil otřískaný korbel z kryosmaltu.
Když ho popadla kovová ruka velikosti hydraulického bucharu zděšeně ucuknul. Ale cizinec se jen v tichosti i se svým pivem přemístil do kouta.
Zvenčí se ozývalo hýkání kyberosla.

Dlouho pozoroval prince z Drizdinie, kterak zápasí se svou porcí slimejšů. Ty kluzké potvory vzdorovaly zachycené hůlkami téměř jakoby byly živé. Nakonec se elf černý jako ta netejmnější noc naštval a slimejše nabodnul na scimitar. Zrovna když si jej cpal do chřtánu, postava vstala a pomalu, jakoby vážila každý krok došla až k němu.
S pusou plnou slimejše si jej Kin změřil od hlavy až k patě pohrdavým pohledem.
"Co chceš," zahuhlal.
"Mám nabídku na výpravu, která se neodmítá," odvětil cizinec a v oku se mu zlověstně blýsklo.
2.11.2009 09:37 - Merlin
žádám reference o této úžasné hře!!!!!!Noir, ušík!
2.11.2009 09:56 - Sethi
Snad zítra otestujeme.
2.11.2009 12:45 - Pety
Tesime se na zapisy ze hry!!!
2.11.2009 13:25 - Merlin
Pety píše:
Tesime se na zapisy ze hry!!!

upřesním. těšíme se na zápisy. ze hry bych moc nepoužíval
2.11.2009 17:33 - Pety
Ale ja se vazne tesim na zapisy ze hry,podle me je totiz void genialni generator WTF momentu
2.11.2009 17:38 - Sethi
Pety píše:
genialni generator WTF momentu

To beze sporu. Při čtení pravidel mi padá čelist tak často, že z toho mám modřinu na bradě.
2.11.2009 18:50 - Nerhinn
Měli byste vážně zkusit povídky. Mám za sebou teprve druhou a jsou naprosto výborné. Akorát... plánovala jsem, že moje postava řekne něco jako "Ahoj, jsem infiltrátor," a teď si budu připadat jak laciná kopírka.
2.11.2009 18:57 - Pety
A bude tedy i audio(vizualni)zaznam???
2.11.2009 19:26 - Gediman
Konečně :) BTW, nová je verze 0.3. Přidal jsem tam některé vychytávky ;)
2.11.2009 19:34 - Sethi
Nicméně testujeme verzi 2. Ne, že bych ji měla přečtenou, ale už se mi nechce nic jiného tisknout, nemám vlastní továrnu na tonery.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12485289573669 secREMOTE_IP: 3.235.243.45