Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
4.11.2009 14:36 - Merlin
noir: myslím, že sepisováním tohoto a tvořením postavy jsi ztrávil víc času než hrou :) to je úspěch...narozdíl od té podivnosti zvané betaverze.
Nadruhou stranu má tato diskuze 30 stran, což je sice magusův počet založených diskuzí a nemusí nás ohromovat, ale přece jen to o něčem svědčí. I o sračkách lze sáhodlouze diskutovat :)))
4.11.2009 14:38 - Gediman
Super, takovéhle hlášení jsem potřeboval :) A dokonce s vtipným popiskem (v pořádku, poukazuje na chyby v praxi). Mno, už vím, na čem dneska večer pracovat ;) Řešení některých problémů se mi už možná rýsuje... např. termíny "krytý" a "schovaný" nepřítel, tedy že čistící palba může zasáhnout jen schovaného (např. ve vysoké trávě), ale ne krytého (např. za zdí.)

každopádně dík.
4.11.2009 14:40 - Sethi
noir píše:
tolik životů nikdo z nepřátel nemá, respektive ano, má – šéf, přesně 160.

Ani ten ne, můj poctivě naházený BBEG měl přesně 22 životů.
4.11.2009 14:46 - noir
Gediman: Opravdu ti nepřipadá divné, že nemáš ani jednu pozitivní reakci? A že nikoho, kdo si pravidla přečetli, ani nenapadne už se na Void byť jen podívat?

Víš, co se stane teď? Začneš řešit problémy. A to tak, že začneš vypisovat výjimky, konkretizovat situace, určovat výjimky z výjimek. Zavedeš nové mechanismy, u nichž se brzo zjistí, že jsou také nefunkční a že potřebují opravit. Až opravíš vše, cos chtěl, zjistíš, že opravy jsou v konfliktu navzájem a že ti spousta věcí najednou vůbec nedává smysl.
4.11.2009 15:08 - Gurney
Gediman píše:
Řešení některých problémů se mi už možná rýsuje...

Mě se řešení rýsuje od chvíle co jsem viděl pravidla a posledních dvacet stran této diskuze :D
4.11.2009 15:12 - Gediman
Pozitivní reakce mám, ale ne odsud, což mě vlastně nepřekvapuje. Ať se vám to líbí nebo ne, vaše testovací hra splnila svůj účel a přinesla výsledky. A za to vám děkuji. Akorát jsem zklamán, že zřejmě byla poslední. Mno, pokud změníte názor a budete chtít testovat další verze, budu rád, budu se sem vracet a budu tady zaujatě diskutovat. Pokud už nikdo testovat (ať už prakticky či teoreticky) nechce, pak má další přítomnost tady je už asi jen ztrátou času.
4.11.2009 17:42 - Jerson
Gedimane, jetli není náhodou problém v tom, že bys měl tvořit pravidla jen pro svou skupinu, protože jen hráči pod tvým vlivem je dokážou jakž takž použít, místo aby ses snažil vytvořit hru pro širší hráčskou veřejnost.

Ještě bys mohl zkusit svůj výtvor předložit na RPG foru, tam by se ti mohlo dostat politicky korektnější reakce.
4.11.2009 18:09 - Jarik
Jersone
Moje zkusenost rika, ze nejlepsi je zucastnit se nejake Kostkove akce... a resit vse in natura.
A pokud to pote jedinec nevzda, tak ma TOLIK PODNETU, ze uz urcite chyby neudela.

Pamatuji si, kdyz jsem s tebou hral poprve CPH... o dovednostnich systemech jsem nemel ani tucha. Tva hra vyhovovala tvym hracum... mno a 10 let praxe je na tvem dile a tvych postojich sakra znat.

Nejvetsi vyhoda je ta, ze jsi se nesnazil od pocatku vydavat VEREJNY system.

Mozna ze Void2020 je ta nejlepsi volba PRO VSECHNY.
4.11.2009 18:38 - sirien
Jerson píše:
Ještě bys mohl zkusit svůj výtvor předložit na RPG foru, tam by se ti mohlo dostat politicky korektnější reakce.

<extrémní kousavost>totální ***** je totální ***** . Uznávám že na RPG F maj všichni stažený pozadí kvůli zlé klice svévolného moderování které si pod taktovkou politické korektnosti cenzuruje co a koho se mu zlíbí (<kousavost++>a pouze koho se mu zlíbí), nicméně tohle by myslim bylo kapánek moc i na jejich nervy...</extrémní kousavost>
4.11.2009 18:51 - pety
Sirien píše:
a pouze koho se mu zlíbí
coz se jersonovi velmi libi
4.11.2009 18:56 - Jerson
- jen abych věděl, že jsem tvou poznámku četl a nechal ji bez odpovědi, příště už ji nechám i bez reakce -
4.11.2009 19:00 - Pety
Ja vim, tady holt nemas bonz-tlacitko tak to neni takova legrace
4.11.2009 22:06 - reypall
všichni byste si ušetřili čas a nervy kdyby autor prostě na začátku napsal co a kdo je zač, jaké má zkušenosti s hraním RPG apod.

drtivá většina lidí co o RPG něco tuší by prostě přestala diskusi číst a autor a jeho dílo by zůstali zajímaví jen pro hrstku začátečníků
4.11.2009 22:13 - sirien
ále, on to víceméně napsal. My trpíme zvědavostním masochismem.
4.11.2009 22:30 - Colombo
A když jsme mu napsali, ať si něco přečte, tak odpověděl, že to ho nezajímá a bude si to plácat podle sebe.
4.11.2009 22:34 - Merlin
nás to baví :) trýznit se a sebetýrat :))
4.11.2009 23:37 - reypall
a vám nevadí že to v podstatě podporujete?

vezměte si kolik takových pokusů bylo, v podstatě i obsahově povedenějších... a tohle ja navíc co se reálií, názvů a konceptů týče tak nešťastná jednoduchoučká slátanina až z toho bolí hlava...
4.11.2009 23:41 - reypall
?!?!?!

ty ilustrace na stránkách dělal přímo Gediman? Nebo mu je někdo poskytl? Předpokládám že je nedělal Gediman...

Pokud jsi tam, nadějný kreslíři, prosím rychle prchej! Jdi dát pár svých děl na vlastní stránky a rozešli odkaz na co nejvíce míst to jen půjde... jistě se s prosbou o spolupráci ozve třeba Pevnost nebo nějaký začínající komiksový scénárista. Zahazovat rýsující se talent na takové břečce jako je Void nemá smysl.
4.11.2009 23:42 - Gurney
reypall píše:
a vám nevadí že to v podstatě podporujete?

Ne :D

Všichni začínající rpg "designéři" si zaslouží trochu naší podpory ;)
4.11.2009 23:46 - reypall
myslim že mu to akorát rozrubete tak že s tim nebude moct nic dělat.

Nebo vás bude ignorovat a po pár měsících zoufalé snahy dokončit co načtrtl (nesmyslnou a už teď se bortící slátaninu) se v tom ztratí sám. V nejhoršim případě do toho utopí i nějaké peníze při pokusu to na vlastní náklady vydat (nikdo soudný to nevydá).

V nejlepším případě po pár měsících zjistí co dělá, změní přezdívku a začne dělat na něčem trochu koncepčnějším.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11223888397217 secREMOTE_IP: 44.204.218.79