Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
2.11.2009 19:37 - Blaine
Uši:


Here you go.
2.11.2009 21:04 - Jarik
Noc se snesla na město i jeho mastné silnice. Olejem potřísněný asfalt se blýskal ve světle neonových reklam, které zvaly k lehce obstaratelnému obšťasnění.
Malý tvoreček v kápi však kráčel dále tmou, jako by neexistovalo překážek mezi ním a cílem...

... krok za krokem volil tu z lepších cest. Nechtěl aby se mu jediná kapka astorské bouře otřela o plášť, který věstil jediné... nekonečno.
V tichosti se nad ním otočila hlava kybersupa,... Strážci cest již dávno nechodily mezi prostý lid...
"Hladový" kybersup "zavetřil" - slabý, chudý, bez kontaktů... "!Vymazat!"...
... po posledním rozkazu ze svého nitra se odrazil od chrliče, jehož tvorbu nezažil nikdo místní,...
...pár kamínků dopadlo na zem před pařáty Hladového.

Noc potlačil svit,...aby náhle byla zpět noc...
Drobný tvor nestál však již na svém místě. Tam Hladový zahryzl se do kostky dlažební,... na okamžik. Než žár z očí jako hvězdy proměnil jej v prach.

Nocí prchavou se mihl šepot: "Nepožádaš nikdy duše jeho, dokud cíl svůj nespatří."

Kodo z Nimi: "Mé kroky" :D
2.11.2009 22:37 - noir
Zase ale jsou to vychytávky, tak bychom měli být otevření, ne?
2.11.2009 22:46 - Sethi
Jestli se ti chce zítra ty vychytávky vypíchnout, směle do toho. Já už se k vypíchávání asi nedostanu, nějak to pořešíme za běhu.
3.11.2009 20:19 - pety
A jaka tedy byla hra?budou zapisy?bude zaznam?a co na to jan tleskac?
4.11.2009 00:28 - Alnag
Řekněme pro začátek... velice krátká. Noir dokončil celý quest (krom otevření dveří) prakticky sám během cca deseti vteřin. :D
4.11.2009 10:08 - Gediman
Bude zápis, video, hlášení, cokoliv? Potřebuji informace.
4.11.2009 10:39 - noir
Jen krátce: PROBOHA, NIKDO TO NEHRAJTE, JE TO DĚSNÁ SRAČKA!!!

Detaily budou později.
4.11.2009 11:01 - Merlin
noir píše:
Jen krátce: PROBOHA, NIKDO TO NEHRAJTE, JE TO DĚSNÁ SRAČKA!!!
a kvůli tomuhle jste trávili čas místo hraní něčeho kvalitního? To jsem ti říkal už předtím ;)
4.11.2009 11:14 - Gediman
Zajímalo by mě, kolik z vás si uvědomuje, že je to betaverze a nikoliv konečná verze. Máte zkušenosti s hraním nějakých zkušebních pravidel "work in progress"?

Hlášení typu "sračka" mi bohužel nestačí. Potřebuji kompletní rozbor, analýzu etc.etc. Takže se těším na ty detaily.
4.11.2009 11:16 - Alnag
Gediman píše:
Máte zkušenosti s hraním nějakých zkušebních pravidel "work in progress"?


Ano. Další otázky?
4.11.2009 11:21 - Jerson
Takže závěr známe, na podrobný rozbor se velmi těším (a kdybych mohl, tak si to se svou skupinou zahraju, jen se scházíme zase tak málo, že nechci plýtvat čas)
4.11.2009 11:23 - Nerhinn
Gediman: Promiň, ale co přesně si představuješ pod pojmem betaverze? Neměla by betaverze být něco, co vypadá na první pohled hratelně a teprve pod pečlivějším rozborem se ukážou chyby? Protože já třeba takhle betaverzi vnímám. A jestliže ty chyby tam na první pohled jsou a jestliže hra trvá všehovšudy minutu, na hlášení to moc není. Spíš na obecné zamyšlení.
4.11.2009 11:36 - Gediman
betaverze

Ano, další otázky:
Co jste hráli? ukázkové dobrodružství nebo vlastní misi? Pokud vlastní misi, o čem byla? Proč to trvalo tak málo? někdo požádal boha o dokončení mise a GM to uznal?
4.11.2009 11:41 - Nerhinn
Gediman: Tvoje pravidla jsou sotfware? To je fakt žůžo odpověď.
Takže znova. Neptala jsem na definici z wikipedie, která se krom toho vztahuje k něčemu jinému. Ptala jsem se, co si myslíš, že by měla obsahovat tvoje betaverze.
Btw, výslovně to tam psané není, ale tak nějak předpokládám, že když hledají chyby, tak dřív, než vyšlou betaverzi do světa, odstraní ty, o kterých vědí. Což se tady nestalo.
4.11.2009 11:42 - Quentin
Nechoďte kolem horké kaše. Co se dělo?
4.11.2009 11:50 - Gediman
Mno, pod termínem betaverze by se mělo skrývat vždy totéž, jinak by byl matoucí :) Moje betaverze by měla obsahovat to, co již obsahuje, akorát teď jde o to vyzkoušet to a podat hlášení, což se zatím nestalo. Takže nechoďme kolem horké kaše.
4.11.2009 12:06 - Nerhinn
Kdysi dávno, v jedné diskusi na jednom serveru... jeden můj známý, jinak velmi kvalitní diskutér, udělal jednu věc. Zařekl se, že jedné osobě, se kterou byla jakákoliv inteligentní debata vyloučena (ačkoliv přimět ji k ní se snažil bezmála měsíc), od jisté chvíle na všechno bude odpovídat jistým smajlíkem. Moudrost jeho rozhodnutí jsem ocenila již tehdy, ale zdá se, že člověk musí být ve stejné situaci, aby ji docenil plně.

Já nicméně, to neudělám, jelikož mi přijde, že tady by to působilo přinejmenším hrubě. Řeknu to spíš takhle: Gediman: Protiřečíš si a snažit se s tebou diskutovat mě nebaví. Myslím, že posílat ti nějaké hlášení je úplně zbytečné. Jelikož v něm bude to samé, co ti tu lidi říkají už od začátku, jistě to budeš dál ignorovat úplně stejně jako všechny ostatní výtky. Krom toho si nic takového nezasloužíš.
4.11.2009 12:20 - Sethi
Jako... já jsem se bavila. Ale asi ne tak, jak jsem se bavit měla.

Prvně k pravidlům.
Od pravidel hry čekám, že budou když už ne přímo jednoduchá, tak alespoň přehledná a srozumitelná, nebo že budou přinejmenším dávat smysl. Mé pocity při čtení pravidel se limitně blížily pocitům při přípravě na zkoušku z kvantové mechaniky. Myslím, že bych akorát dublovala chyby vyčtené zde dříve, takže to nebudu opakovat. Jen bych za sebe řekla, že mě neskutečně iritovala sekce kouzlení, počínaje nepochopitelnou mechanikou útoků/obran, absencí vysvětlení, kolik slotů je k dispozici, a konče faktem, že by si můj BBEG vystačil s jediným kouzlem, a to Explozí, kdyby ho noir nezabil v prvních třech minutách.

K samotnému dobrodružství.
Hráli jsme ukázkové dobrodružství s několika drobnými úpravami - vyměnila jsem BBEG, protože jsem si chtěla ověřit svou teorii kouzel, a změnila jsem časování úvodní scény.

Ostřelování města začalo už v okamžiku, kdy se loď blížila z orbity. Po drobné asistenci kněze, který rozmazlenému princátku musel otevřít dveře, opustil princ z Drizzdenie přibližně ve výšce dvou a půl kilometru loď, v osmi ze svých devíti akcí, s mechanikou, kterou ti on sám zajisté rád popíše podrobněji, vybil všechny nepřátele v prostoru o dvoukilometrovém poloměru, v deváté akci odhodil zbraň, aby mohl po zbylé dvě minuty herního času padat ty dva a půl kilometru dolů a zcela bez škrábnutí přistát na náměstí.
A pak už jen davy fanynek, které chtějí princi s Drizztenie osobně poděkovat za záchranu města. Měly by si ovšem uvědomit, že bez kněze by se nic takového nepovedlo.

Asi tak.
4.11.2009 12:23 - Sethi
Ani jsme se nedostali k těm sto padesáti metrům, které měli naši hrdinové přeplížit k sídlu padoucha.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14173817634583 secREMOTE_IP: 34.204.196.206