Uvěřitelnost a logika v RPG (podle Jersona)

Debata na téma realističnosti v RPG, sem budu psát své poznámky a výhrady k různým prvkům, na které narazím.

Kdo nemá rád pohled na RPG - zejména fantasy RPG - přes optiku logiky, smysluplnosti, realističnosti a podobných přístupů, ať to tady ani nečte.
Napsal: Jerson
15.10.2020 15:31 - efram
Aegnor

Vidíš někde , že jsem řekl, že bych tě nechal házet proti DC 15, když máš bonus +15 k hodu?
nepřijdeš si malinko jako demagog?

Rád ti zopakuji jaký je postup podle pravidel. Je to kapitola vedení hry, kde se hovoří oházení kostkou. V duchu těch pravidel házím jen když má smysl házet. Tebou uvedený příklad je zcela nesmyslný a demagogický, aby jsi potvrdil své tvrzení. Aby to bylo zcela jasné v případě tebou uvedeném bych po hráči hod nevyžadoval.

Aegnor píše:
Ne, já jenom rozumím psanému textu a logice.


zjevně ne.
15.10.2020 15:35 - sirien
Corny: to myslíš tu diskusi, kde efram, který teď tvrdí, jak má GM rozhodovat o úspěchu a neúspěchu a dodatečných koplikacích nad rámec toho co je popsáno v pravidlech, zarputile tvrdil, že DnD rozhodně není GM-centrické? Jo, ta byla dost výživná.


efram: o empatičnosti adminů moc nevim, ale zjevně nejsem jedinej uživatel, pro kterýho tvoje obsese DnD dokonalostí už dávno překročila hranici naprosto směšný absurdity a ztratil chuť brát cokoliv co napíšeš s jakoukoliv vážností.

Btw. jak ty pravidla ty osobně používáš je v diskusi o tom co v nich je fakticky a skutečně napsaný docela dost jedno.


LokiB píše:
Ale netvařte se, že jste tomu v DnD unikli tím, že se hází d20

Ne, v DnD se tomu uniklo tím, že existují skupinová ověření.

Někdy mám dojem, že nejenže pro strom nevidíš les, ale že záměrně koukáš do stromu z blízka, abys les vůbec nemusel řešit. (Jako třeba když se v diskusi o celkově blbý implementaci dovedností rozhodneš přehlížet všechno kromě rozsahu kostky.)
15.10.2020 15:37 - Corny
efram píše:
že si tam promítáte co jsem nenapsal je váš problém

Efram napíše A.
Všichni mu postupně jasně objasní, proč A není pravda.
Efram opakovaně hájí, že z pravidel vychází A a ještě je osočí, ať si to ostatní přečtou.
Ostatní mu znova polopatě vysvětlí, proč A není pravda a v pravidlech není.
Efram se brání, že celou dobu myslel B, že přece bylo jasný, že myslí celou dobu B a je náš problém, že jsme si A vyložili jako A a promítali jsme si do něj A.

...
Yeah, seems legit.

Sirien : Přesně :D
15.10.2020 15:37 - Aegnor
efram: well, to nemá smysl, jdu dělat něco co má větší šanci na úspěch. Lethrendisi, fixlování hodů kostkama je podvádění a nikdo to nikdy nesmí dělat!
15.10.2020 15:39 - sirien
Aegnor píše:
jdu dělat něco co má větší šanci na úspěch. Lethrendisi, fixlování hodů kostkama je podvádění a nikdo to nikdy nesmí dělat!

LOL - literally :D


___________

EDIT: Loki: eemmm... co má prosimtě Eberron, vytvořenej v poslední fázi života DnD 3e, společnýho s tvrbou světů pro ADnD?
15.10.2020 15:40 - efram
sirien píše:
efram: o empatičnosti adminů moc nevim, ale zjevně nejsem jedinej uživatel, pro kterýho tvoje obsese DnD dokonalostí už dávno překročila hranici naprosto směšný absurdity.


nikdy jsem neřekl, že je DnD dokonalé. To je zase tvoje podsouvání tak jak to obvykle začneš dělat, když máš nervíka. DnD bych popsal jako systém, který skýtá možnosti. To je celé.

sirien píše:
Btw. jak ty pravidla ty osobně používáš je v diskusi o tom co v nich je fakticky a skutečně napsaný docela dost jedno.


A zase to tvoje podsouvání. Používám je tak jak jsou v PPJ napsána. viz Aegnor s jeho super příkladem +15 vs DC 15. Ja nevím jestli záměrně přehlížíte určité části pravidel, nebo je nevidíte. Ne vlastně ne vy jen záměrně vytrháváte z kontextu věci, které se vám hodí a ty co se vám nehodí zahazujete nebo přehlížíte :)

Aegnor
bež si přečíst pravidla - je tam pravidlo o opakování neúspěchu, bude se ti s tvým přístupem hodit
15.10.2020 15:42 - sirien
efram píše:
nikdy jsem neřekl, že je DnD dokonalé.

Samozřejmě, že ne.

Jen, že nemá vůbec žádnou chybu.

(And here we go again, why not :D
15.10.2020 15:43 - efram
sirien

no jo no kdybys vedl osla do Paříže komoň z něj nebude viď...
15.10.2020 15:45 - Lethrendis
Aegnor: To tam jako je někde napsáno, že lezení na nějakou konkrétní věž je past taková a taková? Silně pochybuju. I hodně nezkušenému GuMovi hodně brzo dojde, že pokud bude nastavovat pasti tak, aby byla vysoká pravděpodobnost neúspěchu i pro odborníky, že budou nejpravděpodobnějšími výsledky neúspěchy. A pokud by se mu podařilo takhle postavu zabít, tak to třeba příště už neudělá, protože přece chce, aby se na ty zatracené věže dostali. A když to nedojde jemu, tak to jistě dojde hráčům se znalostí počtů z prvního stupně - "...to mám jako šanci jedna oproti devíti, že neumřu? To tam radši nepolezu!"

Jerson sám říká, že si to stejně můžou lidi okecat a případně zfixlovat jak chtějí přesně ve stylu starého DrDa. Takže nechápu, proč by nemohl GuM říct, že v tomhle případě je past na lezení 2, protože blablabla. Nebo jim před hodem neříct nic a pak jen, že uspěli. Nebo poslat kočku. Lze si poradit nejrůznějšími způsoby - to jen ti v zajetí svých letitých stylů, abych citoval Siriena, mají výběr zúžený. A nadávat při tom, že zvolené řešení je ohavné ve stylu starého DrDa... pro partu začátečníků, o kterých je tu furt řeč, je to jedno.

Tím zároveň odpovídám i na Jersona. A ano, trošičku Tě trolím, původně jsem chtěl napsat, "ať napíší Jersonovi".
15.10.2020 15:50 - Corny
Proč vlastně řešíme nějaká pravidla, když Gumě Lethrendisovi by vlastně stačilo do příručky prostě napsat "Náhodně si vyber nějakou kostku, dej ji hráči hodit, pak si nezávisle na tom vymysli, co se stalo". To by se ušetřilo na papíře, celá příručka pro GM na jednom papírku, ještě si ho může přilepit na ledničku.
15.10.2020 15:55 - efram
Corny

Gumě Lethrendisovi... tady některým matodorům už lehce kape na karbitek ne :))
15.10.2020 15:56 - York
Corny píše:
Proč vlastně řešíme nějaká pravidla, když Gumě Lethrendisovi by vlastně stačilo do příručky prostě napsat "Náhodně si vyber nějakou kostku, dej ji hráči hodit, pak si nezávisle na tom vymysli, co se stalo".


Err, to až tak úplně nejde. Iluzionismus stojí na tom, že hráčům tvrdíš, že obtížnosti samozřejmě poctivě určuješ. Když by bylo v příručce napsaný, že si je máš cucat z prstu, tak ta iluze fungovat nebude. Je teda možný, že by to hráčům nevadilo ani tak.


Corny: On si o to sice Lethrendis dost říká, ale osobní invektivy imho do diskuse nepatřej, ani když jsou legrační.
15.10.2020 15:58 - Lethrendis
Corny píše:
Navíc ještě očekávat od Game mastera, že bude navigovat nějaký propletenec různých scénářů a mít přehled o tom, co můžou postavy hodit, aby jim tam nedej bože nedal něco, co třeba jeden z nich nemůže překonat a pak to nemusel honem honem předělávat nebo vymýšlet nějakou okliku.


Jako mít alespoň základní přehled a vědět, že když mám v partě hromotluka válečníka a tlustého kouzelníka, tak mají určitý předpokládaný vějíř možných řešení, patří k základům vedení hry. A že očekávat od takových nějakou úspěšnou akrobacii na římsách je docela drsné.
15.10.2020 16:00 - Lethrendis
Yorku, mně to nevadí :) A GuMě Cornymu: Vlastně jo, ve skutečnosti si lze vystačit opravdu s málem.
15.10.2020 16:39 - Vandal
"Nebo jim před hodem neříct nic a pak jen, že uspěli."

A proc je pak nechavas hazet? Aby meli cool pocit, ze si hodili kouskem plastiku a padlo jim nejaky cislo, ktery nema vubec zadny vliv? A co kdyz ctyrem padnou 19-20 a jednomu 1? Uspeji vsichni? Nebo ten jeden spadne?
15.10.2020 16:50 - Lethrendis
Vandal: Možná to tak někdo dělá, vím já? Zeptej se jeho. Věřím ale, že někdo určitě ano. A pokud je to parta opravdu nezkušená, tak takovýhle způsob klidně vezme.
15.10.2020 17:22 - Corny
Vandal: Ty jo, do toho se nepouštěj, to je fakt marný boj. Resp. máš pravdu, ale nestojí to za to se s ním pokoušet na toto téma o nějakou smysluplnou debatu.

York: K tomu závěru s tebou samozřejmě souhlasím, každopádně právě proto používám jen Lethrendisovu vlastní soustavně užívanou terminologii. Nebo nevím, možná tím myslí "Gumídky".
15.10.2020 19:53 - LokiB
sirien píše:
eemmm... co má prosimtě Eberron, vytvořenej v poslední fázi života DnD 3e, společnýho s tvrbou světů pro ADnD?


ShadoWWW psal: Systémově je to určitě spíš AD&D než novější edice. Autoři ale nemají takový tah, aby dokázali vytvořit to, co bylo na AD&D nejlepší - hromada vynikajících settingů.

Vandal jako příklad uvádí setting Mystara, jak sám říká, byl už pro staré oDnD. Proč neryješ do něj, že Mystara s autory ADND pramálo souvisí, ale vybereš si k navážení jen ten můj příspěvek? Zkoušel ses nad tím zamyslet někdy? :)
Časový rozdíl, na který upozorňuješ, je mezi Mystarou a ADND větší než mezi Eberronem, který byl prvním settingem pro 3.5E a ADND.

Jerson píše:
V Omeze takové sitauce jsou taky, jen řidčeji, protože není účelem, aby skupina chodila všude společně - na rozdíl od Dračáku.


Tohle je někde v pravidlech Omegy napsáno, narozdíl od Dračáku, že není účelem, abych skupina chodila všude společně? Já ten rozdíl nevidím, když budu hrát jako hráč Omegu a když budu hrát DH. Ale je možné, že ty jako autor ho cítíš.

Jerson píše:
Snažím se to rozdělovat. Nicméně toto pravidlo už popsali tři lidé hrající DH, z toho (zřejmě) dva testeři. Není to evidentní důkaz, ale náznak asi ano.


A bylo aspoň poznat, že nejsou nějak "spřízeněni", že si na to každý z nich přišel sám?
Ale stále ... říkat tomu komunita, to bych se zdráhal.
15.10.2020 20:53 - Jerson
Loki, já třem lidem "komunita" neříkám, aby bylo jasno.
V Omeze se nikde nepíše, že skupina má chodit pohromadě. V DH nějaká taková formulace je, i když ne přímo takto napsaná. Musel bych se podívat.
Každopádně i tak Omega jasně funguje i když stejnou překážku překonává celá skupina a je jasné, kolik karet v testu mají tahat - kolik minimálně, kolik maximálně, a jak mezi tím má Vypravěč rozhodnout.

Ještě bych dodal, že je to úplně mimo téma této diskuse. I debata o DnD.
15.10.2020 20:56 - sirien
LokiB píše:
Proč neryješ do něj, že Mystara s autory ADND pramálo souvisí, ale vybereš si k navážení jen ten můj příspěvek?

Protože o Tebou zmíněném Eberronu něco vim, zatimco o Mystaře vim totální tužku (jakože kdybys to zmínil mimo kontext, tak si ani nepřiřadim, že to je DnD svět). Pokud to je jak píšeš, tak ta výtka je logicky stejná i Vandalovým směrem :)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.36508584022522 secREMOTE_IP: 34.234.207.100