Lovecraftova země

Po řadě komentářů různým herním modulům jsem se rozhodl napsat vlastní modul. Plánuju ho hrát v Omeze, ale chci ho vytvořit bez pravidlových aplikací, aby byl použitelný v jiných systémech. A aby byl zajímavý i pro jiné skupiny, půjde o lovecraftovské téma zasazené do skutečného světa.

Základní myšlenka
USA v roce 1939, Lovecraft je už dva roky mrtvý, nicméně jeho přítel a spisovatel August Derleth založil vydavatelství Arkham house a hodlá Lovecraftovo dílo popularizovat. Současně s tím naznačuje, že Lovecraft si obsah svých povídek ani tak nevymýšlel, jako spíše že se mu ve snech zjevovaly výjevy skutečnosti, které jsou však mnoha lidem skryté. A nabízí blíže neurčenou odměnu za každou informaci, která by vedla k potvrzení těchto tvrzení.

Pochybovači tvrdí, že je to jen marketingový trik pro zvýšení povědomí o Lovecraftovi. Čtenáři i různí záhadologové si naopak myslí, že na tom může být víc než jen střípek pravdy, a jsou ochotní vydávat se do předpokládaných míst výskytu a zkoumat je.

Provedení
Našel jsem oblast poblíž Salemu, severně od města Reading, ve které se nachází jedny z nejstarších osad evropských kolonizátorů v USA, a která svým charakterem vyhovuje zasazení různých povídek. Rozloha je přibližně 10 × 10 km, dobová mapa (z roku 1944) je zde

V současnosti vypadá oblast takto

Do téhle oblasti bych rád zasadil několik událostí a zápletek, které budou vycházet z reality konce 30. let, a zároveň budou obsahovat lovecraftovské motivy. Vše bych rád udržel v "Omega stylu", tedy že všechny události můžou mít nějaké reálné vysvětlení - alespoň ty, které lze vyfotit, nafilmovat, či přinést jiný "důkaz" o jejich existenci.

Celý modul by měl poskytnout dost materiálu alespoň na pět dějových linií a alespoň dvacet herních sezení, ale výsledný rozsah může být klidně dvojnásobný. Samozřejmě by měl umožňovat hraní stylem multikampaně či West Marches, tedy výpravy různě se měnících skupin do blízkého okolí, průzkum, a návraty do nějakého "bezpečného útočiště", ve kterém je možné vyměňovat si informace.

Tvorba
Důvod proč to píšu je celkem jednoduchý - hledám GMmy a Vypravěče, kteří by se chtěli podílet na tvorbě, a současně nebo vedle toho komentátory a kritiky, kteří se budou předkládané skutečnosti rozebírat na šroubky a hledat chyby a nesrovnalosti tak, jak bych to dělal já s cizím výtvorem. Tak či onak bych měl rád nějaké lidi na konzultaci nápadů - a to jak těch, které má znát jen Vypravěč, tak těch, které můžou znát hráči.

Pokud by měl někdo bližší zájem, ozvěte se mi.
Napsal: Jerson
Autorská citace #1
16.6.2021 08:17 - exi
Jenom pro inspiraci. Nedávno jsem narazil na tenhle případ, třeba by se ti to mohlo hodit.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.073958158493042 secREMOTE_IP: 3.235.42.157