Systém-Commando

P R A V I D L A (podle žánru atd. měnitelná)


Tvorba postavy

1. Vyberete si jedno povolání z těchto pěti:

Válečník
Lovec
Mág
Zloděj
Dobrodruh

Každé povolání se specializuje na jednu z pěti vlastností, ve které má možnost nejvíce vyniknout:

Válečník - Síla
Lovec - Smysly
Mág - Inteligence
Zloděj - Rychlost
Dobrodruh - Štestí

(to však neznamená, že např. Válečník musí mít nejvyšší Sílu, Mág Inteligenci atd.)

2. Určíte hodnoty svých vlastností:

Začínáte s osmdesáti body, které si rozdělíte do pěti vlastností.

Síla
Rychlost
Smysly
Inteligence
Štestí

Rozdělování se však musí řídit podle těchto pravidel:

- Hodnota všech vlastností kromě vlastnosti, na kterou se vaše povolání specializuje, nemůže přesáhnout hodnotu 25.

- Hlavní vlastnost vašeho povolání však může mít hodnotu až 35.

Po tomto rozdělení ještě musíte určit počáteční hodnotu vašich podvlastností:

Síla:
- Bojeschopnost
- Fyzická síla
- Odolnost

Rychlost:
- Pohyb
- Reflexy
- Hbitost

Smysly:
- Zrak
- Čich
- Sluch

Inteligence:
- Učenost
- Logika
- Důvtip

Štěstí:
- Pozor! Vlastnost Štestí je vyjímka! Zde si hráč může přímo vybrat jednu až tři jakékoliv vlastnosti či podvlastnosti, na které bude mít v průběhu hry štěstí a do těch si pak rozdělí jejich hodnoty. Ty se však v průběhu hry nijak nemění!

I pro rozdělování do podvlastností je stanoveno pravidlo:

- Žádná podvlastnost nemůže přesáhnout polovinu hlavní vlastnosti, do které patří. Např. pokud mám Sílu 20, tak Bojeschopnost, Fyzickou sílu a Odolnost nemohu mít v průběhu hry vyšší, než 10.


3. Vyplníte osobní deník:

a) - Vyplníte kolonky vlastností a podvlastností

b) - PŘEDMĚTY
Do této kolonky napište všechny počáteční předměty, které může postava použít během hry, ale nijak to neovlivní její vlastnosti (ani podvlastnosti).

c) - ZBRANĚ,ZBROJE, MAGICKÉ PŘEDMĚTY
Zde bude všechno vybavení postavy, které má nějaké bonusy či postihy k vlastnostem a podvlastnostem (Např. široký obouruční meč, který má vysoký bonus k Bojeschopnosti, ale také postih k Pohybu atd.)

- Zbraně: malé, střední, velké, střelné, vrhací a magické zbraně a hole

- Zbroj: lehké, střední, těžké, magické zbroje a róby, které přidávají či ubírají různé hodnoty k vlastnostem (spíše podsekčním) při boji.


d) - ÚKOLY, CÍLE, ZÁMĚRY
Sem se zapíše všechno, čeho postava má nebo chce dosáhnout.

e) - OSTATNÍ INFORMACE O POSTAVĚ
Cokoliv, co chcete do deníku zapsat a jinam to nepatří...

(Životopis, charakter postavy atd. bych nepsal přímo do deníku, spíš bych si na to vzal zvláštní papíry. Co myslíte vy?)


1.PŘÍKLAD: Tom hraje za Válečníka. Své vlastnosti si na začátku hry rozvrhl takto:

SÍLA-20
-BS 10
-FS 3
-OD 7

RYCHLOST-18
-PO 7
-RE 6
-PR 5

SMYSLY-12
-ZR 6
-ČCH 2
-SL 4

INT.-15
-UČ 3
-LO 8
-CH 4

ŠTĚSTÍ-15
-NA BS 8
-NA PO 7
-NA OD

- Hlavní vlastnosti jsou definitivně určeny, ale hodnoty podvlastností (kromě Štěstí) hráči mají možnost v průběhu hry měnit.
Další pravidla uvedu později.

Čekám na jakékoliv vámi nalezené nejasnosti.
Napsal: Magus
4.12.2009 00:10 - Jerson
sirien píše:
no... logika - konvergentní myšlení, důvtip - divergentní?

Psal jsem "v praxi". To znamená "jak konkrétně". Nejlépe pět odlišných příkladů využití pro obě vlastnosti vysypaných z hlavy bez dlouhého přemýšlení.
4.12.2009 02:10 - sirien
Merlin píše:
Mám víru v naše školství. věřím, že pokud není disgrafik, naučí se to ve škole.

střední jsem opustil relativně nedávno a narovinu - nenaučí. Nikdo kdo se učil jen ve škole nebyl ještě v oktávě (výběrové školy!!) schopnej pořádně napsat ucházející slohovku. Uměli to jen ti, co se písemně realizovali i jinde.
4.12.2009 07:51 - Merlin
skew: no když myslíš :) sice bys mě náckem nenazval do očí, ale tak už jsem si zvykl, že na netu jsou hrdinové všichni :) to ale nemění nic na to, že pokud bude svoje postřehy ke "svým pravidlům" filtrovat přes někoho, kdo zvládá psát, bude to pro všechny jednodušší (určitě sis všiml, že neřeší obsah, ale formu)

sirien. v tom případě ať si někde sežene psací stroj, nebo Pc s klávesnicí a píše a píše a píše......rozhodně se to nenaučí na telefonu, nebo iphonu
4.12.2009 13:47 - sirien
pche, dědku... tohle je budoucnost IT... PDA, MDA, cihly s displayem jsou teda spíš takový demo...
4.12.2009 14:45 - Merlin
:) jo a podle toho taky vypadá písemný projev
4.12.2009 14:50 - skew
Merlin: to s tím hrdinstvím a mluvením do očí a tak jsi doufám nemyslel vážně. Nejde o hrdinství a zbabělost, jde o vtip. Teda, alespoň já jsem nikdy "grammar nazi" nevnímal jako vážnou urážku, jen neškodné rýpání (možná jsem to vnímal špatně).

Vážně jsem myslel pouze tu výtku, že je to trochu moc demotivační.
Neumím to vyjádřit tak, aby to neznělo pateticky (zase). Prostě mi přišlo, že zdejší podmínky nejsou tak formální, aby se trochu* hrubek nedalo vydržet.
4.12.2009 15:01 - Merlin
skew: v pohodě, jen bych poprosil, abys mě neoznačoval za nacistu, díky.

co se týče hrubek. no, samozřejmě, že těžko někdo bude vyhledávat všechny hrubky a podobně, sám jsem schopen napsat kravinu. Ale nadruhou stranu jsou věci, které jsou vážně nečitelné a nejen formou hrubek, ale i přehazováním písmen, záměnou a nedokončováním vět, které jsou pak tvořeny nesmyslnými slovy. proto jsem chválil Dracaina za hezký projev a proto jsem říkal, že by mu měl Magus říct co chce sdělit a Dracain, aby to prezentoval. holt ne všem je dán dar řeči...
4.12.2009 20:03 - sirien
Merlin píše:
:) jo a podle toho taky vypadá písemný projev

2IV4|) IV3IVI42 I°I*0I3|_3IVI 2 IVI0|)3I*IV1IVI i47_1|<3IVI ?

(mimochodem, grammarnazi je terminus technikus, nikoliv osobní osočení z nacismu. Zde na Kostce se mezi grammanazi řadí mnohdy třeba Nerhin)
4.12.2009 20:52 - Jerson
Tak, a už dejte zase prostor těm dvěma, ať sem napíšou něco k pravidlům. Sám jsem zvědav, jak Magus vezme Dracainovy změny.
8.12.2009 10:56 - Dracain
Jerson píše:
Jak se liší Pohyb od hbitosti


- Tak to se zeptej Maguse, přesně takovouhle otázku jsem mu položil i já.

Jerson píše:
čich je rozhodně opomíjený.


- Toho jsme si vědomi, jen nevíme co s tím. Žádné jiné elegantnější rozdělení smyslů mě fakt nenapadá.
8.12.2009 11:09 - Spize
Dracain: co se týče čichu sirien píše:
kdyby to byly "ostatní", tzn čich, hmat, rovnováha... tak by zvlášť zloději rvali i tuhle podskupinu jak diví.
8.12.2009 15:15 - Magus
Nachtrose píše:Dracain: jeste takovy dotazek: budou primarni atributy primo provazany s utocnymi dovednostmi? Mozna jsem trochu vic bez fantazie, ale nejak si nevim prestavit zpusob, jak lovec utoci pomoci smyslu.(nefunguje mi cite)
Nene to ne Bojuje se VŽDY s bojeschopnosti potom jenom podle situace pokud bude lovec (to je dobrý) střílet s luku tak použije BOJESCHOPNOST a ZRAK a ŠTĚSTÍ k síle to znamená i k bojechopnosti...

Hbitost je jak dokážeš uhíbat a takové věci ,pohyb je zase jak se pohybuješ třeba chodíš i jak lozíš a reflexi je jak si všímavý nebo něco na ten způsob...ale hbitost a reflex...to je moc podobný to se bude měnit.

To pro to neděláni co můžu nosit je zase trochu logické protože vidět mága v těžké zbroji a obouruční sekyrou je trochu divné ale budiž promluvím si o tom z dracainem( teda pokud nepřestane simulovat a pomaže do školy xD )...


Dracaine SUPER jak sis mohl myslet že se mi to nelíbí!:) Je to super!!
8.12.2009 15:28 - Magus
Btw prominte nemohl jsem tu být takže jsem se sem dostal až dnes po 35 přiśpvcích.

A teď popravdě kdo si to chce vyzkoušet zahrát:-)
8.12.2009 20:20 - Jerson
Popravdě - já ne. Ještě pořád jsem neviděl, jak se bude házet.
8.12.2009 21:16 - sirien
////OT
Tak lidi... prosím do budoucna se fakt nenavážejte do Maguse za to co píše... právě jsem odeslal svoje hodnocení posledního kola jedné literární soutěže. Nebylo to sice nic až tak děsnýho, ale na to že to bylo poslední finálové kolo... si FAKT nepřeju vědět jak vypadal ten zbytek co se do něj nedostal. Očividně nejde o problém jednoho jedince...
8.12.2009 21:25 - Sosáček
A jde o hrubky nebo o obsah?

Ono mit nazory a kriticke mysleni neni vec co by se ucila snadno. Umet vymyslet zapletky a davkovat dej je tezky remeslo (reziseri se to uci fakt drsne), a tak.
8.12.2009 21:51 - Dracain
Magus píše:
vidět mága v těžké zbroji a obouruční sekyrou je trochu divné


- To se nestane, pokud ten mág chce umět kouzlit, protože na to potřebuje vysokou Učenost, takže i Inteligenci, což znamená, že mu do Síly nezbude moc bodů, tím pádem těžkou zbroj a obouruční sekyru neunese... asi tak.
8.12.2009 22:07 - Nachtrose
Magus píše:
vidět mága v těžké zbroji a obouruční sekyrou je trochu divné


Ano, divne to je, a proto takova postava bude pusobit velmi vystredne, ale proc ji to neumoznit, kdyz na tom bude opravdu trvat? Ono se ty jeho tydny v posilovne misto v knihovne stejne nekde projevi...
8.12.2009 22:21 - sirien
Glitterhash píše:
A jde o hrubky nebo o obsah

spíš obsah, ale všechny obsahovaly i pár hrubek (pár jakože víc, ale ne až tolik - ne jen jednu dvě, co se vlouděj vždycky), což je u výběru nejlepších soutěžních prací trochu smutné
8.12.2009 22:25 - Sosáček
Tak jasne. Minimalne proto, ze clovek mnohem snaz pozna cizi hrubky, takze to proste mohli dat nekomu precist.

Obsah v jaky forme?
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.24232506752014 secREMOTE_IP: 18.207.240.230