Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
Autorská citace #81
28.9.2009 20:36 - noir
Gediman:
"Dark Heresy také příliš zaměřena na určitou část Imperiální společnosti (myslím tedy Inkvizici)"
-ne, můžeš v něm hrát cokoliv z impéria.
"Také tam nemůžeš vylevelovat na úroveň, kdy rozhoduješ o osudu celé frakce"
-to je pravda.
"pochybuji že podporuje používání vozidel, letounů, plavidel a vesmírných lodí, že v něm jsou jízdní zvířata"
-omyl, to vše tam je.
"zcela odlišná povolání"
-jako že umí něco úplně jiného než postavy ve W40k? Z toho, co jsem se díval na obrázky, mi vyšlo, že povolání jsou ve Voidu zcela standardní. Co je navíc?

"W40K je budoucnost této galaxie"
není

"W40K je také neustále psán jakoby z pohledu Impéria"
není

"Každá rasa Voidu se rozlišuje na nesčetno frakcí"
stejně jako ve WH40k.

"W40K se sice liší na frakce, ty ale víceméně stojí pospolu"
jak kdy.

Vůbec jsem z toho nepochopil, v čem spočívá ten rozdíl. Všechno, cos popsal, jsou jen třešinky na dortu, nikoliv korpus. Máš tam vpodstatě stejné skupiny, ten vesmír je v základech úplně stejný, ostatně vypomáháš si příklady z WH i když ho popisuješ. A hlavně neodpovídáš na tu hlavní věc- v čem bude Void lepší. S výjimkou češtiny jsem tu odpověď nenašel...

Můj ryze soukromý, ale upřímný pohled: Tomuto projektu vůbec nevěřím.
Autorská citace #82
28.9.2009 20:43 - Gediman
A vida, Rogue Trader, o tom jsem nevěděl :) Silně ale pochybuji, že mají stejný systém vedení globální politiky, jako já (muhaha :) Taktéž pochybuji, že v Rogue Traderovi je možné svrhnout Císaře a sám vládnout Impériu :D Ale třeba se pletu :)

Neboj, mě nikdo zkazit den nemůže, já jsem pověstný pro svůj fanatický zápal pro věc :)
Autorská citace #83
28.9.2009 20:53 - Gediman
Píše:

"W40K je budoucnost této galaxie"
není


Vtipné :) Jak moc znáš W40K? Četl jsi background?

Píše:
"W40K je také neustále psán jakoby z pohledu Impéria"
není


Tak to tedy nevím, co jsi četl, ale W40K to asi nebyl. Jaké máš codexy? :)

Píše:
"Každá rasa Voidu se rozlišuje na nesčetno frakcí"
stejně jako ve WH40k.


To přiznávám, ale o pár řádků níže jsem to dovysvětlil.

Píše:
"W40K se sice liší na frakce, ty ale víceméně stojí pospolu"
jak kdy.


Většinou stojí pospolu :) Některé rasy jsou pospolu vždy a všude (Tyranidi, Necroni - z podstaty fluffu a logiky proti sobě stát nemohou)


Co se týče přirovnávání, já osobně ho srovnávám spíše ke Star Wars, protože tomu to má o něco blíž.
Autorská citace #84
28.9.2009 21:05 - Element_Lead
Smekam pred tim ze se nenechavas zatahnout do zadneho flamu a s nadhledem odrazis ruzne stupne utoku :-)

Kdyz vychazim z predpokladu, ze nejsi ochotny udelat zadne zmeny na zaklade reakci tady, coz plne chapu a mas na to pravo. (divil bych se kdybys v cemkoli couvnul)

A ze nikoho tady nepresvedcis o originalite a kvalite sveho produktu. (jinak nez ze predlozis o dost vic, nez co jsi do ted ukazal)

Nemyslim si ze ma stavajici diskuze smysl. Jakykoli. Budes jen odrazet utoky (at uz opravnene ci ne) maximalne ti to znechuti tento server a uz se tu neukazes. coz si myslim ze by byla skoda.

Tak asi nejlepsi by bylo, kdybys sel zase psat :D Ne, nevyhanim te. Jen mozna je tech pismenek tady skoda a ten text by se vice uplatnil v pravidlech.

Ja velmi souhlasim s tim ze hlavni klady Voidu budou cestina, to ze na poli scifi (nebo co ze to je) tady nebude mit konkurenci a oslovi to spoustu malych lulinku, kteri z toho budou prechazet na SW/WH az trochu vyrostou a zjisti ze existuji i jine produkty nez ty v cernem rytiri.

Myslim ze dira tu je, snaha taky. Ted uz jen spousta prace.

(Muj skromny nazor, na to, abys vytvoril hru, ktera se bude libit osazenstvu tady bys skutecne potreboval znalosti xxxxx systemu a mit spoustu zkusenosti s designem her, ale nemyslim si ze my jsme tvoje cilova skupina. Na to abys oslovil hrace dracihodoupete ti bude stacit mnohem min + je jich vic nez tady rpg osvicencu ;-) ).

Nechci koncit negativne, ale uprimne za sebe, ja bych to nehral. Radej sahnu po necem overenem lety a tisicem testeru, designeru a s daleko vetsim rozpoctem a podporou. IMO je lepsi vybrat si zahranicni produkt, domluvit nejaky ty banality :-) a vydat tady preklad. Skoda ze to neni tak jednoduchy. Ale vzdycky budou lidi, co budou tvorit vlastni klony svetu (at uz vice ci mene neoriginalnich) a chapu ze se o ne chteji podelit. Myslim si, ze te to proste hlavne bavi.

A to je dobreeeee. Nenech se zdeptat a GL.
Autorská citace #85
28.9.2009 21:17 - Gediman
Yashamaru, já ti děkuji, krásně jsi to vystihl :) Tenhle blog jsem založil víceméně jen jako PR, kdyby to šlo jinak než jako blog, vložím to třeba jen jako krátkou zprávu (bohužel, nešlo to). Ale alespoň vidím názory zkušenějších hráčů, což jsem vlastně také chtěl, ale nikdy jsem neplánoval, že dám na něčí rady nebo že přijmu nečí pomoc byť by to byl sám Gary Gygax nebo celé tvůrčí osazenstvo Games Workshopu. :) Takže tak :)
Autorská citace #86
28.9.2009 21:25 - noir
Gediman:

"Jak moc znáš W40K?"
Právě proto, že ho znám relativně dobře, tak vím, že není budoucností našeho světa. Nebo ty tady někde vidíš pobíhat budoucího Císaře vytvořeného obětí 50 000 šamanů?

"Tak to tedy nevím, co jsi četl, ale W40K to asi nebyl.!
Tak třeba romány Eldar phophecy nebo Fire Warrior? Opravdu jsou vyprávěné z perspektivy Říše? Eé.

No a Orkové nestojí pospolu nikdy. A Necroni proti sobě navzájem bojují snad od začátku vesmíru, ne? Vzhledem k tomu, že C´Tani se snaží sejmout samy sebe, co je svět světem, tak v tom fakt nevidím problém.
Autorská citace #87
28.9.2009 21:34 - Gediman
Taky že nikde není řečeno, že Císař se ustanovil vládcem sotva se narodil, tzn. někdy ve starověku. Spíše je řečeno, že se ukrýval v ústraní a místy jen tahal za nitky. Vystoupil na veřejnost teprv když k tomu byla vhodná chvíle. Nevím, vysvětli si to třeba různými spiknutími typu Svobodní zednáři atd :)

Ach tak, výjimky typu Eldaři a Fire Warrior v moři desítek a desítek imperiocentristických knih, pravidel, příběhů, her atd, neberu moc v potaz, bez urážky :)

Orkové jsou výjimka (ovšem když jeden warboss zabije druhého, převezme jeho armádu, která ho bude poslouchat), Necroni proti sobě nebojují, to jen jeden šílený bůh kdysi dávno pohltil ostatní bohy a převzal kontrolu nad jejich armádami. Od těch dob jsou jedna armáda, ani v podstatě není možné určit jaká armáda Necronů slouží jakému bohovi, pokud vůbec jsou nějak rozdělené. Tyranidi naopak jsou rozděleni na úlové flotily, ale řídí je jedna mysl, takže proti sobě také nebojují.

Ale bavit se tu o W40K je imho OT a alespoň pro mě ztráta času :)
Autorská citace #88
29.9.2009 17:46 - sirien
Gediman píše:
Hlavní výhodu oproti RPG Dark Heresy vidím v tom, že Void je česky a bude u nás k dostání

super argument.
spoustě lidí by prospělo kdyby se laskavě naučila anglicky a přestala lpět na malém písečku omezující češtiny...
(to byl jen postesk, nic ve zlym...)
Autorská citace #89
29.9.2009 18:42 - Ebon Hand
Tobě by taky prospělo, kdyby sis své výlevy nechal od cesty.
To by si třeba věděl, že z obchodní hlediska je jazyková lokalizace základní předpokladem obchodní úspěchu a říděj se jí všechny firmy, které chtějí na našem trhu úspěšně prodávat. Chtít po lidech, aby se naučili cizí jazyk, aby mohli něco užívat, co primárně nepotřebují k životu, je holý nesmysl.
(taky postesk)

Gediman, tvůj argument beru jako plnohodnotný.
Autorská citace #90
29.9.2009 18:58 - sirien
Ebon Hand píše:
Gediman, tvůj argument beru jako plnohodnotný.

...až na ty řeči o tom že chce mít unikátní RPGčko. V tu chvíli je pak poznámka o tom, že oproti jinému RPG které je označeno za velice podobné se liší především tím, že je v češtině poněkud mimo.
O té angličtině se mi tu nechce offtopicovat, ale ono to není jen o RPGčkách.
Autorská citace #91
30.9.2009 10:21 - Ebon Hand
Máš pravdu, že se trochu vyvrací mít unikátní RPG a mít "český Dark Heresy".
Ale, kdo je dokonalý?

P.S.: skutečně mile jsi mě překvapil, že jsi ten offtop nerozjel, trochu jsem tě s ním zkoušel.. :-)
Jdeš do sebe.
Autorská citace #92
30.9.2009 11:48 - Jerson
Mě hlavně přijde, že WH 40k je výtvor týmu lidí pracujících několik let, a na jednoho člověka je to dost velké sousto. Na druhou stranu někteří se tím třeba prokousávají mnohem snáze a budiž jim přáno.
Osobně mě zajímá hlavně systém, jsem zvědav na to účelné využití rozsahu 1-100.
Autorská citace #93
30.9.2009 19:35 - sirien
Ebon Hand píše:
Jdeš do sebe.

Spíš mám momentálně zábavnější věci na mrhání času než hádání se s Tebou na fóru... to si nechávám na zkouškový ;)
Autorská citace #94
30.9.2009 20:57 - Lotr
Možná zkušenosti, možná velké ambice.Každopádně tu citím pozlátko amaterismu :)
Autorská citace #95
1.10.2009 11:24 - keine lust
Fading Suns ?
Autorská citace #96
1.10.2009 17:22 - Blaine
Keine lust: jestli se nepletu, tak Fading suns je trochu jinaci.
Autorská citace #97
3.10.2009 14:58 - keine lust
trochu
Autorská citace #98
12.10.2009 18:40 - Gediman
Rrrrright. Takže na webu jsem konečně vypustil beta-verzi. Omluvte osekanost a nulovou přítomnost grafiky :) (koneckonců je to beta a né demo)

Kdybyste někdy měl někdo chvilku, zkuste si to v týmu zahrát :) Ohlasy očekávám přímo na webu.

Budu moc rád :)
Autorská citace #99
12.10.2009 21:16 - Gurney
Gediman:
Tak sem si to v rychlosti proběhl a co mě nejvíc praštilo do očí je že v pravidlech přímo vnucuješ herní styl a to ještě takový dost debilní, když se vykašlu na politicky korektní vyjadřování. Namátkou:

ve Voidu se píše:
1.GM urcí, zda-li je cíl v dostrelu zbrane. Pokud ne, nic se nestalo a tah postavy byl promarnen.
2. útocník musí hodit stejne nebo méne, kolik je jeho hodnota RC.

To bych opravil:

1. GM urcí, zda-li je cíl v dostrelu zbrane. Pokud ne, nic se nestalo a tah postavy byl promarněn.
2. Pošlu GMa někam a jdu si najít nějakého s kterým se dá hrát

Co mě praštilo do očí dál:
ve Voidu se píše:
Duležité upozornení: žádná postava nemuže delat cinnost, která je rezervována pro jinou postavu!
Napr. jen Zápasník muže používat dve jednorucní chladné zbrane zároven, nikdo jiný. Jen Strelec
muže poskytnout krycí palbu, nikdo jiný. Každá postava je presne specializovaná na své zamerení,
nemuže se naucit schopnosti cizího povolání.
Zápasník

Proč jako?

Jinak jsem si ověřil že procentový hod je tam fakt jenom z hecu.

Dobrodružství ve mě vyvolalo vzpomínky na časy s DrD (vzpomínky jsou to pěkné ale pochvala to není), jen že nějaký quest může splnit jen postava nějakého povolání se snad ani tam neodvážili asi nikdy napsat přímo.
12.10.2009 21:57 - Gediman
Pakliže GM cíl popíše jako "hodně vzdálený, je jasné, že hráč může očekávat, že jeho zbraň tam nedostřelí. Ale může to zkusit (pokud nemá laserový měřič vzdálenosti, aby zjistil přesnou vzdálenost). V tomhle problém není :)

Proč jsou schopnosti rezervované pro určitá povolání? Protože jinak by byla povolání na nic :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11775898933411 secREMOTE_IP: 35.175.212.5