Vedení hry (podle Jersona)

Komentáře k vedení hry a další (ne)související témata
Napsal: Jerson
1.6.2019 19:15 - sirien
Log 1=0 píše:
a myslím, že to nebude skutečný horor.

Já ho hrál kdysi, sice hodně twistovanýho, ale hrál a nemám dojem, že by nešel hrát hororově, pokud to tak GM bude chtít pojmout. Jako neni to zdaleka to nejhororovější co sem kdy viděl, ale že to je hororový bych tomu fakt neupíral.
1.6.2019 19:29 - Jerson
Loki, nevím jaké parametry má v DrD takový MP39, takže to řeknu jinak. Pokud platí, že podle každého RPG se dá odehrát všechno, tak rozhodně neplatí, že by to dokázal každý.

Stejně tak nedokážu v pravidlech DnD odehrát příběh s hororovou atmosférou, i když s tím samým člověkem se mi to v Omeze podařilo o dost lépe (protože v Omeze nemohl uvažovat v bojových termínech MMO RPG).
1.6.2019 19:54 - LokiB
MP39 v DrD parametry:

Jeden výstřel:
Síla: 6
Útočnost: +4
Malý dostřel: 25
Střední dostřel: 50
Velký dostřel: 100
Váha: 80 mn
Zásobník: 32 nábojů (výměna zásobníku: 1 kolo; plné dobití zásobníku: 10 kol)

při střelbě dávkou (spotřeba 3 náboje na 1 útok):
Síla: 4/4/4 (v případě střelby dávkou na jeden cíl pouze 1 útok se silou 8)
Útočnost: +4
Malý dostřel: 10
Střední dostřel: 20
Velký dostřel: 40

A můžeš na to jít ;)
1.6.2019 20:05 - Boldrick
Žena když mě vidí jak tu furt něco píšu, tak mi dokoupila hrách, ale tentokrát mraženej.

to Jerson: já s tebou ohledně vhodnosti souhlasím. Píšu to tu pořád dokola. Vždy je lepší mýt systém na míru.
Třeba znám z netu jednoho, který se snaží zatlouct hřebík. Doporučovali mu klasické kladivo, truhlářské, dokonce, když musí ať si vezme válečné, ale on ne, on ten hřebík furt zatlouká pravidly od DnD a diví se, že jsou v nich díry ;-)

ad příprava: ještě nesmíš zapomenout na rozdělení přípravy děje či scénáře a přípravu systémovou jako např. příšery apod.
V tomhle, podle mě, hrají roli zkušenosti. Já osobně jsem zastáncem daného děje. Tzn. mám připraveno základní zápletku, hlavní protagonisty - u těch jen ty důležité staty a hlavně kdo co ví a jaké má názory. A spustím to. Jestli chtějí celý příběh prosedět v hospodě, klidně. Dopadne to ,jak jsem naplánoval. Samozřejmě je lepší, když do děje zasahují :-)
Takováhle příprava mi trvá dlouho, ale mezi sehrávkami si už připravuji jen drobné změny.
Příšery a nezásadní NPC, vyplynou z dění a úplně stačí použít jako základ ty z bestiáře a občas hnout nějakou statistikou podle toho jestli je to bos či lůzr. Tohle nezabere v podstatě žádný čas.
A troufnu si tvrdit, že v klasickém RPG (DnD, WFRP, SW) to rychlost přípravy nijak neovlivní. Protože příběh, nezávisí na pravidlech.

as odměňování za hraní role: Odměn ty co hrají lépe než on a rozděl ty "expy" veřejně. On jako PC číslíčkovej hráč by mohl snadno pochopit, že 200 expů (nebo kolik to bude, ale musí to být zajímavé) za hraní postavy, chtělo změnit přístup.

ad diplomatické jednání: to je příběhová věc, jak to chceš mít v pravidlech? Dešj mi příklad jak by sis to představoval?
Při diplomacii (je jedno kolik lidí) mají všichni nějaké požadavky a návrhy. Takže jestli na to chceš pravidla, pak to musí být ve scénáři, na v systémových pravidlech.
LokiB to vysvětli dobře (#1974)
1.6.2019 20:07 - Jerson
To jako že jeden výstřel z 9 mm zbraně je účinnější než dvouruční meč?
Myslím, že bychom se při řešení zasekli hned na začátku.
Nemluvě o té vůli k boji a strachu.
1.6.2019 20:12 - Boldrick
Tak ještě jednou.
On má rád čísla, ty chceš horor-vyber systém kde budou čísla, aby mohl přemýšlet v číslech (i já to mám radši) a zároveň to bude horor, kde bude i ta MP39. Návrhy už jsi dostal.
1.6.2019 20:19 - Aegnor
Boldrick píše:
ad diplomatické jednání: to je příběhová věc, jak to chceš mít v pravidlech? Dešj mi příklad jak by sis to představoval?

Social Maneuvering v CofD?
Ve stručnosti - určíš si cíl, proč do toho jednání vstupuješ ("chci tenhle průsmyk"), určí se nějaké "dveře" (co brání tomu, abys získal to, co chceš?) a pak jednotlivýma hodama otevíráš dveře, aby ses přiblížil ke svému cíli. Jsou tam zapracované i páky, důležitý je i první dojem, a tak. Nehodlám to rozepisovat víc (musel bych si to přečíst pořádně, jak to při hře nepoužívám, tak si ten subsystém úplně nepamatuju), můžeš si to přečíst v příručce. :-)
1.6.2019 20:28 - Boldrick
to Aegnor: díky, kouknu na to, časem :-)
Ale i tak je to v podstatě to co psal LokiB.
Na druhou stranu, já mám radši, když se takovéhle věci řeší herně a ne mechanikami, ty to jen do přesní nějakými hody na charismu apod.
1.6.2019 20:36 - sirien
Jinak ohledně toho kluka co okolo sebe mlátí číslama: buď nepochopil pointu věci (že jde o to odehrát tu scénu aby působila tak jako v knížce nebo ve filmu a že ten systém co mu tak připomíná MMOčka tam je danej aby to pomohl vyhodnotit), což se dá vyjasnit, nebo to pochopil, ale když dojde na souboj tak prostě nemá vůli se od toho MMočka odtrhnout (což prostě vyžaduje změnu systému aspoň na tak dlouho, dokud víc nezakoření i v jiném stylu soubojů - jenže to se tam takové souboje musí odehrávat) nebo to pochopil, ale prostě o to absolutně nemá zájem a chce jet MMOčko (v tom případě by si měl asi sehnat jiné podobně laděné spoluhráče nebo rovnou přejít na wargaming - popř. zůstat u MMOček).

Nevím, která z těch tří možností to je, každá vyžaduje jiný přístup.
1.6.2019 20:37 - Aegnor
Boldrick píše:
Na druhou stranu, já mám radši, když se takovéhle věci řeší herně a ne mechanikami, ty to jen do přesní nějakými hody na charismu apod.

No ta mechanika je spíš rozvedenější "dopřesnění nějakými hody na charismu apod.", než něco odehratelného komplet bez RP (jako třeba boj).
1.6.2019 20:43 - Jerson
Boldrick píše:
On má rád čísla, ty chceš horor-vyber systém kde budou čísla, aby mohl přemýšlet v číslech (i já to mám radši) a zároveň to bude horor, kde bude i ta MP39

Boldricku, pokud on v té hře bude mluvit jako postava v číslech a MMO rolích, tak s ním žádný horor hrát nedokážu. Stejně tak pokud si postavy v rukách hráčů nebudou dělat starosti s tmou, zimou, pokud první reakce na mrtvé tělo bude "vezmu nalezený perořízek a přeříznu mu páteř," pokud jim při rozsekáváni mrtvol na kusy nevadí, že popisuju odletující kusy masa a krev cákající do obličeje.

Prostě jsou pravidla, která mi v některých stylech hry překáží, i když je nepoužívám, a jen je znají hráči.
1.6.2019 20:50 - Boldrick
to Aegnor: To bych si dokázal představit.
Já jen začínám nechápat Jersonovi požadavky :-)
1.6.2019 21:01 - Boldrick
to Jerson: hraješ s lidmi, kteří vyrostl na vyhřezlejch střevech, alespoň v televizi.
Zaveď nebo použij pravidla na něco jako ... chladnokrevnost apod.
Když jim to nepadne budou, podle výsledku, lehce znechuceni až po po..al jsi se strachy.
Hoď tam nějaké monstrum, které se bude pohybovat na hranici dohledu nebo škodolibého démona co jim čas od času tleskne u ucha. Jasně, že to, díky dnešní kinematografii, nebude až tak strašidelný, ale ať se bojí o postavy.
Nebo vyděšený NPCčko.
Jako nezávidim ti to.
A čím lépe to podle tebe budou hrát, tím více expů.
1.6.2019 21:02 - Boldrick
P.S. Nemyslím si, že by se měli bát. Jen by měli chtít hrát postavy co se bojí.
1.6.2019 21:06 - sirien
Jerson píše:
Prostě jsou pravidla, která mi v některých stylech hry překáží, i když je nepoužívám, a jen je znají hráči.

Zaměňuješ systém a konkrétního hráče. A ano, ten hráč se v odlišném systému choval jinak, ale to není o příčině, ale o příležitosti.
1.6.2019 21:11 - LokiB
Jerson píše:
To jako že jeden výstřel z 9 mm zbraně je účinnější než dvouruční meč?
Myslím, že bychom se při řešení zasekli hned na začátku.
Nemluvě o té vůli k boji a strachu.


Při jakém řešení? Ty ses mě zeptal, jaké má čísla. Já ti je řekl. Jestli se ti nelíbí, tak zjevně víš, jaká mají být lepší ... proč pak říkáš, že nevíš, jaká má být ta zbraň čísla? :) To jsem ti chtěl ukázat. Že když si vezmeš nějakou startovní hodnotu, tak i ty dobře víš, jestli ti to přijde málo, dobře, nebo moc. Takže víš, jakou hodnotu by to mělo mít. QED :)
1.6.2019 21:20 - Boldrick
A ještě mě napadlo :-) Co klasická zombíkárna?
jestli je mrtvák kousne nebo škrábne, je po nich. Zombií může být méně, mrtvoly můžou ležet po chodbách a jen některé budou zombie. V boji bude kousnutí větší riziko, jestliže začnou vše popisovat a vymýšlet vychytávky (logické samozřejmě) tak bych je nechal ve větším "bezpečí".
1.6.2019 22:34 - Šaman
Jerson píše:
To jako že jeden výstřel z 9 mm zbraně je účinnější než dvouruční meč?

Tak v tomhle ti Fate nepomůže. Buď se budeš soustředit na příběh a boje budeš řešit jen z nadhledu bez podrobností. Pak má šermíř stejnou šanci přejít vybojovat se přes soupeře, jako moderní voják. Resp. oba budou mít podobné číslo na BOJ a lišit se budou triky.

Anebo si pod Fate začneš tvořit vlastní subsystém, kde číselně zohledníš rozdíly mezi pistolí, samopalem, útočnou puškou, kulometem, obouručním mečem a psionickým ovládnutím.

Obojí je validní přístup.
1.6.2019 23:40 - Jerson
sirien píše:
Zaměňuješ systém a konkrétního hráče

Těm vliv se projevoval na všech třech, i když na Matyášovi nejvíc, ale na Nikol taky, i na Ondrovi. Na Vojtovi se neprojevuje nic, a Lucka hrála podle jiných pravidel, takže se ani nemohla bavit o tom, jakou má sílu její postava.
Může to být příležitost a nikoliv příčina, to se nebudu přít. Nicméně rozdíl mezi tím jak snadno se mi je (včetně Matyáše) podařilo vyděsit v Omeze a jak těžko mi to šlo v DnD asi nebude jen jedním hráčem.
(Tedy určitě to bude i tím že s DnD mám jen málo zkušeností.
1.6.2019 23:51 - malkav
Jerson: Upřímně dost bych z tvých příspěvků tipoval, že ta tvá poslední věta bude mít nemalý vliv. Další vliv na tom bude i tvůj postoj jako takový. Pokud do toho jdeš už od začátku s tím, že DnD je pro takovou hru na prd, tak se ti s větší pravděpodobností dostane výsledku, který očekáváš. Samozřejmě že jen optimistický přístup tě nevytrhne.

Už to tu někdo psal, zaveď hody na příčetnost a na strach. Pokud hráč potřebuje hody kostkou pro stanovení nálady a rozpoložení jeho postavy, pak by to mohlo věci pomoct. Hlasy v hlavě, stíny na hranici viditelnosti, prostě halucinace a nafouklé představy způsobené strachem mohou trápit přeci i postavu s viděním ve tmě. Nehledě na to, že ve starých kobkách mohou být kouty tak temné (kvůli energii toho místa), že mu i to vidění bude k prdu.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084321975708008 secREMOTE_IP: 3.138.113.188