Koutek dětské radosti: Black Crusade

Po Dark Heresy, Rogue Traderovi a Deatwatch příchází další hra z Wrahammer40k univerza. A musím přiznat, že její námět mi přijde víc než lákavý.

O čem to je?

Stručně řečeno, konečně o něčem zajímavém :) Po tak trochu wargamingové (a pro mě ze všech tří her nejméně atraktivní) Deathwatch se ve Flight Fantasy rozhodli dát hráčům prostředky pro hraní temné strany - tedy uctívačů temných bohů Chaosu, nepřátel Impéria. Lecos bylo rozpracováno už v Dark Heresy, nicméně tentokrát chtějí vše vzít pěkně od podlahy, a proto by měla Black Crusade nabídnout možnost začít hru coby obyvatel divokého vesmíru za hranicemi Impéria, pokusit se uchvátit místo na vrcholu potravního řetězce a jednou možná i vést křížovou výpravu proti uctívačům hnijící mrtvoly na císařském trůnu. Autoři navíc slibují, že čtveřice chaosových bohů/principů dostane svoje víc než lákavé stránky, které byly dosud jen naznačeny.

Systém a mechaniky

Mechanicky by se bude jednat o stejný systém, jaký používají výše jmenovaná rpg od FFG (překousnete-li tedy užívání procentuelního hodu, jehož jedinými opodstatněními jsou určování pozice zásahu v boji a v nové verzi magického subsystému vedlejších efekty při "dablech", jde o systém ve srovnání s DnD 3.5 značně jednodušší a ve srovnání s DnD 4e méně abstraktní i heroický) ovšem s několika změnami. Místo předpřipravených kariér dále rozdělených na ranky (úrovně) z nichž je možné za zkušenosti nakupovat dovednosti a talenty, si hráč tentokrát vybere pouze archetyp, který určuje (a v mnoha případech i dává na výběr) počáteční dovednosti a talenty a další by měly být volně k dispozici, omezeny pouze svou cenou ve zkušenostech. Ze startovních archetypů byly prozatím odhaleny Forsaken (mariňák Chaosu) a Heretek (odpadlý technokněz), mimo nich má kniha obsahovat šest dalších.

V základní knize by se také měl nacházet subsystém pro následovníky, patolízaly a služebníky včetně měřítka jejich loayality. Měřítko má mít také "sláva" (v originále Infamy), větší štávu má dostat stupnice korupce, jejíž vysoká míra může ve spojení s příliš nízkou nebo vysokou slávou vyústit v proměnu v chaospawna nebo naopak démona-prince.

Na co se těším

Na tučnou, nádherně ilustrovanou knihu se stejným množstvím fluffu jako v pěti průměrných dndčkových příručkách. Na mechaniky zajímavě reflektující pakty s temnými silami a čarodějnictví. Na novou, volnější verzi WH systému, bez větších úprav použitelnou pro jiné settingy (co takhle nějaká sword&sorcery, kde má většina hrdinů nějaký ten pakt s "from beyond" bytostmi?).

Čeho se bojím

Že to celé bude o chaosových mariňácích, čarodějích a warlordech a na běžné lidi, kteří prostě jen víc než s fašistickou-feudálním Impériem sympatizují se svobodomyslností Chaosu, už nezbyde místo. Že se tvůrci budou snažit trapně vybalancovat postavy s úplně jiným power levlem. Že hra bude vypadat lákavě, ale podobně jako Dark Heresy jí bude tak trochu chybět koncept jak vlastně takovou hru rozjet a udržet zajímavou. Mechaniky kolem minionů a korupce ve mě nebudí přílišnou důvěru.

Ale hlavně mám po dlouhé době zase dětskou radost z vydání nového rpgéčka.

Oficiální stránky Black Crusade
Další RPG od Flight Fantasy Games
Napsal: Gurney
Autorská citace #41
7.4.2012 16:56 - noir
klaymen: Však to už bude záležet na hráčích, jestli vytvoří věrohodnou kombinaci. Stejně jako v Deathwatch taky mohou hrát lidi za příslušníky kapitul, co spolu moc nevychází (Dark Angels a Space Wolves třeba).

Když vznikne nějaký pěkný sektor, kde se experimentuje se smíšenými jednotkami, tak fakt nevidím problém. A novému sektoru asi neujdeme :) Nicméně myslím, že už některá z křížových výprav v Deathwatch byla pěkně v pytli, co se týká organizace - i tam by tenhle princip fungoval...
Autorská citace #42
7.4.2012 18:58 - Gurney
noir píše:
Only War

Narazil jsem na to zrovna nedávno a přiznám se, že mi to jako zrovna dvakrát zajímavý námět nepřijde. Neříkám že bych si nějakou krátkou kampaň ve stylu Gauntových duchů nebo Třinácté legie nezahrál, ale dlouhodobě by mě to asi zas tak moc nebavilo, podobně jako Deathwatch. Spíš mě zajímá co nového vymyslí s tím systémem.

Btw ta 13.legie je poměrně elegantní odpovědí na otázku jak mít v jedné hře lidi z naprosto odlišných jednotek - 13. je vězeňská jednotka složená ze kriminálníků, zrádců nebo notorických porušovatelů vojenských pravidel, ale kvůli svým cenným schopnostem mají poslední šanci neskončit před popravčí četou a hrdiskou smrtí se vykoupit ze svých hříchů. Zajímavé zápletky a sebevražedné mise na těch nejnebezbečnějších místech známého vesmíru zajišteny..
Autorská citace #43
7.4.2012 19:07 - noir
Gurney: Mě se líbí, jak FFG moc dobře ví, že se nejlíp prodávají základní příručky. A tak je vydávají.

Jestli by mě to bavilo? Asi po BC nejmíň z toho, co zatím k WH40K vyšlo. Ale na nějaký one-shot by to nemuselo být špatné; krátká sebevražedná mise by mohla být sranda. Mě by na tom nebavilo asi hlavně to, že armádní prostředí IMHO dost potlačuje svobodu hráče - rozkazy se prostě musí poslouchat :(

Furt mi přijde jako nejinspirativnější Rogue Trader a Deathwatch (mám prostě rád superhrdinský žánr). Ale něco Nepřítel před branami ve světě WH40K by mohlo být fajn - a je tam i ten komisař :)
Autorská citace #44
8.4.2012 18:08 - klaymen
noir píše:
klaymen: Však to už bude záležet na hráčích, jestli vytvoří věrohodnou kombinaci. Stejně jako v Deathwatch taky mohou hrát lidi za příslušníky kapitul, co spolu moc nevychází (Dark Angels a Space Wolves třeba).


Akurat ze ten spor medzi DA a SW ma len formu ritualneho suboja pri vzajomnom stretnuti, nie ze by po sebe strielali na pohlad.
A je mi jasne ze ide o vierohodnu kombinaciu, ale zahrnutie urcitych (aj ked preslavenych) plukov v pravidlach mi pripada ako fluff fail zo strany FFG. Netvrdim ze to tak bude, iba sa obavam ze by to mohlo nastat.
Autorská citace #45
8.4.2012 19:12 - noir
klaymen: Nejsem úplně znalcem WH40K fluffu, ale v jedné z knížek o Ragnatovi to tak dopadlo - začali po sobě střílet hned.

A hlavně - nikdo přece hráče nenutí, aby hráli nesmyslné pluky v kombinaci. Dostávají jen do rukou seznam jednotek, které se jim líbí. Všichni můžou hrát za Tanithské, nebo Catachany - anebo zažít zmatek při promíchání jednotek, kdy se každý bude snažit bojovat svým způsobem a dopadne to hrozně. Anebo vznikne něco jako Gurneyova třináctka a pak bude to, že jsou z nejrůznějších pluků nejmenší problém :)

Ostatně ono to snadno může nastat i v DW - když se spojí Black Templar s nějakým volnomyšlenkářským knihovníkem, asi z toho taky bude průšvih... O Black Crusade ani nemluvím...
Autorská citace #46
9.4.2012 19:01 - klaymen
Co som si to pozrel tak obcas to medzi DA a SW naozaj skoncilo prestrelkou.
A v DW neviem ci by nejaky marinak, ktory zrovna nie je Blood Angel trpiaci zachvatom Black Rage riskoval zahanbenie svojich druhov tym, ze by ho vykopli z DW po tom ako napadol ineho brata marinaka.

O tych plukoch ale narazam na to, ze mix *vhodnych* plukov je uveritelny a ja sa obavam ze FFG sa na to vykaslu kvoli cool factoru. Tak isto ako nikto necaka od Imperial Fists prikladnu partizansku vojnu (co je specialita napriklad Raven Guard), pochybujem ze by niekto zavolal do komanda za nepriatelske linie vojaka z Death Korps co sa cely zivot plazil v zakopoch. Snad uz teraz pochopis ako to myslim.
Autorská citace #47
9.4.2012 20:28 - Gurney
klaymen píše:
O tych plukoch ale narazam na to, ze mix *vhodnych* plukov je uveritelny a ja sa obavam ze FFG sa na to vykaslu kvoli cool factoru.

A není lepší hrát cool hru než řešit jestli hraju přesně podle settingu? Každá z tý série wh40k her je oproti kánonu aspoň decentně upravená, aby se v nich dobře hrálo rpgčko.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.096784830093384 secREMOTE_IP: 18.97.9.169