Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
Autorská citace #1
23.9.2009 19:46 - sirien
Píše:
ve zcela fiktivní galaxii Kolébka života

mňo, ten název bych změnil, jinak to (až na d100 kostku která ve všech podobách která jsem potkal znamená vysoká čísla, která šlo bez narušení matematiky systému snadno snížit minimálně na d20, takže jsem na ní trochu alergickej) zní docela... minimálně dost zajímavě na pročtení.

A ten blog si klidně můžeš jako výlučné téma hodit do RSS...
Autorská citace #2
23.9.2009 19:49 - Gediman
Projekt Void je takové pracovní označení :) Jinak se to jmenuje Void, což je krátké a navíc výstižné, neboť Void je Prázdnota a o tu tam poběží :)
Autorská citace #3
23.9.2009 21:29 - sirien
Já mluvil o té "Kolébce života", ne o "Void" :)
Autorská citace #4
23.9.2009 22:08 - Gediman
Aha :) a já proč cituješ tuhle část věty :) Mno, Kolébka života se k tomu přesně hodí, protože tohle je jediná galaxie vesmíru, ve které bohové stvořili život... Kolébka života mi přišlo takové... hodící se.
Autorská citace #5
23.9.2009 22:34 - sirien
moc popisné, málo "poetické", takové křečovité...

Vem si "mléčná dráha", takový hezký název...

Můžeš zachovat význam, ale přidat tomu trochu coolness, abych tak řekl. Nevim. Něco co si zachová tu myšlenku ale nebude to tak popisné.
Autorská citace #6
23.9.2009 22:40 - Sethi
Když už to tu teda rozebíráte, nestačila by samotná "Kolébka," bez toho života? Myslím, že se to hned dostává jinam, ač je význam zachovaný a těžko zaměnitelný.
Autorská citace #7
23.9.2009 22:46 - sirien
...například.
Autorská citace #8
24.9.2009 10:18 - Felouen
Navíc, mnoha lidem se možná také při tom názvu vybaví druhý film Lara Croft: Kolébka Života...:D

A musím podotknout, že ta zelená ikonka s panďuláky mi strašně připomíná Patapon. :)
Autorská citace #9
24.9.2009 11:41 - noir
Co třeba Děloha?
Autorská citace #10
24.9.2009 12:13 - Gediman
Kolébka života je zažité slovní spojení, takže v tom problém nevidím :)
Autorská citace #11
24.9.2009 13:12 - Vannax
noir píše:
Co třeba Děloha?

....jasně a hra by se z Void mohla přejmenovat na Womb.... jenom si nejsem jist jestli by se žánrově udržela u SF/F :-)
Autorská citace #12
24.9.2009 14:28 - wraiths
treba by to melo vlastni zanrovy styl WT (womb-to-tomb). :)
Autorská citace #13
24.9.2009 16:56 - Vannax
Pročetl jsem si první ilustrační povídku, a letmo jsem očima prošmejdil těch několik článků na tvém webu. Nerad bych, aby to znělo příliš skepticky, ale asi bude.
Mně osobně to nepřipadá jako příliš objevná, překvapivá nebo inovativní hra. Spíše bych to označil jako tuctovou fantasy s několika prvky, které se něčím trochu (ale ne příliš) odchylují od standardu.
- Začnu asi první vydanou povídkou. Nese silné prvky zápisu z hraní a od zcela běžného literárně zpracovaného zápisu z hraní se lišila snad jen tím, že tam postavy komunikují přes interkom. Povídka mně ničím nenadchla a po pár odstavcích už jsem jen rychle prolétal textem.
- Použití herních ras. Osobně, když už bych měl odvahu jít s kůží na trh a připravit vlastní, nové RPG, snažil bych se přijít něčím novým. Elfové, trpaslíci, gnómové…všechno jsou to zažité archetypy jen převlečené do nového kabátu.
- Princip hry. Dějovou osou a nosným prvkem má být boj Světla proti Temnotě…. Opět nic objevného, co taky vymýšlet než konflikt dvou protikladů? Co třeba konflikt několika subjektivně neutrálních stran, třeba pěti? Také to není nic objevnýho, ale aspoň to není tolik ohraný. Navíc explicitní označení Světlo a Temnota mi připadá až příliš polopatický, řekl bych až Herypotrovský.
- Pravidla. Proč vymýšlíš pravidla pro cestování prostorem, souboje lodí, vozů, když už všechno dávno vymyšlené je?
- Nelogičnosti Gediman píše:
Ty proti sobě bojují svými hi-tech zbraněmi i všemocnou magií.
Hned první nelogičnost, kterou jsem zaznamenal - používání mečů a štítů není hi-tech. Je to právě to klišé, klasických her na hrdiny, pokud nemá nějaké dějové nebo opodstatnění (jako light swords ve hvězdných válkách).

Shrnuto podtrženo:
Gediman píše:
Background tohoto světa je kombinací některých zažitých a všeobecně přijímaných sci-fi a fantasy klišé,…. Svět tedy obsahuje staré známé prvky, ale i neokoukané novinky, a představuje je unikátní formou kombinace obou žánrů, tedy sci-fantasy. Dalo by se říci, že tento svět je jedinečný, ale zároveň i povědomý.

Projekt je skutečně ambiciózní, ale tvé ambice mi připadají být větší, než zdravý základ té hry. Možná by stálo za to použít pravidla z jiných her a ušetřné úsilí věnovat do tvorby jedinečnéh, výjimečného prostředí nebo příběhu. Ano, připadá mi to skutečně jako jedno velké klišé, a je to tak povědomé, že těch několik možná jedinečných prvků a neokoukaných novinek ani nemá šanci zaujmout, natož vyniknout.

Možná by stálo za to mrknout na Shadowrun, SW, Spelljammer a další dřívější projekty a zjistit, kudy všudy už se cesta ubírala a co již není třeba znovu vymýšlet.

Ale abych jenom nehaněl, každopádně máš můj obdiv za to, že máš do něčeho takového chuť a navíc odvahu to dát na web s vědomím, že se na to může přivalit vlna kritiky.
Autorská citace #14
24.9.2009 17:12 - Gediman
Vannax píše: píše:
Hned první nelogičnost, kterou jsem zaznamenal - používání mečů a štítů není hi-tech. Je to právě to klišé, klasických her na hrdiny, pokud nemá nějaké dějové nebo opodstatnění (jako light swords ve hvězdných válkách).

Netvrdím, že používání mečů a štítů je hi-tech :) Mimochodem, znáš třeba Warhammer 40.000 nebo Mutant Chronicles? Aneb používání štítů a mečů bez většího opodstatnění :)

Vannax píše: píše:
Možná by stálo za to použít pravidla z jiných her a ušetřné úsilí věnovat do tvorby jedinečnéh, výjimečného prostředí nebo příběhu.

Mno, nemyslím si, že jednoduché okopírování již existujících pravidel je to co chci. Jako, je to ok, mít to nejtěžší za sebou a už se jen zabývat vymýšlením backgroundu. Ale takhle lehké to zas mít nechci :)
Autorská citace #15
24.9.2009 17:15 - sirien
Gediman píše:
Mno, nemyslím si, že jednoduché okopírování již existujících pravidel je to co chci

abys nenarazil, protože svět už má tolik různých pravidel RPG, že moc nestojí o další bez důvodu, kterým by například bylo nějaké naprosto odlišné pojetí nebo superzajímavé mechaniky. A poté co jsem viděl asi tak deset, možná víc, pokusů o vytvoření vlastních RPGček mám dost skepsi ohledně toho co si o svých pravidlech myslí autoři a jaká skutečně jsou. To že ses rozhodl pro d100 mi tiše našeptává, že se zkoušíš nově vydat již objevenou a pak zase opuštěnou cestou, ale možná se pletu.
Autorská citace #16
24.9.2009 17:29 - Gediman
Pravidla Voidu jsou jednoduchá a tudíž mohou dát na kvantitu (přičemž ovšem není nutné všechnu tu kvantitu použít nebo znát nazpaměť). Zní to divně, že jo? :) K čemu to přirovnat... tak nejlépe k, a teď pozor, pravidlům stolního Warhammeru 40.000. Tamní styl pravidel je přesně jak to mám rád :) Teď nemluvím o samotných pravidlech, ty shledávám příliš "nerealistická" a mluvit o nich tady by bylo OT, ale prostě líbí se mi ta jejich modulární konstrukce. Hráč může začít jen u toho jádra, vynechávat vedlejší pravidla, a jak se s hrou bude seznamovat, může přidávat další a další.
Autorská citace #17
24.9.2009 17:39 - sirien
Hm. Nic ve zlém, ale jak se ten koncept liší od GURPS Lite -> GURPS -> GURPS sourcebooks; True 20 -> d20 modifications -> d20 mod. sourcebooks; FUDGE -> FUDGE mod. (FATE -> FATE mod.) a dalších a dalších podobných?
Autorská citace #18
24.9.2009 17:45 - Gediman
Mno, to nemůžu říct, mám jen základní pravidla GURPSů. Ale z toho cos napsal chápu, že to je několik příruček zřejmě různě upravených. Tohle je něco trochu jiného.

Edit: Jo, už to chápu :) Ty mluvíš o přídavných modulech. Tohle bude mít Void (časem) taky. Já mluvím pouze o základní příručce, která bude mít určitou sadu pravidel, u kterých nebude vadit, když se něco vynechá. Resp. hratelnost tím nijak neutrpí. Znovu přirovnávám k W40K, kde nevadí, když vynecháš např. pravidla pro panikaření nebo krytí. Hra bude jednodušší a rychlejší. Jak ti tahle pravidla ale vejdou do krve, můžeš "zvýšit obtížnost" a hrát i podle nich. A nebo podle nich hrát už od začátku, ale pak to možná vypadá trochu složitě.
Autorská citace #19
24.9.2009 17:53 - sirien
Mňo, ani ne. Je to pár základních mechanik které jsou pak dál rozvíjené do větších podrobností základní podoby hry a na to pak jsou navázané specifické mechaniky, celé to funguje buď jako puzzle, kdy si vybereš které mechaniky se pro Tvojí hru hodí a uděláš si z nich vlastní komplet, nebo v balíčcích, které Ti rovnou nabídnou komplet mechaniky potřebné k určitému stylu nebo prostředí a které si už jen kosmeticky doladíš.
Autorská citace #20
24.9.2009 17:59 - Gediman
To je ale případ, kdy začínáš na "easy" a postupuješ až na "hard". Void ale začíná na "normal" a můžeš jít na "easy" nebo (s přidáním dalších modulů) na "hard" :), resp. na "hard" se můžeš dostat i v základní príručce, protože jak postavy nabírají zkušenosti, mohou za ně kupovat zvláštní dovednosti = další, komplexnější pravidla.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12020397186279 secREMOTE_IP: 35.169.107.177