Starship Troopers (Void-mod)

Diskuze k příručce Starship Troopers - modu pro RPG systém Void.



Aktuální verze ke stažení zde:
http://www.gediman.cz/starship-troopers-1-2/
Napsal: Gediman
Autorská citace #1
20.6.2020 13:47 - Gediman
Další mod :)

Opět rozdělen na dvě časová období - První a Druhá broučí válka. Obsahuje prvky z filmového univerza, tedy ze tří hraných filmů a dvou CGI animovaných + odvozených PC her (zatím je tam jedna, ale do budoucna počítám s druhou).
Autorská citace #2
21.6.2020 09:38 - Jerson
Gedimane, pořád to není RPG :-)
Autorská citace #3
21.6.2020 11:33 - efram
Jerson

Proč by to nebylo RPG ?

Gediman

nebylo by (možná) zajímavější takový materiál zpracovat buď přímo podle knížky (předloha) případně jako průnik mezi předlohou a filmem ?
Autorská citace #4
21.6.2020 12:32 - Gediman
Jerson: Je to pouze mod, pravidla viz Základní kniha.

efram: Kniha je jen jedno dílo, nemá v sobě dostatek prvků pro takto širokou adaptaci. Co se týče průniku, mezi knihou a filmovým univerzem jsou fluffové rozdíly. Asi stejně jako mezi knihou/filmovým univerzem a CGI seriálem z roku 1999. O anime seriálu z roku 1988 ani nemluvě. Z toho důvodu jsem průnik nepoužil.

Třeba AvP mod čerpá z různých děl, které jsou fluffově vzájemně ne až zas tak kompatibilní, takže je na GMovi, co všechno do své zápletky použije. Tohle je ale potíž celé franšízy Alien/Predator/AvP, která na sebe současně odkazue a současně se různé popírá. Její provázanost je místy sporná. Je to škoda, no. Chtělo by to lepší spolupráci autorů.

U ST tedy čerpám jen z filmové franšízy (a odvozených PC her), protože ty nabízejí konzistentní svět.
Autorská citace #5
21.6.2020 12:55 - efram
Gediman

chápu, mě se prostě jen ta kniha líbí víc. Styl boje proti broukům v ní dává větší smysl. použití lidské síly ve filmu je ober chujovina.

nicméně jako design záměr chápu proč jsi to tak udělal.
Autorská citace #6
21.6.2020 13:15 - Jerson
efram píše:
Proč by to nebylo RPG ?

Gediman píše:
Je to pouze mod, pravidla viz Základní kniha.


Já tu základní knihu četl, a právě pokud jsi tam neudělal nějaké zásadní změny, přijde mi to stále jako wargamingová hra bez figurek. Nevím třeba zda pořád platí, že postavy nemůžou sebrat a použít nalezené vybavení, ale celkově jsou pravidla orientovaná jen na boj.

Tahle příručka pak obsahuje výhradně bojové charakteristiky, ani jeden RPG prvek, třeba popis chování brouků.
Autorská citace #7
21.6.2020 13:25 - Gediman
Píše:
Nevím třeba zda pořád platí, že postavy nemůžou sebrat a použít nalezené vybavení

Už neplatí.

Ano, Void je orientován na boj, to není tajemství. Proto se také nejlíp dělají adaptace světů, které jsou orientované na boj. Jasně, třeba Alien ne vždy (často je to žánrem survival), na druhou stranu, v AvP modu se hraje za mariňáky/PMC, nikoliv třeba za vesmírné truckery nebo kolonisty.
Autorská citace #8
21.6.2020 13:48 - York
Jerson píše:
přijde mi to stále jako wargamingová hra bez figurek


To je i DnD, dokonce se často hraje s figurkama. Rozhodující není, na co má hra hard mechaniky, ale jak se hraje (tedy hard i soft mechaniky dohromady).
Autorská citace #9
21.6.2020 17:02 - Jerson
Aha, takže když dám během hry každé figurce v Člověče nezlob se jméno, charakter, bus budu hrát buď radost, že někoho vyhodí, nebo smutek, že musí spáchat zločin, tak můžu říct, že samotné Člověče nezlob se je RPG?
Protože ho lidé takhle neřadí.

Gediman píše:
Proto se také nejlíp dělají adaptace světů, které jsou orientované na boj.

To na co je svět orientovaný dost záleží na úhlu pohledu. Hra podle Hvězdné pěchoty může být stejně dobře orientovaná na odvahu, odhodlání, věrnost jednotce a vyrovnání se smrtí blízkých lidí, ve které by byl přímý boj proti broukům jen colorem, nikoliv ústředním tématem.
Autorská citace #10
21.6.2020 17:16 - Gurney
Nutno podotknout, že podle Jersona je RPG jakýkoli druh roleplayingu, který se mu líbí. Pokud se mu nelíbí, tak se za RPG nepočítá.

Jinak si nejsem jistý, že Starship Troopers jsou zas tak moc o boji a střílení brouků. Možná když na to člověk kouká poprvé v deseti letech, a nedochází mu celý ten podtext.
Autorská citace #11
21.6.2020 17:55 - York
Jerson píše:
Protože ho lidé takhle neřadí.


Neřadí, protože ho tak obvykle nehrajou a ani v pravidlech není nic, co by je k tomu vedlo.
Autorská citace #12
21.6.2020 18:14 - Jerson
Však právě. A ani v pravidlech Voidu nebylo nic, co by lidi vedlo k tomu hrát ho jako RPG. Nebo jinak - v této příručce to není zcela jistě.
Autorská citace #13
21.6.2020 18:14 - LokiB
Gurney píše:
Jinak si nejsem jistý, že Starship Troopers jsou zas tak moc o boji a střílení brouků


Film či kniha Starship Troopers je jistě o mnohém dalším a spíše ne o střílení brouků. Ale HRANÍ VOJÁKŮ v prostředí světa Starship Troopers jistě o střílení brouků bude hodně. Protože politika, filozofie a zákulisní čachry tam tolik neprosáknou, a psychické schopnosti, řízení vojenských lodí a celých operací ... mno, to je výzva.
Autorská citace #14
21.6.2020 18:49 - Gediman
Gurney: Další fanda RLM? To rád vidím :) Jo, kniha a film mají svůj podtext, faktem ale je, že (filmová) franšíza jako celek už ne - resp. různé díly řeší různá témata. Třeba třetí díl řešil náboženství, Traitor of Mars zase zákulisní čachry. Boj proti broukům je ale vždycky ta hlavní zápletka, kvůli které se na to člověk dívá. Je to koneckonců military sci-fi.

Jestli GM chce do hry zapojit politiku, filozofii a zákulisní čachry, tak může. Nicméně hráči jsou řadoví vojáci na bitevním poli, tak těžko říct, jak se to tam může projevit a co s tím hráči můžou udělat. Nějaká filozofie možná. Mno, návrhy misí jsem do příručky koneckonců dal.
Autorská citace #15
21.6.2020 18:58 - Gurney
A proč to tedy hrát? ...namísto třeba Only War nebo 3:16, kam ty témata jako militarismus a fašismus prosakují docela silně, a navrch nabízejí mnohem různorodější nepřátele pro tu taktickou stránku hry. Nebo jakéhokoli jiného military SF v nějakém lepším systému.
Autorská citace #16
21.6.2020 19:10 - Gediman
U Only War člověk musí mít povědomí o W40k, musí si něco nastudovat. Systém je taky složitější než u Voidu. 3:16 zase nemá žádný fluff, tam si GM musí tuto část dost vymýšlet, plus pravidla nabízejí o dost odlišný herní zážitek, nejsou tak takticky orientovaná a paradoxně nabízí i méně možností. 3:16 je hodně rules-light, Only War zase naopak. Void stojí někde mezi tím.
Autorská citace #17
21.6.2020 19:19 - Aegnor
Gediman píše:
3:16 zase nemá žádný fluff, tam si GM musí tuto část dost vymýšlet

Tak ale fluff máš - ST.
Autorská citace #18
21.6.2020 19:29 - Gediman
To by musel GM udělat ST mod pro 3:16. :) Mno, je fakt, že použít jen fluff bez ničeho dalšího, to by nebylo moc fajn, protože 3:16 obsahuje některé prvky, které v ST nejsou. A naopak neobsahuje ty, které v ST jsou - třeba ty různé typy power armourů.

Jinak ale pořád to bude rules-light hra, se všemi výhodami a nevýhodami. Tím netvrdím, že 3:16 je špatná hra. Osobně ji považuji za naprosto geniální. Její pravidla jen poskytují jiný herní zážitek než Void.
Autorská citace #19
21.6.2020 21:11 - LokiB
Zvláštní je, že někoho překvapuje, že autor Voidu dělá mody pro Void :) místo toho, aby si třeba řekl, že se dá hrát jinde.

když už se někdo rozhodne pro Void, bude jedině dobře, když si v něm bude moci zahrát co bude chtít, protože ne každý chce mít různé systémy pro různé settingy. a jestli některý mod přitáhne někoho k Voidu, tak ze pro autora jedině dobře.

Tedy dělat mody mi z pohledu Gedimana přijde jako pochopitelné a užitečné.
Autorská citace #20
21.6.2020 21:23 - efram
LokiB

jednoznačně musím souhlasit. Jakkoliv jsem void nehral přijde mi sympatický, že autor systému dál přihazuje další možnosti
Autorská citace #21
22.6.2020 00:06 - sirien
Gedimanova oddanost další tvorbě a podpoře systému je naprosto obdivuhodná a jedna z věcí, co mu rozhodně nejde upřít. Popravdě mám takovej dojem, že ze všech cz autorů v tomhle směru už nejspíš drží rekord, minimálně co do dlouhodobé vytrvalosti.
Autorská citace #22
23.7.2022 02:23 - Gediman
Ok, před pár týdny jsem dohrál RTS Starship Troopers: Terran Command a nové prvky z ní jsem přidal do nové verze Void-modu. Plus nějaké ty úpravy a doplnění...

Stahujte zde:
http://www.gediman.cz/starship-troopers-1-1/
Autorská citace #23
24.12.2023 19:02 - Gediman
První letošní vánoční novinkou je nová verze 1.2. Obsahuje nové prvky z RTS Starship Troopers: Terran Command - datadisku Raising Hell a také z FPS Starship Troopers: Extermination. Plus různé úpravy.

Stahujte zde:
http://www.gediman.cz/starship-troopers-1-2/

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.093787908554077 secREMOTE_IP: 3.145.23.123