Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
9.11.2009 20:45 - sirien
lol. DrD mezi námi zde na tomto portálu není v minimálně 80% případů bráno jako příklad toho "jak dělat RPG systém". zkus najít něco jinýho.
9.11.2009 20:47 - Jerson
Siriene, jo, umožňuje.

Gedimane, pokud sis ještě nevšiml, tak DrD považuju za nepříliš dobré (= špatné) RPGčko, ze současného hlediska. Jeho výhoda ve své době byla, že nemělo konkurenci.

Narážím na všechno, co budou tvoje pravidla obsahovat - když tam bude fluff, tak se může lišit fluffem. Když tam bude systém (jako že bude), tak se může lišit systémem - ne jen se lišit, ale být v tom či onom lepší než jiné systémy.

Btw. ještě stále čekám na alespoň jeden příklad, kdy se ukáže, že D100 má takové opodstatnění, na jaké jsi poukazoval. (Na druhou stranu vím, že mi žádný takový příklad dát nemůžeš, protože takové opodstatnění neexistuje. Takže jsem se dopustil nepřímé kritiky nebo nějakého jiného způsobu manipulace.)
9.11.2009 20:47 - sirien
Píše:
Ne. Pokud jsis četl (ach, nečetl), tak údaj u zbraní nevyjadřuje přesný počet nábojů, ale jen průměrný počet dávek, které je možné vystřelit. Už jsem to tu možná psal, je to opatření proti otázkám typu "vystřelil jsem 98 nebo 100 nábojů?"

Aha. Takže můžu pořád vzít samopal (cca max. 100 nábojů, tedy 100 a méně dávek) a vykropit ho na louku, kde je ukryto 150 nepřátel a všechny je tak pobít :)
Sakra, myslim, že začínám do Tvého designerského přístupu pronikat víc a víc :D
9.11.2009 20:53 - Gediman
100 nábojů, tedy 100 a méně dávek ale nemá žádná zbraň.

Safra, asi to vysvětluju špatně. 20 dávek (munice) se může rovnat třeba 1.000 nábojům. 10 dávek se může rovnat 100 nábojům. Hraje v tom roli jak kapacita zásobníku, tak i kadence. Takže ano, můžeš vystřílet 10 nepřátel sto náboji, to není tak nemožné.
9.11.2009 20:57 - sirien
hh.
Ne. Já měl namysli postřílení 100 nepřátel 10ti náboji.
9.11.2009 21:34 - Bouchi
Jerson píše:
shnilý kmen by asi měl být fakt, že Void jako systém postrádá myšlenku.

Zkusim Gedimana trochu povzbudit (s vypujcenim slov klasika) - tim neni receno, ze Void zadnou myslenku nema, pouze ze ji postrada.
:-)
9.11.2009 21:42 - Gediman
Tak jak třeba munici řeší Shadowrun?
9.11.2009 22:07 - Gurney
Bouchi píše:
Zkusim Gedimana trochu povzbudit (s vypujcenim slov klasika) - tim neni receno, ze Void zadnou myslenku nema, pouze ze ji postrada.

No já bych si s tím pluskem na kontě zas tak moc nepřisazoval :)
9.11.2009 22:33 - Bouchi
Gurney: Evidentne nevis, co jsem parafrazoval, takze smula, nevyprovokujes me. :-)
9.11.2009 23:49 - pipux
Jen se tak dívám, a asi už půjdu spát. Toto je ale zajímavé ...

Prvně tu máme:
Jerson píše:
V čem je Void jiný (a zajímavější) než jiná RPGčka?

V odpovědi se dostane:
Gediman píše:
V čem je DrD jiné než DnD?


A ve stejném duchu:
sirien píše:
Ne. Já měl namysli postřílení 100 nepřátel 10ti náboji.

S odpovědí:
Gediman píše:
Tak jak třeba munici řeší Shadowrun?


Zdaleka nejsem odborník na rétoriku, ale tato vyhýbavá argumentace vypadá podobně, jako honit naolejované prase po otevřeném dvorku (v obou případech dříve nebo později zabřehnete do bahna :) ).
10.11.2009 00:01 - noir
Odpovídat na otázku otázkou je přinejmenším neslušné.

Gedimane, shnilým kmenem je celý Void. Je to trapný plagiát několika věcí, který vypadá, jako by ho vařili čtyři šílení kuchaři-ani jeden není vyučený, ale zato každý miluje svou chuť-jeden slanou, druhý sladkou, třetí kyselou a čtvrtý hořkou. Věř mi, že vylepšit tek koláč ti nepomůže, ani kdybys do něj přilil i tu pátou chuť. Pořád to zůstane neoriginální gagla.

Pokud nemáš dost originality na to, abys udělal něco jedinečného a svého, vykrádáním (a špatným k tomu) si moc nepomůžeš.
10.11.2009 02:28 - sirien
Bouchi píše:
Zkusim Gedimana trochu povzbudit (s vypujcenim slov klasika) - tim neni receno, ze Void zadnou myslenku nema, pouze ze ji postrada.
:-)

lol
poslyš, netušil sem že umíš bejt i takhle zlej :)

Gediman píše:
Tak jak třeba munici řeší Shadowrun?

Obvykle tim, že Ti u jedenáctého nepřítele cvakne prázdná komora.

EDIT: DAMN, Pipux mě předběh. No nic, tak odpověď na to, co měl Gedi namysli:

Po nábojích, Gedimane, po nábojích.
A ještě než prohlásíš něco o složitosti - ne, ve hře to funguje velmi dobře.
...
což bys věděl, kdyby sis zkusil nějaká ta RPG zahrát nebo alespoň přečíst. Chápu, že skutečný game designer na tohle nemá dost času, protože se zabývá vymýšlením vlastního systému, nicméně...
(sakra, tohle mě snad neomrzí)
10.11.2009 07:45 - Gediman
Mno, mě by zajímal ten samotný mechanizmus. Střelba z poloautomatické pistole s kapacitou 10 nábojů, co stisknutí spouště to jeden náboj, se jakž-takž představit dá. Ale co střelba ze samopalu nebo lépe kulometu s kapacitou 500 nábojů, kde střílíš full-auto režimem? To si jako vážně hráč může určit, že vystřelí přesně 300 nábojů? Tohle totiž v realitě dost dobře nejde, resp. pochybuji, že nějaký člověk má reflexy v ukazováčku dost rychlé na to, aby to utnul přesně u 300. náboje. :)

Mno a i pokud to skutečně takhle ulítle v Shadowrunu funguje, tak by mě zajímalo, jak se určuje zásah, resp. kolik kulek zasáhlo a kolik ne. Doufám, že si pro každou z těch 300 nehází zvlášť.

Pakliže to ovšem nefunguje stylem jako v Mutant Chronicles, že automatická zbraň vlastně střílí jen v určitých režimech, přičemž třeba full-auto režim vystřílí vždy přesně např. 50 nábojů. Pak se ovšem dostávám v podstatě k mému systému...
10.11.2009 08:11 - Sethi
Gediman píše:
Doufám, že si pro každou z těch 300 nehází zvlášť.

Což mi připomíná, i v poslední verzi se stále ještě hází na plížení každý metr? Protože já jsem v rámci testu zadala plížení jen tak mimo scénu a ujišťuju tě, že to i nejoddanějšího testovače přestalo bavit asi po sedmém metru, s výhledem, že má před sebou ještě 143 takových.
10.11.2009 08:26 - kin
UšIuŠiUšI™ píše:
Což mi připomíná, i v poslední verzi se stále ještě hází na plížení každý metr? Protože já jsem v rámci testu zadala plížení jen tak mimo scénu a ujišťuju tě, že to i nejoddanějšího testovače přestalo bavit asi po sedmém metru, s výhledem, že má před sebou ještě 143 takových.


To už je zlo! :D
Jen prosím Gedimana nevyžeňte ať pokračuje...tohle je diskuze, která mě vždycky pobaví :D
10.11.2009 08:39 - Nachtrose
Gediman píše:
Tohle totiž v realitě dost dobře nejde, resp. pochybuji, že nějaký člověk má reflexy v ukazováčku dost rychlé na to, aby to utnul přesně u 300. náboje. :)


Mas v universu parni vesmirne lode a odvolavas se na realitu?

Gediman píše:
Pakliže to ovšem nefunguje stylem jako v Mutant Chronicles, že automatická zbraň vlastně střílí jen v určitých režimech, přičemž třeba full-auto režim vystřílí vždy přesně např. 50 nábojů. Pak se ovšem dostávám v podstatě k mému systému...


Nicmene mam silnou pochybnost o tom, ze v MC muzes kazdy z tech 50 vystrelenych naboju zamerit na jiny cil ( btw. to neodporuje realite? ), natoz aby si pak zasahnul 100 cilu.
10.11.2009 08:41 - noir
Gediman: Takže si představuješ, že plný "zásobník" - teda si pás - gatlingu někdo dokáže vystřílet za 3 vteřiny? V tvém "systému" ano. Prozradíš mi, jak to dělá?
10.11.2009 08:44 - Gediman
JJ, parní vesmírné lodě. Což vypovídá jen o jejich motoru, zdroji energie, nic o jejich pohonu, což ale nemůžeš vědět, protože jsem to zatím nikde nevypustil :) Nicméně nevidím žádnou spojitost mezi problematikou parních motorů a automatickou palbou. Ty jo?

Mno, počkám si až mi tu někdo vysvětlí, jak to funguje v Shadowrunu...
10.11.2009 08:46 - noir
Gediman: Hele, ty opravdu věříš, že ti tu někdo bude nahrazovat chybějící vzdělání?
Najdi si to, abys mohl s výkřikem slávy ukrást další věc. Jistě se pak budeš cítit mnohem lepším člověkem i designérem...
10.11.2009 08:46 - Gediman
Kde jsi přišel na to, že lze vystřílet celý pás gatlingu za 3 vteřiny? U čistící palby se píše, že automatické zbraně si odečtou pouze jeden bod od munice, celou munici si odečtou samonabíjecí (poloautomatické) zbraně.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12462306022644 secREMOTE_IP: 44.221.46.132