Tarfill píše:
Hej Logu,
musim říct, že jsem velmi překvapen. Měl jsem v práci čas, tak jsem toho Tvého alchymistu rovnou přečetl a něco k tomu sepsal. Líbí se mi to určitě nejvíc ze všech sepsaných alchymistů, které jsem si doteď pro D&D přečetl a které dodali jiní před Tebou. Je z toho úplně cítit inspirace DrD, ale přitom je to plně D&D a je i vidět, že sis dal práci, aby to mělo hlavu a patu. A opravdu si myslím, že si to zaslouží samostatnou diskuzi, ne jen tady v obecné diskuzi pro D&D!
Teď k poznámkám. Je to schválně pitvané do podrobna, takže si sám uznej, jestli moje komentáře hodíš za hlavu, nebo je nějak implementuješ do oprav...
V tuhle chvíli samozřejmě těžko vědět, jestli jsou některé konkrétní údaje přesílené, nebo zbytečně oslabené, to ukáže případně čas...
1) všeobecně
Ačkoliv já jsem si to třeba domyslel, určitě se hodí u některých předmětů dopsat, kde přesně je lze nalézt. Každého nemusí hned napadnout, že hodnoty např. "Mocného léčivého lektvaru" lze najít v příručce DMG na straně XY... Zvláště začátečníci by tak mohli být zmateni, že nemohou číselné údaje hlavně těch lektvarů či některých dalších konkrétně pojmenovaných předmětů dohledat...
2) Použití truhy str. 3/10
- Během důkladného odpočinku můžeš vyrobit... Je to schválně během odpočinku? Nemůžu to použít či vyrobit i jindy?
- A svěcená voda? Ta je tam taky schválně? Myslel jsem, že tohle je otázka pouze kleriků...
3) Alchymistova zbraň 3/10
Teď přesně nevím, jak dlouho ten zbraňový jed způsobuje zranění... Chápu to u šípu – jednorázově. Ale pokud s tím pomažu meč, jak dlouho mi vydrží, než přestane účinkovat? A udělím s ním pouze jeden úspěšný zásah, nebo mohu zranění jedu započítat po každém úspěšném útoku v době použitelnosti?
4) Mistr tajných řemesel 4/10
Získáváš kvalifikaci s pomůckami...
Jak je to myšleno? Kvalifikace jako zdatnost? Nebo jako tulákova kvalifikace, tudíž třeba s dvojnásobným zdat. Bonusem? Můžeš mi to přiblížit?
5) Tvůrce lektvarů 4/10
- Dokážeš tvořit magické lektvary...
Jakým způsobem si výrobu těchto lektvarů představuješ? Když bych byl v nouzi a potřeboval nějaký rychle vyrobit – za jakých podmínek by to šlo?
- Lektvar zvětšování je uveden, ale není uveden lektvar zmenšování. Má to nějaký důvod? Nebo jsi jej úmyslně vynechal?
6) Přivyknutí tinkturám 4/10
- nešlo by to dřív? Je to sice vcelku jedno, ale představoval bych si, že tuto schopnost by mohl alchymista obdržet dřív než na čtrnácté...
7) Tvůrce dokonalých předmětů 4 5/10
- nadpis zní honosně, ale po přečtení toho odstavce mám pocit, že jsou předměty zdokonaleny jen tím, že je mohu dohodit dál, nebo že mohu maximálně někoho vyjmout z oblasti působení kouzel. Pokud je tohle od osmnácté úrovně, čekal bych, že ty předměty budou nějak “více“ zdokonaleny. Nenapadá Tě ještě něco?
- Můžeš určit tolik tvorů, kolik je tvá oprava obratnosti, kteří automaticky uspějí v tomto záchranném hodu. A platí tento případ i když budu třeba alchymistický oheň vrhat z katapultu a nebo když bude tento oheň házet někdo jiný? Je tato schopnost vztažena k ohni jakožto předmětu, nebo k alchymistovi?
- Vytáhneš Lektvar kvalitního léčení Jen pro zamyšlení – pokud alchymista na osmnácté úrovni dokáže vyrobit “pouze“ Lektvar kvalitního léčení, nenapadá mě nikdo, kdo by uměl vytvořit Lektvar prvotřídního léčení. Jak by to mohlo být podle Tebe, pokud čerpáme ze stejné tabulky lektvarů z DMG...?
- Základní jed - pokud si mám představit jed alchymisty na 18. úrovni, očekávám pořádnou pecku, která s chudákem, který je jím zasažen, pořádně zatřese...
Pokud vydrží 8 hodin, znamená to, že osm hodin vydrží pouze na zbrani než vyschne? Pokud jsem otrávený na jednu minutu, znamená to, že si každé kolo během této minuty házím zranění 1k12? Nebo obdržím pouze nějaké jednorázové zranění? Můžu se každé kolo při otravě zkusit uspět v záchranném hodu, nebo jsem prostě otráven na minutu po jednom hodu a basta? Bohužel mechanice působení tohoto jedu vůbec nerozumím, prosím dovysvětlit.
8) Zlepšená alchymistova zbraň 5/10
- tahle navržená schopnost na dvacáté úrovni ve mě budí rozpaky. Je fakt, že si to nedokážu představit živě, ale působí to na mě dost slabě a nijak cool. Na dvacáté úrovni bych čekal něco epického, čím možnosti alchymisty potenciálním hráčům vyrazí dech...
9) Karbidka 5/10
- Svítilna spojená s agregátem na opasku... jen pro představu, jak si představuješ ten agregát? Jak bys ho popsal, kdyby se Ti na to nějaký hráč zeptal?
10) Lano s kotvičkou a navijákem 5 6/10
- Pokud zasáhneš, cíl je uchvácený a můžeš ho přitáhnout navijákem rychlostí 10 sáhů za kolo. Cíl se může osvobodit ověřením Síly (Atletiky) se stupněm obtížnosti 15.
Skutečně ho můžu přitahovat rychlostí 10 sáhů za kolo? Připadá mi to jako hroznej masakr, resp. hrozně rychlé.
A proč je SO stanoven pevně na 15? Podle mě by se tady hodil více nějaký konflikt v hodu na sílu / obratnost proti sobě, nebo třeba jinak uváděný SO 8 zdat. bon. oprava obratnosti apod... co myslíš?
11) Univerzální nůž
Pěkná inspirace švýcarským univerzálem... ale jen pro mojí představu, podobně jako u agregátu, popiš mi prosím, jak si představuješ zmíněný otvírák na lahve? Vývrtku beru, ale ten otvírák bych rád nějak přesněji...
12) Tabulka tvorby magických předmětů 7/10
Z čeho je odvozena cena surovin? Pokud vycházím z tabulky vzácnosti mag. předmětů z DMG na str. 135, tak mi přijde zbytečné dávat cenu surovin na horním rozsahu cen. Pokud jen cena surovin stojí např. 50 000 u velmi vzácného předmětu, nedokážu si představit případnou výslednou prodejní cenu. Vím, že zmíněná tabulka je poue orientační a záleží na konkrétní ekonomice světa, ale pokud cena velmi vzácných předmětů je podle pravidel běžně 5-50 tisíc a tady se na padesáti jenom začíná, připadá mi to moc drahé...
13) Tvůrce života 7/10
Tady se mi naopak zdá cena dost levná. Pokud platí přepočet u tabulky tvorby předmětů i pro tento případ (patnáctinásobek zdatn. bonusu), tak jedno použití je ekvivalentem 75-90 zl. A vyrobit nějakého tvora za 750-900 zl je fakt skoro zadarmo. Zdá se mi to, nebo jsem něco přehlédnul?
14) Pyroforova kombinéza 7/10
Píšeš, že OČ té kombinézy je 10 opr. za inteligenci oprava za obratnost.
Jen malé zamyšlení, pokud čerpám z kožené zbroje, která má v základu OČ 11 - neměl by být tedy součet spíš 11 int obr? Nebo je tam ta desítka schválně?
15) Palná zbraň 7/10
Není dostřel 8/24 nějak málo? Jako chápu, že tím nemusím dobře mířit, ale pokud tím střelím třeba do houfu menších nestvůr, tak by to klidně mohlo být účinné i na delší vzdálenost což? Stejně jako luky či kuše...
16) Granáty 8/10
Hoď granát na místo vzdálené od tebe maximálně tolik sáhů, kolik je dvojnásobek tvé opravy obratnosti.
Pokud mám obratnost třeba 3 ev. 4, tak můžu hodit granátem max. 6 ev. 8 sáhů? Není to málo? V pravidlech pro granát v PHB popisují až 12 sáhů pro všechny bez rozdílu obratnosti...
17) Nálože Rakety 8/10
Jaký typ zranění vlastně postižený po zásahu obdrží? Bodné, ohnivé, drtivé, silové? Prosím upřesnit.
18) Sesílání kouzel – triky 8 9/10
- Na první úrovni znáš dva triky...
Není tu překlep? Asi je tím myšleno na třetí úrovni, že?
- Známá kouzla 1. a vyšší úrovně... skutečně se další kouzla naučím na 8, 14. a 20. úrovni? Není to překlep v číslech? Netříská se to s úrovněma ostatních archetypů?
19) Spolubojovník 10/10
Jeho útoky se považují za útok tvou alchymistickou zbraní.
Tady nechápu, jak je to přesně myšleno. Když svojí zbraň nebudu mít namazanou žádným jedem, tak bude útočit jak? Když jej jeden den namažu jedním jedem a podruhé jiným jedem, útoky mého přítelíčka se budou tedy pokaždé měnit? Asi by to chtělo více upřesnit...
Jinak sem tam by se dal opravit nějaký gramatický překlep, ale to už není tak důležité... ;-)
ShadoWWW píše:
1) U všech povolání je hlavně důležité, aby navozovala silný feeling, který hráči chtějí hrát. 2) Aby mechaniky splňovaly očekávání hráčů, čili aby mechanicky podporovaly, co od nich hráč očekává. 3) Aby se tím povoláním žádné jiné necítilo zastíněno.
Mě by zajímalo, jaké pocity z hraní této verze budou mít hráči DrD 1, kteří hrávali tu původní DrD verzi.