Vedení hry (podle Jersona)

Komentáře k vedení hry a další (ne)související témata
Napsal: Jerson
7.6.2019 12:50 - Jerson
Kropy píše:
Ještě jeden dotaz pro zpřesnění úroveň postav byla?

Vojta z minula na 2. úrovni, hraničář, Nikol tuším taky na 2.,hrála asasina? N2co takového měla účinný útok bez zbraně. Já zloděj na 1., Ondra klerik na 1.
Já měl svou postavu optimalizovanou na boj, takže obratnost +4, síla +3, zbytek nebyl třeba řešit.
7.6.2019 12:52 - Kropy
Jerson:
Už vidím děkuji. Heleď v tom případě můžeš, pokud se teda s Matyášem uvidíš ho upozornit na nebezpečnost střetnutí, je na to udělaná kapitola v PPJ, kdy už samotný souboj s 6 kostlivci pro tři postavy úroveň 1. a jednu postavu úroveň 2. Je to dost o počítání, ale upozorňuje to GM na to, aby nenastavil obtížnost nestvůr moc vysoko (samotný boj s kostlivci, i kdyby se neoživovali byl více, než smrtící, což asi je možné udělat jako závěrečný, nebo hlavní souboj, ale jako běžný, po kterém, jak jsem pochopil, vás měl čekat další ještě těžší mi to přijde extrémní)
7.6.2019 13:01 - malkav
Jerson píše:
... a když už si hodím kritický útok na kostlivce a zbydou mu tak 2 HP, tak by ho mohl nechat rozpadnout ...

Počkej, za takové fixlování tu v jiném vlákně dostal někdo jiný pěknou čočku.

Jerson píše:
Mimochodem moje podzemí, které jsem jim ukázal posledně, všechny (včetně Matyáše) bavilo, alespoň tak mi to řekli. Ale i tak to nemělo žádný efekt na jejich včerejší hru.

To bych připisoval "nevyhranosti" ... nebo je prostě baví oboje.
7.6.2019 13:05 - Jerson
Kropy, nevím zda ho ještě uvidím, a on nebezpečnost střetnutí zná velmi dobře - a záměrně dával drsnější nepřátele "aby to byla výzva a aby postavy ohrozil". Tenhle styl si dobře pamatuju ze začátků DrD, i to, jak hráči říkali, že je to vlastně baví, i když museli stát opodál a používat slabý útok, jinak by jim chcípla postava. A když jejich zapojení do hry bylo 10 sekund každých 5 minut, a PJ čtvrtinu času něco řešil sám pro sebe.

Ten rytíř s duchy na konci by nás asi zabil všechny, a vsadím boty, že by to Matyášovi přišlo jako dobrá zábava.

Přijal jsem jako fakt, že to některé hráče baví. Dokonce i člověka, kterému se líbí i Omega. Jedna holka, která je z takových soubojů nadšená, a druhá se sklony k tvorbě příběhů, která je z nich otrávená. Jeden hráč, který dělá po celou hru kraviny s kostkama. Jak jsem napsal - jako bych v roce 1993 hrál zase Dračák. Jen teď mám 26 let dalších zkušeností a tak naprosto jasně vím, že mě to nebavilo.

Když to půjde, zkusím Matyášovi zařídit hru u jedné party, která hraje DnD s různými postavami a když bojují, tak vymýšlí různé manévry a akce nepokryté pravidly, protože myslím, že by to pro něj bylo užitečnější než když bych nějakou DnD bojovku zkoušel připravit já.
7.6.2019 13:07 - Jerson
malkav píše:
Počkej, za takové fixlování tu v jiném vlákně dostal někdo jiný pěknou čočku.

To víš, zajímalo mě, jak by taková rada fungovala ve skutečnosti, když jsem ji minule nemohl použít - a teď vím, že nefungovala, protože on neměl zájem nijak ten boj zkrátit, právě naopak. Měl jsem z něj dojem, že čísla a hody kostkou bral velmi poctivě.
7.6.2019 13:35 - Aegnor
malkav píše:
Počkej, za takové fixlování tu v jiném vlákně dostal někdo jiný pěknou čočku.

No jo, já s tou radou stále nesouhlasím. Ale fakt nemám náladu na další kolečko, když už ho tu stejně všichni zažili desetkrát. :-)
7.6.2019 13:49 - Kropy
Jerson:
Tak to bych se s ním rozhodně neshodl na úrovni výzvy (to že něco má být výzva mi nepřijde jako důvod dávat jedno smrtící střetnutí za druhým), ale ok jen jsem na to chtěl poukázat, protože to určitě přispělo k délce souboje.
7.6.2019 13:58 - Jerson
Já si to myslím taky, ale on tam už od začátku dával silné nepřátele, takže před nimi třeba půl hry utíkali, až už nebylo kam utéct a došlo k boji.
7.6.2019 14:30 - LokiB
Hele 8 kol na hodinu a půl boje ... to je 1 kolo za 11 a půl minuty.
No, to se to holt dost vleklo, na to že vás nebylo moc.

sirien píše:
Aniž bych to vůči Jersonovi myslel nějak zle, tak to co je fakt smutné je, že Matyáš chce zjevně hrát/vést hru nějakým stylem, ale protože tam má Jersona kterej má totálně odlišné preference a Matyášův styl mu ani fň neříká, tak tam Matyáš nemá nikoho, kdo by mu ukázal, jak to dělat dobře


+1
7.6.2019 15:15 - Jerson
Ona to nebyla hodina a půl boje. Čistý boj s kostlivci trval jen 45 minut, zbytek byl ... takové flákání okolo. Dobře, za pět minut zdržování můžu já, když jsem zjistil, že chodby v tom podzemí mají velikost dvojkolejného tunelu metra a přeměřovali jsme místnost, abychom si udělali představu, jak je to uvnitř velké. Posledních 10 minut bylo hraní toho, jak se dostáváme ven, a 5 minut řešení zeleného hlenu. Takže hodina proflákaná povídáním mimo hru, roztáčením kostek a dalšími kravinami "které přeci hráče baví, tak je nechám".
7.6.2019 15:56 - sirien
Jerson: ad vyrážení dveří - njn, a na základkách se pořád vypráví ty samé špatné vtipy, co se tam vyprávěly když sme tam chodili my - některými věcmi si prostě musí projít všichni.

A 45 minut na fight se 6 kostlivcema mi pořád přijde hodně.

Aegnor píše:
Loki incoming with "A jak víte, co je to dobře?" in 3...2...1... :D

...dobrá předpověď, ale kupodivu zjevně vůbec nevyšla :D

(i když to je možná tim, že sem to přepisoval, původně sem tam měl napsaný "jak to dělat správně")

malkav píše:
Počkej, za takové fixlování tu v jiném vlákně dostal někdo jiný pěknou čočku.

no, ve skutečnosti moc ne, protože mezi tímhle a podváděním v hodech je vcelku dost rozdíl.

Jinak ale tohle je hodně otázka preferencí a i když Jersona chápu tak myslim že Matyáš by o tenhle přístup nestál, protože zjevně preferuje vcelku tvrdý gamismus kde se jede "do posledního HPčka" (minimálně u bytostí bez bojové morálky jako sou nemrtví, konstrukty atp.)
7.6.2019 16:09 - LokiB
sirien píše:
A 45 minut na fight se 6 kostlivcema mi pořád přijde hodně.


tak vychází to asi tak 1 minuta v každém kole na každou postavu + GM + maličko režie.
Což u některých skupin může odpovídat ... minuta sice není až tak málo, ale někdo je prostě pomalejší, než vše spočítá, hodí, vyhodnotí, hodí ...
a na začátku těch 6 kostlivců asi bude GMovi trvat dýl, když si hody nevymýšlí (to by měl jednodušší ;)), ale poctivě hází, xixi

sirien píše:
(i když to je možná tim, že sem to přepisoval, původně sem tam měl napsaný "jak to dělat správně")


napiš jenom: "jak to dělat" :D
7.6.2019 16:27 - ShadoWWW
Na bojích bylo postavené 4E a ve výsledku to nikoho moc nebavilo.

Staré TSR moduly, které i dnes stále baví, stavěly na zvláštnosti prostředí - rébusy, pasti, tajné chodby, skryté poklady apod. Silný motiv, podivuhodnou historii a nějaké tajemství, které bylo třeba rozluštit.

Závěrečný boss byl jen třešničkou na dortu. On, i ostatní souboje, byly jen ozvláštněním, změnou v tempu děje. Všechny boje navíc zapadaly do toho podstatného, o čem jsem psal v předchozím odstavci.
7.6.2019 16:29 - Aegnor
sirien píše:
no, ve skutečnosti moc ne, protože mezi tímhle a podváděním v hodech je vcelku dost rozdíl.

Zas je pravda, že Lethrendis napsal "fixlovat v hodech, například nechat umřít potvoru, když už má posledních pár životů a hráčovi se povedl hod".
7.6.2019 16:41 - Jerson
LokiB píše:
tak vychází to asi tak 1 minuta v každém kole na každou postavu + GM + maličko režie.
Což u některých skupin může odpovídat ... minuta sice není až tak málo, ale někdo je prostě pomalejší, než vše spočítá, hodí, vyhodnotí, hodí ...
a na začátku těch 6 kostlivců asi bude GMovi trvat dýl, když si hody nevymýšlí (to by měl jednodušší ;)), ale poctivě hází, xixi

Hody z naší strany byly rychlé, Vojta třeba nic nepočítal, hodil, a rovnou tušil, zda je to moc nebo málo. Když hodil 15, nic nepočítal, když hodil 5, taky nic nepočítal.

A těch kostlivců nebylo 6 najednou, ale jak postupně vylézali ze sarkofágů, tak na nás útočili vždy jen jeden nebo dva za kolo.

ShadoWWW píše:
Na bojích bylo postavené 4E a ve výsledku to nikoho moc nebavilo.

Alespoň vidíš, co od DnD očekávají někteří mladší hráči :-)

Jinak jsem se bavil i s GMmem, který měl 10 lidí ve skupině, teď ji rozdělil na dvě, vede pět lidí a ve zbylé skupině hraje postavu, nabídl mi, abych si s nimi zahrál, takže budu mít i další poznatky od zkušenějšího GMma (i když on sám sebe za moc zkušeného nepovažuje).
7.6.2019 16:57 - malkav
sirien: Sorry jako, ale Lethrendis psal de-facto to samé jako Jerson. Tedy něco ve smyslu pokud se hráči povede hod a vítězoslavně hlásí skvělý výsledek a skřetovi zůstane malinko životů, pak ho klidně nechá rovnou umřít (citaci hledat nehodlám).

U jednoho je to lhaní a podvádění hráčů, protože oni by to nechtěli, u jiného je to urychlení boje, aby nebyl zdlouhavě nudný (bez ohledu na to, jak hrají ti hráči u Jersona, to teď nehodnotím). Já jsem jeden z těch posledních, kdo by tu chtěli tuto mechaniku soudit. Co mi ale vadí, je dvojí pohled ;)

EDIT: V čem dám sirienovi bezezbytku za pravdu je ta paralela s vtipy na základce. Sami jsme se jim smáli a teď nám přijdou ... divný, přinejmenším :) A jak tu psal před i efram, mladí hráči se často chtějí prostě pobavit a "vyřádit se" a časem, možná, z toho vyrostou nebo se u dungeoncrawlu budou bavit i nadále. "Správné" hraní RPG? To jako existuje? :)
7.6.2019 17:07 - Aegnor
malkav píše:
Tedy něco ve smyslu pokud se hráči povede hod a vítězoslavně hlásí skvělý výsledek a skřetovi zůstane malinko životů, pak ho klidně nechá rovnou umřít (citaci hledat nehodlám).

Já ti tu citaci našel. (Když se člověk naučí trochu využívat místní vyhledávání, tak je docela použitelný. :-) )
Lethrendis píše:
GM má ovšem naprosto luxusní možnost to urychlit a ozvláštnit, může totiž fixlovat. Doporučuju důsledně ukrývat své hody kostkami. Za krytem pak sice házet, ale nikdo GM nedonutí, aby výsledky proti mobkám opravdu počítal, stačí hlásit výsledky typu: "Dobrá rána, ještě jednou takhle a je dole", "lehounce Tě šrábnul za 1 život" a tak podobně.

Jako ano, je to hodně podobné. Ale třeba já u toho Lethrendisova výroku vnímám dost silný přesah do toho negativního fixlování. A i proto se to rozjelo tam, kam se to pak rozjelo.

malkav píše:
"Správné" hraní RPG? To jako existuje? :)

On sirien myslel "lepší hraní dungeoncrawlu". Ne RPG obecně, ale tohohle herního stylu.
7.6.2019 17:19 - York
ShadoWWW píše:
Na bojích bylo postavené 4E a ve výsledku to nikoho moc nebavilo.


To imho není pravda, souboje v DnD 4e bavily hodně hráčů.
7.6.2019 17:40 - sirien
malkav píše:
Sorry jako, ale Lethrendis psal de-facto to samé jako Jerson

No... nebo taky ne, že, protože to co Lethrandis psal a co iritovalo mě bylo jeho zachraňování PCček, ne jeho odepisování minionů.

U odepisování minionů bych asi poznamenal, že bych osobně spíš ocenil nějakej systematičtější přístup, než je DM fiat, ale v zásadě mě tam ten DM fiat až tak moc neruší - a důvod je ten, že odepisování minionů neobsahuje nic z toho, co mi na podvádění s kostkama tak kriticky vadí. (Detaily sem už x-krát psal jinde a můžeš si je dohledat jestli chceš.)
7.6.2019 17:41 - ShadoWWW
Proto píšu ve výsledku. Stačí srovnat hranost 10 let staré 4E a 20 let staré 3E.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.35402393341064 secREMOTE_IP: 3.95.139.100