Freeform detektivka

Jedná se dobrodružství, které jsem odehrál se třemi absolutními nováčky a bez systému. Kdesi v hlubinách je snad inspirace Maelikovou (snad to píšu správně) Cesií, ale na výsledku to dle mého není moc poznat.
Nemyslím si, že je to "publikovatelné" dobrodružství, ale dám ho sem
1) Aby se jím mohli inspirovat ti, kterým k tomu tato forma postačuje.
2) Aby se tu mohli vyjádřit ti, kteří myslí, že to má smysl do takového dobrodružství předělat, jsou li takoví, a co by k tomu bylo potřeba. Případně samozřejmě ti, co myslí, že to smysl nemá.
https://drive.google.com/open?id=1NTsZ7jXhjX7jz-4-3-9004KtRV-IwLRM
Napsal: Log 1=0
Autorská citace #1
3.4.2018 09:48 - Tarfill
Logu,
na jednu stranu sám uvádíš, že to aktuálně není dvakrát publikovatelné, na druhou stranu dáváš prostor uvést něco, co by tomu mohlo v případě publikace chybět.
Tak nějak tuším, že sám víš, co tomu chybí. Celý spis je psaný spíš jen jako poznámky pro informaci někomu, kdo se chce inspirovat, ale ne pro někoho, kdo by to chtěl sám bez další vícepráce odehrát. Otázka je tedy spíš na Tebe - máš vůbec chuť to nějak dál rozvádět? Nebo to chceš nechat jen takhle? Až potom totiž připadá v úvahu otázka, zda to má smysl... ;-)
Autorská citace #2
3.4.2018 13:37 - Log 1=0
No, chuť mám, ale ne sám pro sebe, a zároveň se bojím své tvůrčí slepoty. Takže jsem fakt doufal v nějaký komentář typu "To je pěkný nápad, docela by se mi hodilo víc rozpracované." nebo "To je tisíckrát provařená blbost." abych lépe odhadl, jestli to má cenu.
Autorská citace #3
3.4.2018 13:43 - Šaman
Mě tam na první pohled zarazilo, že telegram zní "asi nehoda" a přitom je to mord sekerou. Starosta zas není úplný debil, aby by se snažil zamaskovat skandál tvrzením, že mrtvola s hlavou rozbitou ostrým pádným předmětem ležící na cestě ve stříkancích krve je "nejspíš nehoda". A kdyby byl, tak to zase nebude telegramovat do města na policii.
Autorská citace #4
3.4.2018 14:14 - York
Log 1=0 píše:
No, chuť mám, ale ne sám pro sebe


Pokud chceš, aby to hrál někdo další, tak nejspíš nebude stačit to dodělat, budeš to taky muset propagovat. Nebo samozřejmě můžeš doufat, že si toho někdo náhodou všimne a rozhodne se to vyzkoušet - s největší pravděpodobností se o tom ale nedozvíš, i když se to stane.

Pokud to s propagací nechceš přehánět, tak by asi mělo smysl zpracovat to jako článek tady na Kostce a současně jako článek do Drakkaru. Dostaneš díky tomu peer review a kvalitní sazbu a budou aspoň dvě místa, kde to půjde dohledat.

O tom, že to má smysl, musíš ale určitě být přesvědčený především ty. O velmi málo projektů si lidi aktivně říkají ještě před tím, než vzniknou - napadají mě teď asi akorát překlady příruček k DnD 5e a možná pár věcí od Ecthellionů (ale ti k tomu přistupují dost aktivně - zveřejňují informace a ukázky, vedou hry na Gameconu, PbP na RPG fóru a tak, takže to spadá spíš pod ty projekty s propagací).
Autorská citace #5
3.4.2018 14:20 - Tarfill
Log 1=0 píše:
To je pěkný nápad, docela by se mi hodilo víc rozpracované." nebo "To je tisíckrát provařená blbost."

Těžo to takhle jednoznačně škatulkovat. Zkušení hráči Ti třeba řeknou, že podobné záplekty už mnohokrát někde četli a tento příběh jim nic nepřinese, ale začátečníci Ti naopak můžou děkovat za krásný námět a být Ti vděční.

Z mého pohledu je to třeba to první, na druhou stranu musím ocenit, že to, co zpracované je, je až na pár detailů zpracované pěkně. Na druhou stranu to, co zpracované není, by mohlo spotřebovat více energie, než by se Ti mohlo vrátit zpátky v podobě dobrého pocitu z pozitivního přínosu. To už si musíš rozhodnout sám.

Osobně si třeba vůbec nedokážu představit, jestli je odlehčující nebo přitěžující faktor, že zápletka je stavěna nezávisle na pravidlech.

Šaman píše:
Mě tam na první pohled zarazilo, že telegram zní "asi nehoda" a přitom je to mord sekerou.

Jo, to je třeba příklad toho, co je potřeba dořešit. V textu je jen velmi malá zmínka o místě činu, spoustu věcí si člověk musí domyslet. Pokud je psáno jen "...dohání svého muže a zasazuje mu rány sekerou." tak z toho člověk moc chytrý nebude. Nehledě na to, že pokud se příběh odehraje ve středověku, mohly by postavy uvažovat asi jinak, než když to bude stavěné v nedávné minulosti. Myslím tím používání sekery jako nástroje apod.
Autorská citace #6
3.4.2018 15:33 - ShadoWWW
York píše:
O velmi málo projektů si lidi aktivně říkají ještě před tím, než vzniknou - napadají mě teď asi akorát překlady příruček k DnD 5e


Teď už si sice lidé o překlad 5E aktivně říkají, ale na začátku tomu tak nebylo.

Tady na Kostce kdysi o novou edici nebyl vůbec zájem. Naopak na RPG Fóru jsem našel hráče, kteří chtěli zkusit playtest nové edice a kvůli tomu jsem začal D&D Next překládat. Už tehdy jsem uvažoval o tom, že bych své překlady playtestů průběžně zveřejňoval na netu, ale o to nebyl zájem ani na RPG F.

Jak se blížilo vydání finální verze 5E, situace se otáčela. Na RPG F ochaboval zájem a naopak tam rostl zájem o 4. edici. Tady zase ochaboval zájem o 4. edici a rostl zájem o novou edici. Na finální verzi pravidel Basic Rules (která byla zveřejněna jako první) jsem pracoval ještě sám, ale v průběhu překladu PHB+DMG+MM se tady na Kostce objevovali noví zájemci o překlad (jakože stažení) i překládání (jakože pomoc na překladu).

Teď už jsou ty překlady etablované, hlavně díky aktivně hrající komunitě, která pořád roste. S příchodem Jeskyní a draků zájem o DnD 5E dále roste. Ale už je to rozjetý vlak. Taky ho bylo potřeba na začátku roztlačit.
Autorská citace #7
3.4.2018 15:46 - York
ShadoWWW: Jasně. Chtěl jsem tím říct, že očekávání, že bude o něco zájem jen proto, že to dotáhneš do aspoň trochu publikovatelné podoby, rozhodně není na místě.

O tom, že něco stojí za tu práci, musí být přesvědčený především sám autor. A ani to samo o sobě obvykle nestačí.


edit: Aby to nevyznělo úplně negativně: Já rozhodně stojím o lidi, kteří si řeknou, že jim to za to stojí a pustěj se do toho. A samozřejmě ještě víc o ty, kteří by se chtěli přidat, ale i toho se třeba časem dočkám ;)
Autorská citace #8
3.4.2018 16:06 - ShadoWWW
To už jsme hodně off-topic, ale plně s tebou souhlasím.

I když jisté trendy se dají vysledovat v minulosti i přítomnosti.

Třeba jak na začátku devadesátek byl velký hlad po dobrodružstvích a doplňcích k DrD, pak zase DrD světech. Někdy od začátku milénia zas jsem viděl velký hlad po nových systémech, který nasytil až překlad DnD 5E a Fate Core.

Teď zas vnímám hlad po dobrodružstvích pro DnD 5E. Za překlad vydaných kampaní by ti lidi utrhli ruce. Ale vnímám tu i zvětšující se hlad po youtube kanálech pro začátečníky. Ne každý umí anglicky, aby sledoval Critical Role a Colvilla. Hlad po hraných dobrodružstvích teď sytí hlavně Strangers and Dungeons, hlad po radách pro PJ teď sytí hlavně PJ Craft. Uvažuji, že po dodělání Vola bych udělal pár videí pro nové hráče (jakože hráče postav) DnD 5E/JaD. Přece jen spousta rádobynováčků dnes nemá chuť studovat 100+ stránková pravidla, aby si mohli zahrát s přáteli.

A pak je tu velký hlad i po spoluautorech JaD, u kterého máš zaručeno publikum a fanoušky.
Autorská citace #9
3.4.2018 16:19 - York
Jasně, pokud chceš co nejspolehlivější cestu k úspěchu, tak nejlepší nápad je rozhodně přidat se k něčemu známému a rozjetému. V minulosti to znamenalo třeba stát se spoluautorem DrD+ nebo DrD II, teď jsou žhavým kandidátem JaD nebo překlady materiálů k DnD 5e.

Na druhou stranu pokud chceš přijít s něčím novým, tak ti nezbývá, než se vydat po neprošlapaných stezkách a prostě je prošlapat.

Potřeba je to i to.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.097759008407593 secREMOTE_IP: 54.226.126.38