Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
Autorská citace #61
28.9.2009 14:25 - Gurney
Colombo: Tak v první řadě bys mohl psát na který můj příspěvek reaguješ, docela mi trvalo než mi došlo že se bavíš (pravděpodobně) o něčem co jsem psal o půl diskuze níž.

Colombo píše:
Gurney: Kdyby jsi trochu pročetl gedimanovy stránky, zjistil by jsi, že o systému se tam prakticky nemluví. Jedinné, co víš, je 100 stěná kostka. Jelikož ty asi patříš k hardcore jádru d20, kde jedinná a správná kostka je dvacetistěnka, hned na tomhle zakládáš roztodivné teorie o tom, jak špatný bude ten systém, protože používá stostěnku, aniž by si znal mechaniky.

Právě proto že používání k100 bylo jediné co bylo o systému řečeno, jsem řekl svůj názor pouze na tuto (tyto) kostky a uvedl jsem ho slovy "připojuji se k názoru...". Jestli ti to přijde jako zaměňování vlastních preferencí za nějakou obecnou pravdu tak je tvůj problém.

Píše:
Jelikož ty asi patříš k hardcore jádru d20, kde jedinná a správná kostka je dvacetistěnka, ...

Jsi mě docela potěšil, sám bych neměl to sebevědomí se považovat za "hardcore jádro" d20. Předpokládám že jsi právě ve fázi rpg vývoje "nemám rád DnD". Taky jsem si tím prošel a časem jsem pochopil že jsou různé herní styly a DnD prostě pokrývá jeden z nich. Kromě DnD hraju třeba FATE a k20 tam nijak nepostrádám.

Colombo píše:
A můžeš mi Gurney říct, jak sakra mám něco posuzovat bez osobních preferencí?!

Nemůžu, žurnalistiku nestuduju a i lidi co ji maj za sebou se kolikrát takovému "zabarvenému" posudku nevyhnou.

Píše:
Kdyby jsi se alspoň trochu zamyslel, než by jsi napsal krásně přehlížející post, zjistil by jsi, že všecko, co chceš napsat, jsou vlastně jen tvé a ničí jiné preference!

Zřejmě máš velký přehled o cizích preferencích :)

Mimochodem:
Colombo píše:
Tím stylem, jakým k tomu přistupuješ tak můžeš mít tak 0.07, ale k 1.0 musíš změnit razantně styl výroby. Načíst RPG, seznámit se s ostatními pravidly/mechanikami, pročistit svět od balastu, vybalancovat jej.

Po tomhle postu mě velice pobavilo že vydávám svoje názory za obecnou pravdu :D

A k tématu:
Colombo píše:
Styl: Magie, napůl, technika se ti hodí tak maximálně do nějaké střílečky nebo strategie, kde toho moc vymýšlet nemusíš, ale do komplexního světa je to značně nevhodné. K promíchání prostě dojde, stejně jako v Hvězdné bráně začali používat lidé Goualdskou, Antickou, Wraithskou a Asgardskou technologii. A to byly oddělené světy, po dlouhou dobu, ne relativně jednotná společnost s mnoha kontakty.

Pokud vezmu jako příklad WH 40k tak tam existuje spousta důvodů proč jsou technologie jednotlivých frakcí naprosto nekompatibilní a každá si jede vlastní vývoj.

Colombo píše:
Ale ve Voidu jsou i trpaslící s parními vesmírnými loďmi (určitě budou mít nějaké vesmírné stanice pro doplňení vody a uhlí, nehledě na obrovské pískové věže, aby ta loď mohla zpomalit), teslacoil gnomové a další a další. A další a další. Chci jen říct, že je toho strašně MOC.

Moc? Ani ne když si vezmu WH 40k :) Mimochodem můj původní příspěvek, který tě tak vytočil byl o tom že vůbec nevadí když se spousta těchle věcí vůbec neřeší. V Dark Heresy se taky nedočteš o Orcích prakticky nic ale přitom ti to vůbec nechybí, ta hra se prostě zaměřuje na úplně jiné aspekty herního světa.

Píše:
Pokud vim, tak ve warhammeru vsichni pouzivaji techniku i magii a maji ji priblizne na stejne urovni, jen ten se spoleha vice na magii, ten vice na techniku.

Tak to víš špatně, například ve srovnání s "profi" eldarským farseerem (mágem) je Imperiální (lidský) psyker obdoba odjištěného granátu - když něco zmrví tak se může stát prakticky cokoli. A třeba Tau Empire žádné "mágy" nemá.
Autorská citace #62
28.9.2009 14:28 - Nachtrose
Jinak pro ty, co ohrnuji nos nad parnimi trpasliky: nektere nase nejmodernejsi technologie jsou taky na parni bazi. Kuprikladu jaderne elektrarny ci ponorky. Mozna to stale nevysvetluje vesmirne lode, nicmene parni nemusi byt vzdy uhelny.
Autorská citace #63
28.9.2009 14:32 - Colombo
Nachtrose: problém je, že z parních strojů se k atomovce nedostaneš. Tam na to musíš mít poměrně dobré znalosti elektroniky, aby jsi to všechno ohlídal a aby jsi vůbec přišel na způsob, jak to zrobit.
Autorská citace #64
28.9.2009 14:34 - noir
Svatá slova, hlavně žádnou imaginaci!
Autorská citace #65
28.9.2009 14:36 - Jerson
Gediman píše:
testovacími hrami jsem byl spokojený, přinesly odpovědi na všechny otázky a vyřešily většinu mých problémů

Pokud děláš pravidla pro sebe, neřeknu ani slovo. Ale ty tvrdíš, že to mají být pravidla pro mnoho jiných hráčů - a pak je důležité odpovědět na jejich otázky a vyřešit jejich problémy.
což snadno může znamenat, že vezmeš celý systém a překopeš ho - nebo hodíš do koše a začneš znovu. A pak tě čeká ještě jedna úprava - až si podle tvých pravidel zahrají lidé, kteří se je pokoušeli pochopit jen z toho jak jsou napsaná. V takovém případě možná budeš muset změnit formulace - ale dost možná budeš muset zasáhnout do mechanik. Pokud si opravdu myslíš, že lze vytvořit RPG hru, která bude hotová předtím než ji bude hrát tisícovka hráčů, tak já o tom dost pochybuju.
Nicmně kritérie úspěchu sis stanovil, i když jsi neřekl termín, aby se dalo posoudit, zda jsi opravdu uspěl, nebo tě úspěch teprve čeká.
Autorská citace #66
28.9.2009 14:51 - Blaine
Gediman: mozna se zda, ze te tady vsichni kritizuji a tak, ale to neni tak docela pravda. Jenom reaguji na to, co mohli videt a reaguji dle svych stavajicich zkusenosti. Myslim, ze vsichni, kdo tady neco napsali by toho radi videli vic. I kdyz treba jenom kvuli tomu, aby se o tom mohli pobavit, ukrast nejaky dobry napad a tak. Ja kuprikladu cekam na nejake dalsi vecicky, at uz mechanicke nebo fluffove, takze pokud muzes neco dalsiho uvolnit, o cem si myslis, ze uz to mas v takove fazy, abys to mohl pustit na verejnost.
Podle toho co jsi psal jsem mel pocit, ze uz mas spis hotovo nez rozdelano. Takze urcite uz mas nejake casti, na kterych uz nebudes dal pracovat. Muzes uvolnit aspon ty?
Autorská citace #67
28.9.2009 15:04 - Dukolm
Tak sem to prolítl a obrázky vypadají dobře ale svět nic moc nového a pravidla zatím neznáme.
Autorská citace #68
28.9.2009 16:11 - sirien
Gurney píše:
Moc? Ani ne když si vezmu WH 40k

To je jako tvrdit, že český komouši sou vlatně vpohodě, podívejte se jak vypadaj ty severokorejský - to že je něco horší než A ještě neznamená, že A není špatné (případně že když je něco přehnanější než A, tak A není přehnané)
Autorská citace #69
28.9.2009 17:49 - Gediman
Wow, dobrá diskuze :) škoda že něco takového neprobíhá na mym webu (nechtěl by se někdo regnout? asi spíš řečnická otázka :)

Mno, nevím k čemu se vyjádřit dřív... tak třeba steampunk vs cyberpunk. Je to všechno jen o fantazii. Steampunk je především o looku, IMHO steampunk se může dobrat stejně tak pokročilé technické úrovni, jako kterýkoliv jiný styl, prostě jen pořád bude "vypadat" jako z 19. století.

Přirovnal bych to k W40K. Technologie Orků je těžce primitivní, přesto dokáže nakopat zadek třeba hi-tech Eldarské a to z několika důvodů: 1. početní přesila, což vyplývá z nahrazení kvality kvantitou. 2. orkské zbraně jsou takové mohutné... nevím jak to popsat. Eldar má sice gravitickou pušku na monomolekulární projektily, ale Ork proti němu přijde s ručnim autokanonem ráže 40mm. Efekt? Na bitevním poli úplně stejný.

Stejně to bude probíhat i ve Voidu. To že Bílá říše jsou "rytíři" je sice pravda, ale jak tu někdo poznamenával, to Vesmírní mariňáci také, že. Navíc, tam kde Černá říše má nano-tech a kyberprostor, tam Bílá říše má MAGII, s jejíž pomocí dokáže totéž (nebo alespoň podobné věci na stejné úrovni).

Teď jsem si vzal týden dovolenou, která padne na vývoj Voidu, resp. dokončení beta-verze. Takže ji co nevidět už budete moci vyzkoušet. :) Ale zřejmě fluff tam asi moc nebude, maximálně jen nějaké nezbytné informace proč to tak funguje.
Autorská citace #70
28.9.2009 17:55 - Gediman
Mimochodem, asi to z toho nevyznívá, ale Bílá říše bude mít TAKÉ tanky, letadla, pušky, vesmírné lodě a dokonce i takové věci jako prizmové (soustředěné světlo) a EMP zbraně (hlavně na boj proti Černé říši).
Autorská citace #71
28.9.2009 18:03 - Nachtrose
Gediman: myslim, ze par lidi tady se na tu betu urcite rado koukne. Jen pocitej s tim, ze je celkem pravdepodobne, ze ji rozervou na malinkate kousky. A jak jsi ted zminil prizmove a EMP zbrane; davej pozor, at to nedopadne jak kdyz pejsek s kocickou delali dort. Kdyz smichas dohromady same dobre veci, nemusi byt vysledek stejne dobry. Co se fluffu tyce, mozna bych se omezil z pocatku rekneme na ctyri rasy, klidne kazda obyvajici vlastni planetu, a postupne pridaval dalsi. WH taky nezacinal hned se vsema frakcema a rasama, co ma ted, Warcraft puvodne zacinal jen s orky a lidmi, atd.
Autorská citace #72
28.9.2009 18:05 - Blaine
Pridal bych se k Nachtrosovi. Moc coolness dokaze zabit spousta veci (sirien tady kdysi hazel jeden motivational poster, ktery to presne vystihoval).
Autorská citace #73
28.9.2009 18:13 - Gediman
Coolness... Není to snaha být cool, je to snaha každou rasu co možná nejvíce odlišit od ostatních. Protože to je jedna část úspěšnosti, viz StarCraft :) Navíc, nevím jak velké množství coolness dokáže věc zabít, např. W40K je naplněn tolika cool nápady a pořád je to velmi dobré a stále živé :) (a jak tak sleduju vývoj modelů na Forge Worldu, tak úroveň coolness se stále zvyšuje a já jen slintám blahem :)
Autorská citace #74
28.9.2009 18:26 - sirien
Blaine píše:
Moc coolness dokaze zabit spousta veci

Jestli máš namysli poster "it dosen´t have to make sense, if it is cool" tak ten má spíš jiné poselství... :)

Mimochodem - černá a bílá říše? Hele tohle mi děsivě připomíná Leonarda da Quirm, resp. jeden jeho aspekt... na těch názvech bys měl FAKT zapracovat...
Autorská citace #75
28.9.2009 18:27 - Blaine
Gediman: ale k te komplexnosti je treba se nejak dopracovat, pokud pouzijeme WH40K jako priklad, tak ten se k ni propracova uz 22 let. Ty chces zacit s velkou komplexnosti hned na zacatku. Kdyz jsi to vsechno zacal vymyslet, nenapadlo te, jestli toho tam nemas nahodou moc?
Autorská citace #76
28.9.2009 18:35 - Gediman
Podobnost názvů čistě náhodná :)


Píše:
Gediman: ale k te komplexnosti je treba se nejak dopracovat, pokud pouzijeme WH40K jako priklad, tak ten se k ni propracova uz 22 let. Ty chces zacit s velkou komplexnosti hned na zacatku. Kdyz jsi to vsechno zacal vymyslet, nenapadlo te, jestli toho tam nemas nahodou moc?


Mno, tak to není. Nechci začínat s velkou komplexnostní. Ale je pravda, že se chci vydat cestou W40K. Ten v podstatě začínal již se vším (víceméně), fluff jen postupem času prohluboval a rozšiřoval do komplexnosti jaká je tam teď. Mít tohle už na začátku, to je v podstatě nemožné.

V základní knize bude od každé rasy představena jedna nejtypičtější frakce. Postupem času (pokud všechno půjde podle plánu) budu vydávat další add-ony, které budou představovat další frakce a poodkrývat další části fluffu.

Už teď mám hromadu fluffu, kterou nechci vydat hned v základu (nehodila by se tam z mnoha důvodů), budu ji vypouštět postupně.
Autorská citace #77
28.9.2009 18:56 - Nachtrose
Zminovany starcraft ma ale vsechny tri rasy diammetralne odlisne. Neni to jen maly clovicek s tesla puskou vs maly vousaty clovek s parni puskou vs vysoky hezky clovek s whateverpuskou. A k tomu WH40k. Ne, nema vsechno od zacatku. Na zacatku byli tak SM, ChM, nydi a eldari. Mozna orkove. Demonhunteri, witchhunteri i treba Tau jsou jedni z nejnovejsich armad.
Autorská citace #78
28.9.2009 19:04 - noir
Gediman: Zkusím to zopakovat - v čem má být výjimečnost Voidu? Co přiměje hráče zvolit si ho, a ne WH40k? A druhá otázka, v čem je Void jiný než překabátěný WH40k?

Máš tam síly Chaosu, co z mimoprostoru nabíhají na mariňáky, do toho orky a elfy(pochopitelně i v temné mutaci). Mě na tom nepřijde vůbec nic originálního. Kde je ten přínos, kde vidíš výjimečnost, originalitu a nápad?
Autorská citace #79
28.9.2009 20:05 - Gediman
Hlavní výhodu oproti RPG Dark Heresy vidím v tom, že Void je česky a bude u nás k dostání :) Podle toho co vím je Dark Heresy také příliš zaměřena na určitou část Imperiální společnosti (myslím tedy Inkvizici), což je imho hodně svazující. Také tam nemůžeš vylevelovat na úroveň, kdy rozhoduješ o osudu celé frakce, dále pochybuji že podporuje používání vozidel, letounů, plavidel a vesmírných lodí, že v něm jsou jízdní zvířata, dále např. zcela odlišná povolání. Možnost stát se po smrti služebníkem svého boha ve formě Anděla/Démona.

Fluffový rozdíl mezi Voidem a W40K je obrovský, už proto, že W40K je budoucnost této galaxie, kdežto Void je zcela fiktivní vesmír (dalo by se to přirovnat ke Star Wars) a tudíž má mnohem více možností. W40K je také neustále psán jakoby z pohledu Impéria, Void je psán neutrálně. Každá rasa Voidu se rozlišuje na nesčetno frakcí (každý addon přinese nové), které spolu bojují (Lesní elf vs Lesní elf) či vyjednávají spojenectví, navíc každá frakce bude mít víceméně odlišnou kulturu a technologii - naproti tomu rasy W40K se sice liší na frakce, ty ale víceméně stojí pospolu, naopak neexistuje tu nic jako mezirasové spojenectví (Orkové a Eldaři stojící bok po boku je... mno, nedokážu si to představit) a jednotlivé frakce se liší v podstatě jen barvou uniformy :) mno dobrá, sice určité kulturní nuance tam jsou, ale tyto jsou jen fluffové, kdežto Void bude rozdíly promítat i do pravidel.

Nevím, možná jsem ještě na něco zapoměl :)
Autorská citace #80
28.9.2009 20:06 - Gurney
sirien píše:
Gurney píše:
Moc? Ani ne když si vezmu WH 40k
To je jako tvrdit, že český komouši sou vlatně vpohodě, podívejte se jak vypadaj ty severokorejský - to že je něco horší než A ještě neznamená, že A není špatné (případně že když je něco přehnanější než A, tak A není přehnané)

Pěkně řečeno, ale WH 40k pořád žeru. A pořád mám holku a pořád mi není sedmadvacet :)

Gediman píše:
Hlavní výhodu oproti RPG Dark Heresy vidím v tom, že Void je česky a bude u nás k dostání :)

To beru

Gediman píše:
Podle toho co vím je Dark Heresy také příliš zaměřena na určitou část Imperiální společnosti (myslím tedy Inkvizici), což je imho hodně svazující.

Právě naopak, jedním z důsledků hraní za Inkvizici je že jednou budeš vyšetřovat korupci mezi vysokou šlechtou, podruhé řešit vraždu v kasárnách Imperiální gardy a potřetí třeba zase hledat stopy kultu v nejhorší špíně úlového světa. A to jsou jenom ty nejnápadnější možnosti.

Gediman píše:
Také tam nemůžeš vylevelovat na úroveň, kdy rozhoduješ o osudu celé frakce, dále pochybuji že podporuje používání vozidel, letounů, plavidel a vesmírných lodí

Rogue Trader

Gediman píše:
že v něm jsou jízdní zvířata

Zrovna tohle jsem zase tak podorbně nezkoumal ale v bestiáři DH něco bylo.

Gediman píše:
dále např. zcela odlišná povolání.

Jsou

Gediman píše:
Možnost stát se po smrti služebníkem svého boha ve formě Anděla/Démona.

Co takhle možnost stát se jimi už ua života/rovnou s takovou postavou začít? Císařovi andělé Dark Heresy: The Inquisitor's Handbook, démoni Dark Heresy: The Radical's Handbook. Podrobnosti

Teď už mi asi nikdo neuvěří že se nesnažím Gedimanonovi zkazit den, ale nemohl jsem si pomoct :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1105010509491 secREMOTE_IP: 54.226.226.30