Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
10.11.2009 08:49 - Gediman
Ne. Nechci vykrádat pravidla, což už jsem tu psal (a tuším že mi bylo odpovězeno, že to nemusí vždy vadit). Jen chci vědět, jak to funguje v Shadowrunu. Což nezmanená, že to zkopíruju jakmile se to dozvím.
10.11.2009 08:51 - noir
Gediman: Aha, co je pak pro tebe příkladem samonabíjecí zbraně? Třeba Glock s 33 náboji? A ten za tři vteřiny vystřílíš? Jak?
10.11.2009 10:46 - Colombo
Noir: Co ten glock s dvojtým bubnem?
10.11.2009 10:56 - noir
Colombo: Jak to myslíš? Jako že neexistují?
http://www.cheaperthandirt.com/MAG242-36.html
10.11.2009 11:03 - Colombo
10.11.2009 11:07 - noir
Colombo: A pořád ještě se bavíme o poloautomatických samonabíjecích zbraních, nebo jsi z nějakého mysteriózního důvodu změnil téma?
10.11.2009 11:08 - Gediman
Ten Glock s dvojitým bubnem je s největší pravděpodobností Glock 18, což je automatická pistole. Ostatně pro samonabíjecí pistole nemá takhle velký zásobník smysl.
10.11.2009 11:11 - noir
Gediman: A co kdybys odpověděl na otázku?
10.11.2009 11:17 - Gediman
Tato konkrétní akce by trvala déle než 3 vteřiny, což na hru nemá vliv. Nikde napevno nepíšu, kolik vteřin trvá jedna akce, jen přibližnou dobu.
10.11.2009 11:29 - sirien
Gediman píše:
Pak se ovšem dostávám v podstatě k mému systému

maximálně se tak Ty dostáváš k nějakému systému, pochybuju že by se nějaký profi designer chtěl dostat k Tvému systému.

Gediman píše:
Mno, mě by zajímal ten samotný mechanizmus.

Tak proč si ho nepřečteš? Já Ti můžu říct, jak to funguje, ale game designer znající jen pár RPG a navíc z druhé ruky... ccc...

Gediman píše:
To si jako vážně hráč může určit, že vystřelí přesně 300 nábojů?

Ano.
Zaprvé v SR k tomu existují technologie, které to umožňují (smartlink)
Zadruhé - ve skutečnosti na tom pořádně nesejde. V praxi odzkoušeno. Teoreticky můžeš hodit pro postavy bez smartlinku kostičkou na nějakej roztptyl, ale je to spíš opruz než přínos.
U normálních zbraní se tak nějak dá odhadnout, kolik si vystřelil... a u zbraní s tunama nábojů - sorry, ale jestli tam pošlu 300 kulek, 290 kulek nebo 310 kulek, to je už dost jedno.

Gediman píše:
pochybuji, že nějaký člověk má reflexy v ukazováčku dost rychlé na to, aby to utnul přesně u 300. náboje.

za tohle byl zrovna ve vedlejší diskusi pražen Bouchi.
Kdyby ses nechoval jak rozmazlený namyšlený desetiletý dítě co vymejšlí novou super-kůl hru a ví přesně jak má co dělat, protože o těhle hrách slyšelo v rádiu... tím chci říct, kdybys sakra měl aspoň nějaké tušení o game dsignu, který si ve skutečnosti nepotkal ani z vlaku...
...tak bys věděl že tahle otázka je ve skutečnosti z pohledu hry dost bezpředmětná.

Gediman píše:
Mno a i pokud to skutečně takhle ulítle v Shadowrunu funguje

ulítle... tyvole, od Tebe který jsi vytvořil systém ve kterém je možné pobít celou armádu v osmi tazích kola posledními osmi náboji v zásobníku, a to tak že ze dvou a půl kilometru při volném pádu který přežiju... to FAKT sedí.

Gediman píše:
jak se určuje zásah, resp. kolik kulek zasáhlo a kolik ne. Doufám, že si pro každou z těch 300 nehází zvlášť.

ad kulky - opět řešíš nesmysly
ad házení - za domácí úkol máš vymyslet alespoň tři smysluplné způsoby, jak tento problém z designerského hlediska řešit.
10.11.2009 11:30 - noir
Gediman: Což ji mírný problém, že? Ano - podle jedné nesmírně hloupé hry (ANO VOID)trvá kolo 10-20 vteřin. Elf má akcí devět, takže vystřílí z glocku během 20 vteřin poloautomaticky 9 zásobníků, pokud mu je někdo podává. T.j. 30 nábojl za 2,2 vteřiny. Cool! Mimo jiné, za stejnou dobu (20 vteřin, pokud počítám maximální délku kola) elf uběhne 810 metrů. Hm, na postavu na první úrovni to věru není špatné.

A co když se stane, že jedna postava má kolo dlouhé 10 a druhá 20 vteřin? To se jako jedno kolo vynechá? Nebo co, designérskej?

Začínám se čím dál tím víc bavit - ta hra je fakt hooodně špatná. Opravil jsi pád z výšky tak, že ještě pořád je můj elf nezranitelný.

Ostatně ani zabití celého města ne, že? Nikdo z nepřátel nepoužil akci Vyhledání krytu - tudíž nebyl krytý. A kdyby si našli kryt za sádrokartonovou zdí, tak se na ni taky nemůže pálit pomocí kanónu? A když se ukryjí za překližkou? Tu taky neprostřelím? Ty jo, ty zase válíš!
10.11.2009 11:39 - sirien
Bouchi: Hele, nechceš Void vydat? Na Gediho náklady, samozřejmě. A nemusíš tam ani dávat emblém Altaru...
...mě by děsně zajímalo, jak by tu hru přijala veřejnost :)
10.11.2009 11:41 - Jerson
Bouchi píše:
tim neni receno, ze Void zadnou myslenku nema, pouze ze ji postrada.

Toho klasika taky neznám, ale myšlenka je to skutečně dobrá.

Na zbytek nereaguju, stejně to nemá smysl, ale u čtení se dobře bavím.
10.11.2009 11:42 - Gediman
Mno, stále to nechápete. Upravím to - vymažu i to přibližné určení vteřin, protože to zdejší lid mate (a co teprv začátečníky, že ano). Ve Voidu se jede minimálně na minuty (v boji na akce/kola), vteřiny nikoho nezajímají. Kdysi jsem tu psal, že pravidla berou prvky z wargamingu, tak tohle je ten případ. Ve Warzone měl voják 3 akce, ve kterých mohl provést hledání, střelbu dávkou, zafixování, pohyb o 3 palce, kouzelní etc etc. Bylo šumafuk, jestli sesílání složitého kouzla trvá stejně tolik co položení pušky na dvojnožku. Systém tím nijak netrpěl, k žádným nesmyslným událostem nedocházelo. Tohle mám prostě ověřeno, s tímhle konceptem jsem začal Void dělat. Netahat do toho dvě IMHO největší komplikace: počítání munice doslova a počítání vteřin. Vyhodit tyhle dvě věci a dost se toho zjednoduší.
10.11.2009 11:47 - sirien
No, Exalted počítají akce po vteřinách, možná i míň, a je to výbornej systém.
Každopádně - přenášet z WG do RPG zrovna tohle je hovadina a je přesně vidět to co sem psal - nemáš ani na to rozumnět jiným systémům, natož designovat vlastní a přklápět do něj WG pravidla, když očividně nechápeš rozdíl v jejich významu pro WG a pro RPG.

Ale FAKT se těšim až to vydáš.
10.11.2009 11:48 - Gediman
Moje testování to koneckonců dokázalo. V obou testovacích hrách se nikdo neptal na to, jak dlouho mu ta či ta činnost bude trvat. Prostě akceptoval systém akcí a kol, zcela intuitivně.
10.11.2009 11:50 - noir
Doporučuju lepší variantu - vyhodit Void. Zjednoduší se tím mnohem víc...
10.11.2009 11:50 - Jerson
Gedimane, doufám že si uvědomuješ dvě věci.

1) Warzona byla taktická bojová hra.
2) Její bojový systém v druhé edici byl úplně příšerný - většina postav měla tři akce, které umožňovaly vylézt z krytu, vystřelit a zase zalézt, případně vystřelit, schovat se a odložit si akci, takže jakákoliv aktivita na straně protivníka byla taktickou chybou.

Ve Voidu jsi zatím nedokázal předvést taktickou zajímavost soubojů, a jen jsi posílil nudnou stránku hry přidáním více akcí do jednoho kola.

Navíc jestli jsi doteď počítal s akcí v délce 1 - 5 sekund a kolem délky 10 - 20 sekund a teď bude počítat akce na minuty, dost to systém rozhodí. Tedy - jiné systémy by to rozhodilo, ale vzhledem k tomu, že Void je konzistentní asi jako popel na rozsypové loučce, tak se žádné rozhození konat nebude.

(Ano, myslím si, že jsi udělal systém, který už nelze zhoršit)
10.11.2009 11:50 - Merlin
podotýkám, že jsem schopen u zásobníku odhadnout kolik tam mám hilzen :) říká se tomu střelba krátkými dávkami, a když máš trochu cviku, posíláš 3 střely, takže u tradičního zásobníku u samopalu SA 58, který má kapacitu 30 nábojů vím, že po pěti zmáčknutích jsem na půlce...

btw. Gedimane, proč myslíš, že se u nás Warzona nikdy neujala a to měla obrovskou výhodu, že byla v češtině?
10.11.2009 11:53 - Bouchi
sirien: Na Gediho naklady a bez emblemu Altaru si to muze vydat sam i bez Altaru, tiskaren je hafo.

Jerson: Puvodni zneni (s trochou omacky kolem) je: "...nemůže být pochyb o tom, že jedním z charakteristických rysů reality je, že postrádá Obsah. Tím není řečeno, že žádný obsah nemá, pouze že ho postrádá. (Realita, o které zde mluvím, je táž, jakou popsal Hobbes, jenom trochu menší.)"
Cili kdyz ctu nekde spojeni "postradat neco", zpravidla si vzpomenu na vyse uvedene.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1132640838623 secREMOTE_IP: 3.90.255.22