Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
4.11.2009 12:32 - Pety
Ushi:tak to je HUFTY!!!!
Jako obdivuju vas... ale zaroven vas podeziram ze sadomasochismu
4.11.2009 12:35 - Gediman
Píše:
Gediman: Protiřečíš si a snažit se s tebou diskutovat mě nebaví. Myslím, že posílat ti nějaké hlášení je úplně zbytečné. Jelikož v něm bude to samé, co ti tu lidi říkají už od začátku, jistě to budeš dál ignorovat úplně stejně jako všechny ostatní výtky. Krom toho si nic takového nezasloužíš.


Kde si protiřečím? Jak jako ignorovat "všechny ostatní výtky"? Díky vašim výtkám jsem např. předělal soubojový systém a tvorbu postavy. Ale jestli výtkou myslíš "sračka", tak ano, to ignorovat budu.

Píše:
opustil princ z Drizzdenie přibližně ve výšce dvou a půl kilometru loď


A jak to udělal, že dopadl na zem a nic se mu nestalo? :) Jetpack? Padák? Boží pomoc? Tohle by mě zajímalo. :)
4.11.2009 12:37 - Jarik
Gediman>
Mas nekolik problemu... jednim z nich je, ze se poustis do krizku o tvorbe hry s lidmi, co ty hry tvori (nebo testuji) - ja sam bych jich tu napocital minimalne 5 {a to yas tolik lidi z Kostky neznam:) }
... druhym problemem je Void.

Kdyz autor prijde s mechanikami, ktere rikaji: je li Str<Dur ... prezijes jakykoliv pad (Str = i hmotnost)
meditujes-li 10 hodin mas zakladni sanci na seslani cca 150% {takze neni tak tezke si zkusmo kouzlit kouzla se Slozitosti 50, kterym malokdo odola} a tak ma 10% sanci na stastne desitky. Mno super. jeste chvili a budu mit permanentni sanci na seslani 100, 200, 500%. Mno nekupte to. Po 14 dnech mohu kouzlit na libovolnou vzdalenost a nicit planety lusknutim prstu (pocitam dvojnasobnou slozitost za sesilani bez mluveni) :D

Myslim, ze tohle byl muj posledni prispevek k teto "nehře"
4.11.2009 12:46 - Alnag
Nebo, že nejlepší strategie kněze je v první moment hry zkonvertovat všechny ostatní okolo (protože bez toho si ani neškrtne). Nebo, že je zcela reálné vygenerovat postavu s tak nízkou pravděpodobností úspěchu v základních dovednostech, že si ani nemusí házet. Atd. Atd.
4.11.2009 12:50 - Nerhinn
Gediman píše:
Kde si protiřečím?

  • Betaverze je softwarový produkt, na kterém je již opravena většina chyb, nicméně je pořád nestabilní a na jeho chování se nedá spolehnout. Teoreticky lze říci, že takovýto produkt může mít i destruktivní účinky pro ostatní software počítače.
  • Mno, pod termínem betaverze by se mělo skrývat vždy totéž, jinak by byl matoucí :)
4.11.2009 12:50 - Gediman
Ach tak, přehlédl nebo nepřehlédl jsi poučku na str. 10, která říká, že maximální hodnota atributů je 99, tzn. žádné Will 500? Maximálně si můžeš meditací naboostit Will na 99, to je ale sníženo Složitostí kouzla, kterou si sám určíš. Ta tedy může být maximálně 98, protože jinak bys podhazoval 0 a méně, což nejde. Takže např. maximální dosah kouzla Exploze je 990 metrů, protože v základu má 10 metrů + 10 metrů za každý bod složitosti (tedy 98).

:)
4.11.2009 12:53 - Gediman
Ano, mluví se o bonusu. Ale atribut nemůže být vyšší než 99, tedy ani vlivem bonusů. Asi bych to tam tedy měl připsat, co? :)
4.11.2009 12:53 - noir
Já se omlouvám, dneska fakt nestíhám. Jen krátce: Je-li KAŽDÉ pravidlo ve hře, na které narazíš, zneužitelné, nedomyšlené nebo jednoduše hloupé, člověka nutně musí napadnout, že designér momentálně nemá na to, navrhnout dobrý systém. Včerejší "hraní" to jasně dokázalo.
4.11.2009 12:56 - noir
A Gedimane, je vidět, že ani neznáš vlastní pravidla. U kouzlení se jí nezvyšuje Willpower, ale "Za každou hodinu strávenou meditací získá bonus + 10 k W na sesílání kouzel po zbytek dne." T.j. willpower je furt stejný, jen šance stoupá o 10 procent za hodinu medění.
4.11.2009 13:01 - Nerhinn
Gediman: Jestliže tvrdíš, že betaverze je softwareový produkt a zároveň tvrdíš, že její definice je pevně daná, pak jednoduše tvá pravidla nejsou betaverzí, jelikož nejsou softwareovým produktem (nicméně nějaké destruktivní účinky bych jim byla ochotná přiznat). Prodiskutovávat detaily, jako že odmítáš opravit chyby, na které jsi byl upozorněn ještě před hraním, a čekáš, až budou posvěcené tím, že se "ukázaly ve hře", pak nemá vůbec smysl :)
4.11.2009 13:02 - Gediman
Will je furt stejný pro účely jiné než kouzlení (např. kvůli strachu), na kouzlení je vyšší a o kouzlení se tu teď bavíme. Takže v tom problém nevidím.

...

Ještě k tomu příkladu. Máš sice kouzlo Exploze s dosahem 990 metrů, ale pravděpodobností seslání 1 %, takže ani tehdy vlastně nejsi úplný king. Ale můžeš to risknout :)
4.11.2009 13:05 - Gediman
Píše:
Prodiskutovávat detaily, jako že odmítáš opravit chyby, na které jsi byl upozorněn ještě před hraním, a čekáš, až budou posvěcené tím, že se "ukázaly ve hře", pak nemá vůbec smysl :)


Jaké konkrétní chyby myslíš? Spoustu chyb jsem opravil ve verzi 0.3, podle které se však bohužel nehrálo.
4.11.2009 13:07 - Alnag
Nerhinn píše:
Prodiskutovávat detaily, jako že odmítáš opravit chyby, na které jsi byl upozorněn ještě před hraním, a čekáš, až budou posvěcené tím, že se "ukázaly ve hře", pak nemá vůbec smysl :)


Obzvlášť, když se jedná o chyby už v tvorbě postavy nebo zjevně spočítatelné pravděpodobnosti, které prostě nesedí na nic jiného než na tragikomedii nebo WTF hru. Ale ani Paranoia nezašla takhle daleko...
4.11.2009 13:08 - noir
Gediman: Nemáš pravdu-mluví se o bonusu, ne o změně atributu. Ten je pořád stejný. Repsektive dá se to chápat oběma způsoby - zase příklad toho, že neumíš napsat pravidlo jasně, srozumitelně a tak, aby se nad ním lidi nehádali "jak to ten člověk mohl myslet." Až se to naučíš, přijď s novým projektem.
4.11.2009 13:11 - Gediman
Asi bych tam tedy měl připsat, že atribut nemůže být vyšší než 99 a to ani pomocí bonusů :)
4.11.2009 13:13 - Alnag
Nicméně problém je už primárně v tom, že je potřeba stanovovat limitní meze pro rozsahy vlastností. Protože to je pravidlo jaksi navíc. Dobrý systém by si ho odpustil, protože čím méně různých výjimek a omezení, tím lépe... (ale tím bychom se dostali zpátky k oblíbenému tématu k% systém a jeho úskalí, nebo problémy v metodě podhazování - neintuitivnost, záporná čísla a jiné vychytávky...)
4.11.2009 13:29 - pipux
UšIuŠiUšI™ píše:
v deváté akci odhodil zbraň, aby mohl po zbylé dvě minuty herního času padat ty dva a půl kilometru dolů a zcela bez škrábnutí přistát na náměstí

První asociace, která mi příšla k mysli :)
4.11.2009 14:01 - Gurney
Sethi píše:
Po drobné asistenci kněze, který rozmazlenému princátku musel otevřít dveře, opustil princ z Drizzdenie přibližně ve výšce dvou a půl kilometru loď, v osmi ze svých devíti akcí, s mechanikou, kterou ti on sám zajisté rád popíše podrobněji, vybil všechny nepřátele v prostoru o dvoukilometrovém poloměru, v deváté akci odhodil zbraň, aby mohl po zbylé dvě minuty herního času padat ty dva a půl kilometru dolů a zcela bez škrábnutí přistát na náměstí.

Takže to fungovalo přesně podle "designérského" záměru, ne? :)

Ne, teď vážně - všichni kdo se zúčastnili testovací hry Voidu jsou podle mě skuteční hrdinové (ne jako postavy ale hráči) a jejich jména budou žít na d-dvacce navěky.
4.11.2009 14:10 - Merlin
Já jim taky skládám poklonu. Ale asi mám narozdíl od nich dost pudu sebezáchovy a stačí mi si přečíst "pravidla"
4.11.2009 14:27 - noir
Zůčastnil jsem se teď velmi nezáživného telemostu, kde jsem si mohl ťukat do klávesnice, takže jsem zplodil záznam ze hry: Tu je, ale víc už ode mne k tomuto tématu nechtějte...


Na palubě lidské vesmírné rachotiny jsem strávil sedm dlouhých nocí. Nudil jsem se. A není nic horšího než nudící se princ z Drizzdenie. Na veřejných záchodcích jsem se seznámil s jedním skřetem, který močil do dětské mušle. Až na tu výšku byl poměrně sympatický, hned nás daly dohromady kybernetické ruce – máme je oba. Kolik hodin jsme strávili v plodné diskuzi nad novými mazadly! Mezi řečí nad kloubovými čepy jsem jednou náhle pochopil, že už nevěřím ve svou bohyni psychické nepohody. Jak to ten skřet udělal, to nechápu. /může to dělat, jak často chce a házet proti destině atributu je opravdu směšné/


Sedmého dne jsme začali přistávat. Nudná planety pod námi vypadala už z vesmíru zcela idiotsky: nikde žádné zemědělství, nikde žádné fabriky, ale zato hromady parků, aut a laviček. A asi dest tisíc nudících se kolonistů. Co tam dělají a nač čekají, mi nikdo z posádky neřekl, asi to nevěděl. Planetolog (neboli designér, jak si říkají u lidí), která ji navrhl, musel být pořádný quaqrk. S trpaslíkem jsme si krátili chvíli oblíbenou zábavou – hrou Zabij trpaslíka. Ten malý drsňák vydržel stát na nohou déle, než mi došly náboje! I když jsem ho trefoval ze svého automatického kanonu každým nábojem, a nasázel jsem do něj celkem 5 zásobníků, přesto pořád stál a usmíval se. /Měl 265 životů, já udělám kanonem 40 zranění. Vysázím do něj čistící palbou 5 zásobníků – takže 200 zranění. Šance na padnutí radostné desítky neřeším./


Krátce po snídani nás nepříjemně překvapilo, že na naši loď, která se právě dala do přistání, někdo útočí. Palubou otřásaly výbuchy a celá posádka se modlila ke stejnému bohu jako já – trpaslík je asi také konvertoval. /konverze trvá jedno kolo, těch 500 lidí zvládne za chvilku/.


Pak se stalo něco, co mě opravdu vytočilo: jeden ze zásahů rozkymácel loď tak, že se mi vylilo víno bederní roušku! Sami si dokážete představit, co udělá červené s latexem… „Tak to ne!“ vzkřikl jsem. Popadl jsem Kanon-kastrovač a vyběhl ke dveřím. S výkřikem „Tohle – je – Drizzdinie!“ jsem je vykopl. Tedy pokusil se je vykopnout. Mrchy, ani nehly /se silou 16, z toho 10 za ruce,se mi nepovede nikdy žádná činnost zaměřená na sílu/. Naštěstí můj věrný skřetí druh mi přispěchal na pomoc a ocelovou pěstí je vyrazil /síla 85, žádný problém. Rozdíl uspěl jsi na 10 a uspěl jsi na 80 procent je nepopsatelný. Je to pak pro obě postavy úplně jiná hra/.


Pak jsem skočil. Letěl jsem vzduchem, připravil si kanon, dvounožku zapřel o své vyrýsované břišní svaly a pak jsem zmáčkl kohoutek. Z nebe se snesl olověný déšť. Kastrační střely mířily neomilně do rozkroků nepřátel, přátelům se vyhýbaly. Padouchům nepomohly ani stropy, ani zdi, mé kulky je pronásledovaly do každé škvírky. Vyměnil jsem zásobník a vypálil ho. A další a další. Pak jsem kanón odhodil a kochal se výhledem. Země se z těch dvou kilometrů zdála být tak krásná… /agilita 90, tedy devět akcí za kolo. Dvěma stabilizuji kanon na dvojnožce. Třetí pálím, čtvrtou nabíjím, pátou pálím, šestou nabíjím, sedmou pálím, osmou nabíjím, devátou pálím. Došla mi munice. Používám manévr Čistící palba: „Strelec muže provést cistící palbu a pokusit se tak zasáhnout všechny protivníky v dosahu, dokonce i ty ukryté ci jinak neviditelné. Aby byla cistící palba vedena úspešne, strelec si musí hodit pod své RC. Pokud se hod povedl, všichni neprátelé ve výhledu jsou zasaženi.“ Jsem dva kiláky nad zemí, kanon má dostřel dva a půl. Zasáhnu oblast s poloměrem dvou a půl kilometru – tam se město s pětipatrovými baráky a 10 000 obyvateli vejde třikrát. Zranění je 40 (Cistící palba se nejlépe provádí automatickými zbranemi, tehdy je zcela bez postihu.) 40 x 4 je 160, tolik životů nikdo z nepřátel nemá, respektive ano, má – šéf, přesně 160. Na konci kola jsou všichni mrtví./


Padám. Letím volným pádem a země se blíží. Neúprosně, rychle krásně.Vím, že to nemá smysl protahovat, stejně rychle jako země se blíží má smrt. Otáčím se na záda, aby mi náraz zlomil páteř, aspoň to tak nebude bolet. Zavírám oči.



Pád. V rychlosti přes 450 kilometrů za hodinu dopadám na betonou plochu. Kusy železem zpevněné konstrukce prudce odletují na všechny strany, zarážím se na půl metru do tvrzené hmoty. Otevírám oči – obloha nade mnou je modrá, ptáci zpívají a já se nechápavě dívám na svou ruku. Otáčím jí před očima a stále neozumím tomu, jak jsem mohl přežít? Že by ta skřetova bohyně? Zvedám se opatrně na nohy a zjišťuji, že – zázrak nad zázraky – nemám ani modřinu ani škrábanec. /Pád: Pri pádu z výšky je nutné nejprve urcit celkovou hmotnost bytosti. Dále je nutné vedet, z jaké výšky bytost padá. Zranení za každý metr výšky se vypocítá tak, že se vezme hmotnost bytosti, sníží se o její Durability a Strenght a to celé se vydelí deseti. Takže vážím 32 kilogramů, durability mám 16. Nemám u sebe nic. Takže 32 mínus 16 mínus 16. Hm, za metr pádu mám zranění v hodnotě nula. Krát 2500 metrů, je to pořád nula. Kdbych měl durabilitu jen trošku výš, mohl jsem utrpět negativní zranění – léčil bych se pak snad?/

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12289881706238 secREMOTE_IP: 3.238.195.81