Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
9.11.2009 09:46 - Jerson
Merlin píše:
Je vaší lidskou a morální poviností ochraňovat a starat se o mrzáky a postižené se syndromem Void a ne je házet ze skály jen proto, že jsou samostatného života neschopní....

No tak Merline, jaké házení ze skály?
Vždyť by to přežili.
Nene, hezky se schovají a pak se stanou cíli neúspěšné krycí palby (: )
9.11.2009 09:56 - Merlin
ale hod ze skály přežijou :) noirův elfoun přežil pěknou dvoutisícovku :)
9.11.2009 10:09 - Jerson
Však právě na to narážím.
9.11.2009 10:11 - Merlin
hmm..vidíš, to mi došlo až později
9.11.2009 14:53 - Rimbo
Zdravim, na web Voidu jsem dnes pridal par novych ilustraci, najdete je v sekci Galerie. Rimbo
9.11.2009 15:23 - Jerson
Jedna drobnost - protože jsme tu líná sebranka, šlo by nalinkovat adresy přímo na obrázky? Víš, jít se podívat na stránky Voidu na tvé obrázky je trochu jako jít bažinou pro zlatou cihlu.
9.11.2009 15:27 - Nerhinn
Jerson: Myslíš dvě kliknutí namísto jednoho? Krom toho, na stránkách Voidu se vždycky najde spousta zábavy...
9.11.2009 15:28 - Gediman
Píše:
Jedna drobnost - protože jsme tu líná sebranka, šlo by nalinkovat adresy přímo na obrázky?


Ee :)
9.11.2009 15:34 - Jerson
Nerhinn - myslím žádné kliknutí místo dvou.

Nicméně koukám, že Gediman je stále mezi námi, jen se nevyjadřuje - tedy ne že bych se divil, po tom fiasku.
9.11.2009 15:37 - Merlin
Gediman píše:
Ee :)
tady se ti jersone vyjádřil. Tohle dělá moje malá neteř na nočníku. Tím pádem se ani já Gedimanovi nedivím...po tom fiasku
9.11.2009 15:38 - Nerhinn





Tak snad to jde vidět.
9.11.2009 18:08 - Gediman
Ok, vydal jsem novou verzi bety, s úpravami na základě vašeho testování a jednoho menšího (co se týče délky vlastně podstatně většího) testování s mými lidmi.

Možná budete smutní, protože pád vás už zabije :D A Čistící palba byla trochu lépe formulována, aby nevypadala tak ultimátně.
9.11.2009 20:02 - noir
Fakt si myslíš, že stromu se shnilým kmenem pomůže prořezávání větví?
9.11.2009 20:27 - Gediman
Otázkou je, co myslíš tím shnilým kmenem. systém d100? :)
9.11.2009 20:28 - Jerson
Podíval bych se na změny, ale nikde tu novou verzi nevidím.
D100 je jen jedna nalomená větev, shnilý kmen by asi měl být fakt, že Void jako systém postrádá myšlenku.
9.11.2009 20:33 - Gediman
ZDE

Co myslíš tou "myšlenkou"?
9.11.2009 20:37 - Jerson
To co jsem psal už na začátku, totiž odpověď na otázku "V čem je Void jiný (a zajímavější) než jiná RPGčka? Protože nemusí (a ani nemůže) být zajímavější ve všem, ale musí (tedy měl by) být zajímavější alespoň v něčem. Nicméně na nic takového jsem nenarazil.

To že počet nefunkčních pravidel se blíží počtu odstavců teď pomíjím, to je spíše následek.
9.11.2009 20:38 - sirien
Gediman píše:
A Čistící palba byla trochu lépe formulována, aby nevypadala tak ultimátně.

nejde o to jak vypadá, ale jaká je... nečetl jsem to (a asi nebudu), ale tipnu si: Tvá formulace pořád umožňuje pozabíjet víc cílů, než mám já nábojů, že ano? :)
9.11.2009 20:41 - Gediman
Mno, dovol abych si to ujasnil položením otázky. V čem je DrD jiné než DnD? To, že je v češtině teď neberme v úvahu. Nevím totiž, jestli narážíš na fluff, styl, pojetí, pravidla, systém, nebo co?
9.11.2009 20:44 - Gediman
Píše:
nejde o to jak vypadá, ale jaká je... nečetl jsem to (a asi nebudu), ale tipnu si: Tvá formulace pořád umožňuje pozabíjet víc cílů, než mám já nábojů, že ano? :)


Ne. Pokud jsis četl (ach, nečetl), tak údaj u zbraní nevyjadřuje přesný počet nábojů, ale jen průměrný počet dávek, které je možné vystřelit. Už jsem to tu možná psal, je to opatření proti otázkám typu "vystřelil jsem 98 nebo 100 nábojů?" při střelbě z gatlinku. Což mi připomělo jednu scénu ze Scary Movie 2 :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12554287910461 secREMOTE_IP: 3.89.163.120