Včera jsem se díval na Annihilation s manželkou, která mi často zakazuje, abych nesmysly ve filmech komentoval, protože jí spousta věcí nevadí.
Když výprava vstoupila do Záře, řekla: "Teď bych zkusila projít ven."
Když ženy zjistily, že si nepamatují poslední čtyři dny: "Proč si nepíšou deník, když ví, že se tam něco děje s pamětí?"
Když vešly do vily, ve které ji později přepadl medvěd: "To vypadá schválně jako její dům? Proč si toho nevšimla?"
Prostě některé věci kopnou do očí i člověka, který nesmysly ve filmech nevyhledává záměrně.
__________
Ještě k debatě
o nové podobě vesnice v příběhu Kovářova dcera.
Přijde mi docela zajímavé, že když se vytváří nějací fantasy tvorové pro pseudotředovekou hru, děje se tak obvykle normálním způsobem, tedy že mají hlavu nahoře, oči a ústa na hlavě, orgány na dýchání, zpracování potravy a rozvod krve uvnitř těla a kůži na povrchu... A přitom by se dali tvořit i tak, že na zem dám dve ruce, ocas a žaludek, tlamu k žaludku, záložní nohy dvě dopředu a dvě dozadu, na každou ruku jednu hlavu a šesti očima, aby se mu dobře rozhlíželo, a takové tvory vypustím na hráče, jako že to jsou normální obyvatelé světa. Mám tedy dojem, že většině hráčů by se nelíbili a přišli by jim hloupě udělaní. A přemýšlím nad tím, proč takto dělání tvorové ve fantasy RPG nejdou, zatímco vesnice, města a domy dělané analogicky způsobem jsou brány za normální.
Nebo proč běžný meč nemá dvě paralelní protiběžně zlomené čepele a bodec trčící z rukojeti, ale obvykle (i když ne vždy) dodržuje tisíce let zavedené tvary. Je to tím, že takové meče můžeme vidět celé najednou, že je můžeme vidět ve filmech, jak se , aniž by se s nimi jejich nositelé zabili, zatímco vesnice jsou jen nefunkční kulisy a navíc moc velké, takže je nemůžeme vidět celé?