20 km poloměr - na cestu k majáku potřebovali minimálně tři dny cesty lesem a na pramicích, ale reálně spíše víc, protože v zóně plyne čas jinak, nebo jsou lidé zmatení a nepamatují si to. Mapy jsou zvláštní, protože v oblasti je vojenská základna, tak by to mělo být zmapováno víc než dobře, ale krajina se tam asi dost měnila, bažiny se rozšířily, takže mapy nejsou úplně použitelné ... ale samozřejmě taky nevím, proč na tu vojenskou základnu a od ní k majáku nešli po silnici, která tam nutně musela vést.
První věc, která napadla mě, bylo označování trasy zálesácky, pomocí záseků do stromů.
Jinak to není, že by člověk nebo věc "zmizela", ale prostě zajde za stromy nebo křoví a když dorazíš na místo, odkud bys ji měl vidět, tak nevidíš. (A RPG hráč by se podíval na stopy, ale ty asi taky nejsou.)
Mně nejde o to, jak byste tuhle situaci vyřešili, psal jsem se na úvodní řešení hlavně proto, že jsem tvrdil, že jedna skupina RPG hráčů dokáže vymyslet mnohem efektivnější nápady než "budeme tam posílat jednu skupinu vojáků za druhou s nadějí, že se někdo vrátí". A že si nedovedu představit, že bych takovou zápletku předložil hráčům ve hře.
Když už, tak by museli být první, kteří se k této rozšiřující bariéře dostanou, a nemají se od čeho odrazit, a mají k dispozici jen ty prostředky, které mají právě u sebe. Pak by úvod zápletky mohl trochu dávat smysl.
Vrtulníky a vůbec mizení techniky je moje spekulace, abych oddálil závěr, že výchozí situace ukázaná ve filmu je prostě blbost, že v uvěřitelném světě by k ní nedošlo. I když obvyklé reálně řešení takových jevů je, že se to prostě ignoruje, možná to na vlastní pěst řeší nějaká menší skupina vědců a nikoho to netankuje. Tady je alespoň ta pohlcená vojenská základna, která úplné neignorování nějak zdůvodňuje.
York píše:
Já ale každopádně mluvím o scénáři, kdy to někdo rozumný nahlásil úřadům a začaly to řešit instituce k tomu určené a nikoliv banda amatérů se sebevražendými sklony ;-)
Překvapilo mě, že žádná taková oficiální instituce neexistuje. I když US Army nebo nějaké jiné státní složky prý mají tým lidí, kteří budou přivoláni v případě nějakého Prvního kontaktu s možnými emzáky, ale možná ten tým už zase rozpustili, protože neměl využití. To že takový jev bude zkoumat parta amatérů je možná realističtější scénář než že tam půjdou ne moc vybavení vojáci Armády nebo Námořnictva :-)
sirien píše:
To prostředí mi připadá krajně nekonzistentní a nejasné a naprosto mi chybí výchozí informace. V dané situaci bych měl několik prioritních bodů na jejichž výsledku by se odvíjel můj další postup - bohužel zjevně nejsi schopný mi zodpovědět jaký ten výsledek je.
Jo, tvůj závěr je úplně stejný jako můj - já se jen snažil zreprodukovat informace z filmu tak, jak by alespoň nějak dávaly smysl, kdybych ten film převedl do RPG (protože do Omegy by se to mohlo hodit). Další poznámky sis už přečetl výše.
Cílem bylo dostat se k majáku, kde bylo epicentrum - což velitelka operace nějak věděla. Ale to by i tak nějak dávalo smysl, zóna se šířila zjevně od toho majáku nebo z jeho blízkosti.
Nicméně tady bych to ohl ukončit, hlavní účel to splnilo. Kdo chcete, tak se na tem film podívejte (je to dobré i do tématu (ne)schopných ženských hrdinek), i když podle mě to není žádný zázrak.
Já se podívám ještě na Stalkera a někdy bych zkusil udělat takovou zónu v settingu Omegy, kdy hráči nebudou mít takové možnosti a prostředky výzkumu a přenosu informací, a budu zvědav alespoň na nějakou základní opatrnost a postup, čistě pro srovnání.