Uvěřitelnost a logika v RPG (podle Jersona)

Debata na téma realističnosti v RPG, sem budu psát své poznámky a výhrady k různým prvkům, na které narazím.

Kdo nemá rád pohled na RPG - zejména fantasy RPG - přes optiku logiky, smysluplnosti, realističnosti a podobných přístupů, ať to tady ani nečte.
Napsal: Jerson
22.1.2019 14:16 - Jarik
Já teda četl jen několik příspěvků, … ale celé to na mne působí jak Les mytág v novém hávu :D

Takže... zápisník si začínám vést, až když mám podezření na amnézii :D
Kabel za sebou táhnu, ale jen proto, abych věděl kudy jsem přišel a jestli se nevracím.

Celé bych to zkoumal vesmírným dalekohledem (takovým tím, co si pořizují amatérští astronomové).
22.1.2019 14:24 - Jezus
Jerson:
Tak je rozdíl mezi běžnými anomáliemi jako nový druh bakterie, houby nebo divná světla, případně i úmrtí lidí, pokud je pracovní verze dostatečně věrohodná, a zónou oddělenou od světa duhou, kde mutují věci... kdyby tam nebyla ta duha a bylo to někde uprostřed kanadských lesů, pak veřím, že si toho douho nikdo nevšimne a přeživší možná skončí spíš na psychiatrii...

Je pravda, že lidé mají tendenci ignorovat věci, které jim nesedí do vidění světa a instituce zvláště.

ad Annihilation: Je fakt, že i třeba takové krátké poruchy vědomí by spolehlivě vylučovaly vrtulníky :-)
Asi se na to zkusím někdy podívat. Jen doufám, že pointa není úplnej bulshit :-/
22.1.2019 14:33 - Jerson
Pointa mě zklamala, protože jsem ji začal tušit v půlce filmu a není to nic originálního, už jsem ji několikrát viděl, a lépe zpracovanou. Není to úplný bullshit, ale taky žádný zázrak.

A pokud by šlo o duhovou zónu někde mimo civilizaci a vojanské základy, odkud se podle povídaček několik lidí nevrátilo, tak ani nikdo nezjistí ty mutace, samotná stěna duhy může být považována za zvláštní případ polární záře - ale spíše když by se k ní někdo dostal, tak asi projde dovnitř a už žádnou zprávu nepodá.
22.1.2019 14:43 - Jezus
Však právě - to už mi na rpg setting dává větší smysl. Postavy pak budou nějací "táborníci" (lovec, správce rezervace, místní dřevorubec, bioložka na dovolené...), kteří tam jsou najít někoho důležitého/blízkého, protože než zareagují úřady, může být pozdě...
Klidně to může končit tím, že po opuštění zóny najdou zbudovaný tábor armády (protože se před tím snažili marně zburcovat policii) a skončí v karanténě. Mimochodem tohle by mohl být zajímavý "tutorial" pro nové hráče Omegy, s tím, že by si buď nechali původní postavy, kterým skončila karanténa (a stabilizovala DNA) nebo jiné ;-)
22.1.2019 14:45 - Jezus
Jinak já bych skrz podobnou duhu nešel ani za prase (nebo alespoň dokud by se nevrátila předchozí parta :-) ).
22.1.2019 14:53 - Jerson
NO, druhá věc, kterou dlouhodobě kritizuju na filmech je ta, že se všechny postavy chovají, jako kdyby nikdy neviděly žádný mysteriózní film, žádný horor, sci-fi, nic. Nebo možná takový film je, ale já na něj ještě nenarazil. Protože první, co by napadlo člověka s normálním dnešním rozhledem by nejspíše bylo, jakému fenoménu z filmů se to podobá a co by to mohlo znamenat. To že takové srovnání bude nejspíš zavádějící je jedna věc, ale to že postavy neřeknou "Aha, takže je to jako ve Stalkerovi - Co je ve Stalkerovi? Já to neviděla" mi přijde uvěřitelné čím dál méně. Víc tedy nechci psát, abych úplně nespoiloval, ale napadá mě hned několik filmů, které by výzkumníky a členy základny mohly napadnout.
22.1.2019 15:07 - LokiB
Jerson píše:
Protože první, co by napadlo člověka s normálním dnešním rozhledem by nejspíše bylo, jakému fenoménu z filmů se to podobá a co by to mohlo znamenat.


To si opravdu myslíš? Tedy, že když ti do předního skla auta narazí špaček, tak si hned pomyslíš: Ha, Ptáci, začínají útočit!
No, nevím ... jistá, velmi minoritní skupina lidí asi ano. U většiny podle mě ne, protože takto nefungují ... oddělují celkem úspěšně fikci (ke které patří filmy, hry, knihy, stolní hry atd) od běžného života celkem spolehlivě.

Možná přeceňuješ množství lidí, kteří vůbec takové filmy viděli. Znám velmi mnoho lidí, kteří vůbec fantasy/SF/horror/... nesledují a s těmito fenomény nepřišli do styku.

A pak na to reagují i autoři filmů a snaží se vymýšlet nové věci, aby diváky zase překvapili něčím, co je hned nenapadlo.
22.1.2019 15:11 - krytah
Jedna věc je, když ti do předního skla narazí špaček a něco naprosto jiného je, když v lese vidíš obrovskou duhovou stěnu.
22.1.2019 15:13 - Šaman
Přesně. První co mě napadlo podle popisu byl Stalker.
První, co mě napadlo při fotce byl Gothic :D
22.1.2019 15:14 - LokiB
Množství lidí, kteří si při pohledu na obří duhovou stěnu pomyslí "Ha, Annihilation, DNA mutace, tak bacha!" se podle mě limitně blíží jedničce.
22.1.2019 15:15 - Šaman
LokiB píše:

Jasně. Protože si všichni pomyslí - trestanecká kolonie. A pod majákem žije Spáč.
22.1.2019 15:17 - krytah
LokiB: To sice jo, ale počet lidí, kteří si řeknou "to je nějaký divný, asi bych tam neměl lízt" se zase blíží počtu mentálně zdravých lidí na Zemi.
22.1.2019 15:21 - LokiB
krytah: ale o tom Jerson nemluvil. že to lidem přijde divný a nepolezou tam, je celkem jasný. ale že by jim docvakl popkluturní odkaz, to je to, o čem pochybuju a čem je řeč.
22.1.2019 15:22 - Jerson
LokiB píše:
Tedy, že když ti do předního skla auta narazí špaček, tak si hned pomyslíš: Ha, Ptáci, začínají útočit!

Ne. Ale když jsme vyšli z laboratoře a okolo ní seděly na zemi asi dvě stovky havranů, tak nás všechny napadlo "Tak tohle jsou Ptáci jak z Hitchcocka". Jeden kolega to řekl jako první. Takto doslova. A to ten film většina z nás ani neviděla, já třeba určitě ne.

Nicméně mi šlo spíše o popis neznámých tvorů a fenoménů přiblížením k něčemu známému. Pokud lidé vidí hubeného člověka s bílou kůží, vystouplými špičáky a pusou od krve, tak je automaticky napadne "vypadá jak upír", protože ani žádný lepší a stručný popis nezná. Když lidé vidí malé štíhlé našedlé postavy s velkou hlavou, velkýma tmavýma očima, tak řeknou "emzák" nebo "marťan", přičemž to ani není tvor z nějakého konkrétního filmu. A reakce na malou holku v noční košili s vlasy přes obličej ve výtahu se dá najít na netu.
22.1.2019 15:45 - Jezus
Souhlasím. On i ten špaček do předního skla má v mém okruhu přátel velkou šanci, že někdo poznamená něco o Hitchcockovi nebo útočících ptácích...
22.1.2019 16:25 - efram
LokiB píše:
že to lidem přijde divný a nepolezou tam, je celkem jasný.



já bych si teda nebyl jistý ani tímhle.....stačí se podívat co dělají lidé u nehod, a i dalších potenciálně nebezpečných situací....mobil a fotíme, případně jdou co nejblíž, aby vše měli z první ruky..
22.1.2019 16:38 - Jezus
Nebo nabíhají s kanystry k prasklému potrubí s benzínem...

Je fakt, že mobily a snaha "mít něco, co dám na instáč", dokáže úspěšně některé lidi zabít, a nemusí jít ani o nic "paranormálního". Mimochodem pěkná zápletka pro horor, která konečně vysvětlí, proč všichni lozí na ta divná místa - chtějí super video a lajky .-D
22.1.2019 16:50 - efram
případ by byl determinován zejména přítomností japonských turistů :))
22.1.2019 19:16 - Šaman
A co teprve lovci pokémonů. Catch them all!



A nejenomm pokémony
22.1.2019 20:56 - Jezus
A nejenom pokémony

Jdu tam! :-D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.094444036483765 secREMOTE_IP: 3.89.116.152