Názvy základních atributů a slovní hodnocení důvěry

Potřebuju radu s názvy základních atributů postav. Používám pět či šest vlastnsotí celkem klasického rozdělení - jednání s lidmi, rozum a inteligence, postřh a rychlost reakcí, pohyblivost a obratnost, a fyzická síla s odolností, plus volitelně sílu vůle, která ale není tak podstatná. Chtěl jsem dát všem atributům pojmenování ve stejném stylu, ale moc se mi to nedaří. Zatím jsem se dostal k

Odolnost
Pohyblivost
Vnímavost
Rozumnost
Společenskost


První tři jdou, Rozumnost je žu na hraně a Společenskost je paskvil, ale nevím, jak to pojmenovat lépe. Máte nějak nápady?
______________________________________

Druhá věc - vracím se k mechanice důvěry mezi postavami, přesněji jejímu číselnému vyjádření. Může nabývat čísel od -5 do +5, čím vyšší číslo, tím vyyší důvěru má postava k jiné konkrétní postavě. Důvěra není reciproční, je možné, že postava A bude mít k postavě B důvěru +3, zatímco postava B bude mít k postavě A důvěru -2 (tedy spíe nedůvěru.)

Počáteční hodnoty jsou mezi všemi postavami na 0, protože se neznají. Rád bych ale tuto hodnotu upravil podle toho, jak hráč svou psotavu popíše po vzhledové a charakterové stránce. Například pokud ji popíše jako přátelskou, měla by u ostatních vzbuzovat už od začátku více důvěry, naopak pokud bude postava podezžívavá, tak její důvěra k ostatním bude od začátku nižší než základ. V této fázi mi jde o vybrání vhodných popisů - charakterových vlastností, chování a podobně, které budou důvěru modifikovat. Nebudu se pouštět do žádných velkých úprav, je o 1 na každou stranu, takže mi vychází 7 kombinací (nedaří se mi uděalt tabulku)

má důvěra k ostatním / důvěra ostatních ke mně
-1 / -1
-1 / 0
0 / -1
0 / 0
+1 / 0
0 / +1
+1 / +1

a mám tu řadu slov, kterou bych ještě rád rozšířil.

Odtažitý
uzavřený
podezřívavý
samotářský
zamračený
zkoumavý
zamyšlený
nejistý
společenský
usměvavý
otevřený
přátelský
nápomocný
vstřícný

Rád bych zjistil, jak jednotlivé výrazy vnímají ostatní a jakou by jim přiřadili dvojici hodnot, u přiřazování slovního a číselného hodnocení dovedností se mi tento postup osvědčil.

(Například zamračený mi přijde odpovídající dvojci 0 / -1, tedy že můj vztah k ostatním je neutrální, ale ostatní ke mě mají spíše nedůvěru. Naopak přátelský bych dal +1 / +1, tedy sám mám k ostatním spíše důvěru a oni ji už od pohledu mají ke mě.

Budu vděčný, když výše vypsané výrazy - a také další, které vás napadnou - přiřadíte odpovídajícím dvojicím čísel.
Napsal: Jerson
Autorská citace #1
21.7.2014 21:04 - andtom
Rozumnost - Uvažování
Společenskost - Vyjednávání
Autorská citace #2
21.7.2014 21:23 - Jerson
Asi jsem se nedobře vyjádřil - pokud budou dvě vlastnosti končit na "-ání", tak by pak stejně měly končit i všechny ostatní.
Autorská citace #3
22.7.2014 09:18 - Ebon Hand
To je trochu přehnaná podmínka..jak by si to asi udělal s ODOLNOSTÍ? Zkus trochu omezit svůj strojový přístup. :-)
Autorská citace #4
22.7.2014 09:19 - Sparkle
Fyzička
Šikovnost
Síla osobnosti
Vnímavost
Nadání

?
Autorská citace #5
22.7.2014 10:27 - York
Jerson píše:
pokud budou dvě vlastnosti končit na "-ání", tak by pak stejně měly končit i všechny ostatní.


To je fakt nešťastný požadavek, čeština se prostě takhle nechová.
Autorská citace #6
22.7.2014 10:29 - Jerson
Strojový přístup je právě to co chci - půjde o vlastnosti na "děrném štítku" agenta, které se budou "strojově zpracovávat" :-)
V němčině všechna tahle slova končí na "-keit", v angličtině na "-ity", tak chci něco podobného pro češtinu.
Autorská citace #7
22.7.2014 10:33 - York
Pár programů už jsem v životě napsal a fakt jsem neměl problém zpracovávat stringy s různými koncovkami.

edit:
A na děrném štítku to je už tuplem jedno, děrový kód nemá s lidským jazykem nic společného.
Autorská citace #8
22.7.2014 11:00 - Me-dea
Tak pokud ti jde opravdu tak moc o stejné koncovky a zdůvodňuješ to strojovostí, tak co je pak špatného na rozumnost a společenskost? To je podle mě pěkně strojově zpaskvené, jakoby mluvil robot.
Autorská citace #9
22.7.2014 11:21 - Ebon Hand
Taky mi přijde, že na děrném štítku je úplně šumák, jak je to napsaný pro lidi.
Autorská citace #10
22.7.2014 11:39 - Quentin
Tak z toho udělej dvě slova, ať tam teda nějakou symetrii máš. Třeba

Hodnocení:
Tělesný test
Pohybový test
Společenský test

etc.
Autorská citace #11
22.7.2014 11:54 - crowen
K tej dovere - zbytocne si to nekomplikuj, vsetci nech maju vzajomnu doveru 0 (pokial niekoho nechces vylozene uviest ako superdoveryhodnu postavu - velitel, znama osobnost atd alebo nedoveryhodnu - preveleny z ineho oddielu, ktory bol bez varovania prepadnuty a rozpraseny a postava je jedina, ktora prezila, lebo "si odskocila do lesa na velku potrebu"). Doveru zacni upravovat po prvej scene, kde sa postavy prejavia. Ber to ako ekvivalent nahodneho stretnutia dvoch ludi (0), ktory si o sebe navzajom urobia nejaky nazor po rychlej debate.

Inac standardny zaciatok s nulou by bolo zaujimave modifikovat na zaporne zaciatocne hodnoty (paranoia ako tema, nikto neveri nikomu atd, co by som asi povazoval za standard v tajnej organizacii)

Ako planujes mechanicky zapojit vzajomnu doveru do hry, ked jej urcujes ciselnu hodnotu?
Autorská citace #12
22.7.2014 12:25 - Jerson
Chtěl jsem tím jen ilustrovat, že jistá "strojovost" pojmenování atributů není na škodu. Chci,aby to byla existující slova (což jsou), která ale budou v textu sama o sobě trochu vyčnívat a nebudou zaměnitelná s jinými termíny. Asi to nechám zatím stranou a budu řešit tu důvěru.

Nulu na začátku tam mám teď, to je nic proti ničemu. Chtěl jsem ta čísla trochu rozlišit pro různé postavy, aby se už od začátku projevovalo, že někdo někomu věří víc a někomu méně.

Mechanický se důvěra projevuje tak, že pokud mi někdo do jisté míry věří, můžu mu do té míry pomoct (předat mu své úspěchy, negovat jeho neúspěchy, dat mu své rezervy), aniž bych ho předem upozornil (tedy už v té samé akci). Zároveň mu ale do stejné míry můžu úspěchy brát a předávat mu své neúspěchy, tedy nechat ho v potížích. A v krajním případě, když mu chci ublížit, mu můžu přímo způsobit zranění nebo jiný postih, kterému se nemůže bránit.

Pokud mi nedůvěřuje, je to přesně naopak - může zadarmo negovat odpovídající počet úspěchů, kterými mu budu chtít uškodit. Ale pokud budeme oba provádět akci spolu na jednom místě, bude mít postih ve výši své nedůvěry, protože mě pořád trochu hlídá a nekuzecse soustředit na to co dělá. A kdybych mu chtěl neplánovaně pomoct, tak i já budu mít postih, protože podvědomě čeká z mé strany ohrožení.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10281801223755 secREMOTE_IP: 44.197.113.64