Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
4.11.2009 23:48 - reypall
například arogance tohohle postu nezná mezí:

Píše:
Pozitivní reakce mám, ale ne odsud, což mě vlastně nepřekvapuje. Ať se vám to líbí nebo ne, vaše testovací hra splnila svůj účel a přinesla výsledky. A za to vám děkuji. Akorát jsem zklamán, že zřejmě byla poslední. Mno, pokud změníte názor a budete chtít testovat další verze, budu rád, budu se sem vracet a budu tady zaujatě diskutovat. Pokud už nikdo testovat (ať už prakticky či teoreticky) nechce, pak má další přítomnost tady je už asi jen ztrátou času.


někdo s takovym přístupem přece nemůže psát ani trapnej warhammer fan fiction, natož vytvářet RPG!?!?!?!?!
4.11.2009 23:49 - Gurney
reypall píše:
Nebo vás bude ignorovat a po pár měsících zoufalé snahy dokončit co načtrtl (nesmyslnou a už teď se bortící slátaninu) se v tom ztratí sám. V nejhoršim případě do toho utopí i nějaké peníze při pokusu to na vlastní náklady vydat (nikdo soudný to nevydá).

Každý svého štěstí konstruktérem :)
4.11.2009 23:50 - Alnag
reypall: Můžu se zeptat, proč tě to tak vzrušuje?
4.11.2009 23:57 - reypall
asi se mi nějak podařilo vyčerpat internetové zásoby transgendered midget foot fetish creampie porna... a zbylo mi jen rantovat o voidu.

prostě mi to nejde do hlavy. Je to jako přijít ke kryplovi, šťouchat do něj prstem a šeptat mu do ucha "jsi krypl, heheh... víš že jsi krypl? heheh..." pořád dokola, zatímco na vás jen občas zoufale hodí smutný pohled.
5.11.2009 00:01 - Joe
Nu což,

dobro došli. Ale inou cestou, ako do Voidu :)
Aspoň že tak...

A teraz späť k BSG!!!!

Kto si dá pivo? Hm?
5.11.2009 01:32 - sirien
reypall píše:
jistě se s prosbou o spolupráci ozve třeba Pevnost

hm... výhra.

reypall píše:
nikdo soudný to nevydá

No... žiješ ve státě, ve kterém někdo vydal DrD+, hru která už v okamžiku vydání byla asi 20 let pozadu oproti valné většině pravidel moderního RPG designu a zopakovala valnou část chyb ze kterých se už ostatní poučili, takže tu nikdy neřikej nikdy...
i když uznávám, že obrazu RPG u nás už tak pokřivenému školními dračákysty by to asi fakt moc neprospělo...
5.11.2009 06:27 - Bouchi
sirien: Kdyz nechame stranou oblast pocitacovych her, tak kde jinde by podle tebe nasly zanrove cernobile ilustrace uplatneni nez v zanrovem periodiku, eventuelne zanrovych knizkach?

sirien píše:
žiješ ve státě, ve kterém někdo vydal DrD+, hru která už v okamžiku vydání byla asi 20 let pozadu oproti valné většině pravidel moderního RPG designu a zopakovala valnou část chyb ze kterých se už ostatní poučili
Predevsim opomijis, ze i v tomhle state existuje neco jako vyvoj (IMHO moc dobre vis, ze DrD+ v podobe, jakou ma, bych uz v dnesni dobe nevydal). Vice v samostatne diskusi, neb se to uz netyka Voidu.
5.11.2009 08:27 - Jerson
Gurney píše:
Všichni začínající rpg "designéři" si zaslouží trochu naší podpory ;)

reypall píše:
myslim že mu to akorát rozrubete tak že s tim nebude moct nic dělat.

Však Gurney už napsal, že si zaslouží "podporu" (: )
Navíc se tu mnoho z nás strašně rádo ... diskutuje ...
Ale teď Void asi trochu zapadne, protože tu máme Commando.
5.11.2009 08:59 - Merlin
ted nevím kam dřív skočit...nicméně myslím, že Commando má větší hodnotu než Void - Víceúčelová odpadně informační díra
5.11.2009 10:56 - Joe
Myslím, že potenciál Voidu sa vyčerpal. Ešte skôr, než začal.

Takže sa môžme s pokojným (?) svedomím presunúť do Commanda.
5.11.2009 23:28 - Rimbo
to reypall: Zdravim , ilustrace k Voidu delam ja a v nejblizsi dobe se chystaji zmeny wwwdesignu stranek a take pribude par plnobarevnych prací o vsem se vcas dozvite, budu Vás (místní) informovat, tak se prijdte mrknout:).
Jinak Void ilustruju proto ze mi Gediman dava dostatek svobody a taky ze stary znamosti:). Me se Void libi protoze je pro mne inspirativni, hodnotim ho jako hmotu svych predstav, nejsem hrac takze se o prakticke zalezitosti nezajimam, to je na Gedimanovi. Ale hlavni duvod je ze me to bavi. Pockejte si na malby doufam ze se budou libit. Kazdopadne zacatkem pristiho roku by se mel objevit muj vlatni web s ilustraci, dam sem info az to bude...
5.11.2009 23:36 - Gurney
Rimbo: Ilustrace jsou moc pěkný, líbí se mi ten pulpovej nádech. Temnej elf gunslinger a gobliní sniper se dle mého názoru povedli nejvíc.
6.11.2009 08:33 - Rimbo
to Gurney: Díky moc. Tesim se jestli se Vam budou libit ty nove malby.
8.11.2009 17:25 - Jerson
Koukám, že Gediman ani nenapsal na svcýh stránkách, že se tým AA dopustil testování - i když vzhledem k výsledku se až tak moc nedivím.
8.11.2009 21:11 - Felouen
Kdyby něco tam napsal, tak ten report by asi vypadal nějak takhle:

Ehm. Takže betatestovací hra už proběhla, ale jaksi mě - tedy náš projekt - nepotěšila. Hra skončila během pár minut kvůli chybnému pravidlu ohledně padání. Jak mizerný to fail. Ale pravidla předělávat nebudeme, to se obávat nemusíte, protože k100 a všechny nesmyslné i smyslné tabulky jsou zásadní pro toto RPG, čímž doufáme, že potěšíme všechny naše skalní příznivce.

----

Haló?
Kdepak jste?
Skalní přiznivci?

(skupinka hráčů se nepozorovaně plíží ke dvěřím s velkou cedulí "Emergency Exit".)

Heh heh.
9.11.2009 07:44 - Lotrando
Felouen: úplně to vidím :)
9.11.2009 08:47 - Dracain
Vy ste škaredý...
9.11.2009 08:49 - Merlin
Copak jste nečetli jasné prohlášení, že jsou převážně kladné ohlasy? Tohle je jak hon na čarodějnice! Upálili by jste snad někoho jen proto, že přišel s teorií, že země je hranatá a navíc tvořená převážně žvýkačkou pedro? Jste zpátečníci a je mi hanba, že jste tak oškliví! Je vaší lidskou a morální poviností ochraňovat a starat se o mrzáky a postižené se syndromem Void a ne je házet ze skály jen proto, že jsou samostatného života neschopní....
9.11.2009 08:51 - kin
Zkopněte ho taky ze skály heretika!!!
9.11.2009 08:52 - Dracain
:D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08179497718811 secREMOTE_IP: 44.201.131.213