[ROZBOR] Poslední opona podle Jersona

Napřed jsem si toto dobrodružství zahrál jako postava, pak přečetl... a napsal toto zhodnocení, nebo subjektivní recenzi, chcete-li. Možná nemusím DnD, ale lovecraftovský horor mám velmi rád, takže to tenhle modul odemně schytá naplno.

Úvod do příběhu
Zápletka vůbec nevysvětluje GMmovi, co se skutečně stalo. Působí na mě typickým cargo cultem - vypadá jako popis událostí vedoucích se stávajícímu stavu, ale je to jen konečný stav bez vnitřní logiky.

Dramatik napíše jednu skvělou hru, která se hraje a má úspěch. Nedaří se mu napsat druhou, tak se toulá kanály pod "rozpadajícím se divadlem" (!) - kde se ta hra hraje? V divadle, které se rozpadá? A do takového divadla chodí místní smetánka, šlechtici a bohatí lidé z města?

Pro hledání inspirace čte dramatik prastarý svazek - budiž, inspirovat se asi lze ledasčím. Zešílel, napsal za týden další hru... A co pak? V normálním světě by musel jít za principálem divadla, hru mu ukázat, ten by si ji musel přečíst, říct, že je dobrá, pak by si ji přečetli herci, nazkoušeli by ji, ušily by se kostýmy, vytiskly plakáty... A někde během té fáze by si buď někdo musel všimnout, že ta hra je divná, nebo by museli zúčastnění propadnout šílenství - ale pak by si toho muselo všimnout jejich okolí.
Tady ale ne. Napíše hru, a ta se rovnou hraje. Z dálky to může vypadat jako fungování divadla. Zblízka nikoliv.

V první scéně se dozvíme, že profesor Leng se z divadla "vrátil jiný" - co to znamená? Byl šílený a blábolící už v té chvíli, nebo se jeho stav rychle zhoršil až potom? Zjišťovala jeho žena, co se stalo v divadle a co se stalo ostatním divákům? Všechny tyhle otázky hráči v mé herní skupině položili, a na GMmovi bylo vidět, že neví, co nám má odpovědět. Taktéž mí spoluhráči zkoušeli kouzla na proniknutí do mysli, ale v modulu není žádná informace o tom, co profesor vlastně viděl nebo zažil, takže veškerý výsledek bylo jen zjištění významu slov, která si říkal.

Dále text automaticky předpokládá, že se postavy vydají do divadla. Mí spoluhráči se ale chtěli vydat po městě zjišťovat, co se stalo ostatním divákům, v jakém jsou stavu, případně jít se zeptat městské hlídky. Protože nás ale profesorova manželka poslala do divadla, tušil jsem, že takovým pátráním bychom žádné další informace nezískali a jen bychom ztráceli čas, tak jsem skupinu přiměl jít přímo do divadla. Následné čtení modulu ukázalo, že mé tušení bylo správné - s pátráním po ostatních divácích se nepočítá.

U divadla jsme narazili na Robalta, o kterém modul říká, že je to šlechtic a výběrčí daní. Přijde mi to jako docela zvláštní kombinace. Vtipnější ale bylo, že GM popsal, že mrtvému strážnému prokousl hrdlo nějaký člověk, a protože jsem to zkoumal já, musel jsem si hodit na šílenství - neúspěšně. Takže můj lovec netvorů na 8. úrovni se schopností brát na sebe podobu vlkodlaka byl vyděšen mrtvolou s prokousnutým hrdlem. Chápu inspiraci mechanikou hodů na šílenství z her Call of Cthulhu při setkání s neobvyklým násilím, ale CoC hry počítají s postavami civilistů. Běžní dobrodruzi v JaD na 8. úrovni už sami museli způsobit mnohem horší věci, a tyto hody na šílenství u nich nedávají smysl.

Patrolu městské hlídky na nás GM naštěstí neposlal a tak neproběhl ani pokus o zatčení pro vraždu, který by celou scénu jen protáhl a nejspíše vedl k dalšímu násilí (Vážně, nechala se někdy nějaká družina v DnD zatknout městskou stráží bez odporu, a ještě za věc, kterou neudělali?)

GM nám popsal další přístupovou cestu přes ochoz ve výši 12 metrů. Modul mluví o přístupu že střechy po vylezení na 8 metrů vysokou zeď, ale chápu tuhle změnu - poklop nemůže být zespoda vidět a hráče asi nenapadne šplhat na zeď jen tak. Nicméně mě napadlo divadlo obejít a najít boční vchod - ten byl zcela nelogicky zazděný. Metaherně zjevně proto, abychom se tam vůbec nezkoušeli dostat, protože hlavní vchod byl jen zatlučený. Po přečtení chápu proč - v modulu má divadlo pouze hlavní vchod. (Protože je to cargo cult, jen kulisy divadla a nikoliv opravdu fungující budova.)

V divadle září lustry. Opět chyták na GMma - lustry s svítí tři dny poté, kdy ho všichni opustili? Pak tu někdo musí být.
Samozřejmě že do jsou Cargo cult světla - svítící kulisa zamrzlá v čase, nikoliv skutečné svíčky nebo olejové lampy, které dohoří.

Vsuvka: Š’golgg, Temnota za Oponou alias Prastarý má u sebe napsáno, že na své cestě požírá jakékoliv zdroje světla. Je obří, takže když se ukázal na jevišti, ty dva lustry svítily hned u něj. Ale on je nechal být.

Určitě zase dojde na komentáře, že tohle je fantasy a nemusí splňovat (mé) nároky na realističnost prvků ze skutečného světa. Jenže autor dobrodružství kašle i na koncept svého hlavního záporáka, okolo kterého se točí celé dobrodružství. Takže ne že by kašlal na jen na realističnost běžných prvků - on kašle na logiku všeho, co v tomto modulu tvoří, včetně jim vytvořených fantasy prvků. Pokud zastáváte názor, že místo kritiky a hnidopišství je lepší přemýšlet, proč by věci měli jít, tak až před hráči řeknete "požírá veškeré světlo okolo", a nějaký všímavější hráč řekne "No jo, ale co ty lustry nad jevištěm, s magickým světlem, jak jsi vymyslel, že svítí i po třech dnech - proč je nepohltil?", očekávám, že vaše odpověď bude "Protože je to tisíce let stará entita, lidem nepochopitelná, a když odlevitovával z jeviště, tak si těch lustrů ani nevšiml."
A až hráč namítne "ale tady se píše - a ty jsi řekl - že jeho cílem je pozřít všechny výhně stvoření, to si tyhle magické lustry nechal na pozdní večeři?", tak ho asi umlátíte knihou pravidel.
A nebo ty lustry nebudou svítit už od začátku, což bude dávat jak reálný, tak fantasy smysl, a vytvoří temnější atmosféru.

Další věc jsou schody do patra k lóžím. Teoreticky má mít jedno patro výšku čtyři metry (po vylezení 8 metrů se dá poklopem ve střeše dostat do lóže.) To celkem odpovídá. Jenže schody do patra mají jen jeden čtverec, tedy metr a půl na délku. Ale co, žebřík do nóbl lóží je přeci v pohodě. Fantasy, to neřešte.

Na to, jak je divadlo zvnějšku popsáno jako rozpadající, tak vnitřek je samý mramor a sochy. Všechny dveře jsou zavřené, a nikde není napsáno, že by diváci opouštěli divadlo v hrůze a spěchu, takže po ničem takovém není ani stopy - až na kóje, což je jediné místo, kde se nějaké stopy šílenství nachází.

Později se ukáže, že divadlo prozkoumávali i tři členové městské stráže. Nic tomu nenasvědčuje, nikde nezanechali stopy, nic nezkoumali.
V lóžích jsou různé stopy, které mají ukazovat na šílenství diváků. Na výskyt stop se může házet 2k8, až na to, že některé stopy jsou pevně umístěné do konkrétních lóží (jejichž čísla dveří neodpovídají číslům v tabulce, aby to nebylo tak jednoduché), a hody se postupně začnou opakovat (stopy 2 a 16 mají jen malou šanci, že padnou. Hod 1d12 by dával větší smysl, když už by si GM měl házet.

Stopy samotné jsou různé. Někdo jen tak odhodil zlatý prsten se smaragdem. Dobře to je pozice 2, která padne jen velkou náhodou a nemusí souviset se zápletkou. Ale proč je tedy na pozici 16 odporný žhnoucí symbol vyžadující hod na šílenství? Ten už a dějem souvisí ne? Ale kdo ho tam udělal a proč? To si má vymyslet GM s minimální přípravou.

Vějíř s krví psaným nápisem "strašná svíjející se chapadla". Už vidím ženu, která uvidí nějakou Cthulhu hrůzu na jevišti, píchne se do prstu, napíše tento záznam na vějíř jako stopu pro vyšetřovatele, pak vějíř odloží jako stopu pro vyšetřovatele, vezme manžela a v klidu odejdou. A zavřou za sebou dveře. Ta žena musela mít ocelové nervy a současně být úplně šílená.

V lóži 7 je jemná vrstva popela na úplně všem. Hráči samozřejmě netuší, že je to jen takový color, a tak stráví čas zkoumáním včetně magického a kladení otázek na GMma, který si - poslušen přípravy - nevymyslel, co je to za popel. Spatření Cthulhu způsobuje samovznícení? Nebo co si z toho mají hráči odnést?

Pod číslem 14 je ukousnutý prst s pečetním prstenem, protože to je to první, co si v šílenství ukousnete, než v klidu odejdete a zavřete za sebou dveře. Jo, a žádné stopy krve, nikde. Tohle je zase Cargo cult místa činu - vypadá to jako že se tam něco stalo, ale doopravdy se nestalo nic a všechny stopy byly uměle naaranžovány Stvořitelem chvíli před příchodem dobrodruhů. Nebo tedy napsány tvůrcem modulu, který řešil jen seznam nálezů, ale ani na okamžik ho nenapadlo zamyslet se nad tím, co se tam skutečně odehrálo.

V hledišti sedí šest standardních mrtvol (tedy bez jakéhokoliv rozlišení), které zemřely na infarkt, když kvílely v šílenství. Zatímco nahoře v lóžích byla alespoň mrtvá žena s šíleným úsměvem a půlelf, který si vyškrábal oči (a pak zemřel, protože uznal, že by jeho tělo byla dobrá stopa sloužící k hodu na šílenství), tak plebs dole nepsal žádné vzkazy, nekousal si prsty, neodhazoval šperky, doutníky, program, vějíře, ani vydloubané oči. Přes mrtvoly se ani nikdo v šílenství nedral pryč, že by je shodil na zem a pošlapal, ani se nikdo z umírajících na infarkt nesesunul na zem. Všem klesly HP v jednom kole na nulu a jejich tělo zůstalo sedět. Mrtvoly u sebe nemají nic, asi mají jen ukázat rychlou smrt. Na jevišti jsou symboly a mají se objevit zplozenci prázdnoty (tři kola po příchodu postav, asi čekají jako obdoba fotobuňky, ale hlídka je nepustila.) v naší hře byl místo nich@ portál, který zpomaloval a urychloval čas, což bylo celkem nudné a zdržující, ale nestálo nás to HP ani jiné zdroje.

V zákulisí - "nepříliš osvětleném", asi světélkujícími houbami - je sklad kostýmů a sklad kulis. Obojí hráči můžou snadno minout, když půjdou rovnou do místností za jevištěm. Rovnou řeknu, co tu není. Žádný zadní vchod - protože když cokoliv taháte do divadla, chcete to nosit pouze hlavním vchodem. Ale taky žádná okna, žádné zázemí pro personál (jen šatny pro herce) ani pro správce nebo majitele divadla, i když pozor, pracovna pro jejich dramaturgickou hvězdu ano. Když totiž máte nového skvělého dramatika, tak ho necháte pracovat v divadle - rozdíl od všech ostatních, kteří v tom divadle musí být mnohem častěji, a kteří by možná také ocenili nějaké místo na práci (třeba výrobu kulis) a místo odpočinek. To, že nikdo ve fantasy nepotřebuje záchody, už víme, ale že herci ani kulisáci nepotřebují ani vodu na umytí je už zvláštní. I když, žádní kulisáci vlastně nejsou. Místnost na kulisy je totiž orientovaná tak, že z ní ty kulisy nedostanete ven. Je to jen kulisa kulisy. Nicméně je tu alespoň půlorkyně - členka městské hlídky a jediný zajímavý prvek. Trochu to kazí fakt, že se skrývá před jakousi zrůdou - už tři dny, bez jídla a vody, jen sedí a pobrukuje si. Druhý kazící fakt je, že půlorkyně nevidí dveře, ale místo nich vidí zeď. Ve skladu je tma, půlorkyně v noci vidí, což je teď nevýhoda, ale přitom ji nenapadlo osahat místo, kde dveře byly - protože je možná nevidí, ale rozhodně bude cítit otvor. Navíc žije ve světě plném magie a nějaká iluzorní zeď v její hlavě by ji neměla zastavit, protože je taky veterán. Můžete tenhle trik "nevidíš dveře" zkusit na nějakou postavu hráče, schválně jak dlouho ji udržíte v místnosti.
Třetí věc je, že půlorkyně u sebe musí mít hodinky, protože přesně ví, že kolegy neviděla už dva dny. Přitom neví, jak se mění dny, protože nevidí ven. Divadlo, které má (špinavá a zamřížovaná) okna jen zvenčí a nikoliv zevnitř je totiž úplně super věc. Velmi "DnD fantasy".

Další dvě místnosti nejsou moc zajímavé, jen v jedné je stopa slizu od nestvůry, která tu už není (a při odchodu zavřela dveře). Poslední místnost, jak už jsem zmínil, je pracovna dramatika a autora hry. Má v ní hromadu knih, z nichž žádná ho neinspirovala. Pro méně chápavé hráče tu jsou jeho poznámky, které všem vysvětlí, co a proč udělal. A taky je tu poklop do podzemí. Pod vyrovnanou hromadou knih. Protože když utíkáte před policajty do podzemí, tak za sebou zavřete poklop a pak na něj naskládáte knihy. Magicky, samozřejmě. Nebo požádáte Blekotajícího tlamáče.
Taky j#m uvažoval nad scénou, kdy dramatikovi předávali pracovnu. "Tady můžete sedět zavřený a psát novou hru. Toho poklopu si nevšímejte, ten vede do podzemního labyrintu tunelů, který před vámi ještě nikdo neprozkoumal. Třeba tam najdete inspiraci."

A ten skvělý grimoár na povolání hrůzy z temnot tam taky nechal.

Říkám si, jak takový Prastarý tvor zařídí, že někdo napíše knihu s rituálem jeho přivolání, ten pak odloží, a najde ho člověk, který rituál provede, ale před diváky. Proč se Prastarý nenechal přivolat rovnou po sepsání grimoáru?
Ale hlavně - Proč teď zalezl do podzemní katedrály, kde se před ním už tři dny klaní ti, kteří ho přivolali. K čemu je potřebuje? Na co čeká? Jinak ani herci netrpí po třech dnech dehydratací, zato mají planoucí pochodně. Už tři dny. V přítomnosti tvora, jehož cílem je pohltit všechno světlo. Ve světě plném fantasy ras, které žijí na jedné hromádce a které kromě lidí vidí ve tmě, takže vlastně pochodně nepotřebují. Tedy další divadlo pro hráče, včetně kulis "temného kultu".

To že chrám a Prastarého automaticky najdete po hodině bloudění podzemním (to víte, modul k DUNGEONS and Dragons přeci nebude řešit hraní dungeonu) je drobný detail. Až vaše postavy příště lezou do podzemí, hráči natěšení na procházení chodeb, tak hráčům řekněte "O hodinu později stojíte před final bossem." To hráči DnD chtějí. Asi.

Pak přijde boj, ve kterém postavy budou děšeny dvěma tlamáči, kteří budou léčení pomocí rozpouštění herců, a když to postavy přežijou a zabijou Š’golgga, tak jupí, všichni diváci se z šílenství uzdraví. Pokud Prastarého neporazí, nebo si řeknou "necháme si ho na později", tak se asi nic nestane, a Š’golgg bude před herci s pochodněmi nejspíš trapčit dál, protože zjevně nemá žádný skutečný záměr. Btw poměr jeho věku k věku postav je minimálně 100;1, ale spíše 1000:1. To je jako byste byli velmi zlí a s velkými plány a pak vás zabilo pár tvorů starých deset dní. Prostě je to trapá s blbým plánem.

Co říct závěrem. Stáhněte si překlad, najděte si plánek nějakého skutečného divadla, dodělejte stopy panického úprku, přidejte smrad z mrtvol, tmu, vic pokusů o průnik a čerstvé mrtvoly, a monstra v divadle, a hrůzu s temnotou... Pardon, DnD, tma bere jen lidi... prostě dodejte tomu logiku a atmosféru a pak to úplně jiné dobrodružství odehrajte. A nebo vezměte tohle, ale vězte, že jsem vás varoval.

Dávám jednu hvězdu, protože méně to nejde, a rozhodně nedoporučuju.
Napsal: Jerson
Autorská citace #61
28.7.2022 20:55 - Corny
Jarik píše:
Ano. Umím si poradit asi s každým "labsem", který Jerson zmínil, ... ale nedělám to rád.

To je v pořádku. To že nerad doplňuješ mezery v modulu a raději je máš předchystané je v pořádku. Pak ale dobrodružství, které je Úmyslně psané hodně odlehčeně asi není pro tebe. Což není jeho chyba, ani známka "autorského diletantství".
Autorská citace #62
28.7.2022 20:56 - Jarik
Sirien Ne.
Ideálně má:
- časovou osu, co se stalo
- motivace stran
- klíčové body, které se musí dostat do příběhu (bez konkrétního umístění na mapu) - já jim říkám háčky
- klíčová místa - lokace
- klíčová NPC

případně
- náhodná setkání, pro zrychlení a přibrzdění akce
-- bojové (hladový pes, minion (ať vím, co za nepřítele mne asi čeká), akce divadla pod vlivem kouzla)
-- sociální (přicházející policie, schovaný divák "pod stolem", novináři)
-- průzkumné (falešné stopy, poklady, body vůle/strachu)

S tím, že se ne vše musí dostat do hry.
Autorská citace #63
28.7.2022 20:59 - Jarik
Corny píše:

Neřekl jsem, že by byl autor diletant. Ale, že bych to hrát nechtěl.
Nelíbí se mi Porsche. To neznamená, že to není dobré auto. Pro jiného řidiče či silnice.
Autorská citace #64
28.7.2022 21:03 - Corny
S tím 'diletantstvím' nenarážím na tebe, ale na framing celého toho rozboru. Spíš jen pouze podtrhuju, že to je o vkusu, ne o tom že to je špatně napsaný.
Autorská citace #65
28.7.2022 21:21 - sirien
Jarik: hm. Tak to mi přijde že tady všechno máš.
Autorská citace #66
28.7.2022 21:28 - Corny
Sirien: Já mám právě taky pocit :D Možná některý věci s trochu přivřenýma očima (teda..pokud nepotřebuje někdo znát motivace Prastarých :) )
Autorská citace #67
29.7.2022 09:42 - Jezus
Corny: Moc pěkný rozbor rozboru, my tu z toho ten diskusní server uděláme, ne že ne :-)

Ale vážně, s hodně věcmi souhlasím, hlavně s premisou, že všechno nemusí být vypsané, leccos si má GM prostě domyslet. Nemyslím, že by to byl univerzální argument, co platí vždycky - třeba zrovna ten popel je dost specifický a "zapoj fantasii", když ti to začnou hráči magicky zkoumat je takové dvojsečné. Tady by mi hodně ušetřilo mentální kapacitu, kdyby se autorka obtěžovala naznačit, zda to způsobil dezintegrační paprsek, nebo se klerička světla přítomná v lóži samovznítila (jak naznačoval Jerson), protože se na tu hrůzu na jevišti už nemohla dívat... :-)

Ale to na celku nic nemění, jen je to prostě za mě věc, co si rozumnou kritiku zaslouží (přeci jen, když už tě stojí úsilí nějakou část dopracovat, není to dobře připravené).

Každopádně... když už jsi to přečetl, nechceš hodit hodnocení do Markusovi databáze? Možná by tam stačilo překopírovat závěr a dát tomu ty čtyři hvězdičky.
Autorská citace #68
29.7.2022 10:34 - Corny
Jezus píše:
(přeci jen, když už tě stojí úsilí nějakou část dopracovat, není to dobře připravené)

Vesměs s tím co píšeš souhlasím. Každopádně na touhle větou se musím pozastavit v tom smyslu, že je důležité poznamenat, že autoři podobných dobrodružství nebo settingů občas schválně nechávají podobné mezery právě proto, aby tě postrčili k nějaké vlastní kreativitě. Například hry z FitD skupiny her jsou takových úmyslných mezer plné. Tj. jen proto, že tě stojí úsilí nějakou část dopracovat ještě neznamená, že to je způsobené špatným designem, ale často to může být autorský úmysl a, třeba co se mě týče, je to feature. Zejména když jde o podobné pasáže, kde vlastně vůbec nezáleží ve větším měřítku na tom, jak se tam ten popel vzal a autor tak může bez obavy přenechat čtenářům, aby si to ve své hře udělali podle svého (nebo aby to zůstalo záhadou).

Ano, samozřejmě ti nemusí takovéhle cílené mezery nachystané pro hráčskou kreativitu v dobrodružstvích vyhovovat a chceš, aby ti v tom autor nějak alespoň pomohl, ale to je spíš problém rozdílu ve vkusu než špatného designu. Tohle dobrodružství se už od začátku tím, že jde o jednoduchou strukturu dobrodružství s docela velkým prostorem pro vlastní výplň nijak netají.

Jezus píše:
Každopádně... když už jsi to přečetl, nechceš hodit hodnocení do Markusovi databáze?

Jako ne že by se mi chtělo, ale asi bych mohl :)
Autorská citace #69
31.7.2022 18:07 - smrq
Když tu tak čtu digitální zhmotnění cikánské férovky - Jersonovi je čtyřicet? Nás je taky čtyřicet! - chtěl bych napsat, že recenze se mi líbila a všechny věci, které jerson hnidopišsky kritizuje, mi na hrách vadí taky.

Po Jersonově článku mám ale chuť si jej zahrát. To proto, že mi již nalezl všechny nedostatky a já si je jen opravím a přizpůsobím (mapu překreslím). Ale rozhodně to budu hrát v CoC.

A moc nerozumím, proč má tolik lidí potřebu jít Jersonovi jeho článek, o kterém dopředu napsal, že je subjektivní, otřískat o hlavu.
Autorská citace #70
31.7.2022 18:24 - Corny
Možná kdyby sis přečetl, co jsem psal já, nebo i ostatní pokud se ti to moje nechce číst, tak to bude hlavně proto, že to, co napsal, předně není recenze a dále v tom svém rozboru narážel tak z 99% do věcí, které si sám vymyslel a v samotném příběhu nemají žádnou oporu. A taky že možná to, že někde napíšeš "je to můj subjektivní názor" ještě neznamená, že tě za to budou všichni jen plácat pochvalně po zádech, zejména pokud se začneš kolem ohánět spojeními jako "autorské diletanství" atd.

Takže pokud si chceš pokládat otázku "proč máte potřebu Jersonovi otřískávat jeho článek o hlavu", možná nejlepší bude si to, co píšeme přečíst, ono to tam je totiž napsané.

EDIT: Sirien: Já vím, já vím... to je prostě asi moje diagnóza. Když vidím takovýhle dotaz, tak já si prostě nemůžu pomoct.
Autorská citace #71
31.7.2022 18:26 - sirien
Že se na tohle vůbec namáháš odpovídat.
Autorská citace #72
31.7.2022 18:32 - LokiB
Smrq: no vidis, ze i podle tebe ten podle Jersona odpad jde hrat, presne jak jsme tu psali :D
Autorská citace #73
1.8.2022 07:33 - smrq
LokiB: Ano, určitě.
Já nikde nepsal, že hra je špatná. Jen jsem chtěl vyjádřit Jersonovi podporu, že mi v modulech taky vadí nelogické nedomyšlenosti. A jak to tak čtu, asi na to jste (u Jersona) již alergičtí.
(Nehádám se s vámi, zda jsou v tomto případě výtky oprávněné. Ani nemůžu, já tu hru zatím nečetl ani nehrál. Zbytečně vidíte nepřítele i za křovím, kde je jen náhodný kolemjdoucí.)
Autorská citace #74
1.8.2022 08:14 - Corny
Na tom mít osobní vkus takový, že nemáš rád nebo nesneseš aspekty příběhu, které ti připadají nelogické, není nic špatného. Tohle ale není nynější případ (popsáno v příspěvcích výše).
Autorská citace #75
1.8.2022 09:49 - LokiB
smrq: popravdě netuším, odkud pramení pohled, že vidíme někde nepřítele ... já tu žádné nepřátele nevidím nikde, ani za křovím, ani přímo na cestě. zbytečně to antagonizuješ. Jerson napsal své výtky vůči modulu, já napsal své výtky vůči rozboru. nic víc, to je celé.
Autorská citace #76
1.8.2022 11:57 - Jezus
LokiB: Ty možná, někteří (třeba sirien, ať nemluvím obecně :-) ), už byli osobnější. U jiných to tak možná začalo vypadat díky iluzi davu a jednu dobu zjitřené atmosféře.
(Pokud si dobře pamatuju, zrovna Corny byl docela věcný - ve svém rozboru rozboru (sic! :-) ) určitě, takže tam nemířím).
Autorská citace #77
1.8.2022 12:11 - LokiB
se spíš pozastavuju nad tou ideou "cikánské férovky" ... jestli měl smrq dojem, že na takový rozbor smí mít reakci jen stanovený počet osob, aby přesila nebyla moc velká, tak mi to přišlo dost ulítlý.
že jsou někdy reakce osobnější ... bych mohl vyprávět :D ono se zas známe už dost dlouho na to, aby to člověk nebral nějak moc úkorně ;)
Autorská citace #78
1.8.2022 12:33 - Jezus
V zásadě souhlasím. Ale to smrq (který myslím chodí více k sousedům) možná neví.(I proto mi moc nedávala smysl sirienova "neochota" mu odpovědět). Plus prostě vzniká ten jev, kdy když přesila lidí píše negativně, vypadá to trochu jako lynčování (s nadsázkou samozřejmě).

EDIT: Na druhé straně myslím, že tu "alergii na Jersona" trefil dost přesně. Mám pocit, že Jersonův přístup některé trigeruje už z podstaty (štve je tak dlouho, že je vytočí, jakmile ho zahlédnou :-) ).
Autorská citace #79
1.8.2022 13:31 - Corny
Jezus píše:
I proto mi moc nedávala smysl sirienova "neochota" mu odpovědět

Ty jo, jako když tu jsou 4 strany toho, jak vysvětlujeme, někteří z nás i poměrně obsáhle a pokud možno systematicky (a nikdo jen proto, že "To je Jerson a jsme na něj Alergičtí"), proč nám připadá ten rozbor zcestný a neprávem urážlivý a arogantní a pak kolem projde někdo s otázkou "Proč se do Jersona tak strefujete" a ještě i dodatečně přizná, že vlastně ten příběh ani nečetl, tak to opravdu s prominutím za odpověď téměř nestojí. Ono možná raději neodpovídat.

Jinak já nevím jak vy, ale mě tohle vlákno už připadá jako takové prázdné kopání do mrtvé kobyly. Kdo si z toho rozboru něco odnést chtěl, tak může; proč to spíš není dobrý nápad a proč by měl Jerson svůj přístup příště minimálně upravit, je tu taky docela dobře popsáno a nemá moc cenu to dál rozpitvávat a bazírovat nad tím, jestli jsme zase nebyli na někoho moc zlí a nezasedli jsme si na něj or whatever.

Samozřejmě ale nejsem vaše máma, jestli tu o tom dál chcete diskutovat, tak je to asi na vás.
Autorská citace #80
1.8.2022 15:41 - LokiB
Corny: dík, až nás to vlákno přestane bavit, dáme vědět, mami ;)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10606098175049 secREMOTE_IP: 3.236.219.157