Koutek dětské radosti: Black Crusade

Po Dark Heresy, Rogue Traderovi a Deatwatch příchází další hra z Wrahammer40k univerza. A musím přiznat, že její námět mi přijde víc než lákavý.

O čem to je?

Stručně řečeno, konečně o něčem zajímavém :) Po tak trochu wargamingové (a pro mě ze všech tří her nejméně atraktivní) Deathwatch se ve Flight Fantasy rozhodli dát hráčům prostředky pro hraní temné strany - tedy uctívačů temných bohů Chaosu, nepřátel Impéria. Lecos bylo rozpracováno už v Dark Heresy, nicméně tentokrát chtějí vše vzít pěkně od podlahy, a proto by měla Black Crusade nabídnout možnost začít hru coby obyvatel divokého vesmíru za hranicemi Impéria, pokusit se uchvátit místo na vrcholu potravního řetězce a jednou možná i vést křížovou výpravu proti uctívačům hnijící mrtvoly na císařském trůnu. Autoři navíc slibují, že čtveřice chaosových bohů/principů dostane svoje víc než lákavé stránky, které byly dosud jen naznačeny.

Systém a mechaniky

Mechanicky by se bude jednat o stejný systém, jaký používají výše jmenovaná rpg od FFG (překousnete-li tedy užívání procentuelního hodu, jehož jedinými opodstatněními jsou určování pozice zásahu v boji a v nové verzi magického subsystému vedlejších efekty při "dablech", jde o systém ve srovnání s DnD 3.5 značně jednodušší a ve srovnání s DnD 4e méně abstraktní i heroický) ovšem s několika změnami. Místo předpřipravených kariér dále rozdělených na ranky (úrovně) z nichž je možné za zkušenosti nakupovat dovednosti a talenty, si hráč tentokrát vybere pouze archetyp, který určuje (a v mnoha případech i dává na výběr) počáteční dovednosti a talenty a další by měly být volně k dispozici, omezeny pouze svou cenou ve zkušenostech. Ze startovních archetypů byly prozatím odhaleny Forsaken (mariňák Chaosu) a Heretek (odpadlý technokněz), mimo nich má kniha obsahovat šest dalších.

V základní knize by se také měl nacházet subsystém pro následovníky, patolízaly a služebníky včetně měřítka jejich loayality. Měřítko má mít také "sláva" (v originále Infamy), větší štávu má dostat stupnice korupce, jejíž vysoká míra může ve spojení s příliš nízkou nebo vysokou slávou vyústit v proměnu v chaospawna nebo naopak démona-prince.

Na co se těším

Na tučnou, nádherně ilustrovanou knihu se stejným množstvím fluffu jako v pěti průměrných dndčkových příručkách. Na mechaniky zajímavě reflektující pakty s temnými silami a čarodějnictví. Na novou, volnější verzi WH systému, bez větších úprav použitelnou pro jiné settingy (co takhle nějaká sword&sorcery, kde má většina hrdinů nějaký ten pakt s "from beyond" bytostmi?).

Čeho se bojím

Že to celé bude o chaosových mariňácích, čarodějích a warlordech a na běžné lidi, kteří prostě jen víc než s fašistickou-feudálním Impériem sympatizují se svobodomyslností Chaosu, už nezbyde místo. Že se tvůrci budou snažit trapně vybalancovat postavy s úplně jiným power levlem. Že hra bude vypadat lákavě, ale podobně jako Dark Heresy jí bude tak trochu chybět koncept jak vlastně takovou hru rozjet a udržet zajímavou. Mechaniky kolem minionů a korupce ve mě nebudí přílišnou důvěru.

Ale hlavně mám po dlouhé době zase dětskou radost z vydání nového rpgéčka.

Oficiální stránky Black Crusade
Další RPG od Flight Fantasy Games
Napsal: Gurney
Autorská citace #1
6.6.2011 16:15 - Blaine
Autorská citace #2
6.6.2011 18:02 - Gurney
Blaine píše:
Nemuzes mit normalni lidi ve stejne knize s marinaky. To proste nejde a nefunguje.

Pokud stavíš na tom, že postavy musí být herně vyvážené tak ne. Nicméně není to jediný přístup, třeba Burning Wheel se tím vůbec nezabývá a klidně vedle sebe postaví vidláka a pětisetletého epického elfkého šermíře (pokud si tedy hráčí takové postavy vytvoří). A stejnětak bych viděl jako možnost, že spolu pobývají třeba uprchlík z nějakého úlového světa a mariňák, co před sto lety zradil chapteru (přitom tohle je zrovna příklad party, kde se můžou docela dobře doplňovat - uprchlík by sám asi nepřežil první bitku do které by se dostal, ale na druhou stranu třeba umí poloprofesionálně vyřešit lecjaký technický problém a narozdíl od mariňáka se jeho sociální skilly neomezují na "rally squad!"). Fokus té hry je pak samozřejmě úplně někde jinde než na bojových encounterech (dalo by se to třeba pojmout jako taková "grim road movie" a nazval bych to "Higway to Hell" :)

Ale máš pravdu že to bych asi chtěl moc.

Jinak souhlasím, že Rogue Trader je z dosud vydaných WH40k rpgéček nejzajímavější, přijde mi že jako jedinná z těch her na settingu staví, místo aby jím byla omezená. Dark Heresy by byla skvělá, kdyby dávala konkrétnější vodítka jak vést hru skr různé tiery, od nejmizernějšího akolyty po nejpřednějšího Inkvizitora, který si může dělat cokoli, co nevypadá před high lordy Terry jako otevřená rebelie.
Autorská citace #3
6.6.2011 18:10 - Gurney
WTF?! On může autor blogu editovat všechny cizí příspěvky do diskuze?! Proč?! Co to má za smysl?!

Blaine: V domnění že píšu vlastní odpověď do vlastního okna, se mi podařilo smazat tvůj post (doteď jsem netušil že je to možné), za což se velice omlouvám.
Autorská citace #4
6.6.2011 19:30 - noir
Já teda nevím, co psal Blaine, ale docela si dokážu představit, že jsou v 40k univerzu "normální" týpci, kteří se mariňákům minimálně vyrovnají. IMHO zapojení postav z Ascensionu do Deathwatche může docela fungovat. Drsňáci jako imperiální assasini, inkvizitoři-psyonici jako Ravenor - ti jsou na stejném power levelu jako Astartes.
Autorská citace #5
6.6.2011 23:05 - Blaine
No ja bych si v DH nedokazal predstavit nic jineho nez drsnou noir akci pro dva hrace, ktera se da hrat jako kampan nebo kratka dobrodruzstvi, kde vetsina postav na konci dobrodruzstvi hnusne umre. Epicke konce by mely potkat vetsinu akolytu. Mohl by je vazat nejaky spolecny prvek zakladniho pribehu, ale hlavni postavy by se mely dost vyrazne menit.
Hlavne je sice mozne, ze by nejak slo zapojit postavy z Ascension, ale ja to proste nevidim. Ja nevidim, jak by mohla do tak vysokeho levelu prezit nejaka postava, kterou bych jeste chtel hrat. Stejne tak nevidim jedineho "bezneho" marinaka, ktereho bych chtel hrat. Vsechno je For the Emprah! a BLAM pokud to delas spatne nebo se jen znelibis nejakemu vyse postavenemu inkvizitorovi.
Jedine co by asi slo hrat je epicka kampan plna intrik mezi jednotlivymi frakcemi Imperia.
Ale ja celkove fluff WH40k moc nemusim.
Autorská citace #6
7.6.2011 01:29 - Gurney
noir: Jako po stránce mechanické nevidím důvod proč by se nedal Ascension a Deatwatch kombinovat, horší to bude po stránce příběhové (pokud se tedy budeš aspoň trochu držet settingu) páč tím ještě víc vynikne, že iknvizitoři jsou vyjímečné a často svérazné individuality, kdyžto mariňáci jsou "ten s velkou ganou", "týpek s kladivem" a psyker + asi by byl problém takovou skupinu příběhově omlouvat dlouhodoběji (ale to je problém celých kariér nejen v Ascensionu ale už v Dark Heresy).

Blaine: Já tedy moc nevidím důvod, proč by si inkvizitor neměl vybrat partu vyjímečných lidí ze všech možných míst a sociálního postavení. Následně je začne posílat na různé mise, postupně zjišťují, že případy které řeší mají něco společného, zapojí se do toho nějaký plot...

Blaine píše:
Vsechno je For the Emprah! a BLAM pokud to delas spatne nebo se jen znelibis nejakemu vyse postavenemu inkvizitorovi.

To je právě problém že všichni berou WH40k hrozně absolutně - přijdeš pozdě do práce a dostaneš kulku do hlavy. Já o tom settingu přemýšlím spíš jako o společnosti, která má moderní technologie, ale přitom středověké myšlení. Když plácneš na veřejnosti že Emperor je mrtvola nepřižene se za tebou Inkvizice. Lidi se na tebe budou koukat jako na amorálního týpka a budou tebou opovrhovat, maximálně se o tobě někdo zmíní místnímu knězi, ten do tebe bude hučet teologický věci, kterým nebudeš schopen se svým vzděláním oponovat a až nebudeš vědět ani čí jsi, tak jako 99% lidí prostě odvoláš. U akolytů je to tím markantnější, že jsou navíc užiteční důležitým lidem. Vysoce postavený inkvizitor by se nikdy nedostal tak vysoko, kdyby nebyl hustý pragmatik a poslední co udělá takový týpek je zabít užitečného služebníka jen proto že ho nemá rád.
Autorská citace #7
7.6.2011 10:08 - Blaine
Gurney: to je problem s lidma se kteryma bych to hral. Oni to prave berou hrozne absolutne a abych pravdu rekl, tak WH40k s nimi by byl hnusny zazitek. Zkouseli jsme DH hrat v dobe kdy vyslo (kdy ho jeste delala Black Library) a dalo by se rict, ze jsme jenom skouzli po povrchu a hrali nejake kombaty. Coz me teda ale vubec nebavilo.
Autorská citace #8
7.6.2011 10:26 - noir
Mě by cokoliv z WH40 docela bavilo, ale neměl jsem příležitost si to vyzkoušet. Ale řekl bych, že je to dost drsný zážitek. Největší pecka pro mě bylo vyprávění z Rites of Battle - je tam jako klasické mise popsané vyvraždění nějaké mírumilovné planety členy Deathwatche. Domorodci s oštěpy se dva týdny bránili týmům elitních Astartes, pak byli vyhubeni do jednoho. Jako něco takovýho hrát, cítil bych se jako ten nejhorší nácek světa, brr. Myslím, že to musí být hodně depresivní zážitek. A místo pro rolepalying je IMHO dost místa i u mariňáků...
Autorská citace #9
7.6.2011 11:59 - Blaine
noir: Bohuzel ne kazda skupina je schopna to tak odehrat. Treba ted hraji WoD, Mortaly a jeden z mych spoluhracu si stezuje, ze nema co a jak hrat, protoze ma vymaxovanou strelbu a kdyz popravi nejakeho studentika tak se brani pred ztratou humanity... Takze ne uplne vsichni jsou schopni hrat charaktery, kteri maji vetsi hloubku, jak bojove masiny, pripadne vtipky a vtipky. Vazna hra neni s urcitou skupinou lidi uplne jednoducha a nekdy proste nejde. A abych pravdu rekl postoj k WH40k v mem okoli je takovy, ze bych to ani moc hrat v delsim rezimu hrat nechtel.
Jo one-shotove dobrodruzstvi, ktere bude koncit standartni Bolivian army endingem. Nebo necim podobnym. Ale rozhodne bych zde nechtel hrat nic delsiho z WH40k.
Autorská citace #10
7.6.2011 15:53 - alef0
To je klasický problém zrazenia preferencií, keď jeden hráč to chce hrať ako oddychovú killovačku, kde všetci hádžu hlášky, ale nič neriešia, a niekto iný to chce hrať ako serióznu dilemu... obohatený o bonus, že niekto si vysníva Warhammer s ideálnou družinou a ideálnym GMom, lenže taký nie je a ostatní hráči to len domrvia.

Neskúšal si to hrať 1:1?
Autorská citace #11
7.6.2011 20:56 - Blaine
alef0: no jelikoz tedka mam sve RPG vyziti splnene na maximum, tak to nemusim resit:) Mam tedka WoD, od zari se vratim se voji kampani k DnD. A jeste mam obcas nejake Exalty, v tehle parte po skonceni soucasneho dobrodrustvi chci udelat pruzkumnou Space Operu z obdobi lidske kolonizace, takze nejaka low-tech sci-fi (cti - idealne Cowboy Bebop, Firefly apod.)
Jedna na jedna nevim nevim. Mozna by to slo, ale potreboval bych se na to s nekym domluvit a nevim, jestli zrovna v soucasnosti jsou u nas hraci, kteri by na to pristoupili. Dokonce si nejsem jis, jeslti bych to zvladl natolik ja jako Vypravec, abych se k tomu chtel vratit. Jsem rad, ze tedka Vypravecsky odpocivam.
Autorská citace #12
7.6.2011 23:19 - alef0
Hej, rozumiem, to je potom asi len také nostalgické snívanie, presne to zažívam :-)
Autorská citace #13
8.6.2011 09:09 - Gurney
Blaine píše:
Treba ted hraji WoD, Mortaly a jeden z mych spoluhracu si stezuje, ze nema co a jak hrat, protoze ma vymaxovanou strelbu a kdyz popravi nejakeho studentika tak se brani pred ztratou humanity...

Pokud je takový hráč rozumný a prostě ho baví občas si zabojovat, tak si myslím že by mu takový i "přízemní WH40k" sedl víc, konečně mít morální volby a sociální encountery na každém kroku se taky časem zají a nějaký fight "just for fun" se tam vměstná dle mého mnohem snáze než do mortálských WoD. Pokud je takových hráčů víc nebo dokonce většina, tak už by ta hra skončila asi trochu někde jinde (v tom případě ale moc nechápu jak hrajete WoD, pokud to teda není hra ve stylu drogové kartely na mexicko-americké hranici, parta žoldáků nebo něco podobného).
Autorská citace #14
8.6.2011 23:15 - Blaine
WoD mame tedka nastaveny jako postupne pronikani do tajemna. Moji postavu evidentne sleduje duch zeny, ktera zemrela castecne proto, ze ji moje kvitko svedlo a diky tomu mel jeji manzel duvod se s ni rozvest a nejak to nastrazit, ze se zabila sama. A muj rusky kolega pornofotograt, ktery utekl z vezeni ma/mel babusku, ze ktere mam trochu strach, kdyby se nahodou objevila. No on tvrdi, ze je mrtva. Ale moc mu to neverim. A poslednimu kolegovi (to je ten strelec) se taky zacina dit neco divneho. Hlavne po nas nekdo jde, ted jsem musel vyuzit do plna nejake favors, co jsem mel u jednoho drogoveho dealera, abychom se dostali k nejake vyzbroji a bezpecnemu ubytovani.
Autorská citace #15
9.6.2011 01:04 - alef0
Skvele napady!
Autorská citace #16
9.6.2011 09:28 - Blaine
alef0: Hlavne jsem si sveho svudnika udelal bez minulosti, jedine co jsem vedel, bylo ze jsem byl snatkovy podvodnik, American a jsem v Anglii na uteku. A tak nejak jsem si behem tri sezeni vykrystalizoval, ze ma svedomi a ze ho sakra stve, kdyz se zeny, ktere svedl a okradl zabiji. No a ted je to podporene tim, ze mam s sebou sveho vlastniho ducha.

Abych se vratil k WH40k - chtel bych se zeptat, jestli jste to teda skutecne nekdo hral a s jakym uspechem. Docela rad bych si precetl nejake pribehy a treba se inspiroval.
Autorská citace #17
9.6.2011 21:49 - Gurney
Prozatím jsme hráli několik hack'n'slash oddychovek na téma Imperiální garda, ale mám v plánu připravit nějaký Rogue Trader one-shot.
Autorská citace #18
16.6.2011 20:55 - Gurney
U příležitosti Free RPG Day v Minnesotě byly zveřejněny dva ze čtyř osobních deníků postav určených pro ukázkové hraní. Jde o celkem tuctového Khorneho šílence (mariňák chaosu) a o něco zajímavější psykerku. Mezi známé startovní archetypy tím přibyli Chosen (pravděpodobně další varianta Chaosového mariňáka podobná archetypu Forsaken, těžko říct jestli bude zahrnovat i válečníky bez genetických úprav a implantátů) a Psyker (mág, či v kontextu BC spíše warlock) Podrobnosti a osobáky samotné zde

Co mě zaujalo?
Infamy se tváří jako desátá vlastnost vedle ostatních, známých z předchozích her. Vzbuzuje to zajímavé otázky, jako zda snad bude zvyšována, stejně jako ostatní vlastnosti za XP, (což mi ale nedává z designérského hlediska příliš smysl) nebo je prostě pro téma hry jen tak důležitá (já si ji představoval spíš jako stupnici podobnou Corruption a Insanity).

U dovedností přibyla kolonka "mastery +30". U předhozích her šlo mít hodnotu dovednosti rovnou polovině související vlastnosti (netrénovaná), rovnou této vlastnosti (trénovaná), vlastnost +10 (mastery) nebo vlastnost +20 (mastery 2).

Obyčejný melee attack už zřejmě není Challenging (+0) ale Ordinary (+10) test. Předpokládám že jde o snahu o větší "zrovnoprávnění" melee a ranged zbraní, protože byť se např. Rogue Trader tváří, že používat chladné zbraně je regulérní styl boje, v praxi je vyprázdnit zásobník do osoby dva metry od střelce za +50 bonus a potenciálně i několikanásobné zranění.

Potěšilo mě, že khorňák je po fyzické stránce (ve srovnání s psykerkou i postavami z DH a RT) hrozný krutor.
Autorská citace #19
16.6.2011 22:40 - noir
Gurney: Nebyly plus třicítky už v Ascension?
Autorská citace #20
17.6.2011 05:11 - Gurney
noir: V Ascension jsou mastered skills, což je +20 k několika souvisejicím skillům.

EDIT: Ono "mastery +30" dost možná nahrazuje trochu podivný talent "Talented", což je +10 k nějakému skillu (sčítá se s mastery +20, pokud ho správně chápu).
Autorská citace #21
20.6.2011 23:55 - Gurney
Další prewiev, tentokrát archetypů Sorcerer (space mariňák - psyker, obrácený k chaosu nebo rovnou chaos mariňácký psyker) a Apostate (vyjednávač, demagog nebo vůdce).

Z archetypů a hlavně příkladů postav začínám mít tak trochu podobný dojem jako z classů v Dark Heresy (byť tam je vše ještě umocněno, tím že se postavy postupují po rancích jakoby pokračovali ve své předchozí kariéře, místo aby se z nich stávali agenti Inkvizice), tedy všechny vypadají hrozně pěkně a umožňují hrát v podstatě cokoli, ale jak dát dohromady skupinu, která bude mít aspoň trochu logiku (obzlášť v rámci settingu) a nějakou rp motivaci chvíli pobývat společně je čistě na fantazii hráčů a kniha samotná k tomu mlčí.

Trošku mě zklamalo že Khorne (bůh násilí, zlosti a nenávisti) nejen že neposkytuje žádné psykerské schopnosti, ale dokonce psykery zavrhuje. Ve wargame codexech sice chaos sorcerer nemůže být zasvěcený Khornemu (nemůže mít Mark of Khorne), ale přece jen, pro účely rpg se autoři mohli trošku odvázat, minimálně protože bořit baráky jen tím že se naštvu je prostě cool.
Autorská citace #22
24.6.2011 11:13 - noir
Teď jsem si všiml, že vydali free deníky postav pro Deathwatch, které jsou pro hrdiny filmy Warhammer. Řekl bych "Tři palce nahoru!", ale mohlo by to znít mutantsky...
Autorská citace #23
24.6.2011 13:55 - Gurney
Skvělá věc, dodávám odkaz
Autorská citace #24
26.6.2011 16:10 - noir
A další pěkné novinky z FFG: http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=2399
Mrkl jsem na to jen zběžně, ale fakt to vůbec nevypadá špatně...
Autorská citace #25
26.6.2011 19:22 - Gurney
Hustý, celý dobrodružství co se hrálo na Free RPG Day i s postavama, tomu říkám prewiev! Asi budem testovat...
Autorská citace #26
18.7.2011 14:02 - Gurney
Autorská citace #27
27.7.2011 17:39 - Gurney
Nový článek, tentokrát celkem balast, v podstatě tam jen potvrzují, že systém bude kompatibilní s předchozími hrami a na těch pár věcí co bude jinak tam bude upozorněno + že handbooky co už k chaosákům vyšly v rámci hlavně Dark Heresy se budou hodit i k BC.
Autorská citace #28
26.8.2011 13:15 - Gurney
Krátký rozhovor o BC a nějaké linky

Jinak první výtisky už údajně byly k dispozici na Gem Conu, bohužel se zatím nenašel nikdo, kdo by poskytl nějaké pdf prewiev... (hodlám si to koupit, takže s případnými Wickovskými kecy na téma "CHEAP FUCKING BASTARDS" běžte prosím do háje)
Autorská citace #29
29.8.2011 22:12 - Blaine
Tak uz je to na netu - dokonce i u me na disku.
Autorská citace #30
1.9.2011 12:27 - noir
A nebyl by link, pls?
Autorská citace #31
10.9.2011 15:20 - noir
Tak jsem si pročetl pravidla a mám s tím docela problém. Fakt si moc nedokážu představit, že bych hrál některého z těch úchylů, vrahů a maniaků, které mi Black Crusade nabízí. Přijde mi to už jako hrozně, hrozně proti mému naturelu. Jinak je to samozřejmě nádhera, parádní obrázky, jednoduchá pravidla, různorodé chraktery, skvělé prostředí.
Autorská citace #32
10.9.2011 15:56 - Sethi
Protože všechny tvoje postavy jsou jinak perfektně normální...?
Autorská citace #33
10.9.2011 16:24 - noir
Sethi: Jako normální nejsou, o tom žádná. Vlastně jsou spíš na druhém konci tohohle spektra - ale ti úchylové z Black Crusade jsou "zlí" tak nějak prvoplánově. A hlavně: jsou takoví všichni. Zkoušel jsem hrát "zlou" kampaň jen párkrát, ale nikdy mi to nefungovalo. Ach jo.
Autorská citace #34
10.9.2011 16:25 - Alnag
Noir: Mám pro tebe závratnou myšlenku. Když všichni ostatní hrajou zlou kampaň. Vytvoř si někoho dobráckého. ;-) Změní to tvůj svět.

Sethi: Nemáš se učit nebo tak něco?
Autorská citace #35
12.9.2011 01:44 - Gurney
Souhlasím že pravidla fakt vyznívaj ve stylu "pojďme děti, zahrajeme si na vrahy a úchyláky!" a ohledně roleplayování záporáků jsem tam zaznamenal jen takový rámeček "jak být zlý a nepozabíjet se navzájem v rámci skupiny". Nicméně u FFG je zvykem dělat core handbook se systémem, obecným úvodem do settingu a takovým GMasterovským minimem, cca do roka pak obvykle vychází nějaký "Inquisitor's handbook", s věcmi typu jak si vlastně tu hru představují a jak ji vést, tak snad tam.

Btw docela zajímavý thread, kde různí lidé postují svoje náměty na kampaň v BC. Zvlášť ty víc "přízemní" mi přijdou velmi sympatické.

Jinak knížka je takový "FFG standart" takže luxus - celobarevná, s krásnými ilustracemi, přehledná (byť pořád považuju za nejpovedenější Dark Heresy). Systém mi přijde poměrně jednoduchý a elegantní (pokud se tedy přenesete přes procentuální hod, ale to už je u WH tak nějak norma) a přitom nabízí poměrně dost možností co se týká tvorby a následného vymazlování postavy. Docela se mi zamlouvá i představa použít to i pro nějakou klasičtější fantasy (t.j. počítat expové ceny za všechno jako allied, s lehce upravenými skilly a startovními archetypy a se spelly ve formě psychic powerů z Dark Heresy (přece jen, v BC těch powerů zas tolik není).
Autorská citace #36
6.4.2012 18:55 - noir
Kdyby to někoho zajímalo, tak FFG oznámili nový produkt z téhle řady: Only War! (http://www.fantasyflightgames.com/edge_minisite.asp?eidm=201&enmi=Only%20War)Tentokrát se bude věnovat krátkým životům kanónenfutru - aneb imperiální pěchota. Být Gedimanem, počkám s Voidem ještě půl roku, zase by mohl něco vykrást...
Autorská citace #37
6.4.2012 22:43 - Vojtěch
Hurá! Konečně něco pro mě po pirát... eee... obchodnících.
Autorská citace #38
6.4.2012 23:03 - klaymen
Podla vsetkeho to vyzera na hru za nejake speciale komando. No fluffovo mi nesedi ze hraci mozu byt z roznych plukov, napr. Kriegcan, Catachanec a Elysianec maju uplne ine sposoby boja a neviem si predstavit takyto gulas na urovni druzstiev. Pluky sa obas spoja, ale to je skor vynimka.
Navyse komisar ako hratelna class mi tiez trochu nesedi k meritku hry.
Autorská citace #39
7.4.2012 09:11 - noir
klaymen: třeba se bude dát hrát i rovnou za celá družstva... A setkání vojáků z nejrůznějších jednotek a ras je ve válečných filmech klasika - v těch nejhorších situacích a zmatku vřavy se přece jednotky promísí tak snadno.
Autorská citace #40
7.4.2012 15:40 - klaymen
noir:

http://www.fantasyflightgames.com/edge_minisite_sec.asp?eidm=201&esem=1

As Imperial Guardsmen, your characters will be called upon to undertake dangerous missions deep behind enemy lines. Your squad might be ordered to infiltrate an enemy base to acquire vital logistical plans, or to quickly set up an ambush against an incoming xenos convoy.

Zvyraznena cast hovori za seba.
A ano, premiesane jednotky davaju zmysel. Obcas. A pri kazdej novej druzine (za predpokladu ze nebudu vsetci pochadzat z jedneho pluku, ale napriklad aj kazdy z ineho) hovorit o tom ze ti kreteni z Administrata alebo Departmento Munitorium zasa zmiesali pluky ako sa im zachcelo mi pripada trochu pritiahnute za vlasy, pri Deathwatch to perfektne sedi bez toho aby si sa musel dotknut fluffu.

Navyse pri style hry (behind enemy lines) mi tam niekolko plukov vobec nesedi (napriklad aj Mordian Iron Guard, ktori su na jednom artworku). Catachan, Elysian, Cadian, Harakoni, Tallarn - nemam namietky. Death Korps, Mordian - ani omylom. Armageddon, mozno.
Autorská citace #41
7.4.2012 16:56 - noir
klaymen: Však to už bude záležet na hráčích, jestli vytvoří věrohodnou kombinaci. Stejně jako v Deathwatch taky mohou hrát lidi za příslušníky kapitul, co spolu moc nevychází (Dark Angels a Space Wolves třeba).

Když vznikne nějaký pěkný sektor, kde se experimentuje se smíšenými jednotkami, tak fakt nevidím problém. A novému sektoru asi neujdeme :) Nicméně myslím, že už některá z křížových výprav v Deathwatch byla pěkně v pytli, co se týká organizace - i tam by tenhle princip fungoval...
Autorská citace #42
7.4.2012 18:58 - Gurney
noir píše:
Only War

Narazil jsem na to zrovna nedávno a přiznám se, že mi to jako zrovna dvakrát zajímavý námět nepřijde. Neříkám že bych si nějakou krátkou kampaň ve stylu Gauntových duchů nebo Třinácté legie nezahrál, ale dlouhodobě by mě to asi zas tak moc nebavilo, podobně jako Deathwatch. Spíš mě zajímá co nového vymyslí s tím systémem.

Btw ta 13.legie je poměrně elegantní odpovědí na otázku jak mít v jedné hře lidi z naprosto odlišných jednotek - 13. je vězeňská jednotka složená ze kriminálníků, zrádců nebo notorických porušovatelů vojenských pravidel, ale kvůli svým cenným schopnostem mají poslední šanci neskončit před popravčí četou a hrdiskou smrtí se vykoupit ze svých hříchů. Zajímavé zápletky a sebevražedné mise na těch nejnebezbečnějších místech známého vesmíru zajišteny..
Autorská citace #43
7.4.2012 19:07 - noir
Gurney: Mě se líbí, jak FFG moc dobře ví, že se nejlíp prodávají základní příručky. A tak je vydávají.

Jestli by mě to bavilo? Asi po BC nejmíň z toho, co zatím k WH40K vyšlo. Ale na nějaký one-shot by to nemuselo být špatné; krátká sebevražedná mise by mohla být sranda. Mě by na tom nebavilo asi hlavně to, že armádní prostředí IMHO dost potlačuje svobodu hráče - rozkazy se prostě musí poslouchat :(

Furt mi přijde jako nejinspirativnější Rogue Trader a Deathwatch (mám prostě rád superhrdinský žánr). Ale něco Nepřítel před branami ve světě WH40K by mohlo být fajn - a je tam i ten komisař :)
Autorská citace #44
8.4.2012 18:08 - klaymen
noir píše:
klaymen: Však to už bude záležet na hráčích, jestli vytvoří věrohodnou kombinaci. Stejně jako v Deathwatch taky mohou hrát lidi za příslušníky kapitul, co spolu moc nevychází (Dark Angels a Space Wolves třeba).


Akurat ze ten spor medzi DA a SW ma len formu ritualneho suboja pri vzajomnom stretnuti, nie ze by po sebe strielali na pohlad.
A je mi jasne ze ide o vierohodnu kombinaciu, ale zahrnutie urcitych (aj ked preslavenych) plukov v pravidlach mi pripada ako fluff fail zo strany FFG. Netvrdim ze to tak bude, iba sa obavam ze by to mohlo nastat.
Autorská citace #45
8.4.2012 19:12 - noir
klaymen: Nejsem úplně znalcem WH40K fluffu, ale v jedné z knížek o Ragnatovi to tak dopadlo - začali po sobě střílet hned.

A hlavně - nikdo přece hráče nenutí, aby hráli nesmyslné pluky v kombinaci. Dostávají jen do rukou seznam jednotek, které se jim líbí. Všichni můžou hrát za Tanithské, nebo Catachany - anebo zažít zmatek při promíchání jednotek, kdy se každý bude snažit bojovat svým způsobem a dopadne to hrozně. Anebo vznikne něco jako Gurneyova třináctka a pak bude to, že jsou z nejrůznějších pluků nejmenší problém :)

Ostatně ono to snadno může nastat i v DW - když se spojí Black Templar s nějakým volnomyšlenkářským knihovníkem, asi z toho taky bude průšvih... O Black Crusade ani nemluvím...
Autorská citace #46
9.4.2012 19:01 - klaymen
Co som si to pozrel tak obcas to medzi DA a SW naozaj skoncilo prestrelkou.
A v DW neviem ci by nejaky marinak, ktory zrovna nie je Blood Angel trpiaci zachvatom Black Rage riskoval zahanbenie svojich druhov tym, ze by ho vykopli z DW po tom ako napadol ineho brata marinaka.

O tych plukoch ale narazam na to, ze mix *vhodnych* plukov je uveritelny a ja sa obavam ze FFG sa na to vykaslu kvoli cool factoru. Tak isto ako nikto necaka od Imperial Fists prikladnu partizansku vojnu (co je specialita napriklad Raven Guard), pochybujem ze by niekto zavolal do komanda za nepriatelske linie vojaka z Death Korps co sa cely zivot plazil v zakopoch. Snad uz teraz pochopis ako to myslim.
Autorská citace #47
9.4.2012 20:28 - Gurney
klaymen píše:
O tych plukoch ale narazam na to, ze mix *vhodnych* plukov je uveritelny a ja sa obavam ze FFG sa na to vykaslu kvoli cool factoru.

A není lepší hrát cool hru než řešit jestli hraju přesně podle settingu? Každá z tý série wh40k her je oproti kánonu aspoň decentně upravená, aby se v nich dobře hrálo rpgčko.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.35620403289795 secREMOTE_IP: 34.200.252.156