[podcast] Stvořitelna

Povídání o hrách na hrdiny a věcech s nimi spojených. Mnoho Countových otázek, které určitě napadly nejednoho hráče či Vypravěče. A na každou otázku se pokusí spolu s Jersonem najít uspokojivou odpověď.

Stvořitelna na Anchoru
Stvořitelna na Spotify
Stvořitelna na Google podcasts
Stvořitelna na Youtube

Seznam dílů:

Stvořitelna 1 - Setting (1. díl) na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 2 - Setting (2. díl) na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 3 - Svět (1. díl) na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 4 - Svět (2. díl) na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 5 - Countova příprava na hru na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 6 - Jersonova příprava na hru na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 7 - Příprava hry se scénářem na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 8 - Deset věcí, které mě na mně serou jako PJ na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 9 - Jak Count vede hru na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 10 - Jak vede hru Jerson na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 11 - Reakce našich hráčů na vedení hry na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 12 - Převod postav z DrD do JaD (I. díl) na Anchoru, na Youtube
Napsal: Jerson
15.1.2022 00:51 - York
Jerson: Na dílo se autorský práva vztahujou automaticky, je jedno jak to vydáš a dokonce i jestli to vůbec vydáš. Výjimkou je, když rovnou uvedeš nějakou licenci, nebo když to zveřejníš na platformě, kde zveřejněním souhlasíš s nějakejma podmínkama - třeba tím, že něco nahraješ na github, automaticky dáváš všem možnost to používat a forkovat (tj. udělat si kopii a tu dál upravovat). Na jednotlivý nápady, mechaniky a podobně se ale právní ochrana nevztahuje.

Tj. ano, z čistě právního hlediska se tě nikdo ptát nemusí, když chce použít nějakej tvůj nápad, ale je to rozhodně slušnost. Pokud by ale někdo chtěl bez tvýho svolení vydat celý pravidla Omegy, tak by tím porušil zákon.
16.1.2022 00:30 - GOLEM
Dle mého názoru bych co se týká vlastností asi plně souhlasil s Jersonem a nechal to na hráčích ať si postavu odhadnou a neřešil bych nějakou číselnou konverzi.
Co se týká chybějící moudrosti např. u onoho mnicha(klerika) tak bych ji odvozoval od inteligence a inteligenci bych zase naopak moc neřešil. Asi bych jen vzal nejvyšší fyzickou a psychickou vlastnost a odhadoval od nich. Viz třeba v drd se na souboj na blízko používala jen síla což u JaD/DnD úplně neplatí.

A chodcův meč bych klidně dal dlouhý meč s vytříbenenou vlastností - nebo prostě nějakou permanentní obdobu druidského kouzla sukovice a třeba by to moc ekonomiku zranění/zásahu nerozbilo.
16.1.2022 16:21 - LokiB
K tomuto díli Stvořitelny jsem byl při poslechu poměrně kritický, ale postupně vycháládám. I tak se budu raději rozepisovat méně :) některé body mi ale nedají:

1. Opravdu Count navrhoval jako vážně míněnou možnost "dohledat číslo, které padlo na kostce při nahazování vlastnosti v DrD, toto číslo si dát stranou a k němu přihodit 3k6 a odebrat nejmenší"??????? (neomlouvám se za množství otazníků!!!!)

To je tak ... tak ... tak ... perverzně absurdní nápad, že by si snad zasloužil cenu Bludného kamene, grrrr.

2. Když Jerson argumentuje proč by ani hráči v DnD neměli chtít vysoké hodnoty všech vlastností a generování zajímavých výsledků neúspěchem ... a srovnává to s Omegou, tak tohle platí podle mě jen a pouze u "nebojových akcí". Ano, může být někdy zajímavé, když někdo něpřekoná past, může být zajímavé, když nepřesvědčí důvěryhodně stráže, může být zajímavé, když je jeho převlek odhalen ... ale obecně neplatí, že by mohl být zajímavý neúspěch v bojových situacích. DND ani JaD nejsou nakloněny tomu, aby neúspěšný útok, neúspěšné seslání kouzla (myšleno, že cíl odolá), nic zajímavého negenerují.

A je to zcela logické ... zajímavé mohou být "neúspěšné výsledky", například důsledek toho, že stráže nebyly přemluveny, nebo byl odhalen převlek (mohou, nemusí).
Ale v JaD/DnD se boj chová jinak (je to holt bojová hra). zde může být zajímavý "neúspěch boje" a vlastně nikdy "neúspěch útoku". Parciální činnosti během boje samy o sobě při neúspěchu nic zajímavého negenerují.

Srovnání s Omegou je tu obzvlášť zákeřné a ošemetné ... Omega nemá rozumný bojový systém. A vytažená komplikace při snaze o boj opravdu není srovnatelná s neúspěšným hodem na útok v JaD.

Takže ano, bojové schopnosti v DND chtějí mít hráči u postav v DND/JaD vysoké, protože neúspěch v nich není zajímavý a zábavný.

"Převod" vlastností, tak aby významem hodnoty odpovídaly původním v DrD je za mě určitě lepší, než nechat si hráče, aby si je určili sami.
To se obecně nedělá ani při vytváření nové postavy, jaký tedy má smysl to dělat při převodu existující postavy z jiného systému? Je to celé "ne DND" přístup.

3. Moudrost: odvozovat Moudrost od jiné vlastnosti mi smysl nedává. Proč by měl mít DrD elfí kouzelník v JaD vysokou Inteligenci i Moudrost? Nijak spolu nesouvisí, tak proč?
Smysl to má v případě, že JaD postava má Moudrost jako hlavní vlastnosti pro sesílání/boj/... Kdybych chtěl čísla opravdu převádět, tak pak bych ji odvodil od původní vlastnosti DrD, kterou postava v DrD používala jako hlavní ... přes co sesílala Mniška v DrD? Přes Inteligenci nebo Charismu? Tak tu bych přebral do Moudrosti. A tu původní hlavní vlastnost z DrD vzal v JaD jako průměrnou.


A jako perlička na závěr ... že ještě v roce 2022 uslyším argument "mimo hlavní sezení se scházíme občas i jen s pár hráči, a je správné za takováto sezení postavám těch zúčastněných hráčů XPčka přidělit, aby je měli navíc proti ostatním regulérním účastníkům", je pro mě tak velké WTF, že vlastně nevím co víc k tomu říc.
16.1.2022 19:52 - Jerson
LokiB píše:
Když Jerson argumentuje proč by ani hráči v DnD neměli chtít vysoké hodnoty všech vlastností a generování zajímavých výsledků neúspěchem ... a srovnává to s Omegou, tak tohle platí podle mě jen a pouze u "nebojových akcí".

To máš pravdu, došlo mi to následně, že v boji nikdo nechce dostat do tlamy, a v JaD ještě méně.
16.1.2022 20:01 - LokiB
Mimochodem, Jersone, tady v tom díle jste měli potíž zůstat u tématu - tedy "převod postav z Drd do JaD". Chápu, že je JaD je nové a tak jsou nové i jeho mechaniky, ale třeba trávit tolik času povídáním o tom, jak kdo v které hře řeší "jazyky", bylo už od převodu postav dost daleko. Vlastně jsem měl pocit, že jsem se o samotném převodu dozvěděl celkem málo a mělce.
16.1.2022 20:06 - Jerson
Zrovna téma jazyků mi přišlo, že se nedá tak úplně snadno převést, když to v JaD funguje jinak.
Ale beru na vědomí, že se máme víc držet tématu.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.20371103286743 secREMOTE_IP: 54.172.135.8