Systém-Commando

P R A V I D L A (podle žánru atd. měnitelná)


Tvorba postavy

1. Vyberete si jedno povolání z těchto pěti:

Válečník
Lovec
Mág
Zloděj
Dobrodruh

Každé povolání se specializuje na jednu z pěti vlastností, ve které má možnost nejvíce vyniknout:

Válečník - Síla
Lovec - Smysly
Mág - Inteligence
Zloděj - Rychlost
Dobrodruh - Štestí

(to však neznamená, že např. Válečník musí mít nejvyšší Sílu, Mág Inteligenci atd.)

2. Určíte hodnoty svých vlastností:

Začínáte s osmdesáti body, které si rozdělíte do pěti vlastností.

Síla
Rychlost
Smysly
Inteligence
Štestí

Rozdělování se však musí řídit podle těchto pravidel:

- Hodnota všech vlastností kromě vlastnosti, na kterou se vaše povolání specializuje, nemůže přesáhnout hodnotu 25.

- Hlavní vlastnost vašeho povolání však může mít hodnotu až 35.

Po tomto rozdělení ještě musíte určit počáteční hodnotu vašich podvlastností:

Síla:
- Bojeschopnost
- Fyzická síla
- Odolnost

Rychlost:
- Pohyb
- Reflexy
- Hbitost

Smysly:
- Zrak
- Čich
- Sluch

Inteligence:
- Učenost
- Logika
- Důvtip

Štěstí:
- Pozor! Vlastnost Štestí je vyjímka! Zde si hráč může přímo vybrat jednu až tři jakékoliv vlastnosti či podvlastnosti, na které bude mít v průběhu hry štěstí a do těch si pak rozdělí jejich hodnoty. Ty se však v průběhu hry nijak nemění!

I pro rozdělování do podvlastností je stanoveno pravidlo:

- Žádná podvlastnost nemůže přesáhnout polovinu hlavní vlastnosti, do které patří. Např. pokud mám Sílu 20, tak Bojeschopnost, Fyzickou sílu a Odolnost nemohu mít v průběhu hry vyšší, než 10.


3. Vyplníte osobní deník:

a) - Vyplníte kolonky vlastností a podvlastností

b) - PŘEDMĚTY
Do této kolonky napište všechny počáteční předměty, které může postava použít během hry, ale nijak to neovlivní její vlastnosti (ani podvlastnosti).

c) - ZBRANĚ,ZBROJE, MAGICKÉ PŘEDMĚTY
Zde bude všechno vybavení postavy, které má nějaké bonusy či postihy k vlastnostem a podvlastnostem (Např. široký obouruční meč, který má vysoký bonus k Bojeschopnosti, ale také postih k Pohybu atd.)

- Zbraně: malé, střední, velké, střelné, vrhací a magické zbraně a hole

- Zbroj: lehké, střední, těžké, magické zbroje a róby, které přidávají či ubírají různé hodnoty k vlastnostem (spíše podsekčním) při boji.


d) - ÚKOLY, CÍLE, ZÁMĚRY
Sem se zapíše všechno, čeho postava má nebo chce dosáhnout.

e) - OSTATNÍ INFORMACE O POSTAVĚ
Cokoliv, co chcete do deníku zapsat a jinam to nepatří...

(Životopis, charakter postavy atd. bych nepsal přímo do deníku, spíš bych si na to vzal zvláštní papíry. Co myslíte vy?)


1.PŘÍKLAD: Tom hraje za Válečníka. Své vlastnosti si na začátku hry rozvrhl takto:

SÍLA-20
-BS 10
-FS 3
-OD 7

RYCHLOST-18
-PO 7
-RE 6
-PR 5

SMYSLY-12
-ZR 6
-ČCH 2
-SL 4

INT.-15
-UČ 3
-LO 8
-CH 4

ŠTĚSTÍ-15
-NA BS 8
-NA PO 7
-NA OD

- Hlavní vlastnosti jsou definitivně určeny, ale hodnoty podvlastností (kromě Štěstí) hráči mají možnost v průběhu hry měnit.
Další pravidla uvedu později.

Čekám na jakékoliv vámi nalezené nejasnosti.
Napsal: Magus
9.12.2009 07:45 - Magus
Dracain: Koukej ,sice potřebuješ třeba alespoň síla 10 aby dostal zbraň třeba + 3 síla to může dostat a plus metat fajrbóly.
9.12.2009 08:41 - Magus
Dracain v pravidlech píše: Každé povolání se specializuje na jednu z pěti vlastností, ve které má možnost nejvíce vyniknout: (to však neznamená, že např. Válečník musí mít nejvyšší Sílu, Mág Inteligenci atd.)

To se mi moc nelíbí protože má to že to je tvoje hlavní vlastnost sice bonus takovej že může mít max. 35 ale co až rozehraješ hru budeš mít třeba přesně 35 síly ale až budeš mít novej lvl (což bych tam moc chtěl takže to musíme vymyslet:) ) nebo si jinak svoji hlavní vlastnost zvýšíš tak ti už že je to hlavní vlastnost nepomůže v ničem takže je to něco jako ostatní vlastnosti.
Ale ta poslední věta proč mám tedy bonus aby mohla být vlastnost větší když nemusí proč tedy nejsem to povolání u jakého můžu mít tu vlastnost jakou chci?
Dívej sem válecník a mám ale největší rychlost.
Proč bych tedy raději nebyl zloděj abych mohl mít rychlost největší.?
Ta věta je tam zbytečná když bude mít každej nej větší svoji hlavní vlastnost?
Líbilo se mi víc když sis určil své vlastnosti a podle nich své povolání.
9.12.2009 08:53 - Nachtrose
Magus, Dracain: dejte sem konecne nejake predmety, takhle je to dohadovani o nicem, kdyz nikdo krome vas nevi, jake maji byt ve hre cisla.

Magus: pokud je maximalni sila 35, je podle mne krajne hloupe davat pozadavek na platovku ci nejakou tezkou zbran "sila 10", jedina vyjimka by byla, kdyby jste to planovali pouzivat kumulativne. Tzn. na pouziti platovky "sila 15" a obourucaku "sila 10" potrebuje postava silu 25. Plus by bylo mozne zavest podobna omezeni i na kouzla, takze magicka strela by vyzadovala INT 5, ohniva sprska INT 10, fireball INT 25, ohnive peklo INT 35...

Ano, stale je systemove mozne udelat postavu, ktera ma 25 silu a 35 INT a 20 bodu zbyde, ale takovou postavu predbehne i snek, nedovidi dal nez na dva metry za jasneho dne a stesti... skoda mluvit.
9.12.2009 10:13 - Magus
Nachtrose: Ja už na tom pracuji...původně jsem myslel že si zbraně a zbroje a magické předměty si vymýšlí PH.
9.12.2009 10:17 - Nachtrose
Magus píše:
původně jsem myslel že si zbraně a zbroje a magické předměty si vymýšlí PH.


To sice muze, ale pokud to nema rozbit system, i jejich tvorba by se mela ridit nejakymi mantinely.
9.12.2009 11:02 - Dracain
Jerson píše:
Ještě pořád jsem neviděl, jak se bude házet.


- No, doufám že se bude podhazovat, jak jsi nám radil, zkoušel jsem to a hra je pak mnohonásobně rychlejší. Jen se pořád nemůžu rozhodnout, čím se budou podhazovat podvlastnosti. Jestli použít 1k6, 1k10 nebo třeba 2k6... Zatím jsem nejvíc pro kompromis.
Napadl mě trochu jiný systém v kombinování vlastností: Co kdyby se udělala nějaká tabulka akcí, které jsou lepší vyjádřit více podvlastnostmi, a k těm akcím by se vždycky napsal seznam podvlastností, které na ně jdou použít. Ve hře by si pak hráč mohl vybrat, které z nich v akci použije, přičemž za každou nepoužitou podvlastnost by PH podhodil hráčovo Štestí. No a kdyby se jedno podhození Štěstí nezdařilo, PH by hráči řekl, že v akci neuspěl, protože nepoužil např. Zrak k výstřelu z luku a nepomohlo mu ani Štestí.

Magus píše:
sice potřebuješ třeba alespoň síla 10 aby dostal zbraň třeba 3 síla to může dostat a plus metat fajrbóly.


- Ano, to může, ale neměla by to být žádná super-hyper zbraň, když na ni potřebuješ jen Sílu 10. Tady jde jen o to, jak se v systému nastaví čísla.

Magus píše:
Ja už na tom pracuji...


- Super, díky že to řešíš za mě...


Magus: Mohl bys mi prosím tě na mail poslat úkoly z pondělka, úterka a středy?
9.12.2009 11:13 - Nachtrose
Dracain píše:
Jen se pořád nemůžu rozhodnout, čím se budou podhazovat podvlastnosti. Jestli použít 1k6, 1k10 nebo třeba 2k6... Zatím jsem nejvíc pro kompromis.


To zalezi, jaka ma byt sance na uspech. Berme ted maximalni "normalni" vlastnost, 25. Hodnota jeji podvlastnosti bude maximalne 12. Jake sanci na uspech ma tato hodnota odpovidat? Pri pouziti 1k20 je to 60% sance k uspechu, pri 2k6 je to 100% a pri 1k10 je to dokonce 120% sance na uspech.
9.12.2009 11:23 - Jerson
Jakými kostakami budeš podhazovat závisí na nastavení vlastností a také toho, co mají znamenat výsledky. Technicky nejjednodušší je mít stejný rozsah pro vlastnosti i hody, a když hodíš méně nebo stejně jako je vlastost, tak jsi uspěl, když hodíš víc, tak jsi neuspěl.
Pak můžeš použít jednu kostku (třeba 1k10), pokud chceš větší náhodnost, konstatní rozložení pravděpododobnosti a snadný odhad, nebo dvě kostky (třeba 2k6-2), které budeš sčítat, a tím dostaneš výzarnější střední hodnotu, ale hůře se odhaduje pravděpodobnost a taky modifikátor +-1 bude mít pokaždé jiný vliv na pravděpodobnost.

Když budeš mít rozpětí hodu menší než maximum vlastností, tak už to takhle snadno fungovat nebude, protože podhodíš častěji než nepodhodíš a potřebuješ počítat, o kolik jsi podhodil a podobně.

Kdybys měl větší rozpětí hodu než vlastnosti, už by bylo třeba interpretovat výsledek jinak.

Dracain píše:
Napadl mě trochu jiný systém v kombinování vlastností: Co kdyby se udělala nějaká tabulka akcí, které jsou lepší vyjádřit více podvlastnostmi, a k těm akcím by se vždycky napsal seznam podvlastností, které na ně jdou použít. Ve hře by si pak hráč mohl vybrat, které z nich v akci použije, přičemž za každou nepoužitou podvlastnost by PH podhodil hráčovo Štestí. No a kdyby se jedno podhození Štěstí nezdařilo, PH by hráči řekl, že v akci neuspěl, protože nepoužil např. Zrak k výstřelu z luku a nepomohlo mu ani Štestí.

Strašně komplikované a hned ve dvou krocích - máš tabulku "rizikových" akcí, které jsou pravidlově méně výhodné než jiné akce, takže se jim hráči budou vyhýbat a tyto akce budou více zdržovat, a pak vyžadují nějaké počítání, průměrování a posouzení, zda provést další hod nebo ne ...

Pokud máte patnáct nebo kolik (pod)vlastností, tak se na nějaké kombinování nebo průměrování hodnot vykašlete, jakoukoliv myslitelnou situaci musíte pokrýt jednou podvlastností. Jestli ne, tak je máte navržené špatně, a navíc se vám ztrácí efekt rozdělování bodů.

Každopádně máte dvě (či tři) fyzické vlastnosti z pěti (a štěstí je zase může podporovat taky, i když nechápu jeho význam), což značí, že většinou půjde o fyzické akce. Jo, a patnáct růzých vlastnsotí je docela dost, běžně si systémy vystačí i s polovinou nebo dokonce pětinou vašeho počtu.
9.12.2009 11:24 - Jerson
Nachtrose píše:
a pri 1k10 je to dokonce 120% sance na uspech.

Nic jako 120% šance na úspěch neexistuje, pravděpodobnost úspěchu může nabývat hodnot pouze mezi 0 a 1 (tedy 100%) včetně (: )
9.12.2009 11:39 - Magus
dracain píše:
- Ano, to může, ale neměla by to být žádná super-hyper zbraň, když na ni potřebuješ jen Sílu 10. Tady jde jen o to, jak se v systému nastaví čísla

10 zrovna ne ale i válečník musí začínat... Třeba na 20 a než dostane pár lvl navíc musí mít nějakou zbranˇ.


Magus píše:
Ja už na tom pracuji...

- Super, díky že to řešíš za mě

jo alebudu se muset eště s tebou pořešit.

dracain píše:
Napadl mě trochu jiný systém v kombinování vlastností: Co kdyby se udělala nějaká tabulka akcí, které jsou lepší vyjádřit více podvlastnostmi, a k těm akcím by se vždycky napsal seznam podvlastností, které na ně jdou použít. Ve hře by si pak hráč mohl vybrat, které z nich v akci použije, přičemž za každou nepoužitou podvlastnost by PH podhodil hráčovo Štestí. No a kdyby se jedno podhození Štěstí nezdařilo, PH by hráči řekl, že v akci neuspěl, protože nepoužil např. Zrak k výstřelu z luku a nepomohlo mu ani Štestí.


mě zase napadlo že by tu tabulku PH hráči zdělil.
Jakože řekne na střelbu lukem potřebuješ zrak reflexy a muíš použít bojeschopnostz a jen jednu další vlastnost z těcjh ktere jsem ti řekl. A hráč si vybere.


JJ napíšu.
9.12.2009 11:57 - Nachtrose
Jerson: verim, ze vis, jak jsem to myslel ;-)
9.12.2009 12:26 - Jerson
Nachtrose - vím, ale i tak jsem tě musel opravit, než by to použil někdo, kdo to tak docela nepochopí (: )
9.12.2009 12:38 - Merlin
to je lež!!! Úderníci a Stachanovci dělali na 120...130...dokonce na 200%!!!
9.12.2009 13:19 - sirien
Píše:
Obsah v jaky forme?

Nechci ty povídky rozebírat konkrétně, aspoň ne do vyhlášení výsledků té soutěže. Ale asi takhle - jedna z nich, například, měla relativně dobrej nápad, autor docela zvládnul popisy a vyvolání dojmu, ale v závěru jako rozuzlení praštil čtenáře palicí mezi oči - jako, samotnej nápad toho závěru byl vpohodě, ale prostě to tam na Tebe vyskočilo jak deus ex machina bez jakýhokoliv předchozího varování nebo náznaku. Celkově to vypadalo jako čteš-čteš-čteš, ok ok ok... WTF!?
Další povídka byla docela dlouhá, měla hezkej nápad a autorovi se ho i podařilo dobře zakomponovat - jenomže v rámci toho opomněl nějaké další věci, které docela tvoří dojem - některé postavy byly (v poměru k rozsahu a tomu jak věnoval péči jiným částem té povídky) představeny dost ploše, dost laxně rozpracoval konflikt té povídky (o který až tak moc nešlo), takže Tě to při čtení moc nevtáhlo do děje.

To byly takoví moji favoriti z těch finálovejch. Pak tam byla povídka která měla fakt slibnej začátek, ale ke konci autor buď zpanikařil, nebo se mu to rozpadlo pod rukou nebo prostě jen spěchal a začalo to být hrozně zmatené, několikrát jsem se musel vrátit abych to pobral, závěrečná pointa byla také trochu chaotická... no, další povídka byla tak archetypální až to bolelo - jednoduché ploché postavy, předvídatelný děj, celková atmosféra nic moc, před povídkou prolog, která se samotnou povídkou vůbec nesouvisel...

prostě na to že to bylo finále soutěže mi to přišlo trochu slabý.
A mimochodem - pokud je jako jeden z námětů zadáno "hrdinská smrt - zabíjení, umírání bez účelu a něco", tak mě fakt bolí, když se dočtu v kontextu docela nesedící větu "zemřel/u/eš jako hrdina" jen aby si byl autor fakt jistý, že porotci opravdu pochopí, co měl namysli...

Dracain píše:
Co kdyby se udělala nějaká tabulka akcí, které jsou lepší vyjádřit více podvlastnostmi, a k těm akcím by se vždycky napsal seznam podvlastností, které na ně jdou použít.

špatnej nápad. Nikdy nevystihneš všechno - buď to bude tak obecné, že bude nastávat hromada výjimek, nebo to bude tak konkrétní, že to bude mít v aspoň trochu kompletní podobě 100 listů A4

Merlin píše:
to je lež!!! Úderníci a Stachanovci tělali na 120...130...dokonce na 200%!!!

Výkon nebo výsledek může přesáhnout 100% vůči referenční hodnotě.
ŠANCE neboli PRAVDĚPODOBNOST nikoliv.
9.12.2009 13:32 - Merlin
sirien: hele..jsou tam procenta, jsou..tak co :)
9.12.2009 14:00 - wraiths
Merlin. No ty jsi vázne příslušník :-D.
9.12.2009 14:07 - pipux
Merlin: Chceš budovat komunismus, soudruhu?
Tak jdem na to!





:)))
9.12.2009 15:24 - Jerson
Merlin píše:
to je lež!!! Úderníci a Stachanovci dělali na 120...130...dokonce na 200%!!!


To si pleteš plnění plánu (plánované produkce) a pravděpodobnost. Dokonce ani KSČ nevolilo celých 100% voličů, ale jen 99,4% :-D

A nesviňte tu chlapcům jejich téma - to platí zejména pro tebe, Pipuxi.

(Tento příspěvek bude později smazán.)
9.12.2009 15:45 - sirien
(a myslíš, že máš právo narušovat kontinuitu diskuse mazáním svých příspěvků?)
9.12.2009 15:47 - Sosáček
Aspon nemuze mazat svuj prinos (: )

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.099443912506104 secREMOTE_IP: 3.93.162.26